View Single Post
  #16  
Παλιό 11-10-2011, 03:36
ΙoannisPanagiotidis Ο/Η ΙoannisPanagiotidis βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Moderator
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Solingen - Θεσσαλονίκη
Μoto: R1200GS '04
Μηνύματα: 1,616
Thumbs up Απάντηση: ΑΛΛΑΓΗ ΜΠΟΥΖΙ ΣΕ GS1200

...παιδες!.... εντελως ειλικρινα ....θελω να εξηγηθω, πριν δημιουργησω λαθος ενυπωσεις!

... ηταν απ τις πρωτες κιολας αλαγες που ειχα κανει ...ζητημα να χα 3χιλ. χιλιομετρα στο μοτερ τοτε! Εβαλα τα ιριδιου που προτεινε η NGK και ειχα αλλαξει και το μαμα αερα φιλτρο με KN (αυτο το εχω και σημερα) ...ειλικρινα δεν ενιωσα την διαφορα σε αποδοση αλλα ελεγα οτι και μονο σαν αναβάθμιση σε κατι ποιοτικότερο τα αφησα!

... απο κει και περα μετα απο 4 χρονια και αρκετα χιλιομετρα ...η ιστορια μου ειναι γνωστη στους περισσοτερους .... ο κινητηρας καταστραφηκε! Η μαμα BMW οταν ανοιχτηκε εδωσε σαν αιτια οτι απο υπερθερμανση κοπηκε η βαλβιδα εξαγωγης του δεξι κυλινδρου ...χτυπησε με δυναμη το πιστονι τρυποντας το , και καθοτι ειχα και αρκετες στροφες στο μοτορι ...μεχρι να σταματησω τα σπασμενα κομματια τα εκαναν ολα μεσα κυμα! Μεχρι και η μπιελα πηρε!


...οταν ζητησα τα ρεστα (εστω μια δικαιολογια/αιτιολογία) απ τον επίσημο αντιπροσωπο στο Solingen ....πρωτα μιλησα με τον αρχιμαστορα απ το συνεργειο που με γνωριζει και προσωπικά και εχουμε βολταρει και αρκετες φορες μαζι ...μου ειπε οτι αυτη μηχανη ειναι τουριστικης φυσης και με ειχε προειδοποίησει οτι δεν ειναι για "οριακη" χρηση. Οταν μιλαμε οτι ενοχοποιησε τον τροπο που την οδηγουσα εννοω οχι οτι την ειχα συνεχεια στις τελικες απλα γενικως απ την 2ερα εως και τη 4τη τις ταχυτητες τις γεμιζα πολυ γρηγορα και ο ρυθμος της παρεας με αναγκαζε τις περισσοτερες να τις ανοιγω οσο να μην μπω στους κοφτες ! Γενικως το μηχανακι ποτε δεν μου εδειχνε οτι υποφερει και σε καμια τον περιπτωσεων δεν μου εδειχνε οτι το κουραζω! Μεσα μου παντα ενιωθα οτι ο κινητηρας ηταν στο στοιχιο του σε αυτους τους ρυθμους!

...οταν αποφασισα να πιεσω την κατασταση στην αρχη ο επικεφαλης της ομαδας του τμήματος των πωλήσεων φανηκε να θελει να με βοηθησει να βρω καποιο δίκιο ...μου ειπε οτι θα στειλει αυτοκινητο να φορτωσει τον Boxer ...θα το στειλουν σε καποιο μοναδα τους να το ανοιξουν και να ψαξουν τα αιτια ! Την επομενη εβδομαδα ομως που ξαναπηγα να ρωτησω τι απεγιναν... ο ιδιος τυπος μου ειπε με ύφος 500 καρδινάλιων οτι τελικα απόσυρε τη προταση του γιατι ο αρχιμηχανικος του τον ενημερωσε οτι το μπλοκ ειχε μπουζια Ιριδιου ...πραγμα που ενοχοποιησε αυτος σαν λογο για την υπερθερμανση της βαλβιδας ! Το μηχανακι μου ειπε Κυριε Παναγιωτιδη ...ειναι σχεδιασμενο και δοκιμασμενο σε εκατονταδες χιλιαδες χιλιομετρα κατω απο ολες τις συνθηκες και βγηκε στη παραγωγη με την μεγαλυτερη σιγουρια στο θεμα της αξιοπιστιας ...απο κει και περα ομως οταν εσεις μπαινετε στη θεση των μηχανικων και επεμβενεται σε βελτιωσεις που δεν προβλεπονται απο εμας ...τοτε παίρνετε την ευθύνη σας στα χερια σας!

... εδω θα προσθεσω οτι η πρωτη ερωτηση του πραγματογνωμονα πριν με ρωτησει για τα μπουζια ηταν εαν εχω αλλαξει τελικο εξατμισης ...και ζητησε επιτόπου αυτοψια αν εχω επεμβει στο καταλυτη! Πραγμα που δεν εχω κανει !

...γενικως ... οι ερωτησεις που μου εκανε και η ολη του σταση με δεινε την εντυπωση οτι απλα εψαχνε ,οπως οι ασφαλστικες , καπου να τα φορτωσει για να μοιρασει τις ευθηνες !

...κατοπην εορτης και καθοτι ειμασταν ακομα στα θεωρητικα και το μπλοκ ηταν ακομα στα χερια μου προπαθησα στο γκαραζ στα γρηγορα να βγαλω τα μπουζια και να τον βγαλω τρελο ...αλλα το δεξι μπουζι απ τα χτυπηματα της μπιελας και των θριψαλισμενων κομματιων του πιστονιου ειχε γινει σαν ταψι απ την μεσα πλευρα και δεν εβγαινε με τιποτα!

...μετα απο μερες αφου απογοητευτικα στο θεμα της οποιαδηποτε αναληψης ευθηνης απ την αντιπροσωπια και αρχισα να ψαχνω για μοτερ να επισκευάσω τη μηχανη με δικο μου κοστος ...εκανα σε ομορφο κλιμα μια συζητηση με τον αρχιμηχανικο οπου μου εξηγησε οτι...

...οι μηχανικοι της BMW στην προσπαθεια τους να γινει το προιον τους ανταγωνιστικο εχουν κανει μειωσεις σε υλικα , βαρος και πάχη αυτων ..με σκοπο την ελάφρυνση τους και στοχο τις επιδοσεις! Συγκεκριμενα ειπε οτι οι βαλβιδες ειναι λεπτες και τα μεταλα του πιστονιου πολυ ελαφρια και λεπτα , οπως και σε ολες τις συγχρονες μοτοσυκλετες!..τα μπουζια ιριδιου δινουν καλυτερη και ποιοτικοτερη καυση ... πραγμα που σημαινει οτι καταφερνουν και απλώνουν με τον σπινθήρα την εκρηξη σε βαθμο να ανεβαινει και η θερμοκρασια στο κύλινδρο λιγο περισσοτερο! Αν συνδιασουμε λοιπον μια παρατεταμενη χρηση με στροφες του κινητηρα πολυ υψηλες με αποτελεσμα και πολλαπλασιες "σπινθηριες" και εκρηξεις ανα κλασμα του δευτερολεπου τοτε ...ναι!...θα μπορουσε να ειναι ενας λογικος παραγοντας της μεταβολης τις θερμοτητας και κατα συνεπεια την υπερθερμναση και το κοψιμο της βαλβιδας της εξαγωγης ,που ετσι και αλλιως τραβαει το περισσοτερο ζορι λογο της αποβολης των καυσαεριων, ....τα 4 μπουζια Ιριδιου που αλλαξα!!!!



... με λιγα λογια ... "παρ το αυγο και κούρεψτο"....!

...σεναριο επιστημονικης φαντασιας !..... εξυπνο πνίξιμο της ποιοτικης αστοχειας της μαμας!..... απλη ατυχία η ταλαιπωρεια μου!...κανεις δεν μπορει να δωσει απαντησεις στα σιγουρα!


...εγω παντως αλλαξα το μπλοκ ...και συνεχιζω ακαθεκτος στο ιδιο απολαυστικο στυλακι απο περσυ ...χωρις κανενα προβλημα ....απλα εβαλα ξανα μαμα μπουζακι!

...το που θα παω να βαλω τα μαμα μπουζακια ...αν καποτε το ξαναπαθω το φανταζεστε παντως!... ο πραγματογνώμονας την εβαψε!


....γνωριζω οτι αναμεσα μας υπαρχουν ανθρωποι εππαγελματιες με ειδικες γνωσεις πανω στα μηχανολογικα .... και παλαιοτερα ηθελα να ρωτησω την γνωμη τους αλλα να ....το κανω τωρα! Οποιος γνωριζει ας φωτισει αυτο το μυστηριο ή ας αποενοχοποιησει τα καημένα τα Ιριδιου που τους φορτωσαμε το φταίμα!

Last edited by ΙoannisPanagiotidis; 11-10-2011 at 03:40.
Reply With Quote