
25-07-2013, 15:39
|
Senior Member
|
|
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
|
|
Απάντηση: Λαδάκια;
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
15-50 ειχα ρε Γιώργο και στις κρύες εκκινήσεις περίμενα 5 λεπτά και τραβούσα τσοκ για να ξεκινήσω. Ειδικά στις κοντινές αποστάσεις το μηχανάκι δε προλάβαινε να ζεσταθεί καλά-καλα το χειμώνα. Το γύρισα μετά στο 5-40 και ναι μεν έλυσα τις κρύες εκκινήσεις αλλά ακόμα και το χειμώνα σε μεγάλες διαδρομές ο κινητήρας ανέβαζε θερμοκρασίες και κοπανούσαν τα μέταλα.
Δυστυχώς δεν έχει ψυγείο νερού με θερμοστάτη και οι κεφαλές ψύχονται είτε το θέλεις είτε όχι, οπότε το χειμώνα με το 10-60 λύθηκε το πρόβλημα των εκκινήσεων και το πρόβλημα των υψηλών θερμοκρασίων με τους θόρυβους που προέκυπταν.
|
Κι εμεις οι υδροψυκτοι με το 10/40 τραβαμε τσοκ τον χειμωνα...οσοι εχουν αυτοματο τσοκ λογω βαλβιδας IACV το μοτερ δουλευει στις 2000 στρ. ρελαντι μεχρι να ζεσταθει.............δεν λεει τιποτα αυτο.
Τι σημαινει ''ανεβαζε θερμοκρασιες''? Πως τις μετρησες/διαπιστωσες? Επιανες τις κεφαλες κι εκαιγαν? κι αυτο δεν λεει τιποτε, αν πιασεις τις δικες μου υδροψυκτες θα παθεις εγκαυματα 10ου βαθμου!
Στις κοντινες αποστασεις ουτε τα υδροψυκτα ερχονται σε θερμοκρασια λειτουργιας ευκολα, ναι μεν ερχονται γρηγοροτερα απο τα αεροψυκτα αλλα οχι ευκολα.
Και τι εννοεις ''θερμοκρασια λειτουργιας?'' Για αλλους ειναι η θερμοκρασια κινητηρα και των κεφαλων (τελειως λαθος) και για τους γνωστες, οπως εσυ, ειναι η θερμοκρασια του λαδιου!!!! Το τριβομενο μεταλλο παντα μα παντα ζεσταινεται γρηγοροτερα και περισσοτερο του λαδιου. Δλδ αν το λαδι εχει 100 βαθμους το μεταλλο το οποιο λιπαινει εχει 150 βαθμους.....
Το λαδι λοιπον ερχεται σε θερμοκρασια λειτουργιας στον ιδιο χρονο και στα αεροψυκτα και στα υδροψυκτα..........διοτι ζεσταινεται απο την τριβη. Εξάλλου αυτο ειναι το μειζον να επιτευχθει συντομοτερα και γιαυτο απαγορευεται η προθερμανση εν σταση του οποιουδηποτε οχηματος. Ξεκιναμε αμεσως και σιγα σιγα μεχρι να ζεσταθει ο αεροψυκτος ¨η υδροψυκτος. Ειδαλλως επειδη το μεταλλο ζεσταινεται ταχιστα και το λαδι πολυ αργοτερα εχουμε φθορες σε βαθος χρονου.
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Το καλοκαίρι οι κεφαλές παίρνουν φωτιά, το δε λάδι γίνεται νερό - το καταλαβαίνεις ακόμα πιο καλά από τους θορύβους και το πως χτυπούν τα μέταλα. Το 10-60 κράτησε το ιξώδες και οι θόρυβοι είναι πιο ήπιοι.
|
Σου ξαναλεω οτι δεν ειναι θεμα ιξωδους οι θορυβοι αλλα θεμα αντιτριβικων προσθετων..........
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Πάμε τώρα στις ανοχές..
Εχω λύσει τον βoxer και είδα τς ανοχές του, σε πληροφορώ ότι ανοχές στα χιτώνια με τα πιστόνια είναι μηδαμινές.. Το φίλερ ανάμεσα στα ελατήρια πιστονιού όπως αναφέρει το service manual είναι στα 0,03 χιλ. σχεδόν εφάπτεται και με το ζόρι μπαίνουν τα πιστόνια στα χιτώνια..
|
Στο βαρα οι συγκεκριμενες ειναι 0,022!!!! πιο λεπτο κι απο φυλλο χαρτιου τετραδιου.
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Ανοχές είδα στις βαλβίδες, κκεντροφόρους και κοκοράκια, αλλά και στα υδρόψυκτα δε νομίζω να είναι μεγαλύτερες..
|
Ειναι ακομα πιο μικρες ΠΙΑ........
Σκεψου οτι απο Βαραντερο 1999(ΜΚ1) μεχρι και βαραντερο 2007 (ΜΚ3) οι ανοχες στα κουζινετα στροφαλου μικρυναν 0,001μμ συμφωνα με τα βιβλια της Χοντα.
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Άρα ???
Πιστεύω ότι τη δουλειά όλη την κάνει το ψυγείο νερού. Αυτό κρατάει τις θερμοκρασίες του κινητήρα στο φάσμα 75-95 C ανοιγοκλείνοντας τον θερμοστάη και το βεντυλατέρ κατά αναγκη.
|
Φυσικα δεν υπαρχει κατι αλλο........
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Στον boxer το φάσμα θερμοκρασιών παίζει από θερμοκρασία περιβάλλοντος πχ. 30 το καλοκαίρι και πάει μέχρι 110.. που εντός των χιτωνίων στα πιστόνια πιάνει τους 300. Οι δε πολαπλές μετρημένες με lazer είναι στους 900+. Εκεί το σβήνεις και περιμένεις να κρυώσει..! Ποιο από ορυκτέλαιο μπορεί να αντεξει και να μην καεί..
|
Το 10/60 δεν ειναι ''παχυτερο'' του 10/50!!!! απλως το ''60αρι'' θα αντεξει σε μεγαλυτερες θερμοκρασιες τις οποιες δεν πιανει ποτε εσωτερικα ενας χαμηλοστροφος κινητηρας οπως οι δικοι μας. Αν εχεις καποιο πολυστροφο (βλ. ΚΤΜ DUKE και γενικως KTM, supersport κ.λ.π) τοτε ναι το ''60αρι'' θα χρειαστει. Και παλι ομως αν ο κατασκευαστης λεει 10/40 π.χ CBR1000RR δεν θα καταφερεις τιποτα βαζοντας 10/60!!!
Η αναλογια θερμοκρασιας πολλαπλης με χιτωνιο ειναι περιπου 1 προς 5 περιπου. Δλδ αν η πολλαπλη εχει 900 βαμους τοτε το εμβολοχιτωνιο δεν εχει πανω απο 180-200 ακομα και εν σταση τα αεροψυκτα. Ο λογος ειναι οι ψυκτρες που ακομα και ακινητο να ειναι το οχημα αερας κυκλοφορει αναμεσα τους.
Αρα δεν υπαρχει ορυκτελαιο που να μην αντεχει.............
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Οπότε ένα παχύτερο λιπαντικό είναι απαραίτητο θεωρητικά..
|
Οχι, τελειως λανθασμενο σκεπτικο.............
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Λέω θεωρητικά γιατί ο κινητήρας πρέπει να ζεσταθεί καλά για να αρχίσει να δουλεύει αυτό το λιπαντικό πχ. ένα 20-50. Τι γίνεται όμως στις κοντινές διαδρομές εντός πόλης ? Τη στιγμη που με το αυτοκίνητο ο θερμοστάτης παραμένει κλειστός και το όργανο δείχνει αμέσως 90 σε 3-4 χιλιόμετρα, ο boxer μένει στις 2 γραμμες (ούτε καν 60 βαθμούς) μέχρι να φτάσεις.. Εκεί δε νομίζεις ότι χρειάζεται το λεπτό ιξώδες (10w) για να προλάβει να ζεσταθεί γρήγορα ?
|
Για να σου λεει ο κατασκευαστης 20/50 κατι παραπανω θα ξερει απο τις υποθεσεις τις δικες μας μιας και παει να παντρεψει τις περισσοτερες χωρες του κοσμου. Στην Γερμανια, ας πουμε,νομιζω οτι ποτε δεν συνεστηνε 20/50 αλλα κατι σε πιο λεπτορευστο. Οι φιλοι μας εκει θα μας το επαληθευσουν.
Σου ξαναλεω Γιαννη οτι το πρωτο γραμμα του αναγραφομενου ιξωδες αφορα ΜΟΝΟΝ το κρυο ξεκινημα οχι την λιπανση κατα την διαρκεια ζεσταματος ¨η κατα την διαρκεια λειτουργιας. Αφορα την ικανοτητα του λαδιου να τρεξει μεσα απο τις διοδους και οπες και να λιπανει σωστα οταν ο κινητρας ειναι κρυος, οχι ζεστος. Αν ο κατασκευαστης προτεινει 20/50 ιξωδες σημαινει οτι εχει μελετησει τις ανοχες του κινητηρα του κι εχει τελικα αποφασισει οτι το ''20αρι'' ειναι καταλληλο για απροσκοπη ροη μεσα απο τις οπες του κινητηρα του σε ενα Χ φασμα εξωτερικων θερμοκρασιων. Επισης εχει αποφασισει οτι το ''50αρι'' καλυπτει τις αναγκες του κινητρα σε λιπανση στις υψηλες θερμοκρασιες ειτε αυτες ειναι 10 βαθμοι (χειμωνα) ειτε 45 (καλοκαιρι) διοτι γνωριζει οτι το λαδι σε οποιοδηποτε σημειο λειτουργιας του θα ειναι ψυχροτερο του μεταλλου που ο ιδιος κατασκευασε και μελετησε και διοτι επισης γνωριζει οτι ο κινητρας του ποτε δεν θα φτασει το flash point τυ οποιουδηποτε λαδιου ουτως ωστε να καταστραφει το δημιουργημα του.
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Υπόψην ότι ο κινητήρας κρύος καίει αρκετά περισσότερο, ένας λόγος παραπάνω για τον boxer μέσα στην πόλη σε μικρές διαδρομές.
|
Φυσικα, διοτι καλειται να υπερνικησει την αντισταση του λαδιου. Οσο πιο χοντρο το λαδι τοσο περισσοτερη αντισταση και τοσο αργοτερη αφιξη στην προσδοκομενη θερμοκρασια λειτουργιας - ωστε να γινει λεπτορευστο - αρα αυξημενη καταναλωση. Αυτο ομως ειναι αρρηκτα δεμενο με τις ανοχες του κινητηρα και απαντηση δεν μπορει να μας δωσει το φιλερ αλλα οι μαθηματικες πραξεις φυσικης του κατασκευαστη που εμεις δεν γνωριζουμε. Για παραδειγμα, στο Βαρα του '07 κι επειτα που λεει 10/30 μπορεις να πας μεχρι 15/50 το πολυ, στο 20/50 χειμωνιατικα σχεδον δεν γυριζει ο κινητρας το πρωι στην πρωτη μιζια. Αρα πρεπει να εμπιστευομαστε την συμβουλη του.
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100
Και πάμε τώρα στους ψηλούς ρυθμούς περιστροφής..
Πιστεύεις ότι ένα απλό ορυκτέλαιο 15-50 μπορεί να αντέξει στις 7.000 + στροφές σε παρατεταμένο ταξίδι 
|
ανετα μεχρι χαλαρα.......................
Στιο αεροψυκτο θα υπαρξει μια σχετικη καταναλωση λαδιου αλλα απο ελλειψη λιπανσης δεν θα υπαρξει προβλημα. Και φυσικα η αλαλγη του μπορει να γινει στα προκαθορισμενα διαστηματα που προτινει ο κατασκευαστης.....
Last edited by GeorgeP; 25-07-2013 at 15:41.
|