View Single Post
  #3  
Παλιό 02-06-2011, 11:14
MARK Ο/Η MARK βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2009
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ
Μoto: GS 1200R ADVENTURE
Μηνύματα: 28,959
Προεπιλογή Απάντηση: Ελληνική Ναυτιλία

Πρώτοι οι έλληνες εφοπλιστές


Την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά των θαλάσσιων μεταφορών εξακολουθεί να κατέχει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, με τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν υπό τον έλεγχό τους 3.185 πλοία συνολικής χωρητικότητας 202,19 εκατ. dwt (μονάδα μέτρησης του τονάζ).

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕνωσηςΕλλήνων Εφοπλιστών που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, στα πλαίσια της ετήσιας έκθεσης για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας, το 14,33% της παγκόσμιας ναυτιλίας σε τονάζ ελέγχεται από έλληνες εφοπλιστές. Μάλιστα ο ελληνόκτητος στόλος που φέρει και την ελληνική σημαίαέρχεται πέμπτος στον κόσμο και πρώτος στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε ό,τι αφορά το τονάζ. Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις των ελλήνων εφοπλιστών στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων, όπου ελέγχουν σε dwt το 22,54% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ενώ στα πλοία ξηρού φορτίου το 16,80%. Ιδιαίτερη αίσθηση στην παγκόσμια εφοπλιστική κοινότηταέχει κάνει το γεγονός ότιπαρά τηδιεθνή κρίση, οι έλληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν σε παραγγελίες - μαμούθ νεότευκτων πλοίων,αποσπώντας και στο «κομμάτι» αυτό την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά.

Στα τέλη του περασμένου ∆εκεμβρίου οι παραγγελίες από τους έλληνες εφοπλιστές ανέρχονταν στα 490 πλοία (άνω των 1.000 μεγατόνων), συνολικήςχωρητικότητας 49,15 dwt. Οι παραγγελίεςαυτές τοποθετούν τουςΕλληνες στηνπρώτη θέση διεθνώς με μερίδιο 8,70% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων και 13,50% σε χωρητικότητα.

Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές και παρά την οικονομική κρίση το ναυτιλιακό συνάλλαγμα συνεισέφερε και το 2010 τον «οβολό» του στη διαμόρφωση του ελληνικού ΑΕΠκαι βεβαίως στην κάλυψη σημαντικού μέρους του εμπορικού ελλείμματος. Τον ∆εκέμβριο 2010 τοναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε σε 15.418 εκατ.ευρώ, συγκρινόμενο με 13.552

εκατ. ευρώ το 2009,δηλαδή σημείωσε αύξηση 13,77%,ανερχόμενο σε 6,72% του εγχώριου προϊόντος καλύπτοντας το 35,28% του εμπορικού ελλείμματος. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι εισπράξεις από τη ναυτιλία (6,72%) ήταν ιδιαίτερα υψηλές συγκρινόμενες με των άλλων κρατών- μελών της Ε.Ε. που δεν υπερέβησαν το1%.

Τη δεκαετία 2000-2010, ηναυτιλία συνεισέφερε140 δισ. ευρώ σε εισπράξεις απόξένο συνάλλαγμα στην Ελλάδα. Οι εισροέςαυτές οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Ομως περίπου το ήμισυ των ανωτέρω 140 δισ. ευρώ επανεξήχθη στο εξωτερικό, δεδομένου ότιοι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες, διότι, όπως τονίζεται στην έκθεση, «το ελληνικόκράτος δεν έχει λάβει τααναγκαία μέτραπου θα συγκρατούσαν το μεγαλύτερο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος στην Ελλάδα».

ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΑ. Πάντως, όπως επισημαίνεικαι ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, στο εισαγωγικό του σημείωμα, μια σειρά δυσκολίες θεσμικούχαρακτήρα σεσυνδυασμό με την οικονομικήκρίση, το φαινόμενο της πειρατείας αλλά και τις συνέπειες από το τσουνάμι της Ιαπωνίας «αποτελούν σοβαρά εμπόδια στην πορεία και της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία πλήρωσε ήδη και ενδεχομένως θα πληρώσει στο μέλλον όχι αμελητέο τίμημα».
Στη δεκαετία η ναυτιλία έφερε 140 δισ. ευρώ σε ξένο συνάλλαγμα
Reply With Quote