Απάντηση: Περι βενζινης, οκτανιων και θερμοκρασιων
Όταν ο κινητήρας δουλεύει σωστά, η ανάφλεξη του μίγματος γίνεται τη στιγμή που ενεργοποιείται το μπουζί και ξεκινάει γύρω από την ακίδα. Κατόπιν η φλόγα μεταδίδεται ομοιόμορφα σε όλο τον θάλαμο καύσης.
Όταν χτυπάει πειράκια σημαίνει ότι για κάποιους λόγους (αναφέρονται στο τέλος) η βενζίνη αυταναφλέγεται σε διάφορα σημεία του θαλάμου καύσης.
Τότε, από τις μικροεκρήξεις τα επιμέρους ωστικά κύματα συγκρούονται μεταξύ τους με τα τοιχώματα του κυλίνδρου, φυσικά και με το έμβολο το οποίο εκείνη τη στιγμή ακόμα ανεβαίνει.
Φυσικά η απόδοση πέφτει κατακόρυφα ενώ οι πολύ υψηλές πιέσεις και θερμοκρασίες που αναπτύσσονται τοπικά, καταπονούν τα μέταλλα και ειδικά την κορώνα του εμβόλου η οποία μπορεί ακόμα και να τρυπήσει.
Εμείς όλο αυτό το αντιλαμβανόμαστε σαν μεταλλικούς κρότους μέσα στον κινητήρα λόγω των ωστικών κυμάτων που συγκρούονται.
Το φαινόμενο αυτό προκαλείται από κακής ποιότητας βενζίνη, λάθος μείγμα, κακό χρονισμό ανάφλεξης, καπνισμένο κινητήρα κ.α
Εμφανίζεται κατά τη λειτουργία με υψηλό φορτίο (πολύ γκάζι) σε πολύ χαμηλές στροφές......
|