![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kαλησπέρα.
Μία ερώτηση ρε παιδιά. Όταν το Repair manual του 1150gs λέει για την αλλαγή λαδιών, if motorcycle is used only for short journeys or at outside temperatures under 0°C (32 °F), every 3 months, but at least every 3 000 km (1 800 miles) Ξέρουμε πόσα χλμ περίπου είναι τα short journeys ? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση στο ερώτημά σου....η λέξη journey δεν σημαίνει απαραίτητα "ταξίδι" γιατί η μοτοσυκλέτες δεν κάνουν μόνο ...ταξίδια....
Προφανώς αναφέρεται σε κοντινές αποστάσεις μέχρι 5 χλμ Στην απόσταση αυτή η μοτό δεν προλαβάινει να φτάσει στη θερμοκρασία λειτουργίας της....ξέρουμε οτι όσο είναι κρύα, ο κινητήρας επιβαρύνεται ιδιαίτερα, μοχθεί περισσότερο αφού το λάδι δεν πιάνει την ιδανική θερμοκρασία να "δουλέψει" εντός προδιαγραφών.... Αν και κατά τη γνώμη μου, σε συνεχόμενες μικρές αποστάσεις, περισσότερο κινδυνεύεις να μείνεις από ....μπαταρία στα GS...
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ
ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΘΕ 4 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΘΕ 3ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΥΤΑ |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Η οδηγια του κατασκευαστη αφορα τα ορυκτελαια.Αν χρησιμοποιεις συνθετικο καταλληλο για την θερμοκρασια του περιβαλλοντος μπορεις να κανεις και 10000 χλμ αρκει να μην σου τα καιει.Να συμπληρωνεις οποτε χρειαζεται.Η περιπτωση κατω του 0 ειναι οντως ευαισθητη οταν η μηχανη ειναι παρκαρισμενη εξω.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
Τα παρακατω τα γραφω μονον για εγκυκλοπαιδικη ενημερωση και για να αιτιολογησω το γιατι ο κατασκευαστης ενος οχηματος οριζει γενικα αλλαγες λαδιου στα 10,000κμ (π.χ. της GS) αλλα προσδιοριζει με λεπτομερεια αλλα χιλιομετρα στην αλαλγη λαδιου οταν το οχημα κανει αλλη χρηση απο τις ''κανονικες συνθηκες'' που παλι οριζει ο ιδιος και που για καθε εταιρεια διαφερουν. Στις κοντινες επαναλαμβανομενες αποστασεις των 5-10κμ, δλδ καθε 5-10κμ σβηνεις-αναβεις-φευγεις-σταματας και τουμπαλιν το λαδι ''μολυνεται'' απο τα καταλοιπα της καυσης (αερια) τα οποια περνανε στον στροφαλοθαλαμο και δεν προλαβαινει να αποβαλει δια της εξατμισεως των υδρατμων που παραγονται μεσα στον στροφαλοθαλαμο λογω θερμοκρασιας του ιδιου του λαδιου. Ετσι, οταν κρυωσει ο κινητηρας, οι υδρατμοι υγροποιουνται μεσα στον στροφαλοθαλαμο οπου μεσα τους εχουν και τα ΄΄μολυσματικα'' καταλοιπα της καυσης και το λαδι ''μολυνεται''. Αυτη ειναι η δουλεια του λαδιου -περαν της λιπανσης -και γιαυτο εξ άλλου μαυριζει και γιαυτο χρηζει αλλαγης. Επιπλεον αυτη η υγροποιηση αυξανει τον ογκο του λαδιου μεσα στο καρτερ πραγμα το οποιο ειναι η αιτια να ελεγχουμε τα λαδια το πρωι και να τα βρισκουμε ΟΚ και μετα απο ενα Αθηνα -Κορινθος-Αθηνα να μετραμε τα ιδια λαδια και να βρισκουμε την σταθμη τους χαμηλοτερα της πρωινης μετρησης και απο το κανονικο. Η αποβολη του μεγαλυτερου μερους αυτων των ''μολυσμενων'' υδρατμων γινεται μεσω καταλληλων σωληνωσεων που τους οδηγουν στην περιοχη του φιλτρου αερα, γιαυτο και η λαδερη υφη του εσωτερικου του πλαστικου περιβληματος αυτου. Στα παλιοτερα μοντελα ολων των μοτοσυκλετων υπηρχε σωληνακι που κατευθυνοταν στο εδαφος (π.χ. Αφρικα τουιν) αλλα αυτο θεωρηθηκε αντι-οικολογικο. Για να ''ξεφορτωθει'' το λαδι αυτο το ''μολυσμενο'' με καταλοιπα καυσης νερο, διοτι νερο γινονται αυτα τα αερια οταν ερθουν σε θερμοκρασια περιβαλλοντος, αρκει μια γρηγορη βολτα σε ανοικτο δρομο χωρις σταματα-ξεκινα και χωρις φαναρια φυσικα. Τα παραπανω ειναι απολυτως γνωστα στους κατασκευαστες οι οποιοι προτινουν αλλαγες λαδιων λαμβανοντας υποψιν 1- μια χρηση της ταξεως του 50-50 σε πολη κι ανοικτο δρομο (κανονικες συνθηκες) και 2- χρηση απλων ορυκτελαιων (εκτος κι αν σημειωνεται διαφορετικα στο βιβλιαρακι) Ετσι αν χρησιμοποιεις απλα ορυκτελαια κι αν η συνιστωμενη αλλαγη απο τον κατασκευαστη ειναι στα 10,000κμ: 1- εφοσον κυκλοφορεις μεσα στην πολη κατα 60% και πανω καλο θα ηταν να τα αλλαζεις καθε 3000κμ 2- αν πας και κανα ταξιδακι μακρινο ¨η κοντινο δεν εχει σημασια, καλο θα ηταν να κοψεις τα απο τον κατασκευαστη συνιστωμενα διαστηματα στη μεση διοτι ενα ¨η πολλαπλα ταξιδια 5000κμ συνολικα εχουν λιγοτερες ωρες λειτουργιας απο τα υπολοιπα 5000κμ μεσα στην πολη!!! 3- αν η χρηση που τις κανεις ειναι πανω απο 60% στις εθνικες οδους τοτε αφοβα αλλαζεις τα ορυκτελαια μαζι με φιλτρο αυτην την φορα στα 10000κμ που λεει ο κατασκευαστης. Αν ομως χρησιμοποιεις ημι-συνθετικα και κυριως 100% συνθετικα κι αν η συνιστωμενη αλλαγη απο τον κατασκευαστη ειναι στα 10,000κμ: Οτιδηποτε χρηση και να κανεις η χιλιομετρικη συνιστωμενη αλλαγη απο τον κατασκευαστη σε καλυπτει πληρως. Μονον κοιταζε τα συχνα διοτι αναλογως ποσοστου συνθετικοτητας στα ημι κι εργαστηριου παρασκευης στα 100% συνθετικα εχουν την ταση να καιγονται απο ελαχιστα εως υπερβολικα. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Παιδιά, σας ευχαριστώ όλους.
GeorgeP, να σε ρωτήσω κάτι. Το ημί και το συνθετικό, δεν μαζεύουν "μολυσματικά" στοιχεία εφόσον δουλεύουν κι αυτά σε κοντινές αποστάσεις, σταμάτα-ξεκίνα ? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
Κι αυτο διοτι, οτιδηποτε προερχεται απο την φυση (αργο πετρελαιο-->ορυκτελαιο) εχει συγκεκριμενες ιδιοτητες τις οποιες μπορουμε να μεταβαλουμε μεχρι σε ενα ορισμενο σημειο με τα ειδικα προσθετα που πολλες φορες θα εχεις ακουσει ουτως ωστε να επιτελεσουν το εγο τους για μεγαλο διαστημα ωρων λειτουργιας. Για τα πρωτογενη ορυκτελαια αυτο φθανει σε ικανοποιητικα υψηλο βαθμο, για τα δευτερογενη ομως (ανακυκλωσιμα, τα οποια αποτελουν το 90% της παραγωγης) οχι, γιαυτο και οι αναγκαιες συχνες αλλαγες αν κινησαι περισσοτερο μεσα στην πολη. Τα ημι-συνθετικα τα οποια αποτελουνται απο απλα πρωτογενη και δευτερογενη ορυκτελαια περιεχουν συνθετικους εστερες κατα μαξιμουμ ποσοστο του 30% ('αλλα εχουν 10%, αλλα 15% και καποια 5%, ελαχιστα μονον φθανουν το 30%). Οι εστερες εχουν την ιδιοτητα να επιμηκυνουν την διαρκεια ζωης δλδ την λιπανση και το εργο του καθαρισμου που επιτελει το λαδι περισοστερο απο ενα απλο ορυκτελαιο. Τα 100% συνθετικα δεν εχουν καμια σχεση με την φυση και το πετρελαιο...ποσω δε μαλλον με ανακυκλωσιμα λαδια. Παρασκευαζονται αποκλειστικα στο εργαστηριο και αποκλειστικοτατα απο συνθετικα υλικα οπως οι εστερες που ειπα πιο πανω. Σε αυτα τα λαδια ο χημικος δινει ιδιοτητες κατα πολυ καλυτερες απο τα παραπανω απλα ¨η ημισυνθετικα λαδια κι ετσι αν και ''μολυσμενα'' διατηρουν τις λιπαντικες και καθαριστικες τους ιδιοτητες πολυ παραπανω. Τα 100% συνθετικα εχουν και την εξισου σημαντικοτατη ιδιοτητα, της κινηματικης ροης-το ποσο δλδ καλα ρεουν μεσα στον κινητηρα, κατα πολυ αυξημενη εν σχεση με τις υπολοιπες δυο κατηγοριες και για πολυ μεγαλυτερο χρονικο διαστημα. Καταλαβαινεις οτι αν το λαδι δεν ρεει σωστα τοτε η λιπανση και ο καθαρισμος που καλειται να επιτελεσει ειναι πλημελλης. Σχετικα με τα λαδια διαβασε τα παρακατω, θα σε βοηθησουν αρκετα να σχηματισεις αποψη: http://www.moll.gr/technical/Ladi_michanis.pdf Car Bibles : The Engine Oil Bible το καλυτερο απο ολα ειναι αυτο, ψαχτο και διαβασε το, εχει τεστσ, και πολλα πραγματα που ειναι χρησιμα για καποιον που ενδιαφερεται. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Μάλιστα.
Δηλαδή ή ορυκτέλαιο και αλλαγή περίπου όπως λέει ο GeorgeP στο πρώτο πόστ σε λιγότερα χλμ, ή ημι-συνθ για πιό πολλά χλμ . Έτσι κι αλλοιώς τα ίδια λεφτά βγαίνουν. Thanks GeorgeP. Απόσπασμα:
Γιατί, μπορεί τα 5χλμ να τα κάνεις σε 2 λεπτά, μπορεί να τα κάνεις και σε 20. Έτσι δεν είναι ? Όσο για την μπαταρία, ας είναι καλά ο ctek που την κρατάει ζωντανή. Όλο το χειμώνα, είναι απάνω.Και μετά απο βόλτα, πάλι τον συνδέω. Φίλε phoenix, δεν νομίζω οτι καλοκαίρι με χειμώνα παίζει διαφορά ωστε να το αλλάζεις πιό συχνά το καλοκαίρι. |
![]() |
|
|