Θέμα: Λαδάκια;
View Single Post
  #229  
Παλιό 27-11-2011, 23:22
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Λαδάκια;

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από KRASOPATERAS Εμφάνιση μηνυμάτων
+1200

Έχω δει πίνακες στην Γερμανία που κατά κάποιο τρόπο αναγάγουν τα χιλιόμετρα σε ώρες λειτουργίας με βάση πάντα έναν μέσο όρο και τρόπο λειτουργίας που έχουν εκεί.
Πχ. Για 2000 χιλιόμετρα ο χρόνος λειτουργίας με υπολογισμό σε πίνακα απαιτούνται μέσο όρο 150 – 200 ώρες, (τυχαία νούμερα) εκεί βλέπουν και τις αντοχές στα λάδια, τώρα για την Ελλάδα και την Αθήνα είναι πολύ σχετικά ποιο σπάει πότε και πως, εδώ αν πας από Κυψέλη στο περιστέρι μπορεί να φας δυο ώρες με πρώτη και Δευτέρα και το βεντιλατέρ να μην σβήνει και να έχεις κάνει δέκα χιλιόμετρα….ενώ σε ταξίδι σε δύο ώρες έχεις 200 + χιλιόμετρα, πότε σπάει και πότε δεν σπάει το λάδι? Η Αθήνα είναι σιδεροφάγος στα μηχανήματα και οι αλλαγές νορίτερα δεν πειράζουν….
Αυτο αγαπητε μου ειναι η μεγαλυτερη παρανοηση σε οτι σχετιζεται με το που καταπονειται το λαδι περισσοτερο, στην πολη ¨η την Εθνικη οδο.
Μπορει το βεντιλατερ στην πολη να δουλευει υπερωριες, μπορει οι ωρες λειτουργιας να αυξανονται σε χρηση στην πολη καταπονωντας το λαδι....αλλα τιποτα δεν καταπονει το λαδι περισσοτερο απο τις υψηλες στροφες!!!
Αν κινεισαι καθε μερη Κυψελη-κεντρο θα καταπονησεις το λαδι λιγοτερο απο το να κινεισαι Κυψελη-Λαμια δυο φορες την ημερα. Κι αυτο διοτι στο μεν πρωτο δουλευεις 2-3000 στροφες και στο δευτερο 5000 και πανω!!
Τα μορια του λαδιου συνθλιβονται στα τοιχωματα του κυλινδρου στις υψηλες στροφες λογω αυξημενης γραμικης ταχυτητας του πιστονιου!!! Δηλαδη, στην 1200 GS για παραδειγμα που εχει διαδρομη 73 χιλιοστα η γραμικη ταχυτητα του πιστονιου στις 7750στρ το λεπτο οπου και αποδιδει τα 108 της αλογα, ειναι 18,85μ το δευτερολεπτο, στις 5000 οπου συνηθως ταξιδευει ειναι 12,16μ και στις 3000στρ μονον......7,3μ το δευτερολεπτο!!!! τεραστια η διαφορα.
Αυτος ειναι και ο λογος που στα supersport με τα 20-22μ γραμμικη ταχυτητα οι συνιστωμενες αλλαγες λαδιου δεν υπεβαινουν τα 6000κμ.

Εξάλλου τα λαδια αρχιζουν να καταπονουνται λογω θερμοκρασιας οταν αυτη ανεβει πανω απο τους 250 βαθμους...οχι νωριτερα ειτε ειναι 20/50 ειτε ειναι 0/40, πραγμα που δεν συμβαινει σε κανεναν κινητηρα του κοσμου!! Αν κοιταξετε τα λινκς που εχω παραθεσει θα το διαπιστωσετε και μονοι σας.

Σημ. για οποιον ενδιαφερεται για το πως βρισκουμε την γραμμικη ταχυτητα ενος εμβολου ο τυπος ειναι:

V = 2 X s X N
όπου:
Ν οι στροφές του κινητήρα ανά δευτερόλεπτο
s η διαδρομή σε μέτρα, και
V η γραμμική ταχύτητα σε m/sec

επισης, ο χειροτερος εχθρος του λαδιου ειναι η ''μολυνση'' απο την οξειδωση η οποια δημιουργειται απο την υγροποιηση των ατμων που παραγονται με την θερμοκρασια (80-140 βαμους) η οποια αναπτυσσεται λογω τριβης του λαδιου στα τοιχωματα των κυλινδρων. Αυτοι οι υδρατμοι (νερο) οσοι δεν επιστρεφουν στο θαλαμο καυσης για να καουν μεσω του φιλτρου αερα (αλλο θεμα κι αυτο) επιστρεφουν στο καρτερ ''μολυνωντας'' το λαδι. Γιαυτο και οι κατασκευαστες συνιστουν αλλαγη λαδιου σε ορισμενα χιλιομετρα ¨η εναν χρονο ακομα κι αν τα κμ δεν εχουν συμπληρωθει.
Reply With Quote