View Single Post
  #46  
Παλιό 23-08-2009, 15:38
soter3gm Ο/Η soter3gm βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Αιγάλεω R1100 RT
Μoto: R1100RT
Μηνύματα: 1,040
Προεπιλογή Απάντηση: Δύο ερωτήσεις ?

Παναγιώτη τα boxer δεν έχουν βελόνα γιατί απλά το μοτέρ τους είναι έτσι χωροταξικά που δεν την χρειάζεται

Να ξεκινήσουμε από την αρχή για τα λάδια του κινητήρα και το τρόπο λειτουργίας ενός μοτέρ εσωτερικής καύσης.
Ξεκινάμε χωροταξικά πως είναι δομημένο ένα μοτέρ είτε είναι τετρακύλινδρο εν σειρά είτε είναι δυκύλινδρο boxer, είτε V2 είτε V4. από πάνω προς τα κάτω.
Στην αρχή είναι η κεφαλή η με τους εκκεντροφόρους επικεφαλής η με κοκοράκια, έπειτα έρχεται ο κύλινδρος με το πιστόνι και από κάτω η μπιέλα που πιάνει στον στροφαλοφόρο άξονα όπου αυτός εδράζεται στο μοτέρ με το κάρτερ από κάτω και το λάδι μέσα του (όπου υπάρχει ένωση μπιέλα-πιστόνι, μπιέλα-στρόφαλο,στρόφαλο-καρτερ εκεί ενώνονται με κάτι ημικυκλικά μέταλλα)
Μέσα στο κάρτερ υπάρχει κάπου η αντλία λαδιού οπού στέλνει λάδι για να λιπαίνεται η κεφαλή με ότι έχει μέσα.
Το υπόλοιπο μοτέρ όμως ? πως λιπαίνεται? εδώ έρχεται να κάνει τι δουλειά αυτή ο στρόφαλος, πως? μα με την κίνηση θα μου πείτε !! ναι αλλά έτσι απλά ? εδώ έρχεται να παίξει το ρόλο του το καρτερ με ένα πολύ απλό κόλπο στη βάση του υπάρχουν κάτι ματαλλακια ,σαν τρίγωνα, είναι όπου λέγονται στη καθομιλουμένη σκαστρες και βρίσκονται ανάποδα με τη φορά του στροφάλου για το λόγο ότι γυρνώντας ο στρόφαλος δεξιόστροφα αυτές οι σκάστρες κοιτάνε ανάποδα για να δημιουργήσουν από το λάδι αφρό και να τον "πάρουν" τα μάγουλα του στροφάλου να το κάνουν νέφος και να το στείλουν για να λιπανθούν στα υπόλοιπα κινούμενα μέρη μπιέλες πιστόνια κύλινδρα ελατήρια πιστονιών Κ.Α.
Όλος αυτός ο "χαμός" που γήνετε μέσα στο μοτέρ για να κρυόσουν τα μέταλλα όστε να αποβάλουν το λάδι που έχουν πάνω τους και να καταλαγιάσει ο "αφρός" θέλει παραπάνω από ένα 30λεπτο στα θερμά κλήματα που ζούμε εμείς Στον Κύριο Παναγιωτήδη θέλει σαφός λιγότερη ώρα

Γνωρίζοντας τώρα χονδρικά το πως λειτουργεί ένας κινητήρα ς θα πρέπει να έχετε καταλάβει γιατί πρέπει κοιτάμε τα λάδια σε πλήρη ηρεμία η το μοτέρ κρύο το πρωί
Φαντάζομαι πως καταλάβατε ότι το 10λεπτο είναι λίγο μετά από βόλτα για να δείτε τα λάδια από το τζαμάκι του κάρτερ και φαντάζομαι να να έγεινε κατανοητό γιατί κοιτάμε πάντα κρύα τα λαδάκια μας



Reply With Quote