![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Σε 140 δισ. ευρώ ανήλθαν οι εισπράξεις σε ξένο συνάλλαγμα που συνεισέφεραν στην Ελλάδα 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων την δεκαετία 2000-2010. Ωστόσο, η οικονομική κρίση και πλεονάζουσα χωρητικότητα περιορίζουν το 2011 τη δυναμική των ελληνικών εφοπλιστικών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στην δεκαετία 2000-2010, η ναυτιλία συνεισέφερε 140 δισ. ευρώ σε εισπράξεις από ξένο συνάλλαγμα στην Ελλάδα, ήτοι το ήμισυ του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας το 2009 που ισοδυναμούσε με 280 δισ. ευρώ και 3,5 φορές τις εισπράξεις της Ελλάδας από την ΕΕ για την περίοδο 2000-2013 που ανέρχονται σε 46 δισ. ευρώ (Γ΄ ΚΠΣ και ΕΣΠΑ). Όπως τονίζεται στην έκθεση, περίπου το ήμισυ των ανωτέρω 140 δισ. ευρώ επανεξήχθη στο εξωτερικό, δεδομένου ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες, διότι το ελληνικό κράτος δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα που θα συγκρατούσαν το μεγαλύτερο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος στην Ελλάδα. Συγκρίνοντας την ναυτιλία με τον τουρισμό, τους δύο τομείς με την μεγαλύτερη συνεισφορά στο εμπορικό ισοζύγιο, στην έκθεση σημειώνεται πως το κράτος δεν επένδυσε στις αναγκαίες υποδομές για την συγκράτηση στη χώρα μεγαλύτερου μέρους του ξένου συναλλάγματος από τη ναυτιλία συγκρινόμενο με τις επενδύσεις για την τουριστική υποδομή. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υπογραμμίζει πως μετά από περίοδο δύο ετών μειωμένης ζήτησης εξαιτίας της παγκόσμιας ύφεσης, το 2010 η παγκόσμια οικονομία έδειξε σημεία επιστροφής σε θετικούς δείκτες, κυρίως λόγω της γρήγορης ανάπτυξης της Κίνας, Ινδίας και Βραζιλίας αλλά επίσης πυροδοτήθηκε από την καλύτερη από την αναμενόμενη απόδοση της οικονομίας των ΗΠΑ. Το 2010 η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά σημείωσε μία μέτρια αλλά εύθραυστη ανάκαμψη από την κρίση των προηγούμενων ετών και η αστάθεια, που εξακολουθεί στις αγορές, καθιστά τις προβλέψεις δύσκολες. Ωστόσο, η άνευ προηγουμένου χωρητικότητα που πλημμυρίζει την αγορά θέτει σε αμφιβολία την βιωσιμότητα της ανάκαμψης. «Η πλεονάζουσα χωρητικότητα θα αποτελεί το κύριο πρόβλημα του 2011. Σε κάθε περίπτωση, η γενική ανάκαμψη της ναυτιλιακής αγοράς θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες της παγκόσμιας οικονομίας συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας των γεωπολιτικών εντάσεων στην Βόρεια Αφρική / Μέση Ανατολή και της επίπτωσής της στους ναύλους», τονίζεται στην έκθεση. Ακόμη, η ΕΕΕ επισημαίνει πως σε μια περίοδο οικονομικής κρίσηςκαι έντονης ανεργίας, η παρατεινόμενη έλλειψη ναυτικών, που έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις, θα πρέπει να αφυπνίσει τους νομοθέτες. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες ο παγκόσμιος στόλος θα χρειασθεί περίπου 42.700 νέους αξιωματικούς έως το 2013. Στο πλαίσιο αυτό η Ένωση υπέβαλε στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας μελέτη για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, την αναβάθμιση του διδακτικού προσωπικού και την βελτίωση των υποδομών των Ναυτικών Ακαδημιών. Η εν λόγω μελέτη προτείνει τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που αφορά τα πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας και προτείνει την διάθεση κεφαλαίων για τις υποδομές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και την εξομοίωση των διπλωμάτων των πλοιάρχων και των μηχανικών με τα πτυχία των Πανεπιστημίων. Τέλος, δίνει έμφαση στην ανάγκη επιτάχυνσης των αναγκαίων θεσμικών διαδικασιών που θα ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη ενός δικτύου σύγχρονων ιδιωτικών ναυτιλιακών σχολών οι οποίες θα δώσουν μια επιπλέον ώθηση, ποσοτική και ποιοτική, στη ναυτική εκπαίδευση. Πρόταση σύμφωνη με την πρόσφατη τάση του Ελληνικού Κράτους προς ενεργοποίηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Newsroom ΔΟΛ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Μόνο με την Ναυτιλία και τον Τουρισμό θα μπορούσε η Ελλάδα να συντηρείται, αλλά....
![]() Γιέ μου που πας.... Μάνα θα πάω στα καράβια!!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Πρώτοι οι έλληνες εφοπλιστές
Την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά των θαλάσσιων μεταφορών εξακολουθεί να κατέχει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, με τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν υπό τον έλεγχό τους 3.185 πλοία συνολικής χωρητικότητας 202,19 εκατ. dwt (μονάδα μέτρησης του τονάζ). Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕνωσηςΕλλήνων Εφοπλιστών που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, στα πλαίσια της ετήσιας έκθεσης για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας, το 14,33% της παγκόσμιας ναυτιλίας σε τονάζ ελέγχεται από έλληνες εφοπλιστές. Μάλιστα ο ελληνόκτητος στόλος που φέρει και την ελληνική σημαίαέρχεται πέμπτος στον κόσμο και πρώτος στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε ό,τι αφορά το τονάζ. Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις των ελλήνων εφοπλιστών στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων, όπου ελέγχουν σε dwt το 22,54% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ενώ στα πλοία ξηρού φορτίου το 16,80%. Ιδιαίτερη αίσθηση στην παγκόσμια εφοπλιστική κοινότηταέχει κάνει το γεγονός ότιπαρά τηδιεθνή κρίση, οι έλληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν σε παραγγελίες - μαμούθ νεότευκτων πλοίων,αποσπώντας και στο «κομμάτι» αυτό την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά. Στα τέλη του περασμένου ∆εκεμβρίου οι παραγγελίες από τους έλληνες εφοπλιστές ανέρχονταν στα 490 πλοία (άνω των 1.000 μεγατόνων), συνολικήςχωρητικότητας 49,15 dwt. Οι παραγγελίεςαυτές τοποθετούν τουςΕλληνες στηνπρώτη θέση διεθνώς με μερίδιο 8,70% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων και 13,50% σε χωρητικότητα. Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές και παρά την οικονομική κρίση το ναυτιλιακό συνάλλαγμα συνεισέφερε και το 2010 τον «οβολό» του στη διαμόρφωση του ελληνικού ΑΕΠκαι βεβαίως στην κάλυψη σημαντικού μέρους του εμπορικού ελλείμματος. Τον ∆εκέμβριο 2010 τοναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε σε 15.418 εκατ.ευρώ, συγκρινόμενο με 13.552 εκατ. ευρώ το 2009,δηλαδή σημείωσε αύξηση 13,77%,ανερχόμενο σε 6,72% του εγχώριου προϊόντος καλύπτοντας το 35,28% του εμπορικού ελλείμματος. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι εισπράξεις από τη ναυτιλία (6,72%) ήταν ιδιαίτερα υψηλές συγκρινόμενες με των άλλων κρατών- μελών της Ε.Ε. που δεν υπερέβησαν το1%. Τη δεκαετία 2000-2010, ηναυτιλία συνεισέφερε140 δισ. ευρώ σε εισπράξεις απόξένο συνάλλαγμα στην Ελλάδα. Οι εισροέςαυτές οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Ομως περίπου το ήμισυ των ανωτέρω 140 δισ. ευρώ επανεξήχθη στο εξωτερικό, δεδομένου ότιοι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες, διότι, όπως τονίζεται στην έκθεση, «το ελληνικόκράτος δεν έχει λάβει τααναγκαία μέτραπου θα συγκρατούσαν το μεγαλύτερο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος στην Ελλάδα». ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΑ. Πάντως, όπως επισημαίνεικαι ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, στο εισαγωγικό του σημείωμα, μια σειρά δυσκολίες θεσμικούχαρακτήρα σεσυνδυασμό με την οικονομικήκρίση, το φαινόμενο της πειρατείας αλλά και τις συνέπειες από το τσουνάμι της Ιαπωνίας «αποτελούν σοβαρά εμπόδια στην πορεία και της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία πλήρωσε ήδη και ενδεχομένως θα πληρώσει στο μέλλον όχι αμελητέο τίμημα». Στη δεκαετία η ναυτιλία έφερε 140 δισ. ευρώ σε ξένο συνάλλαγμα |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
Ελληνική Γλώσσα.... | Gazi | Ελλάδα | 13 | 05-01-2011 18:59 |
Ελληνική Γλώσσα! | adventure | Πολιτισμός | 4 | 28-11-2010 14:09 |
Ελληνική πρωτιά !! | Carduelis | Υγεία | 3 | 18-06-2010 05:42 |
Ελληνική οικογένεια..... | MARK | Ελλάδα | 1 | 08-05-2010 12:54 |
Ελληνική Οικονομία ...... | frits | Χιούμορ | 6 | 19-01-2010 17:02 |