View Single Post
  #1  
Παλιό 24-07-2012, 21:15
kcregs Ο/Η kcregs βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Junior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Mar 2011
Περιοχή: kypseli
Μoto: gs1200
Μηνύματα: 19
Lightbulb Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Hildebrand & Wolf Muller 1894!

Το πρώτο μηχανοκίνητο δίκυκλο μαζικής παραγωγής στον κόσμο που ονομάσθηκε μοτοσυκλέτα (motorrad στα Γερμανικά)κατασκευάσθηκε το 1894 στην Γερμανία. Σχεδιάσθηκε από δύο μηχανικούς ατμομηχανών και ξεκίνησε η παραγωγή του σε μία εποχή που τα μηχανοκίνητα οχήματα ήταν η απόλυτη καινοτομία.


Το passion item της εποχής γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Γερμανική και την Γαλική αγορά. (Εκεί ονομάσθηκε La petrolette)






Η εταιρεία έφθασε να έχει 1000 άτομα προσωπικό και να παράγει έως 10 μοτοσυκλέτες την ημέρα αλλά έκλεισε τον Οκτώβρη του 1895 όταν πλέον η μοτοσυκλέτα ξεπεράσθηκε από τους ανταγωνιστές. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε ακριβώς τον συνολικό αριθμό των μοτοσυκλετών που κατασκευάσθηκαν αλλά υπολογίζονται από 800 έως 2000 μοτοσυκλέτες.



ΤΕΧΝΙΚΑ
Ο κινητήρας των 1500cc, ήταν τετράχρονος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος με δύο παράλληλους κυλίνδρους. Απέδιδε 2,5 ίππους στις 250σ.α.λ. και εξασφάλιζε τελική ταχύτητα 40 χλμ/ω.
Η σχεδίαση θύμιζε ατμομηχανή. Οι κύλινδροι ήταν παράλληλοι με το έδαφος και οι δύο μακριές μπιέλες μετέδιδαν την κίνηση απευθείας στην πίσω ζάντα που ήταν συμπαγής και το κέντρο της λειτουργούσε και σαν στρόφαλος!


Τον ρόλο του ψυγείου έπαιζε το ρεζερβουάρ νερού που κάλυπτε τον πίσω τροχό εκτελώντας και χρέη πίσω φτερού.
Φρένο υπήρχε μόνο ένα στον μπροστινό τροχό. Η τεράστια αλλά όμορφη μανέτα, έσπρωχνε με έναν απλό μηχανισμό τα δύο ξύλινα τακάκια κάθετα στο πέλμα του ελαστικού. Για αποστάσεις φρεναρίσματος φυσικά δεν υπάρχουν πληροφορίες……


Αξίζει να πούμε ότι τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας ήταν με σαμπρέλα αέρα που είχε κατασκευάσει πρώτη η DUNLOP το 1888.
Ο ένας από τους σωλήνες του πλαισίου φιλοξενούσε το λάδι για την λίπανση του κινητήρα. Οι βαλβίδες εξαγωγής λειτουργούσαν με ένα απλοποιημένο σύστημα ωστηρίων, ενώ οι βαλβίδες εισαγωγής ανοίγουν ‘ατμοσφαιρικά’ χάρη στα μαλακά ελατήρια με την υποπίεση που δημιουργεί το πιστόνι.


Οι δύο ιμάντες στις δύο κάτω πλευρές, λειτουργούσαν ως εξωτερική υποβοήθηση επαναφοράς του πιστονιού!
Έπαιρνε μπροστά με σπρώξιμο αφού για την εκκίνηση δεν υπήρχε ούτε καν μανιβέλα ενώ δεν διέθετε ούτε συμπλέκτη!


Το συνολικό βάρος της πρώτης μοτοσυκλέτας παραγωγής, ήταν 84 κιλά και κόστιζε το 1894, 1200 μάρκα.
Τον Απρίλιο του 2010 στην Αμερική, μία αυθεντική Hildebrand & WolfMuller πουλήθηκε σε γερμανό συλλέκτη, χωρίς να είναι αναπαλαιωμένη, κάτι περισσότερο από 100000€. Στις 6 Ιανουαρίου του 2011, μία ακόμη H&W πουλήθηκε 161000 δολάρια! Όπως και η προηγούμενη και αυτή πουλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Bonhams που έγινε στα πλαίσια της ετήσιας έκθεσης κλασσικής μοτοσυκλέτας στο Las Vegas.


Αυτή τη στιγμή υπάρχουν λίγες τέτοιες μοτοσυκλέτες σε μουσεία οχημάτων και τεχνολογίας, αλλά υπάρχουν και οι Αφοι Thomas and Michael Leibfritz, στην Γερμανία, που κατασκευάζουν το ακριβές αντίγραφο της Hildebrand & WolfMuller σε περιορισμένο φυσικά αριθμό και σε τιμή που δεν τολμήσαμε να ρωτήσουμε.


Η Hildebrand & WolfMuller αποτελεί σημαντική απόδειξη της τεχνολογικής πρωτοπορείας των γερμανών γι’ αυτό το έκαναν και γραμματόσημο
www.motorsite.gr
Reply With Quote