View Single Post
  #16  
Παλιό 09-08-2011, 23:27
adventure Ο/Η adventure βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Moderator
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: Ζάκυνθος
Μoto: BMW 1150GS Adventure Βασιλομήτωρ των ADV
Μηνύματα: 20,938
Προεπιλογή Απάντηση: Αλλαγή φούσκας ball joint σε R1150GS (video)



Να παραθέσω και εγώ κάποιες φωτογραφίες από την διαδικασία αλλαγής του ball joint και τις διαφορές που έχει στην όλη διαδικασία το Adventure με την απλή έκδοση του 1150 .



Δυστυχώς δεν είναι τραβηγμένες σε όλη τη διαδικασία γιατί όπως ανάφερα και στην προηγούμενη σελίδα του συγκεκριμένου νήματος μου χάλασε ο φακός της φωτογραφικής μου μηχανής και δεν είχα μαζί μου άλλο φακό για να καλύψω την όλη διαδικασία αναλυτικά .




Με αυτές τις φωτογραφίες όμως και με μιά δανική από τον Αλέξανδρο συν τα βίντεο που έχει ανεβάσει θα το καταφέρεται με κλειστά μάτια .

Ξεκινάμε λοιπόν με τη δανική φωτογραφεία του Αλέξανδρου το πως σήκωσε τη μηχανή λίγο πιο πάνω βάζοντας κάτω από το διπλό στάντ πλάκες πεζοδρομίου (εγώ έβαλα ένα κομμάτι ξύλο) και κοντράρουμε τη μηχανή κάτω από την ποδιά όπως δείχνει και η φωτογραφία για να μην έχουμε τραμπάλες και τσουλήθρες .



Φώτο 1.



Τα εργαλεία που θα χρειαστούν .



Εκτός του δυναμόκλειδου θα χρειαστούμε ένα μικρό ίσιο κατσαβίδι χαρτί κουζίνας πανάκια γραφιτούχο γράσο ένα 7αρι μακρύ κατά προτίμηση άλεν ένα κομμένο μακρύ η έτοιμο από το εμπόριο καρυδάκι 21mm
γερμανοπολύγωνο Νο 21mm κόλλα για σπειρώματα loctite και το φουσκάκι του ball joint .

Φώτο 2 .





Αφου βγάλουμε το πλαστικό προστατευτικό καπάκι από τη βίδα του ball joint λύνουμε το παξιμάδι με ένα γερμανοπολύγωνο Νο 21mm και κρατάμε κόντρα με το 7αρι άλεν (το 1150 δεν έχει torx όπως το γράφει και ο Αλέξανδρος στην αρχή του νήματος ).

Φώτο 3 .



Λασκάρουμε την βασούλα που κρατά τα σωληνάκια υψηλής (Βελάκι 1) και κατόπιν ξεβιδώνουμε και τις βίδες στη δεξιά δαγκάνα (βελάκι 2 ) και την τραβάμε έξω από την δισκόπλακα .

Αυτή είναι η διαφορά του Adventure με το απλό .



Φώτο 4 .



Κατόπιν αφού έχουμε λύση το παξιμάδι του ball joint τη βασούλα και τη δαγκάνα της δεξιάς δισκόπλακας τραβάμε το μπροστινό σύστημα προς τα κάτω (όπως δείχνει το πρώτο βίντεο του Αλέξανδρου στο 2:13 ) έως ότου βγει τελείως το ball joint από το ψαλίδι .


Βγάζουμε την παλιά φουσκίτσα σπρώχνοντάς την από τη κάτω μεριά με ένα ψιλό κατσαβιδάκι προς στα επάνω και αφού αποκαλύψουμε τον άξονα του καθαρίζουμε καλά γύρω γύρω και τα σπειρώματα από τα παλιά γράσα και βρομιές .

Φώτο 5 .



Κατόπιν παίρνουμε το σωληνάριο με το γραφιτούχο γράσο (εγώ είχα σωληνάριο όπως δείχνει η Φώτο 2) και γεμίζουμε την περιοχή γύρω από τον άξονα του ball joint και λίγο μέσα στο φουσκάκι που θα τοποθετήσουμε .

Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες για αυτή τη διαδικασία για αυτό όσοι δεν το καταλάβατε κοιτάξτε το βίντεο Νο2 του Αλέξανδρου .

Εδώ εγώ στην τοποθέτηση που έκανα δεν χρησιμοποίησα τις δικές του ασφάλειες αλλά μετά από την ιδέα που μου έδωσε ο poderosa (Βαγγέλης )πήγα σε ένα κατάστημα με ανταλλακτικά αυτοκινήτου και αγόρασα τσιμούχες εμπορίου που να ταιριάζουν τα ελατήρια τους στις αντίστοιχες εσοχές που έχει για τις ασφάλειες το φουσκάκι του ball joint .

Φώτο 6 .



Το καλό με το ελατήριο είναι ότι το κρατά σφικτό στη βάση του και όταν αρχίσει να ζορίζετε σέρνει και δεν το στρεβλώνει .

Δείτε το τοποθετημένο .

Φώτο 7 .



Τέλος ανεβάζουμε το μπροστινό σύστημα στην αρχική του θέση με προσοχή μην κτυπήσουμε τα σπειρώματα καθαρίζουμε κατόπιν τα σπειρώματα από υπολείμματα γράσου με ένα καθαρό πανί βάζουμε λίγη από την Loctite μας και σφίγγουμε το παξιμάδι με το δυναμόκλειδο ρυθμισμένο στα 130 Nmτρα .

Να επισημάνω εδώ για να μας έρθει το πλαστικό καπάκι που βάζουμε πάνω στο παξιμάδι του ball joint στην αρχική του θέση,καλά είναι να έχουμε σημαδέψει με κάποιο τρόπο το παξιμάδι (και οπτικά μπορεί )πώς ήταν αρχικά πρίν το λύσουμε .

Βάζουμε το προστατευτικό πλαστικό καπάκι στο παξιμάδι και τελειώσαμε .


Ελπίζω να καταλάβατε τη διαδικασία και να σας βοηθήσαμε από κοινού με τον Αλέξανδρο για την τοποθέτηση του περιβόητου ball joint .


Καλή επιτυχία σε όσους το προσπαθήσουν .





Last edited by adventure; 11-08-2011 at 07:33.
Reply With Quote