View Single Post
  #3  
Παλιό 11-04-2013, 13:29
JohnGS1100 Ο/Η JohnGS1100 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μoto: R1100GS
Μηνύματα: 772
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός εγκεφάλου R1200GS

.. να συνεχίσω το θέμα, μιας και λαμβάνω pm και τηλέφωνα από φίλους του forum, ότι παρακολουθείται με ενδιαφέρον

Εδώ είναι η δυνανομέτρηση του φίλου αμερικάνου (προηγούμενο post) που έχει εξάτμιση, φίλτρο + power commander.





H κάτω γραμμή είναι χωρίς κα η πάνω με power comander.

Παρατηρείστε την τρύπα στις 4.200 και το σκαλοπάτι στις 5,000-5,500 στροφές. Κάποιος στο αμερικάνικο topic ρωτάει αν έχει τον παραπάνω πίνακα δυναμομέτρησης για κάτω από 4000 στροφές, και του απαντάνε ότι δεν διατίθεται. Αν είχε και αυτόν θα παρατηρούσατε και μία μεγαλύτερη τρύπα στις 2.500 στροφες.

Ο power comander ουσιαστικά είναι ένας παράλληλος εγκέφαλος που παρεμβάλεται με διάφορα καλώδια ανάμεσα από στους αισθητήρες της μοτο και την ECU, οπότε ουσιαστικά "παίζει" με τις τιμές των αισθητήρων ώστε να "ξεγελάει" την ecu. Οι υπάρχοντες χάρτες της bmw παραμένουν, όπως και τρύπες-καμπύλες και απλά μετατοπίζεται το αβανς και μίγμα σύμφωνα με τις τιμές που έδωσες στους πίνακες παρεμβολής του power comander. Οι τιμές αυτές πάνε στους χάρτες της ECU και μεταβάλουν ποσοστιαία τις τιμές χαρτογράφησης.
Για αυτό και οι καμπύλες είναι πανομοιότυπες.

Οι αισθητήρες είναι ο Λ, ο Μap, το TPS, η θερμοκρασία λαδιού κλπ κλπ. -σε αυτοκίνητα υπάρχουν και αισθητήρες εκκεντροφόρου, πίεσης- κά.

Αν ο Λ πχ δώσει ταση κάποια Volt για μίγμα 14,7:1 ο power commander -επειδή εσύ του ζήτησες περισσότερο μίγμα- πηγαίνει και μετατοπίζει την τάση του Λ ώστε να ξεγελάσει την ECU και να δώσει περισσότερο μίγμα..
Ή αν ο αισθητήρας θέσης γκαζιού δώσει γεναιόδωρη τιμή, σε κανονική κατάσταση η ECU αντιλαμβάνεται αυτό ως λάθος ή άσκοπο άνοιγμα γκαζιού και πάει και κόβει τον πρόσθετο ψεκασμό, οπότε ο Power comander έρχεται εδώ και αλλάζει την τιμή του TPS, για να "δώσει" έτσι ο ψεκασμός το γεναιόδωρο μίγμα που θέλεις, να λειτουργήσει σωστά έτσι το ελεύθερο σύστημα αέρα-εξάτμισης και να πάρεις τις ροπές από το μοτέρ.
Αντίστοιχα μετατοπίζει τις τιμές που δίνουν οι Hall sensor για το αβανς, τις τιμές του map για την πυκνότητα του αέρα λόγω υψόμετρου πχ. κλπ κλπ

Στον προγραμματισμό οι παραπάνω "τρυπες" αυτές εξαλείφονται εύκολα χωρίς τη χρήση δυναμόμετρου, βλέποντας και διορθώνοντας απλά τις καμπύλες στις τιμές που έχουν οι πίνακες στους χάρτες και φροντίζοντας ο τελικός πίνακας να είναι προοδευτικός. Χωρίς παρεμβολή των σημάτων των αισθητήρων, χωρίς πρόσθετα ηλεκτρονικά και με την οικονομία και σωστή καύση να λειτουργεί κατά τα εργοστασιακά πρότυπα.

Last edited by JohnGS1100; 11-04-2013 at 13:41.
Reply With Quote