
02-04-2011, 14:49
|
Senior Member
|
|
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
|
|
Απάντηση: Υγραεριοκίνηση - Τι ξέρετε ;;;;
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από frits
Μόλις τελείωσε μία εκπομπή στο ραδιόφωνο όπου ένας τύπος μιλούσε-διαφήμιζε την υγραεριοκίνηση και έτσι όπως τα έλεγε μάλλον πρέπει να τρέξουμε να βάλουμε αν τον πιστέψουμε.
Έχει κανείς προσωπική εμπειρία ; μπορείς να το επεναφέρεις σε βενζίνη μετά ; με το κτεο ; μακροζωία κινητηρα, αυτονομία; ανεφοδιασμός ;
Αν κανείς έχει ασχοληθεί ας μας ανοίξει τα μάτια, αν και τα χιλιόμετρα που κάνω με αυτοκίνητο είναι ελάχιστα αλλά με τρώει η περιέργεια.... 
|
Επεσες στην περιπτωση!!!!!
Λογω ανεργιας εχω ασχοληθει με το θεμα εκτενως, χωρια που εχω και 2 ξαδελφια που το εκαναν το ''αλμα'' σε αυτοκινητα 2000 και 4700 κυβικων εκατοστων.
Αυτη την στιγμη λογω διαφορας τιμης LPG (γκαζι) και βενζινης ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ.
Η τιμη του λιτρου γκαζιου ακολουθει την τιμη του πετρελαιου θερμανση μειωμενη κατα 30%. Αυτη ειναι η συμφωνια με την Ρωσια. Αν το πετρελαιο θερμανσης εξωμειωθει με το πετρελαιο κινησης τοτε θα ακολουθει την τιμη του ενος πια διαθεσιμου ειδους πετρελαιου παλι μειωμενη κατα 30%.
Αν κανεις τωρα την μετατροπη, με τις σημερινες τιμες του γκαζιου, και γραφεις 70 με 100κμ την ημερα με ενα αυτοκινητο 1400 κυβικων θα κανεις αποσβεση των 1000 περιπου ευρο που στοιχιζει μεσα σε ενα χρονο και κατι ψηλα!!! Αν δεν γραφεις αυτα τα κμ....αστο!
Αν το κανεις αργοτερα, οταν τα παραπανω περιγραφομενα δυσοιωνα συμβουν, τοτε το κερδος ειναι αμελητεο διοτι με τιμη πετρελαιου π.χ. στο 1,40 η τιμη του γκαζιου θα παει περιπου 1ε και συνυπολογιζομενης της αυξημενης καταναλωσης που εχει το γκαζι εναντι της βενζινης (ειναι υποδυεστερο θερμικα) κατα 10-15% περιπου θα ερθει σχεδον μια η άλλη!!!
Αν τωρα το τοποθετησει ολη η ελλαδα μην εκπλαγεις αν το LPG και η αμολυβδη εχουν την ιδια τιμη!!! Σε αυτην την περιπτωση θα πληρωνεις περισσοτερα σε καταναλωση λογω του +10-15% που αναφερω πιο πανω.
Στα ερωτηματα σου τωρα,- μπορεις να το γυρισεις σε βενζινη ανα πασα στιγμη με εναν διακοπτη μεσα απο το αυτοκινητο.
- με τα ΚΤΕΟ δενε χεις προβλημα, ο τοποθέτης σου δινει πιστοποιητικο τοποθετησης και εισαι ΟΚ, αρκει να εχει αδεια εγκαταστάτη απο το υπουργειο.
- μακροζωια, την ιδια με την αμολυβδη βενζινη. Αν και το γκαζι δουλευει πιο στεγνα δεν υπαρχει το προβλημα που υπηρχε στην δεκαετια του 1980 με τα ταξι διοτι αυτα τοτε εκαιγαν βενζινη με μολυβδο, απαραιτητο συστατικο για την λιπανση των εδρων των βαλβιδων, ενω τωρα με την αμολυβδη οι βαλβιδες εχουν ιδιαιτερη κατεργασια για να αντεχουν το ξερο δουλεμα και της αμολυβδης!!!!
- Αυτονομια, το γκαζι οπως σου ειπα καταναλωνει περιπου 10-15% περισσοτερο απο οτι η βενζινη διοτι ειναι θερμικα πιο αδυναμο. Το ρεζερβουαρ αεριου που τοποθετειται ποικιλει σε διαστασεις. Μπορει να ειναι κυλινδρος με 40 λιτρα που θα σου κλεινει ολο τον χωρο του πορτ μπαγκαζ αλλα μπορει να ειναι και 25-30 λιτρων τοποθετημενο στον χωρο της ρεζερβας καταργωντας την. Οποταν με 10λ/100κμ με το πρωτο θα κανεις 400κμ ενω με το δευτερο 250-300. Παντα ομως θα εχεις και την δυνατοτητα να το γυρισεις στην βενζινη αν ξεμεινεις.
- Ανεφοδιασμος, στην Αττικη και δη στην Αθηνα δεν υπαρχει προβλημα, στην επαρχια ομως ναι υπαρχει. Σε καθε περιπτωση υπαρχει καταλογος με τα πρατηρια που διαθετουν LPG στο σαιτ του υπουργειου αναπτυξης αλαλ σου δινει και ο εγκαταστατης αν ειναι καλος και σεβεται την εργασια του.
- Ιπποδυναμη, σε ενα αυτοκινητο σαν τα δικα μας οπου ο ψεκασμος ειναι εμμεσος και ψεκαζεται ΑΕΡΙΟ LPG στους θαλαμους καυσης (η βενζινη ψεκαζει μικροσταγονιδια) εχουμε μια απωλεια της ταξης του 0-2%, πραγμα που δεν το καταλαβαινουμε στην πραξη. Σε ενα αυτοκινητο ομως που ο ψεκασμος του ειναι αμεσος, δηλαδη απευθειας στου θαλαμους καυσης, τοτε εκει ψεκαζονται μικροσταγονιδια LPG οπως και της βενζινης κι εκει εχουμε μηδενικη απωλεια και σε καποιους μεγαλους κινητηρες κερδος +1-2% στην ιπποδυναμη.
- Ασφαλεια, ασφαλεστερο της βενζινης, αρκει να γινεται ο ελεγχος του συστηματος καθε 1,2,3......χρονια, αυτο δηλαδη που συστηνει ο κατασκευαστης του συστηματος.
- Τελος, ολα τα συστηματα LPG περαν απο σωληνωσεις, ρεζερβουαρ, διακοπτες κ.λ.π διαθετουν εγκεφαλο (ECM) ο οποιος ελεγχει το συστημα τροφοδοσια του γκαζιου και δουλευει παραλληλα με την μαμα ECM του αυτοκινητου εκμεταλευομενος της παραμετρους που η μαμα ECM δεχεται απο τους διαφορους αισθητηρες και δινει εντολες για την παροχη του καυσιμου!
|