View Single Post
  #23  
Παλιό 05-06-2013, 02:32
TEOSS Ο/Η TEOSS βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: R 1100 GS R 51/3 CB250RS
Μηνύματα: 2,237
Προεπιλογή Απάντηση: Αξονας ή Διαφορικο

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP Εμφάνιση μηνυμάτων
καλη η σκεψη σου αλλα χωρις λυσιμο δεν κανεις σχεδον τιποτα.........εκτος κι αν επαναλαμβανεις τα ιδια καθε 300-500κμ.......
Το σπρευ αλυσιδας, οποιουδηποτε ειδους, δεν κρατανε για πολυ λογω περιστροφης της αλυσιδας, γιαυτο και οι κατασκευαστες τους συνιστουν επαναλιπανση της αλυσιδας καθε Χ κμ.



Το γραναζι ''δορυφορος'' (το μικρο γραναζι του αξονα) περιστρεφει την ''κορωνα'' (το μεγαλο γραναζι της ροδας) με κατι χιλιαδες στροφες το λεπτο, οποτε καταλαβαινεις οτι οτιδηποτε παχυρευστο δεν προκειται να διαρκεσει, σε οποιαδηποτε περιστρεφομενη με χιλιαδες στροφες επιφανεια, πανω απο 500κμ. Καλο θα ειναι να ακολουθησεις την σωστη διαδυκασια που λεει, καθε τοσα κμ (30-40000 ειναι οκ) εξαγωγη-λυσιμο-καθαρισμα-ξεσκουριασμα αν ειναι αναγκαιο-λιπανση με γραφιτουχο γρασσο ¨η οτι αλλο προβλεπεται δεσιμο και ετοιμος. Και μην ξεχασεις και τον σταυρο μπροστα στο σαζμαν, κι αυτος υποφερει αν και, νομιζω, εκει η φουσκα πιανει με κολιεδες...αλλα, το νερο αν περασει μεσα απο την πισω χαζη τσιμουχα:
  • διατηρειται για πολυ καιρο αφου δεν εχει αερα αρκετο για να το στεγνωσει και παει περα δωθε με την κινηση του αξονα πανω-κατω και
  • οι υδρατμοι απο την εξατμιση του λογω τριβης ξαναγινονται νερο μεσα στον σωληνα του αξονα...........
Τωρα θα μου πεις ''μα καλα οι Γερμανοι δεν μπορουν να φτιαξουν κατι να μην μπαζει νερα?'', θα σου απαντησω οχι!!!

Πολύ εύκολο θα ήταν (δες το Kawa) να διαμορφώσουν τις άκρες των χυτών τμημάτων έτσι που να δημιουργείται <<πατούρα>> και να σφίγγει με tire up η φούσκα.
Γιατί δεν το έφτιαξαν ??? και γιατί επιμένουν να το κατασκευάζουν μέχρι σήμερα έτσι …. Άγνωστο, αλλά πιθανώς λόγο …εμφάνισης!

Πάντως και η triumph χρησιμοποιεί <<φυτευτή>> φούσκα !!! Triumph_Tiger_Explorer

Αν θυμασαι μεχρι το 1100 (1150) οι φουσκες επιαναν με κολιεδες και στα δυο ακρα και οι αξονες ηταν αθανατοι, θεμα που εκανε τον αξονα συμβολο αξιοπιστιας και την BMW αξιο πρεσβευτη του.

Οι κολιέδες, άρα η πλήρης στεγανοποίηση, υπάρχουν και στο 1150.
Το <<διπλό σπάσιμο>> του άξονα, δηλαδή με δυο σταυρούς για λόγους κινησιολογίας (paralever) υπάρχει και στο 1100-1150 (Driveshafts for R1100 and later bikes) … ακόμα και στο παλαιότερο R 80-100 (R 80 GS) και Κ.


Ομως ο αξονας κινησης ειχε και καποια ελατωματα οπως π.χ ανασηκωμα του πισω μερους κατα την επιταχυνση το οποιο αλλαζε την γεωμετρια δραματικα, νευρικες αντιδρασεις εξαιτιας αυτου του φαινομενου στις στροφες κ.λ.π. Η BMW για να το λυσει εσπασε την μονοδιαστατη κινηση του αξονα, αυτο το πανω-κατω ολοκληρου του αξονα, σε 2 επιμερους κινησεις....αυτη του αξονα μεχρι την πισω τσιμουχα και το μερος μετα την τσιμουχα (που εχει τα γραναζια) σε δικια του κινηση ανεξαρτητη του υπολοιπου μερους του αξονα.

Αυτό έγινε το 1987 με την εγκατάλειψη του monolever και εισαγωγή του paralever 1
(In 1987, BMW improved on their design and introduced the paralever suspension system on the back end of the new R100GS, a system which found its way on to their K1 sports bike too.)

Paralever l - ll - lll




Γιαυτο τον λογο η ''κοντρα'' μετακομισε στο επανω μερος του αξονα κι ''εσπασε'' κι αυτη σε δυο μερη ωστε να ακολουθη την κινηση του πισω μερος αυτου δλδ με τα γραναζια.

Η κόντρα ήρθε επάνω γιατί έτσι δεν μπορεί να χτυπήσει και να πάθει ζημία από εμπόδια (από βράχους μέχρι … πεζοδρόμια-το έχω πάθει αλλά ευτυχώς οριακά και δεν έγινε ζημιά). Δεν <<έσπασε>> σε δυο τμήματα…. Ενιαία παραμένει !
http://www.motorcycleinfo.co.uk/reso...ve_gearbox.jpg

Την ιδέα αυτή την ακλούθησε η Triumph στο Tiger 1200 που χρησιμοποιεί μια ανάρτηση τύπου paralever ll αλλά με την κόντρα επάνω .!!!

http://assets1.triumphmotorcycles.co...SPEC_SHEET.pdf


Αν προσεξεις δε η τσιμουχα στο πισω μερος ειναι κωνικη κι οχι στρογγυλη, διοτι ο κατασκευαστης του συστηματος θελει το πισω μερος να κινειται κατα βουληση προς τα πανω αφου παει και χωμα κι ελαχιστα προς τα κατω, τοσο μονον οσο για να απορροφησει το μεγαλυτερο μερος του ανασηκωματος της μηχανης κατα την επιταχυνση.
Ειναι αναμφισβητητα το θαυμα της μηχανικης το οποιο λυνει πολλα προβληματα αλλα θελει προσοχη αφου εχει χασει εκεινο το ''εχει αξονα? ε τοτε ειναι αθανατο''....προσοχη στην συντηρηση, διοτι πια θελει συντηρηση.

Αυτος ειναι και ο λογος που κανενας αντιγραφεας Γιαπωνεζος δεν αντεγραψε με καποιον τροπο την λυση της BMW....τουλαχιστον απο οσο ξερω.

.....
tetralever



Και ο συγκεκριμένος …1100 έχει … αλλά ...








...Αθάνατοι... Εγώ δεν έχω αλλάξει πότε φούσκες, δεν έχω λιπάνει πότε τον άξονα. Το ψαλίδι έχει λυθεί μόνο μια φορά πριν 7 χρόνια στα 77.500 χιλ. (με την ευκαιρία λόγο αλλαγής συμπλέκτη) και ελέγχτηκε ο άξονας.Ήταν σαν καινούριος και δουλεύει άψογα μέχρι σήμερα, έχοντας φτάσει στα 154.000χιλ.


Όλα τα μοντέλα σειράς R και Κ από το 2004 και μετά (PARALEVER AND SHAFT) θέλουν λίγη προσοχή και περιποίηση στο συγκεκριμένο εξάρτημα.
Όπως είπες κάθε 30.000 ή κάθε 2 χρόνια είναι καλό να γίνεται η συντήρηση του άξονα.

-->Για τον φίλο με το πρόβλημα και εάν τελικά χρειαστεί αντικατάσταση ο άξονας, πιστεύω ότι το καλύτερο είναι η αγορά καλού μεταχειρισμένου.
Εάν το καρέ ειναι καλό, φτιάχνονται μόνο οι σταυροί.

Last edited by TEOSS; 05-06-2013 at 02:33.
Reply With Quote