View Single Post
  #23  
Παλιό 12-10-2012, 01:47
napgeo Ο/Η napgeo βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2010
Περιοχή: ΠΡΕΒΕΖΑ
Μoto: HONDA ΝΤ700
Μηνύματα: 8,106
Προεπιλογή Απάντηση: Ανάκληση μοτοσικλετών μάρκας Honda, τύπου NC700X / NC700D In

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από dimag7 Εμφάνιση μηνυμάτων
Ως γνωστόν τα ιταλικά ηλεκτρικά είναι για τον γάιδαρο.
Αντίθετα, τα γιαπωνέζικα είναι τα καλύτερα (ρωτήστε όποιον έχει Honda τι είναι πηνία ή ανορθωτής κι αν δεν ξέρει... τρυπήστε μου τη μύτη!...)

Έτσι λοιπόν, σκέφτηκα κι εγώ, αφού οδηγώ Honda να της βάλω ένα βολτόμετρο γιατί "ποτέ δεν ξέρεις"...

Χθες που έκανα κάτι δουλειές στο κέντρο είδα ότι σταματημένος στο φανάρι (ρελαντί ο κινητήρας) αν πατούσα φρένο (άρα δύο λάμπες στοπ αναμμένες) το βολτόμετρο άναβε πορτοκαλί... Αυτό σημαίνει ότι φορτίζει η μπαταρία αλλά οριακά... κάτω από 13,5 τα βολτ... Επίσης, αν είχα αναμμένο φλας στο ρελαντί, το βολτόμετρο άναβε πορτοκαλί με κάθε αναλαμπή του φλας (κάνει και για φωτορυθμικό τη νύχτα!)...


Με δεδομένο ότι το βολτόμετρο το έχω πολλούς μήνες στη μηχανή και ξέρω ότι στο ρελαντί σηκώνει άνετα μεγάλη σκάλα (η μεσαία είναι πάντα αναμμένη), στοπ και 4 φλας χωρίς να ζορίζεται... σκέφτηκα....


Η Honda ξαναχτυπά!...

Η πρώτη μου σκέψη ήταν (τι άλλο) ανορθωτής, αφού θεώρησα ότι 23.000 χλμ είναι λίγα για πηνία.

Γύρισα σπίτι, πήρα το πολύμετρο, πήρα το service manual κι άρχισα τους προβλεπόμενους από τη μαμά Hond(ρ)a ελέγχους...

1) Μέτρημα τάσης μπαταρίας σε ηρεμία και με σβηστό κινητήρα -> 13 volts, ok
2) Μέτρημα τάσης στους πόλους στις 5000 rpm, -> 14,5 volts ( 13 < 14,5 < 15,5 volts), ok
3) Έλεγχος συνέχειας καλωδίων από ανορθωτή προς μπαταρία, ok (θετικό και αρνητικό)
4) Έλεγχος βραχυκυκλώματος στα πηνία, καμία επαφή πηνίων με γείωση, ok
5) Μέτρηση αντίστασης πηνίων, 0,5 Ω στους 23 βαθμούς Κελσίου, ok (αποδεκτό εύρος 0,1 - 1,0 Ω στους 20 βαθμούς Κελσίου)
6) Έλεγχος διαρροής ρεύματος (δεν χρειαζόταν αλλά ήθελα να δω τι γίνεται), κατανάλωση ρεύματος σε ηρεμία (κλειστός διακόπτης), 0,5mΑ < 1mΑ που είναι το μέγιστο αποδεκτό, ok

Εν ολίγοις, η μηχανή μου πέρασε όλα τα τεστ, αλλά το ότι είναι εντός ορίων δεν σημαίνει τίποτε, το βολτόμετρο την πρόδωσε, η "δύναμη" του κυκλώματος φόρτισης έχει μειωθεί (απλά δεν έχει πεθάνει ακόμη, γι' αυτό και οι εντός ορίων τιμές στους ελέγχους).

Ως υποψιασμένος ιδιοκτήτης Honda (είπαμε, έχω βολτόμετρο), πήγα στον ηλεκτρολόγο σήμερα και κάναμε μετρήσεις τάσης με 3 διαφορετικούς ανορθωτές... το ρεύμα δεν αρκεί... άρα πάμε για πηνία... (ναι, στα 23.000 χλμ...).

Κουρτίνα 1 -> Καινούργια, μόνο από Ιαπωνία (στοκ στην Ελλάδα ντεν έκει, φοράει διαφορετικά πηνία από το Transalp...) και άρα ανταλλακτικό σε 2-3 εβδομάδες και κόστος 315 ευρώπουλα.
Κουρτίνα 2 -> Νέα περιέλιξη των κουρασμένων μου πηνίων, χρόνος 1-2 ημέρες, κόστος 130 ευρώπουλα.

Επέλεξα την κουρτίνα 2.

Αύριο η χωριάτα πάει αυτοδύναμη στον ηλεκτρολόγο για αφαίρεση πηνίων...
Το αυτοδύναμη σημειώστε το, αφού με το βολτόμετρο η διάγνωση έγινε πολύ νωρίς, πολύ πριν η βλάβη εξελιχθεί σε πρόβλημα ή/και σε ακινησία. Η μηχανή λειτουργεί κανονικότατα και αν δεν είχα το βολτόμετρο να δω ότι πλέον στο ρελαντί άρχισε να μην φορτίζει επαρκώς ακόμη θα ζούσα στον κόσμο μου μέχρι να πεθάνουν εντελώς τα πηνία και να μείνω στον δρόμο.

Να αρχίσουν τα όργανα παρακαλώ
Για ποιά μηχανή γράφετε............
Reply With Quote