Θέμα: Λαδάκια;
View Single Post
  #333  
Παλιό 25-07-2013, 13:26
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Λαδάκια;

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100 Εμφάνιση μηνυμάτων
Αυτό το εύρος δε κάνει τότε καλό σε αερόψυκτους κινητήρες που δουλεύουν από λίγους βαθμούς μέχρι 120 C σχεδόν που αναπτύσουν σε καύσωνα χωρίς το ψυγείο νερού ?
Σε τέτοιες θερμοκρασίες δεν είναι που απαιτείται το λάδι να κρατάει το πάχος του (ιξώδες) και να μη γίνεται νεράκι ?

Εκτιμώ ότι ο αερόψυκτος κινητηρας αναγκαστικά καλείται να δουλέψει σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών αφού δεν έχει ψυγείο νερού να κρατάει σταθερή την θερμοκρασία λειτουργίας του..

Το δε ψυγείο λαδιού, εντός πόλης ειδικά, απλά δε κάνει τίποτα μέσα στην κίνηση.. εκεί είναι που ο κινητήρας πιστεύω χτυπάει τρελές θερμοκρασίες που ένα απλό ορυκτέλαιο γίνεται νεράκι και απλά ..καίγεται. Να μη μιλήσουμε για στροφάρισμα και ζόρισμα ή τελικιάσματα με τον boxer που εκεί η πολλαπλή πετάει φωτιές στα πόδια σου και ο δείκτης θερμοκρασίας πλησιάζει επικίνδυνα τα κόκκινα..

Όσο για τις τιμές, 10-12 ευρώ το λίτρο κοστίζούν, το καλό με τους αερόψυκτους κινητήρες της BMW είναι ότι έχουν χωριστό το σασμάν και έχεις μεγάλη γκάμα λιπαντικών μοτό και αυτοκινήτων να διαλέξεις..

Προς πληροφόρηση του forum, μέλος βρήκε τα torco 10-60 full συνθετικά σε πολύ καλή τιμή στην αθηνα και έβαλε στο 1150 το οποίο τσιπάραμε και στροφάρει απίστευτα από ότι μου είπε, οπότε αναγκαστικά βάζει συνθετικά για να τον προστατέψει.. Υποψη ότι η BMW συστήνει τα συγκεκριμένα λιπαντικά για την σειρά Μ3-5 των κινητήρων της.

Περιμένουμε να μας πει ο ιδιος τις εντυπώσεις του..
Γιαννη,
οποιο λαδι και να παρεις, οποιουδηποτε ιξωδους, σε θερμοκρασιες λειτουργιας ρεουν σαν νερακι....
Η διαφορα τους ειναι ΤΙ κανουν οταν ειναι κρυα!!!!
Περισσοτερο μετραει το πρωτο νουμερο (5,10,15,20) που συνοδευεται απο το λατινικο ''W'' (winter) παρα το δευτερο το οποιο υποδηλωνει μεχρι πια εξωτερικη θερμοκρασια ''αντεχει''.......
Ετσι, και οπως προειπα σε αλλο ποστ, ενα λαδι 10/50 με ενα λαδι 10/60 ειναι ακριβως τα ιδια σε αποδοση για την Ελλαδα......δλδ το 10/60 ΔΕΝ θα παρασχει καλλυτερη λιπανση απο το 10/50 μακαρι να γεμισουν οι μπαρες τις θερμοκρασιας σου, να πανε στα κοκκινα και να μεινουν εκει για ωρες.........
Σε συγκριση με ενα 20/50 συμβαινει παλι το ιδιο στις ζεστες, αλαλ στο κρυο το 10αρι θα συμπεριφερθει καλλυτερα. Ομως τα αεροψυκτα οπως ειπαμε εχουν μεγαλα διακενα οποταν και τον χειμωνα no problem......εκτος κι αν η πολη σου λεγεται Νευροκοπι, Σερρες, Θεσσαλονικη, Φλωρινα.......εκει ενα 15/50 ¨η 10/40 ¨η 10/50 ειναι καλλυτερο και μονον για χειμωνιατικη χρηση και παντα μιλωντας για αεροψυκτα..
Και ο λογος ειναι απλος, τα λαδια εχουν ενα σημειο βρασμου (flash point κατα ASTM-92) ο οποιος κυμαινεται απο 190 μεχρι και 240+ βαθμους κελσιου αναλογως ιξωδους, εκει καταστρεφονται και καταστρεφουν.......υπαρχει περιπτωση η αεροψυκτη 1100 σου, ¨η η 1200 του αλλου να φτασει αυτα τα νουμερα? ΟΧΙ ΠΟΤΕ!!!
Αν κοιταξεις το βιβλιαρακι το κατασκευαστη λεει ιξωδες 20/50 και προδιαγραφη κατα ΑΡΙ SG/SH.....αυτο να βαζεις με διαφοροποιηση στην ΑΡΙ αφου πια οι προδιαγραφες που συστηνονται για το δικο σου μοντελο εχουν προχωρησει αρκετα γραμματα.....
Αν θελεις κατεβα στο 15/50, θα εχεις καλλυτερη εκκινηση τις πολυ κρυες ημερες το χειμωνα.

Last edited by GeorgeP; 25-07-2013 at 13:32.
Reply With Quote