View Single Post
  #4  
Παλιό 28-06-2009, 16:38
Alext Ο/Η Alext βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2009
Περιοχή: Βριλησσια
Μoto: BMW R1200R
Μηνύματα: 1,033
Προεπιλογή Απάντηση: Αλλαγές στα ράλι

Οι πρώτες αντιδράσεις


Ο Olivier Quesnel και ο Malcolm Wilson, οι επικεφαλής των Citroen Racing και Ford WRT, αντίστοιχα, έκαναν τις πρώτες του δηλώσεις μετά τη γνωστοποίηση των αλλαγών που θα γίνουν στο σπορ από το 2010 και έπειτα. Αμφότεροι, ρωτήθηκαν από το επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και σας παραθέτουμε τις απαντήσεις του. Αξίζει να αναφέρουμε, πάντως, ότι αμφότεροι υποστήριξαν με θέρμη τις αποφάσεις της επιτροπής Ράλλυ, αλλά και τις πρώτες ενέργειες της ISC.

Τι πιστεύετε για τις αποφάσεις της επιτροπής Ράλλυ γενικά;
Wilson: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τις αποφάσεις. Είχαμε πολλά θετικά στοιχεία απόρροια αυτής της συνεδρίασης, η οποία έστειλε και ένα ξεκάθαρο μήνυμα σχετικά με την συνεργασία της FIA με την ISC. Ακόμα, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν, αλλά η ουσία είναι ότι οι βασικές αρχές μας αφήνουν ικανοποιημένους».
Quesnel: «Είναι μία καλή αρχή. Έχουν πολύ δουλειά, αλλά ακόμα έχουν αρκετή μπροστά τους. Πάντα έλεγα ότι οι αγώνες Ράλλ θα γνωρίζουν συνέχεια ανοδική πορεία, και ότι όλα θα όπως πρέπει το 2013, όταν και πιστεύω ότι όλα θα έχουν μπει σε μία σειρά. Όμως, πρέπει να προχωρήσουμε βήμα-βήμα, με δεδομένο όμως το γεγονός ότι οι αποφάσεις της επιτροπής ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση».

Συμφωνείτε με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, αναφορικά με τα αυτοκίνητα των 1.600 κ.εκ. και τούρμπο, και μάλιστα από το 2011 και έπειτα;
Wilson: «Η απόφαση για κινητήρες 1.600 κ.εκ. με τούρμπο είναι σωστή από κάθε άποψη. Οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες, είναι μία κατεύθυνση που ακολουθούν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες και πιστεύω ότι είναι η σωστή κατεύθυνση για τους αγώνες Ράλλυ. Βέβαια, ακόμα πρέπει να αναλύσουμε και καταλήξουμε σε αρκετές λεπτομέρειες των τεχνικών κανονισμών, έτσι ώστε να μπορέσει να δουλέψει το σύνολο των 1.600 κ.εκ. κάτω από τις προδιαγραφές και το αμάξωμα των αυτοκινήτων S2000. Αν αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί από το 2011 είναι κάτι που θα δούμε, αλλά τουλάχιστον οριστικοποιήθηκαν οι τελικοί τεχνικοί κανονισμοί, οι βάσεις υπάρχουν και μπορούμε να δουλέψουμε για να βρούμε τις λύσεις που χρειάζονται».
Quesnel: «Και εμείς είμαστε σύμφωνοι με την χρήση των κινητήρων 1.600 κ.εκ. Μέχρι πρότινος, είχαμε καταλήξει στη λύση της χρήση δίλιτρων ατμοσφαιρικών συνόλων μέχρι το 2013, αλλά αν αυτή η λύση οδηγήσε κι άλλους Κατασκευαστές στο να εμπλακούν στο θεσμό, τότε φυσικά και είναι καλή ιδέα να παρουσιάσουμε τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα νωρίτερα. Γενικά, οι κατασκευαστές προτιμούν σύνολα χαμηλού κυβισμού, και σύντομα οι δίλιτροι δεν θα αποτελούν επιλογή, και για αυτό χρειαζόταν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικές μονάδες. Για εμάς δεν θα είναι πρόβλημα».

Και ποια είναι η γνώμη σας για το πρόγραμμα του 2010;
Wilson: «Είναι πολύ θετικό που γνωρίσομε από τώρα το πρόγραμμα της νέας χρονιάς. Ναι θα είναι διαφορετικό το 2010, αλλά μετά από την παρουσία της ISC που θα έχουμε και πάλι πίσω κάποιους παραδοσιακούς αγώνες. Και φυσικά, μιλάω για αγώνες όπως η Μ. Βρετανία, η Ισπανία και η Φιλανδία. Κατά την προσωπική μου άποψη, ο φιλανδικός αγώνας είναι αυτός που θέτει τα στάνταρ και όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να ακολουθήσουν. Είναι πολύ καλό που έχουμε και πάλι πίσω τον καλύτερο αγώνα του θεσμού».
Quesnel: «Θα μπορούσε να είναι και χειρότερα. Για εμάς, το ότι δεν περιλαμβάνει το Μόντε Κάρλο αποτελεί πρόβλημα, αλλά αναφορικά με τους άλλους αγώνες είμαστε σύμφωνοι. Στην δύσκολη σημερινή εποχή με την οικονομική κρίση, το πιο σημαντικό πράγμα για την Citroen είναι πουλάει αυτοκίνητα, και το κάθε ευρώ που επενδύουμε πρέπει να δικαιολογείται. Για αυτό το λόγο προτιμώ να πηγαίνουμε σε μέρη που πουλάμε αυτοκίνητα».

Πόσο περίπου υπολογίζεται ότι θα αποδίδουν οι κινητήρες των 1.600 κ.εκ. με το τούρμπο;
Wilson: «Θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και από αυτή που έχουν σήμερα τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Τα πάντα θα εξαρτηθούν από το περιοριστικό στόμιο του τούρμπο, κάτι που ακόμα δεν έχει αποφασιστεί».
Quesnel: «Θυμάστε την εποχή που τα μονοθέσια της Formula 1 εφοδιάζονταν με κινητήρες 1.500 κ.εκ. και τούρμπο; Στις επίσημες δοκιμές είχαν απόδοση τότε 1.400 ίππους. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Από τη FIA εξαρτάται και ουσιαστικά που θα ορίσει το στόμιο του τούρμπο. Η ισχύς των αυτοκινήτων δεν θα είναι πρόβλημα».

Ποια είναι η γνώμη σας για τη διοργάνωση αγώνων με διάρκεια δύο, τρεις ή και τέσσερις μέρες
Wilson: «Οτιδήποτε βοηθάει την οργανωτική επιτροπή του εκάστοτε αγώνα, για να φέρει τον αγώνα κοντά στον κόσμο, είναι καλή ιδέα. Όμως, αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι το μήκος του αγώνα και το αντίκτυπο που θα έχει αυτό σε επίπεδο κόστους. Σήμερα, με τους αγώνες να αγγίζουν τα 350 χλμ. ειδικών, μπορούμε να κάνουμε τρεις αγώνες με έναν κινητήρα. Θα πρέπει, όμως, να το ξανασκεφτούμε αν θα μπορούμε να κάνουμε με τον ίδιο κινητήρα τρεις αγώνες των 500 χιλιομέτρων».
Quesnel «Εμείς συμφωνούμε με τις νέες ελευθερίες. Αν το Μόντε αποφασίσει να επιστρέψει το 2011 θα είναι μία καλή λύση»._Π.Τ.panost@4troxoi.gr
Reply With Quote