View Single Post
  #4  
Παλιό 27-05-2009, 12:04
Arkas Ο/Η Arkas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: Νέα Σμύρνη - Αθήνα
Μoto: R 1200 RT - R 1200 GS Adventure - KTM 640 Adventure - beverly 500 ie
Μηνύματα: 33,829
Προεπιλογή Απάντηση: bmw F650 gs VS honda xl 650 transalp

Για δες και το καινούργιο...

BMW F800GS και F650 GS: Φιλοσοφία, αξιώσεις και χαρακτηριστικά των δημοφιλών νέων BMW

24 03 2008
Με δύο εντελώς νέες μοτοσικλέτες enduro, τις F 800 GS και F 650 GS, η BMW Motorrad όχι μόνο επεκτείνει την προϊοντική γκάμα της αλλά παρουσιάζει και μία άξια διάδοχο της επιτυχημένης F 650 GS με μονοκύλινδρο κινητήρα. Ακόμα και σταματημένη, η ταξιδιωτική F800GS με μία στιβαρή εμφάνιση και μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, προδίδει τις ικανότητές της εκτός δρόμου. Τα στοιχεία που αποπνέει είναι σαφή και ποικίλα: οδηγική απόλαυση σε όλα τα είδη των δρόμων, και αντοχή σε ταξίδια, ακόμα και όταν ο προορισμός σημαίνει διέλευση από χώμα.

Η μικρή αδερφή της F800GS, η F650GS, με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, απευθύνεται, αντίθετα, σε άτομα που δεν χρειάζονται τόσο μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και αναζητούν μικρότερης έντασης περιπέτειες. Με χαμηλότερο ύψος σέλας, είναι μία έξοχη μηχανή για κάθε χρήση. Ελέγχεται εύκολα, προσφέρει άφθονη ισχύ με οικονομία και είναι ιδανική για καθημερινές μετακινήσεις. Ένα υψηλό επίπεδο ευστάθειας, σε συνδυασμό με εύκολους χειρισμούς είναι χαρακτηριστικά κοινά και για τα δύο νέα μοντέλα GS που διαθέτουν υψηλή ποιότητα κατασκευής, ασφαλές πλαίσιο και κινητήρες για οδηγική απόλαυση. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας προέρχεται από τη διάσημη F800, αλλά πέραν αυτού, τα μοντέλα enduro έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως.
Ένα εντελώς νέο πλαίσιο και νέες αναρτήσεις τροχών με νέα στοιχεία απόσβεσης στα αμορτισέρ/ ελατήρια θα ξεπεράσουν τις προσδοκίες και των πιο απαιτητικών αναβατών enduro. Ο ιμάντας τελικής μετάδοσης και το μονόμπρατσο ψαλίδι που είναι ιδανικά για καθαρή χρήση στο δρόμο, έχουν αντικατασταθεί από μία ελαφριά αλυσίδα και ένα άκαμπτο και ελκυστικό διπλό ψαλίδι από προφίλ αλουμινίου, ενέχοντας ιδιαίτερα πλεονεκτήματα κυρίως στην offroad οδήγηση. Επομένως, η νέα GS όχι μόνον είναι στο στοιχείο της στο δρόμο – αλλά κινείται πάντα με άνεση και όταν βρίσκεται εκτός δρόμου.

Συγκριτικά με την προκάτοχό της, η F650GS με μονοκύλινδρο κινητήρα, το νέο μοντέλο είναι βελτιωμένο στη καθημερινή χρήση. Παρά την ονομασία της, που προφανώς αναφέρεται στον κυβισμό της, η F650GS έχει τον ίδιο, δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 800 cc της F 800 GS. Με ελαφρώς μειωμένη κινητήρια ισχύ (71 αντί 85 HP), η έμφαση για τη F650GS δίδεται στην υψηλή ροπή στις χαμηλότερες στροφές και στην οικονομία στην κατανάλωση. Παρόλα αυτά, παράγει 20 HP περισσότερη ισχύ από την προκάτοχό της.
Χαρακτηριστικά και τεχνολογία μοτοσικλέτας
Ενώ οι enduro μεγάλου κυβισμού μερικές φορές φτάνουν στα όριά τους λόγω βάρους και συνολικής σχεδίασης, η νέα F800GS έχει σαφές πλεονέκτημα. Το συνολικό πακέτο συνδυάζει ισορροπημένη ισχύ και βάρος, μεγάλη διαδρομή ελατηρίου, ακριβή γεωμετρία τροχών και προηγμένη εργονομία, προσφέροντας άριστη αίσθηση εκτός δρόμου και έξοχες επιδόσεις σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Το πλαίσιο συνδυάζει όλα τα «συστατικά» που χρειάζεται μία πραγματική enduro: ένα στιβαρό, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο που επιτρέπει περιστροφή τιμονιού κατά 42 μοίρες, άκαμπτο ανάποδο πιρούνι με διαδρομή ελατηρίου 230 mm, στιβαρό αλουμινένιο ψαλίδι με γόνατο ελατηρίου/ αμορτισέρ με προοδευτική απόσβεση και διαδρομή 215 mm καθώς και συμπαγείς ακτινωτούς τροχούς. Ένας εμπρός τροχός 21″ σε κλασικές διαστάσεις enduro 90/90-21 χαρίζει ευστάθεια σε αργή offroad οδήγηση, ενώ ο πίσω τροχός διαστάσεων 150/70-17 διασφαλίζει ότι η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται πάντα με ασφάλεια στο δρόμο. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας προέρχεται από την F800S, τροποποιημένος όμως για τη νέα χρήση, με τους κυλίνδρους τώρα να έχουν κλίση μόλις 8.3 μοίρες προς τα εμπρός. Ο ισχυρός, υγρόψυκτος τετραβάλβιδος, δικύλινδρος είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός λόγω της άμεσης απόκρισης, της εντυπωσιακής ροπής και της χαμηλής κατανάλωσής του.

Ονομαστικά, ο κινητήρας αποδίδει 63 kW/85 HP στις 7 500 min–1 και, στις 5 750 min–1 παράγει ροπή 83 Nm στο στρόφαλο που εδράζεται σε ρουλεμάν. Χάρη στον ρυθμισμένο, τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα και στο δευτερεύον σύστημα αέρα, ο Δικύλινδρος παράγει την ισχύ του με περιβαλλοντικά συμβατό τρόπο. Η ισορροπία μαζών επιτυγχάνεται από ένα σύστημα που είναι μοναδικό στην τυπική στάνταρ σχεδίαση μοτοσικλετών: Μια πρόσθετη μπιέλα ταλάντωσης εξισορροπεί τους κραδασμούς 1ης και 2ης τάξης, διασφαλίζοντας την πολιτισμένη λειτουργία του δικύλινδρου κινητήρα. Το χαμηλό καθαρό βάρος των 178 kg συμβάλλει σημαντικά στη δυναμική οδική συμπεριφορά. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου και έτοιμη προς χρήση, η F800GS ζυγίζει μόλις 207 kg.
Η F650GS, η οποία είναι 8 kg ελαφρύτερη και με πολύ χαμηλότερο ύψος σέλας, είναι ιδανική για νέους στο σπορ. Τεχνικά, βασίζεται στη μεγάλη «αδερφή» της, αλλά οι τροχοί από χυτό μέταλλο και η χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος προδίδουν με την πρώτη ματιά ότι προτιμά τις συνθήκες δρόμου. Άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι τα πλαϊνά φέρινγκ με τις λείες επιφάνειες, η χαμηλή ζελατίνα, τα διαφορετικά ελατήρια και η μικρότερη ισχύς. Με 52 kW/71 HP στις 7 000 min–1 και μέγιστη ροπή 75 Nm ακόμα και στις 4 500 min–1, και αυτή η έκδοση παραμένει ισχυρή. Λόγω μειωμένης ισχύος, δεν υπάρχει ανάγκη για ένα δευτερεύον σύστημα αέρα, αφού λιγότερα άκαυστα αέρια εισέρχονται στο σύστημα εξαγωγής.
Μία έκδοση 25 kW/34 HP διατίθεται επίσης για νέους αναβάτες. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν σέλες υποδειγματικής άνεσης για αναβάτη και συνεπιβάτη, σε συνδυασμό με υψηλά πρότυπα ασφαλείας. Αν χρειαστεί, οι enduro εφοδιάζονται από το εργοστάσιο με ένα ABS δύο καναλιών που μπορεί να απενεργοποιηθεί. Επιπλέον, η εκτενής γκάμα αξεσουάρ BMW ικανοποιεί τις πιο ιδιαίτερες επιθυμίες των απαιτητικών πελατών μας, όπως πάντα.
Reply With Quote