View Single Post
  #71  
Παλιό 15-04-2011, 15:03
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: στο club των πονεμενων

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από DoctorAbo Εμφάνιση μηνυμάτων
Λοιπόν, θα πάρω το σοβαρό μου ύφος τώρα και θα απαντήσω.
Όταν το συγκεκριμένο μοτεράκικάτσει όλη τη νύχτα στο πλαϊνό σταντ, όντως υπάρχει η μαμημένη η βαρύτητα και στεγνώνει κάποια σημεία στη δεξιά πλευρά.
Στις πρώτες κινήσεις που κάνει ο κινητήρας, τα στεγνά τμήματα τρίβονται λίγο παραπάνω μέχρι να πάει ξανά το λάδι.
Aγαπητε doctor πρωην κατοχε βαραντερο,

σε διαβασα σε ολα σου τα ποστ σε αυτο εδω το νημα και περνωντας το θαρρος απο παλιες μας συζητησεις σε άλλο φορουμ επετρεψε μου να σου πω οτι και ο μηχανικος που το συζητησες αλλα κι εσυ εχεις λαθος!!
Ο καθε κινητηρας εσωτερικης καυσης οποιουδηποτε οχηματος, πετουμενου ¨η πλεουμενου ειναι ετσι σχεδιασμενος ωστε στα σημεια που χρειαζονται αμεση λιπανση (π.χ. εκκεντροφοροι, κοκορακια, στροφαλοι κ.λ.π) να υπαρχουν κυλοτητες οπου συγκρατειται καποια μικρη ποσοτητα λαδιου για την πρωτη μιση περιστροφη του κινητηρα και ανεξαρτητα της θεσης/στασης του κινητηρα!!! Οσα χρονια ακινησιας και να περασουν σε αυτες τις κοιλοτητες θα υπαρχει λαδι!!! Και αναποδα να τον γυρισεις εκει θα υπαρχει λαδι!!!!!!!
Ειπα μιση περιστροφη κινητηρα διοτι μεχρι να ολοκληρωθει η άλλη μιση η τρομπα λαδιου εχει στειλει οσο λαδι χρειαζεται για να εξακολουθησει να δουλευει ο κινητρας απροβληματιστα για πολλα χρονια!!!

Αν υπηρχε προβλημα, π.χ. στην GS με τον μποξερ, στο να λειτουργει ο κινητρας στο πλαινο σταντ θα αναφεροταν καθαρα-καθαροτατα- και με υποσημειωση ''warning'' με μαυρισμενα γραμματα και κεφαλαια στο rider's manual της μοτοσυκλετας!!
Πιθανως συγχεεις, θεωρωντας οτι ισως εχει σχεση, η παλια ''αρωστια'' του μποξερ που οταν τον αφηνες το βραδυ στο πλαινο σταντ το πρωι στην πρωτη μιζια ο ενας κυλινδρος καπνιζε.....αυτο ειναι αλλο πραγμα!!!

Ολα αυτα τα περι φυγοκεντρου δεν ισχυουν διοτι μαζι με την φυγοκεντρο επενεργει και η κεντρομολος δυναμη... να μην το εξηγω τωρα αυτο!!!!

Το θεμα του φιλου που ανοιξε το ποστ αυτο και αφορα κατεστραμενη βαλβιδα ειναι λογω επαφης αυτης με το πιστονι. Η αιτια ειναι παντα η ιδια εφοσον ο κινητηρας διαθετει ''κοφτη'' ασφαλειας......αδυναμο ελατηριο επαναφορας της!! Υπαρχει και άλλη μια η οποια λεγεται λαθος χρονισμος εκκεντροφορου αν εχει λυθει το συγκεκριμενο σημειο καποια στιγμη.



Αν η βαλβιδα ειναι καμενη οι αιτιες ειναι παλι παντα η ιδια δηλαδη
  • λαθος διακενο βαλβιδων (πολυ σφιχτο) και
  • λαθος εδραση της βαλβιδας στην εδρα της κεφαλης λογω επικαθησεων/καταλοιπων καυσης (κοινως καρβουνο) στο πελμα αυτης.
  • κακο μεταλλο της βαλβιδας αν εχει τοποθετηθει ιμιτασιον σε επισκευη του
Για το μεν πρωτο, στα αεροψυκτα η παγια τακτικη ειναι οτι προτιμοτερο ειναι να ακουγονται οι βαλβιδες παρα οχι!! και ο λογος ειναι οτι τα μεταλλα διαστελονται με αποτελεσμα οταν το διακενο ειναι περισσοτερο σφιχτο απο οσο πρέπει η βαλβιδα να παραμενει δεκατα του χιλιοστου ανοικτη ¨η να μην προλαβαινει να κλεισει τελειως οταν επιστρεφει το εμβολο στο Ανω Νεκρο Σημειο. Γιαυτο και οι κατασκευαστες αεροψυκτων συστηνουν μεγαλα διακενα στις βαλβιδες των κινητρων τους!!!

Για το μεν δευτερο, οι επικαθησεις συσωρευονται διοτι η βενζινη π.χ. ειναι νοθευμενη με τουλουολη ¨η διοτι το οχημα κινειται με χαμηλες στροφες στο μεγαλυτερο μερος της ζωης του και μεσα σην πολη.
Οι επικαθησεις αυτες φευγουν με δυο τροπους, ο ενας ειναι λυσιμο και τριψιμο εδρων/βαλβιδων οπου τις κανουμε καινουριες! Ο άλλος ειναι σε τακτα χρονικα διαστηματα να βγαινουμε σε ανοικτο δρομο και να τελικιαζουμε το μοτερ για 2-5 λεπτα!! Οχι να ''σπαμε'' κινητηρα'' με αλλαγες ταχυτητων στον κοφτη αλλα παρατεταμενη τελικη ταχυτητα. Διοτι ο άλλος εχθρος των επικαθησεων ειναι η υψηλη θερμοκρασια, οπου αφου αυτες ειναι απο καρβουνο δουλευοντας τον κινητρα σε υψηλες στροφες αναπτυσσονται τετοιες θερμοκρασιες οπου ενα μεγαλο μερος αυτων των επικαθησεων - οχι το 100%) καιγεται κι εξαφανιζεται κυριως απο το πελμα της βαλβιδας και την εδρα της στην κεφαλη οπου ειναι και το ζητουμενο!!!

Παντως απο το βιντεο δεν φαινεται για κολλημενη βαλβιδα λογω πρωτης περιπτωσης, μαλλον για καμενη βαλβιδα παει το πραγμα πραγμα προτιμοτερο του πρωτου!

σημ. οι επικαθισεις/καταλοιπα θα συμβουν αναποφευκτα ειτε χρησιμοποιουμε 100αρα αμολυβδη, ειτε απλη αμολυβδη, διοτι πολυ απλα η τελεια καυση δεν εχει εφευρεθει ακομη!! Κι ενας κινητηρας μοτοσυκλετας (οχι αυτοκινητου) με 150,000κμ θα χρειαστει τριψιμο βαλβιδων ειτε χρησιμοποιει αμολυβδη 100αρα ειτε 95αρα!

Last edited by GeorgeP; 15-04-2011 at 15:12.
Reply With Quote