![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Θέλω τα φώτα σας σχετικά με την ρύθμιση αναρτήσεων.
Να σας περιγράψω την ιστορία λοιπόν. Άλλαξα πίσω ανάρτηση από μαμά σε μια ohlins. Να σημειώσω ότι άλλαξα και ελατήριο και έβαλα σκληρότερο λόγο κιλών και λόγο του ότι ταξιδεύω συχνά με τη γυναίκα και τριβάλιτσος. Είμαι 115 κιλά και άλλα 65 η γυναίκα. Το ελατήριο είναι το 01095-64/160 L3811. Έχω ρυθμίσει το sag της πίσω ανάρτησης βάση αυτών που λέει η ohlins. Δηλαδή στατικό sag 30-40 και εγώ το έφτιαξα 30 και δυναμικό sag 65-75 και το δικό μου είναι στο 66. Η ακριβείς μετρήσεις είναι . Μέτρηση ανοικτής ανάρτησης 64,5 , με το βάρος της μηχανής 61,5 και με μένα επάνω 57,9 Το αμορτισέρ έχει τρεις ρυθμίσεις. Προφόρτιση ελατηρίου, Compression Damping και Rebound Damping. Η ohlins λέει όλα ρυθμισμένα στο 14 αλλά λόγο σκληρότερου ελατηρίου εγώ κατά σειρά τα έχω βάλει στο 11,8,9. Η μπροστινή ανάρτηση είναι μαμά και δεν την έχω πειράξει καθόλου, είναι ρυθμισμένη στο 3 όπως ήταν και πριν. Όλα καλά μέχρι εδώ . Η μηχανή από αίσθηση απόσβεσης και άνεσης είναι όλα τα λεφτά. Το πρόβλημα είναι το εξής. Δικάβαλος δεν το έχω ζορίσει πολύ αλλά δεν αντιμετωπίζω ιδιαίτερα προβλήματα. Όταν είμαι μόνος μου όμως χάνω την μπάλα. Μπάσιμο στις στροφές με ανασφάλεια, εθνική στα πολλά ψαρεύει ο μπροστά τροχός και σε στροφές με πολλά χιλιόμετρα η ψυχή μου πάει στην κούλουρη. Στο άνοιγμα του γκαζιού επίσης. Προχθές στον περιφερικό του τα έχωσα πάνω σε στροφή (140+) και στη μέση βλέποντας αυτοκίνητα σταματημένα από το φανάρι που ήταν πριν λίγο κόκκινο (φαντάζομαι γι αυτό θα ήταν σταματημένα) τσίμπησα φρένο και το μηχανάκι άρχισε να ψαρεύει και να με βγάζει προς την εξωτερική αλλά την γλύτωσα στο τσακ( αφού έχω αποβάλει το συνήθειο στον κίνδυνο τεζα τα φρένα). Σύντροφοι την βοήθεια σας. Αν και υποψιάζομαι ότι έχω κάνει μ......α και έχω βάλει πολύ σκληρό ελατήριο και ας είναι μέσα στα όρια που ρυθμίζω το sag. HELP!!!!!!! Last edited by Giof; 22-07-2012 at 02:03. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Έχεις ένα μηχανάκι πολύ έως και παρά πολύ σκληρό πίσω και του έχεις πει να συνεργάζεται με ένα πολύ μαλακό για τα δεδομένα μηχανάκι μπροστά!!!
Και λίγα σου κάνει!!! Αυτές οι αλλαγές πρέπει να γίνονται μπρος-πίσω και με γνώμονα την χρήση που θέλεις να κάνεις…..!!! ότι θέλεις ρωτά η πάρε τηλ. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
![]() Αυτα τα αλλαζεις πακετο!! Δλδ εχεις ενα μαλακο και ταλαιπωρημενο αμορτισερ μπροστα με ενα φρεσκο αλλα και αρκετα σκληροτερο πισω, λογικο το βρισκω μονος να σου τα κανει αυτα, εκει δεν συνεργαζονται αυτα τα δυο αμορτισερ καθολου!! ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
αν κατάλαβα καλα έχεις το μπροστινό στην τρίτη σκάλα? σωστά? εάν ναι κατέβασε στην δεύτερη κάνε μια βόλτα και μετά κατέβασε στην πρώτη και ξανακάνε βόλτα και πες μας εντοπίσεις τη σου έφτιαξε τι σου χάλασε κτλ κτλ.....με προσοχή το ότι κανείς γιατί αλλάζει το αποτιμά τις μηχανής,δεν θα σε τρομάξει αλλά στο λέω ότι θα έχει άλλο έμπα.στην στροφή άλλη έξοδο κτλ κτλ..
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Το έχω δοκιμάσει και στην δεύτερη σκάλα αλλα μια απο τα ίδια.
Αν όντως φταίει η συνεργασία εμπρός πίσω τότε πιο είναι το πιο σωστό ; Μαλακότερο ελατηριο πίσω ; Καινούργιο αμορτισέρ εμπρός ; Η και παλι θα είναι σκληρό πίσω ; Sent from my iPhone using Tapatalk |
#6
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Πρέπει να κατανοησεις, οπως και ολοι δηλαδη, οτι προφορτιζοντας το πισω ελατηριο δεν κανεις τιποτε αλλο παρα να μεταβαλεις το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας ΧΩΡΙΣ να μεταβαλλεται το μηκος του ελατηριου. Ετσι, εκει που το εχεις βαλει, αν ειχες την δυνατοτητα να ισσοροπησεις την μοτοσυκλετα στις ροδες της με το βαρος της χωρις να την ακουμπαει κανεις, θα εβλεπες την μοτο να γερνει (μπρουμουτιζει) μπροστα ως προς τον διαμηκη ευθυ και παραλληλο με το εδαφος αξονα της. Οταν εσυ μονος σου καθεσαι επανω της αυτη η εμπροσθοβαρης κατανομη δεν μεταβαλλεται αισθητα (λογω αριστης ποιοτητας της αναρτησης) με αποτελεσμα ο εμπρος τροχος να παταει περισσοτερο στο εδαφος και ο πισω να ειναι ''στον αερα'' σχεδον. Οταν βαλεις και την συζυγο τοτε καθεται αισθητα, η μοτοσυκλετα ειναι ευθεια ως προς τον διαμηκη αξονας της και παταει σωστα στον δρομο. σ.σ. Ο διαμηκης αξονας - ΠΑΝΤΑ με αναβατη επανω - πρέπει να ειναι παραλληλος με το εδαφος, οριζεται δε απο μια ευθεια γραμμη μεταξυ αξονων των δυο τροχων. Η αναρτηση της Ολινς οπως και καθε αναρτηση που σεβεται τον εαυτον της στο 90% δεν ειναι ετοιμη προς τοποθετηση αλλα χρειαζεται ρυθμισεις ΠΡΙΝ την τοποθετηση της....εκτος κι αν ο εγκαταστατης ξερει τις παραμετρους για καθε μοτοσυκλετα στην οποια προοριζεται και τις εχει κανει σε ανυποπτο χρονο. Αν σκυψεις και δεις την Ολινς θα παρατηρησεις στο πανω μερος της κατι βολτες οπου εκει ειναι τοποθετημενη η τηλεπροφορτιση του ελατηριου. Εκει το συστημα της τηλεπροφορτισης ειναι μονιμα πιασμενο και παταει σε μια ασφαλεια. Οσο τηλεπροφορτιζεις το συστημα αυτο πιεζει το ελατηριο χωρις ομως να ''περπαταει'' πανω στις βολτες αυτες. Προφανως το συστημα της τηλεπροφορτισης ειναι σε λαθος σημειο - κατα μηκος των βολτων της πραγματικης προφορτισης - για την μοτοσυκλετα σου. Διορθωνεται φυσικα με αξαγωγη της αναρτησης...... Eνα αλλο λαθος που νομιζω οτι εκανες ειναι οτι ρυθμισες το SAG συμφωνα με αυτο που λεει η Ολινς......αλλα για ποια μοτοσυκλετα? Η καθε μοτοσυκλετα εχει δικα της νουμερα ρυθμισεων και φυσικα δεν υπαρχει σχεση μεταξυ στρητ και ΟΝ/ΟΦΦ. Μηπως τα νουμερα που δινει η Ολινς ειναι για στρητ ¨η τελος παντων τα πολυ γενικα νουμερα που προφανως δεν εχουν εφαρμογη στην δικη σου μοτοσυκλετα? Αν τα νουμερα που δινει η Ολινς ειναι για την μοτοσυκλετα σου τοτε παμε στην παραμετρο ''αδυναμιας συνεργασιας'' του πισω με το εμπρος μερος της μοτο. Τοτε πρεπει να επεμβεις και στο εμπρος μερος ¨η με ολοκληρο αμορτισερ ¨η με ελατηριο μονον αλλα της ιδιας εταιρειας με το πισω. Τελος, μεγαλο ρολο παιζει το σκληροτερο ελατηριο που εβαλες.........ποσο σκληροτερο? μια βαθμιδα, δυο....τρεις ....ποσο. Στο 90% των περιπτωσεων αυτων των αναρτησεων (των πανακριβων και αριστα κατασκευασμενων) το ''μαμα'' τους ελατηριο ειναι ΟΚ ακομα και για τα κιλα σου. Εγω ειμαι 1.93μ και 105-110κιλα με συζυγο 65κ κι 1,74μ ταξιδευουμε 3βαλιτσοι και φοραω ενα απλο και σκετο ελατηριο της Hyperpro στο ''μαμα'' πισω αμορτισερ μαζι με ελατηρια της ιδιας εταιρειας μπροστα. Στην προηγουμενη μοτοσυκλετα μου ειχα βαλει ολοκληρο αμορτισερ WP με το ''μαμα'' τους ελατηριο (αυτο που δινει στανταρ η WP) συν ελατηρια της ιδιας εταιρεια μπροστα........ Και στις δυο περιπτωσεις δεν υπαρχει προβλημα κανενα. σ.σ. δεν εχει σημασια το οτι εγω καβαλαω Βαραντερο και τωρα και το προηγουμενο κι εσυ BMW....... Τα SAG ειναι που κανουν την μοτοσυκλετα να συμπεριφερεται σωστα μαζι με την ορθη επιλογη ελατηριων. Σωστο στατικο SAG με λαθος ελατηριο εχουμε προβληματα σαν το δικο σου. Σωστο στατικο SAG με λαθος τοποθετηση του μηχανισμου τηλεπροφορτισης επανω στο αμορτισερ (οι βολτες που λεγαμε πιο πανω) εχουμε προβληματα στο ενεργητικο SAG στον δρομο διοτι το αμορτισερ -και στις δυο περιπτωσεις - δεν αποσβενει σωστα υπο πιεση (στροφες, σαμαρακια, διαμηκη μικρα ¨η μεγαλα νεροφαγωματα στον δρομο κ.λ.π.) Ολες οι πληροφοριες που θελεις καθως και πως βρισκεις το σωστο SAG για την δικη σου μοτοσυκλετα θα τα βρεις εδω http://www.gsforum.gr/%CE%A4%CE%B5%C...%97-sag-14453/ |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Γιώργο το sag είναι ρυθμισμένο σωστά. Τα νούμερα που ανέφερα είναι αυτά που δίνει η ohlins για την συγκεκριμένη μηχανή και όχι για οποιαδήποτε.
Τώρα γι αυτό που λες για κακή τοποθέτηση του ελατηρίου δεν το ήξερα, το τοποθέτησε ο αντιπρόσωπος πριν βάλω το αμορτισέρ. Λες να έχει κάνει πατάτα? Και αν την έχει κάνει πως εγώ μπορώ να το καταλάβω? Το ελατήριο είναι πολύ πιο σκληρό από το μαμά. σκέψου ότι το μαμά αν δεν κάνω λάθος είναι για 120 κιλά και το δικό μου 160. Σίγουρα το ιδανικό είναι να άλλαζα και το εμπρός αμορτισέρ αλλά η ανεργία δεν μου αφήνει και πολλά οικονομικά περιθώρια. Οπότε ψάχνω την πιο οικονομική λύση μέχρι να βρω δουλειά και να αλλάξω και το εμπρός. Χτες παρατήρησα ότι η κατάσταση είναι ακόμα πιο άσχημη όταν φρενάρω έντονα ακόμα και σε ευθεία. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Το οτι εβαλες τοσο σκληρο ελατηριο........μαλλον κακο εκανες διοτι περιορισες το ευρος ρυθμισεων της αναρτησης. Το SAG μπορει να ειναι σωστο αλλα η σκληροτητα του ελατηριου δεν αφηνει την αναρτηση να δουλεψει σωστα. αποδειξη ολων αυτων ειναι το φρεναρισμα που αναφερεις.....πολυ βαρος μπροστα...ο πισω τροχος σχεδον στον αερα.... Αν βγεις στην Εθνικη, σε ευθεια, μετα απο ποια κμ αρχιζουν οι διαμηκεις ταλαντωσεις? Για πες μου, ποσες θεσεις προφορτισης εν συνόλω εχει η αναρτηση που εβαλες και εσυ σε ποια θεση το εχεις για να εχεις αυτο το SAG που αναφερεις. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Μίλησα σήμερα με τον τεχνικό του Τασούλη και μου είπε ότι το ελατήριο είναι σωστό για τα κιλά μου. Είναι 160 nm και από ότι είδα είναι για 100-120 κιλά, οπότε μάλλον είναι σωστό. Μου είπε ότι φταίει το μπροστινό αμορτισέρ . Το ίδιο που μου είπε και ο Βασίλης.
Η προφόρτιση αν δεν κάνω λάθος έχει 27 κλικ και εγώ το έχω στο 11. Μετά τα 140 αρχίζει και γίνεται αισθητό έντονα αλλά και με λιγότερα έχω μια αίσθηση ελαφριού τιμονιού. Με τα απότομα φρεναρίσματα όπως στα είπα και στα προηγούμενα μηνύματα. Λέω να σφίξω τέρμα την μπροστινή αύριο και να το κάνω μια δοκιμή για να δω αν θα κόψει το παίξιμο. |
![]() |
|
|