
27-05-2009, 12:09
|
Senior Member
|
|
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: Νέα Σμύρνη - Αθήνα
Μoto: R 1200 RT -
R 1200 GS Adventure -
KTM 640 Adventure -
beverly 500 ie
|
|
Απάντηση: bmw F650 gs VS honda xl 650 transalp
Σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο
Ένα σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος, ειδικά σχεδιασμένο για τα νέα μοντέλα GS, προσφέρει πλείστες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που βελτιώνουν τις off-road δυνατότητες των μοντέλων GS. Η λεπτή κεφαλή, για παράδειγμα, που είναι ενσωματωμένη με απόλυτη σταθερότητα στη δομή του πλαισίου επιτρέπει περιστροφή του τιμονιού της τάξεως των 40 (F650GS) ή 42 (F800GS) μοιρών.
Η κεφαλή εδράζεται μέσω μιας εντελώς νέας διάταξης με πλάκες-γέφυρες που μειώνουν σημαντικά το πλάτος χωρίς να επηρεάζει την ακαμψία του πλαισίου. Η κλειδαριά τιμονιού έχει επίσης βελτιωθεί από το γεγονός ότι τοποθετείται μπροστά από το τιμόνι. Εκτός δρόμου, ο μικρός κύκλος στροφής των μοντέλων GS ενέχει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα κυρίως όταν η μοτοσικλέτα πρέπει να περάσει από πολύ αργά κομμάτια.

Το σωληνωτό χωροδικτύωμα από κράμα ατσαλιού/μαγνησίου ενσωματώνει τον κινητήρα σαν ενεργό στοιχείο του πλαισίου. Οι σωλήνες του πλαισίου ενώνονται στην περιοχή του ψαλιδιού με τμήματα από σφυρήλατο ατσάλι. Το βιδωτό υποπλαίσιο κατασκευάζεται από ατσάλινους σωλήνες τετραγωνικής διατομής, συνδέεται με το πλαίσιο σε 4 σημεία και φέρει το νέο ρεζερβουάρ καυσίμου (χωρητικότητα 16 λίτρων) που τοποθετείται κάτω από τη σέλα. Η νέα σχεδίαση χρειάστηκε όχι μόνο λόγω του τροποποιημένου κινητήρα.
Στο εμπρός τμήμα της σέλας, το πλαίσιο και το υποπλαίσιο δεν είναι απλά πολύ στενά, αλλά η ίδια η σέλα και το κάλυμμα της εισαγωγής του κινητήρα είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικά. Αυτό σημαίνει ότι, σε σχέση με το ύψος της σέλας, έχει επιτευχθεί ένα κοντό εσωτερικό τόξο ποδιών, που είναι η αποφασιστική διάσταση για να μπορείς να ακουμπήσεις στο έδαφος. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα μοντέλα GS προσφέρουν έξοχη καθιστή θέση τόσο και για πολύ ψηλούς όσο και για πιο μικρόσωμους αναβάτες, κυρίως επειδή το ύψος σέλας της F650GS μπορεί να μειωθεί στα 790 mm (με κιτ χαμηλώματος: 765 mm).
Τηλεσκοπικά πιρούνια και για τα δύο μοντέλα
Λόγω της μεγάλης διαδρομής του ελατηρίου των 230 mm, το ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι είναι η καλύτερη επιλογή για τη F800GS. Η επικάλυψη σταθερών και κινητών σωλήνων (μπουκάλες) είναι ιδιαίτερα μεγάλη με αυτή τη σχεδίαση, κυρίως επειδή η διάμετρος των 45 mm του σταθερού τμήματος διασφαλίζει έξοχη αντοχή στην κάμψη.
Πλαστικοί εκτροπείς σε συνδυασμό με τα καλύμματα των εμπρός τροχών παρέχουν προστασία από πέτρες. Στην F 650 GS, χρησιμοποιείται ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με σταθερούς σωλήνες 43 mm, προσφέροντας διαδρομή ελατηρίου 180 mm.

Αλουμινένιο ψαλίδι πίσω
Η πίσω ανάρτηση των μοντέλων GS είναι επίσης στιβαρή, και άκρως αποτελεσματική. Bασίζεται σε ένα αλουμινένιο, χυτό μονοκόμματο ψαλίδι. Ενώ η F800GS χρησιμοποιεί ένα άμεσης έδρασης γόνατο προοδευτικής λειτουργίας και με διαδρομή ελατηρίου 215 mm, η F650GS εφοδιάζεται με συμβατικό γόνατο ελατηρίου με αμορτισέρ αερίου με διαδρομή 170 mm. Η προφόρτιση ελατηρίου μπορεί να ρυθμιστεί και στα δύο στοιχεία χρησιμοποιώντας έναν περιστροφικό τροχό με το χέρι, έτσι ώστε η ανάρτηση του πίσω τροχού να μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί στην παρουσία συνεπιβάτη. Η απόσβεση επαναφοράς της ανάρτησης μπορεί επίσης να ρυθμιστεί εύκολα σύμφωνα με τις ατομικές απαιτήσεις και των δύο μοντέλων.
|