Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP
Δημητρη,
και γιατι να μην τους δοθουν φοροαπαλλαγες? Αφου πανε και τις βρισκουν σε χωρες οπως η Κυπρος, εδω γιατι οχι? Καλυτερα δεν ειανι με φοροαπαλλαγες τα χρηματα να πηγαινουν στην Ελλαδα?
Λιγοτερα μεν σιγουρα δε!
Η Λιβερια ειναι η πρωτη δυναμη σε σημαιες και εισπραττει 20πλασια χρηματα απο οτι η Ελλαδα και η Αγγλια μαζι απο τα υπο την σημαια πλοια των.
Γιατι να πληρωνουν τον ελληνα ναυτικο με μισθο υπουργου ενω μπορουν να βαλουν τριτοκοσμικους με μισθο υπαλληλου?
Αν ασχολεισαι με την Ναυτιλια θα ξερεις οτι ενας καμαρωτος σε ενα Δ/Ξ με 12ωρη ημερησια εργασια ξεπερναει τα 4000ε μηνιαιως!! Γιατι??? Διοτι ετσι εφτιαξαν τις συλλογικες συμβασεις η ΠΝΟ με την εκαστοτε κυβερνηση.
Το ξερεις οτι τα πλοια επανδρωνονται με ειδικοτητες οπως π.χ. ''θερμαστη''(!!!) αναγκαστικα επειδη το αναφερει το διαταγμα του Γαιδωνα Γκιζικη του 1974 κι επειδη δεν υπαρχει τετοιος βαζουν ενα εξτρα μηχανικο ο οποιος δεν χρειαζεται στα συγχρονα (μετα το 1980) πλοια και τον πληρωνουν τσαμπα??
Η Κυπρος, η λιβερια κ.λ.π. απλα δεν εχουν συλλογικες συμβασεις κι αφηνουν ελευθερη διαπραγματευση μισθων.
Ετσι οι πλοιοκτητες γυρισαν τα καραβια σε σημαιες ευκαιριας οπως η Κυπρος. Κι ακομα, τα ελληνικης πλοιοκτησιας πλοια υπο ξενη σημαια στα ελληνικα πληρωματα τους (καπετανιοι, μηχανικοι) πληρωναν και πληρωνουν στο ακεραιο και τους μισθους της συλλογικης συμβασης αλλα και το αναλογουν ΝΑΤ, το τελευταιο μετρητα στο χερι του ναυτικου, μονον που ο ναυτικος δεν το καταβαλει στο ΝΑΤ ¨η το καταβαλει μερικως δηλωνοντας αλλο μισθο απο αυτον που παιρνει.
Εχω κλεισει φιλε Δημητρη εκατονταδες, για να μην πω χιλιαδες ναυτολογια στην 30χρονη καριερα μου και ξερω ακριβως τι παιζεται.
Οσο για τα χρηματα των πλοιοκτητων στις ξενες τραπεζες ειναι απλο, μια αγγλικη τραπεζα για να εκταμιευσει ενα ποσον της ταξεως των 15,000,000$ για αγορα ¨η ναυπηγηση πλοιου χρειαζεται 12 ωρες, μια ελληνικη 12....μερες!!
Το θεμα της Ναυτιλιας ειναι τεραστιο οπως ειπε και καποιος πιο πανω αλλα ειναι η μονη, μαζι με τον τουρισμο, που σημερα φερνει χρηματα στην Ελλαδα!!
|
Γιώργο,
Όχι δεν ασχολούμαι εξειδικευμένα με τη Ναυτιλία, μιλάω μόνο εξ όσων γνωρίζω ασχολούμενος με την οικονομία γενικότερα. Αυτό που με πικραίνει είναι ότι ενώ το Κράτος τους έκανε εν πολλοίς τα χατήρια ικανοποιώντας τις απαιτήσεις τους έστω και μερικώς, διατηρώντας μέχρι και Υπουργείο επειδή είναι επιθυμίο τους, όποτε προσέτρεξε το ίδιο για να τους προσελκύσει να επενδύσουν λόγω της αυξημένης ρευστότητας που αποδεδειγμένα διαθέτουν, βρήκε κλειστές πόρτες.