![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Με την πρόοδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων και τη συνεργασία του τμήματος μοτοσικλετών με αυτό των αυτοκινήτων ο Γερμανός κατασκευαστής κατάφερε επίσης να περάσει στα δίτροχα μοντέλα του τεχνολογίες που έκαναν αίσθηση κατά την παρουσίασή τους και βελτίωναν σημαντικά την πρόσφυση των τροχών. Η K1 ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής που εφοδιάζεται με ABS στο στάνταρ εξοπλισμό της. To επόμενο σημαντικό βήμα έγινε με την παρουσίαση του ASC, το 2007, του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού και φυσικά με την εξέλιξη αυτού, το DTC (2009) που λάμβανε υπόψη του και την κλίση της μοτοσικλέτας στις στροφές. Τα ηλεκτρονικά συστήματα, που αφορούσαν καθαρά τον έλεγχο των αναρτήσεων, είχαν και αυτά την τιμητική τους με την ESA (2004) και μετέπειτα την ESA II (2009) να δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να ρυθμίζει μία σειρά από παραμέτρους στις αναρτήσεις τις μοτοσικλέτας -μέχρι και την σκληρότητά τους στην τελευταία έκδοση- του με το πάτημα ενός κουμπιού. Το επόμενο και λογικό βήμα, όπως το χαρακτηρίζει και η ίδια η BMW, δεν είναι μόνο ο συνδυασμός αυτών των συστημάτων αλλά και η δυνατότητα να «σκέφτονται» και να αντιδρούν κατά βούληση ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Το πρώτο βήμα, λοιπόν, προς αυτή την κατεύθυνση, που βελτιώνει ακόμη περισσότερο την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει η ESA II, ονομάζεται Dynamic Damping Control, εν συντομία DDC. Το DDC, σύμφωνα με τους Βαυαρούς, είναι ένα ημι-ενεργητικό σύστημα ανάρτησης που αναλύει τις οδικές συνθήκες και αντιδρά αυτόματα στις αλλαγές των φορτίων που δέχονται οι αναρτήσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα, στρίψιμο, ανωμαλίες) μέσω των αισθητήρων που βρίσκονται σε αυτές. Μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενων βαλβίδων το DDC, που είναι συνδεδεμένο τόσο με το DTC όσο και με το ABS, μπορεί να επηρεάσει την απόσβεση και να τη ρυθμίσει στο ποσοστό που χρειάζεται ώστε να υπάρχει η μέγιστη πρόσφυση. Πέρα από τα στοιχεία που συλλέγει για την ταχύτητα των τροχών, το DDC υπολογίζει και το άνοιγμα του γκαζιού, ενώ η συμπίεση και η επαναφορά ελέγχονται ξεχωριστά. Στην πράξη αυτό σημαίνει, ότι στο άνοιγμα του γκαζιού, οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες «κλείνουν» με αποτέλεσμα η πίσω ανάρτηση να συμπιέζεται λιγότερο σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα. Όταν το γκάζι σταθεροποιηθεί και η μοτοσικλέτα αρχίσει να κινείται με μία σταθερή ταχύτητα, τότε οι βαλβίδες επανέρχονται στην προηγούμενη ρύθμισή τους. Η αντίστοιχη διαδικασία ισχύει και κατά το φρενάρισμα. Τέλος, όταν η μοτοσικλέτα περνά πάνω από συνεχόμενες ανωμαλίες τότε οι βαλβίδες ρυθμίζουν την συμπίεση και την επαναφορά σύμφωνα και με τη διαδρομή που χρησιμοποιείται από την ανάρτηση κατά τη φάση της συμπίεσης, παίρνοντας παράλληλα στοιχεία και από τη συχνότητα λειτουργίας των ελατηρίων. Όλες οι παραπάνω αλλαγές, στην απόσβεση των αναρτήσεων, λαμβάνουν μέρος μέσα σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, σύμφωνα με την BMW, με τον αναβάτη, να έχει στη διάθεσή του τρεις διαφορετικές επιλογές "Comfort", "Normal", και "Sport", όπως γνωρίζουμε και από την ESA II. Το DDC, σύμφωνα και με τους ανθρώπους της BMW, αναμένεται να περάσει στην παραγωγή σύντομα. www.mototriti.gr |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Άντε να δούμε πως θα παίζει και το DDC ...
![]() Ευχαριστούμε Δαναέ ... ![]()
__________________
Ο ανόητος ... ψάχνει τα λάθη των άλλων, ο έξυπνος ... του εαυτού του, αλλά ο σοφός ... όλους τους συγχωρεί !!! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ευχαριστούμε Δαναέ . ![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Πρώτη φορά το ακούω ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Μάζευε λεφτά γιατί σε κανά δυό χρόνια θα θες να το αγοράσεις!!! ![]() Θα μας βάλουν μέσα αυτοί οι Γερμαναράδες!!! ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
πρόβλημα με την πίσω ανάρτηση R1200GS Adv 2009 | george1968 | Τεχνικά θέματα διάφορα | 29 | 20-01-2011 13:54 |
Αfter market ESA ανάρτηση: Wilbers | Carduelis | Εξοπλισμός μοτοσικλέτας | 2 | 07-07-2010 07:44 |
Καινούργια ανάρτηση WP - R1200GS ADV | fotisgs | Πωλήσεις αξεσουάρ/ανταλλακτικών μοτοσυκλετών | 2 | 25-05-2010 19:55 |
η ανάρτηση, τα φίδια και ο μάγος | kostas-patra | Τεχνικά θέματα διάφορα | 9 | 25-06-2009 18:05 |
Ρυθμιζόμενη ανάρτηση σε GS | GS_maniac | Εξοπλισμός μοτοσικλέτας | 15 | 18-06-2009 02:43 |