GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Γενικά > Ελλάδα και Κόσμος > Ελλάδα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 01-06-2011, 13:56
Hekima Ο/Η Hekima βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Oct 2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μoto: R1200GS Συνοδηγός
Μηνύματα: 9,103
Προεπιλογή Ελληνική Ναυτιλία

Σε 140 δισ. ευρώ ανήλθαν οι εισπράξεις σε ξένο συνάλλαγμα που συνεισέφεραν στην Ελλάδα 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων την δεκαετία 2000-2010. Ωστόσο, η οικονομική κρίση και πλεονάζουσα χωρητικότητα περιορίζουν το 2011 τη δυναμική των ελληνικών εφοπλιστικών επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στην δεκαετία 2000-2010, η ναυτιλία συνεισέφερε 140 δισ. ευρώ σε εισπράξεις από ξένο συνάλλαγμα στην Ελλάδα, ήτοι το ήμισυ του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας το 2009 που ισοδυναμούσε με 280 δισ. ευρώ και 3,5 φορές τις εισπράξεις της Ελλάδας από την ΕΕ για την περίοδο 2000-2013 που ανέρχονται σε 46 δισ. ευρώ (Γ΄ ΚΠΣ και ΕΣΠΑ).
Όπως τονίζεται στην έκθεση, περίπου το ήμισυ των ανωτέρω 140 δισ. ευρώ επανεξήχθη στο εξωτερικό, δεδομένου ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες, διότι το ελληνικό κράτος δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα που θα συγκρατούσαν το μεγαλύτερο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος στην Ελλάδα.
Συγκρίνοντας την ναυτιλία με τον τουρισμό, τους δύο τομείς με την μεγαλύτερη συνεισφορά στο εμπορικό ισοζύγιο, στην έκθεση σημειώνεται πως το κράτος δεν επένδυσε στις αναγκαίες υποδομές για την συγκράτηση στη χώρα μεγαλύτερου μέρους του ξένου συναλλάγματος από τη ναυτιλία συγκρινόμενο με τις επενδύσεις για την τουριστική υποδομή.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υπογραμμίζει πως μετά από περίοδο δύο ετών μειωμένης ζήτησης εξαιτίας της παγκόσμιας ύφεσης, το 2010 η παγκόσμια οικονομία έδειξε σημεία επιστροφής σε θετικούς δείκτες, κυρίως λόγω της γρήγορης ανάπτυξης της Κίνας, Ινδίας και Βραζιλίας αλλά επίσης πυροδοτήθηκε από την καλύτερη από την αναμενόμενη απόδοση της οικονομίας των ΗΠΑ. Το 2010 η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά σημείωσε μία μέτρια αλλά εύθραυστη ανάκαμψη από την κρίση των προηγούμενων ετών και η αστάθεια, που εξακολουθεί στις αγορές, καθιστά τις προβλέψεις δύσκολες.
Ωστόσο, η άνευ προηγουμένου χωρητικότητα που πλημμυρίζει την αγορά θέτει σε αμφιβολία την βιωσιμότητα της ανάκαμψης. «Η πλεονάζουσα χωρητικότητα θα αποτελεί το κύριο πρόβλημα του 2011. Σε κάθε περίπτωση, η γενική ανάκαμψη της ναυτιλιακής αγοράς θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες της παγκόσμιας οικονομίας συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας των γεωπολιτικών εντάσεων στην Βόρεια Αφρική / Μέση Ανατολή και της επίπτωσής της στους ναύλους», τονίζεται στην έκθεση.

Ακόμη, η ΕΕΕ επισημαίνει πως σε μια περίοδο οικονομικής κρίσηςκαι έντονης ανεργίας, η παρατεινόμενη έλλειψη ναυτικών, που έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις, θα πρέπει να αφυπνίσει τους νομοθέτες. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες ο παγκόσμιος στόλος θα χρειασθεί περίπου 42.700 νέους αξιωματικούς έως το 2013. Στο πλαίσιο αυτό η Ένωση υπέβαλε στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας μελέτη για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, την αναβάθμιση του διδακτικού προσωπικού και την βελτίωση των υποδομών των Ναυτικών Ακαδημιών.
Η εν λόγω μελέτη προτείνει τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που αφορά τα πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας και προτείνει την διάθεση κεφαλαίων για τις υποδομές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και την εξομοίωση των διπλωμάτων των πλοιάρχων και των μηχανικών με τα πτυχία των Πανεπιστημίων. Τέλος, δίνει έμφαση στην ανάγκη επιτάχυνσης των αναγκαίων θεσμικών διαδικασιών που θα ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη ενός δικτύου σύγχρονων ιδιωτικών ναυτιλιακών σχολών οι οποίες θα δώσουν μια επιπλέον ώθηση, ποσοτική και ποιοτική, στη ναυτική εκπαίδευση. Πρόταση σύμφωνη με την πρόσφατη τάση του Ελληνικού Κράτους προς ενεργοποίηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.


Newsroom ΔΟΛ
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 01-06-2011, 17:03
egefalikos Ο/Η egefalikos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2010
Περιοχή: Αλεξανδρούπολη
Μoto: R1200 GS 04
Μηνύματα: 4,672
Προεπιλογή Απάντηση: Ελληνική Ναυτιλία

Μόνο με την Ναυτιλία και τον Τουρισμό θα μπορούσε η Ελλάδα να συντηρείται, αλλά....
Γιέ μου που πας.... Μάνα θα πάω στα καράβια!!!
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 02-06-2011, 11:14
MARK Ο/Η MARK βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2009
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ
Μoto: GS 1200R ADVENTURE
Μηνύματα: 28,959
Προεπιλογή Απάντηση: Ελληνική Ναυτιλία

Πρώτοι οι έλληνες εφοπλιστές


Την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά των θαλάσσιων μεταφορών εξακολουθεί να κατέχει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, με τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν υπό τον έλεγχό τους 3.185 πλοία συνολικής χωρητικότητας 202,19 εκατ. dwt (μονάδα μέτρησης του τονάζ).

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕνωσηςΕλλήνων Εφοπλιστών που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, στα πλαίσια της ετήσιας έκθεσης για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας, το 14,33% της παγκόσμιας ναυτιλίας σε τονάζ ελέγχεται από έλληνες εφοπλιστές. Μάλιστα ο ελληνόκτητος στόλος που φέρει και την ελληνική σημαίαέρχεται πέμπτος στον κόσμο και πρώτος στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε ό,τι αφορά το τονάζ. Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις των ελλήνων εφοπλιστών στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων, όπου ελέγχουν σε dwt το 22,54% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ενώ στα πλοία ξηρού φορτίου το 16,80%. Ιδιαίτερη αίσθηση στην παγκόσμια εφοπλιστική κοινότηταέχει κάνει το γεγονός ότιπαρά τηδιεθνή κρίση, οι έλληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν σε παραγγελίες - μαμούθ νεότευκτων πλοίων,αποσπώντας και στο «κομμάτι» αυτό την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά.

Στα τέλη του περασμένου ∆εκεμβρίου οι παραγγελίες από τους έλληνες εφοπλιστές ανέρχονταν στα 490 πλοία (άνω των 1.000 μεγατόνων), συνολικήςχωρητικότητας 49,15 dwt. Οι παραγγελίεςαυτές τοποθετούν τουςΕλληνες στηνπρώτη θέση διεθνώς με μερίδιο 8,70% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων και 13,50% σε χωρητικότητα.

Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές και παρά την οικονομική κρίση το ναυτιλιακό συνάλλαγμα συνεισέφερε και το 2010 τον «οβολό» του στη διαμόρφωση του ελληνικού ΑΕΠκαι βεβαίως στην κάλυψη σημαντικού μέρους του εμπορικού ελλείμματος. Τον ∆εκέμβριο 2010 τοναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε σε 15.418 εκατ.ευρώ, συγκρινόμενο με 13.552

εκατ. ευρώ το 2009,δηλαδή σημείωσε αύξηση 13,77%,ανερχόμενο σε 6,72% του εγχώριου προϊόντος καλύπτοντας το 35,28% του εμπορικού ελλείμματος. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι εισπράξεις από τη ναυτιλία (6,72%) ήταν ιδιαίτερα υψηλές συγκρινόμενες με των άλλων κρατών- μελών της Ε.Ε. που δεν υπερέβησαν το1%.

Τη δεκαετία 2000-2010, ηναυτιλία συνεισέφερε140 δισ. ευρώ σε εισπράξεις απόξένο συνάλλαγμα στην Ελλάδα. Οι εισροέςαυτές οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Ομως περίπου το ήμισυ των ανωτέρω 140 δισ. ευρώ επανεξήχθη στο εξωτερικό, δεδομένου ότιοι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες, διότι, όπως τονίζεται στην έκθεση, «το ελληνικόκράτος δεν έχει λάβει τααναγκαία μέτραπου θα συγκρατούσαν το μεγαλύτερο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος στην Ελλάδα».

ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΑ. Πάντως, όπως επισημαίνεικαι ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, στο εισαγωγικό του σημείωμα, μια σειρά δυσκολίες θεσμικούχαρακτήρα σεσυνδυασμό με την οικονομικήκρίση, το φαινόμενο της πειρατείας αλλά και τις συνέπειες από το τσουνάμι της Ιαπωνίας «αποτελούν σοβαρά εμπόδια στην πορεία και της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία πλήρωσε ήδη και ενδεχομένως θα πληρώσει στο μέλλον όχι αμελητέο τίμημα».
Στη δεκαετία η ναυτιλία έφερε 140 δισ. ευρώ σε ξένο συνάλλαγμα
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
Ελληνική Γλώσσα.... Gazi Ελλάδα 13 05-01-2011 18:59
Ελληνική Γλώσσα! adventure Πολιτισμός 4 28-11-2010 14:09
Ελληνική πρωτιά !! Carduelis Υγεία 3 18-06-2010 05:42
Ελληνική οικογένεια..... MARK Ελλάδα 1 08-05-2010 12:54
Ελληνική Οικονομία ...... frits Χιούμορ 6 19-01-2010 17:02


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 09:32.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!