Απάντηση: bmw F650 gs VS honda xl 650 transalp
Τροχοί και ελαστικά ανάλογα με το σκοπό
Οι τροχοί είναι ένα ακόμα διαφορετικό στοιχείο. Η F800GS χρησιμοποιεί αλουμινένιους, ακτινωτούς τροχούς, μεγέθους 21 x 2.15 μπροστά και 17 x 4.25 πίσω. ι 21 ίντσες του εμπρός τροχού, που είναι κανονικό μέγεθος στις αγωνιστικές enduro, προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια, εξ αιτίας μεγαλύτερων γυροσκοπικών δυνάμεων, που μπορεί να είναι ανυπολόγιστο πλεονέκτημα σε χαλαρά εδάφη.
Αντίθετα, η F650GS, που υιοθετεί περισσότερο φιλοσοφία δρόμου, είναι σχεδιασμένη σαν ένα βασικό μοντέλο, έχει τροχούς από χυτό αλουμίνιο, μεγέθους 19 x 2.5 μπροστά και 17 x 3.5 πίσω. Ο μικρότερος εμπρός τροχός προσφέρει ιδιαίτερο πλεονέκτημα στην άσφαλτο, κυρίως επειδή οι χυτοί τροχοί είναι κάπως ελαφρύτεροι από τους ακτινωτούς τροχούς. Και οι δύο τροχοί συνδυάζονται με ελαστικά enduro που μπορούν να κινούνται νόμιμα και στο δρόμο, στάνταρ. Για την F800GS, έχουν επίσης εγκριθεί ελαστικά με τακούνια και η τοποθέτηση είναι εύκολη αν η μοτοσικλέτα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί κυρίως σε συνθήκες εκτός δρόμου.

Τα μεγέθη των ελαστικών αποδεικνύουν επίσης ότι και οι δύο μοτοσικλέτες έχουν διαμορφωθεί σύμφωνα με τον τρόπο χρήσης τους. H F650GS, για παράδειγμα, εφοδιάζεται με ελαστικά 110/80-19 μπροστά και 140/80-17 πίσω. Αντίθετα, η F800GS ταξιδεύει με ελαστικά 90/90-21 μπροστά και 150/70-17 πίσω. Ενώ ο εμπρός τροχός υποστηρίζει τους εύκολους χειρισμούς και ελαχιστοποιεί τη ροπή πέδησης, τα πίσω ελαστικά λαμβάνουν υπόψη την υψηλότερη ισχύ του κινητήρα.
Συστήματα πέδησης που συνδυάζονται με κάθε μοντέλο
Τα συστήματα πέδησης κάθε μοντέλου συσχετίζονται επίσης με το πεδίο εφαρμογής του. Επειδή η F800GS φτάνει σε υψηλότερες ταχύτητες, ο εμπρός τροχός έχει δύο πλήρως πλευστά δισκόφρενα διαμέτρου 300 mm και δαγκάνες δύο εμβόλων. Ο μονός δίσκος της F650GS, έχοντας το ίδιο μέγεθος, καλύπτει τις ανάγκες πέδησης του μοντέλου. Στο πίσω τροχό, και οι δύο εκδόσεις GS επιβραδύνονται από ένα ίδιο δισκόφρενο 265 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου.
Σύγχρονο ABS δύο καναλιών με βελτιστοποιημένη ανίχνευση ανύψωσης του πίσω τροχού
Αν χρειαστεί, τα μοντέλα GS μπορούν να εφοδιαστούν από το εργοστάσιο με ένα ABS δύο καναλιών. Η τρέχουσα γενιά ABS της BMW Motorrad χαρακτηρίζεται από συμπαγή σχεδίαση, μικρότερο βάρος, και πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης. Ο ρυθμιστής πίεσης ελέγχει τη βέλτιστη πίεση πέδησης μέσω γραμμικών βαλβίδων εισαγωγής που χαρακτηρίζονται από ταχύτατους χρόνους ρύθμισης. Οι βαλβίδες φέρουν με τις οπές από γραμμικά ελεγχόμενες διατομές εξασφαλίζουν επίσης ότι ο αναβάτης θα αισθανθεί πολύ ελαφριούς παλμούς πίεσης στη μανέτα και στο πεντάλ φρένου. Επιπλέον, το BMW Motorrad ABS προσφέρει αυξημένες λειτουργίες διάγνωσης: οι αισθητήρες περιστροφής τροχών παρακολουθούν την απόστασή τους από τον οδοντωτό δίσκο αυτόματα και επομένως συμβάλλουν στην ασφάλεια της μοτοσικλέτας. Αναβάτες που κατά κανόνα οδηγούν σε συνθήκες off-road μπορούν να απενεργοποιούν το σύστημα ABS πριν από την off-road χρήση.

 
Ηλεκτρικά συστήματα με CAN bus και immobiliser
Τα ηλεκτρικά συστήματα των νέων μοντέλων GS είναι επίσης κορυφαία στην κατηγορία και λειτουργούν με ένα πρωτοποριακό σύστημα CAN bus. Όπως και τα συγγενή μοντέλα της σειράς F 800, το Σύστημα Ενός Καλωδίου – Single-Wire System (SWS) ενέχει πολλά πλεονεκτήματα: μειώνει την ποσότητα των απαιτούμενων καλωδίων, επιτρέπει την επικοινωνία μέσω δικτύου όλων των συσκευών ελέγχου και επομένως απλουστεύει την διαδικασία ολοκληρωμένης διάγνωσης. Επιπλέον δεν υπάρχει ανάγκη για συμβατικές ασφάλειες τήξης, αφού το σύστημα αυτόματα απενεργοποιεί το προβληματικό εξάρτημα σε περίπτωση βλάβης.
Aπό την εισαγωγή της τεχνολογίας CAN bus, ένα ηλεκτρονικό immobiliser αποτελεί τμήμα του στάνταρ εξοπλισμού των μοτοσικλετών BMW. Άρα δεν αρκεί ένα σωστά ‘κομμένο’ κλειδί για το ξεκίνημα του κινητήρα, αφού απαιτείται και το τσιπ που είναι ενσωματωμένο στο κλειδί της BMW να εκπέμπει και το σωστό κωδικό στην ενσωματωμένη κεραία της κλειδαριάς τιμονιού. Μόνο τότε ο έλεγχος του κινητήρα επιτρέπει το ξεκίνημα. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει την ασφαλέστερη, πιο αξιόπιστη προστασία από κλοπή που κυκλοφορεί σήμερα. Οι ηλεκτρικές συνδέσεις είναι αδιάβροχες και επομένως όχι ευάλωτες σε βλάβες. Μία μπαταρία 14Αh και μία γεννήτρια 400 W διασφαλίζουν αξιόπιστη παροχή ισχύος.

Το cockpit με τα αναλογικά του όργανα ταξινομημένα το ένα πάνω στο άλλο και η οθόνη πληροφοριών, που περιλαμβάνει ρολόι, παρέχει στον οδηγό πληροφορίες με μία ματιά. Σαν στοιχείο ειδικού εξοπλισμού, η BMW προσφέρει έναν υπολογιστή ταξιδιού με περισσότερες λειτουργίες, όπως ένδειξη επιλεγμένης ταχύτητας και χρονόμετρο. Ο ασύμμετρος διπλός προβολέας με διαφανές πλαστικό κάλυμμα χαρίζει στα μοντέλα GS τη χαρακτηριστική πρόσοψη της τελευταίας γενιάς BMW.
Τα κάτοπτρα, που είναι γνωστά από τη BMW R1200GS και έχουν αγαπηθεί από τους οδηγούς που ταξιδεύουν τις νυχτερινές ώρες, λόγω της έξοχης χρήσης φωτός, βρίσκονται μέσα σε ένα νέο πλαστικό κέλυφος και εφοδιάζονται με λαμπτήρες προβολέων H7. Αλλάζοντας στη μεγάλη σκάλα, η μεσαία σκάλα παραμένει ενεργή. Οι προβολείς εδράζονται σε μια άθραυστη, ελαφριά πλαστική βάση που φέρει επίσης τα όργανα και το προστατευτικό πλέγμα από υψηλής αντοχής πολυπροπυλένιο.
Βέλτιστη σχεδίαση σέλας για touring και offroad χρήση
Αν και η μεγάλη διαδρομή του ελατηρίου σε μία enduro γενικά σημαίνει ψηλότερες σέλες, οι αναβάτες των νέων μοντέλων GS εύκολα θα μπορούν να φτάνουν το έδαφος με τα πόδια τους, ενώ η F650GS είναι ακόμα πιο κατάλληλη για πιο μικρόσωμους αναβάτες λόγω χαμηλότερου ύψους της σέλας της.
Η σέλα προσφέρεται σε δύο ύψη και για τα δύο μοντέλα, και συγκεκριμένα 880 ή 850 mm για την F800GS και 820 ή 790 mm για την F650GS (με κιτ χαμηλώματος: 765 mm).
Για ξεκούραστα ταξίδια, τα νέα μοντέλα GS φέρουν ένα αντικραδασμικό τιμόνι – στο μοντέλο 800 είναι κατασκευασμένο από κωνικό αλουμινένιο σωλήνα – και αναδιπλούμενα, φαρδιά ατσάλινα μαρσπιέ με κοίλα ελαστικά ένθετα. Για ασφαλή οδήγηση σε όρθια στάση σε συνθήκες offroad, τα ελαστικά ένθετα μπορούν επίσης να αφαιρεθούν. Το πλατύ και με προς τα πάνω κλίση τιμόνι φέρει ρυθμιζόμενες μανέτες ώστε να είναι εύχρηστες για όλα τα μεγέθη χεριών. Η συνδυασμένη κλειδαριά ανάφλεξης/τιμονιού είναι επίσης εργονομικά τοποθετημένη εμπρός από το τιμόνι.

Όπως θα μπορούσε να περιμένει κάποιος από μία ταξιδιωτική μοτοσικλέτα, η GS προσφέρει υποδειγματική άνεση για το συνεπιβάτη. Το μήκος της σέλας και η θέση των μαρσπιέ επιτρέπουν στον συνεπιβάτη να χαλαρώνει, ενώ πίσω πλαϊνές χειρολαβές προσφέρουν πρόσθετη ασφάλεια. Τέλος, το φέρινγκ προσφέρει επαρκή προστασία από τον αέρα, βοηθώντας επομένως τον συνεπιβάτη να ταξιδεύει με άνεση. Η ψηλότερη ζελατίνα της F800GS μπορεί επίσης να τοποθετηθεί στην F650GS αν χρειαστεί. Και οι δύο ζελατίνες με τη σχεδίασή τους σχήματος Μ, έχουν βελτιστοποιηθεί στη σήραγγα αεροδυναμικής.
Το ρεζερβουάρ 16 λίτρων κάτω από τη σέλα έχει αποδειχτεί σημαντικό πλεονέκτημα σε μεγάλα ταξίδια. Όχι μόνον γιατί μπορούν να διανυθούν μεγάλες αποστάσεις, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση της μοτοσικλέτας, αλλά και επειδή ο σάκος του ρεζερβουάρ (tankbag) – που δεν θα έπρεπε να ονομάζεται έτσι για τα μοντέλα αυτά – μπορεί να παραμείνει στη θέση του κατά τον ανεφοδιασμό, αφού η τάπα του ρεζερβουάρ (με κλειδαριά) βρίσκεται σε προσβάσιμη θέση στη δεξιά πλευρά της μοτοσικλέτας, στο ύψος της θέσης του συνεπιβάτη.

Η F800GS κυκλοφορεί στην αγορά με την απλή απόχρωση Sunset Yellow/Black ή την Dark Magnesium Metallic Matt. Η F650GS μπορεί να παραγγελθεί σε Azure Blue Metallic, απλή Flame Red ή Iceberg Silver Metallic.
|