Πολυχειριστήριο θα ελέγχει τον εξοπλισμό και τις περιφερειακές λειτουργίες του K1600GT

Το ολοκαίνουργιο GT των Γερμανών, το Κ1600GT του 2011, θα φέρει πληθώρα οργάνων όπως αναμένεται. Επιπλέον όμως των συνηθισμένων οθονών και των αναλογικών ταχύμετρου-στροφόμετρου, θα υπάρχει για πρώτη φορά μια έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 5,7in. Η τεχνολογία της οθόνης είναι η Thin Film Transistor LCD και θα προβάλει δευτερεύουσες πληροφορίες. Η λειτουργία της ελέγχεται από έναν κυλινδρικό χειριστήριο που περιστρέφεται, αλλάζει κλίση και κλικάρει όπως ακριβώς το κεντρικό ροδάκι στα προηγμένα ποντίκια pc.
Λίγη ιστορία. Το iDrive εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις BMW 7, το 2001. Υποτίθεται ότι ήταν σχεδιασμένο για να χρησιμοποιείται διαισθητικά, δηλαδή χωρίς την απαίτηση από τον οδηγό να σκέφτεται κατά τη χρήση του. Όμως η εκτέλεση ήταν λαθεμένη και έτσι, αντί να μαγέψει τον κόσμο όπως το iPod (ο χειρισμός του οποίου είναι επίσης διαισθητικός) προκάλεσε την οργή των οδηγών, ιδιαίτερα των πιο μεγάλων σε ηλικία.
Το πρόβλημα δεν είχε να κάνει με το χειριστήριο του iDrive όσο με τον εσωτερικό προγραμματισμό, τα μενού δηλαδή που χειριζόταν.
Σήμερα το σύστημα παραμένει σε χρήση, με πολύ περιορισμένες δυνατότητες όμως, καθώς πολλές λειτουργίες του ανατέθηκαν σε συμβατικούς διακόπτες στο ταμπλό. Και τώρα, βάζει πόδι στη μοτοσυκλέτα.
Στην οποία ελπίζουμε να λειτουργεί πραγματικά διαισθητικά, αλλιώς το μόνο που θα κάνει είναι να βάζει σε κίνδυνο τον αναβάτη, κάθε φορά που θα προσπαθεί αλλά δεν θα καταφέρνει να επιλέξει τη λειτουργία που επιθυμεί.
Η BMW δεν το αναφέρει σαν iDrive στο K1600 αλλά σαν πολύ-χειριστήριο, με τη μορφή ρόδακα στο αριστερό γκριπ που περιστρέφεται, γλιστράει, κινείται εγκάρσια στις θέσεις 3 και 9 του ρολογιού και κάνει κλικ για την επιλογή της επιθυμητής λειτουργίας.
Αν θέλετε μια πρώτη εικόνα του, δεν έχετε παρά να κοιτάξετε το υπάρχον χειριστήριο στο BMW R1200RT του 2010, το οποίο όμως χειρίζεται κυρίως τα ηχητικά συστήματα.
Οι λειτουργίες που ελέγχονται από το Multi-Controller περιλαμβάνουν τον υπολογιστή ταξιδιού, τη ρύθμιση της ανάρτησης ESA II, τα θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, τη λειτουργία του ριζοσπαστικού συστήματος φώτων Adoptive, του ηχοσυστήματος, του GPS, τη γλώσσα επικοινωνίας και πολλά άλλα. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα χρήσης "Bookmark" για εύκολη πρόσβαση στις πιο συνηθισμένες λειτουργίες.
Σύμφωνα τέλος με δήλωση της BMW, "η δομή των menu εξελίχθηκε ειδικά για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μοτοσυκλετισμού και βελτιώθηκε μετά από εκτεταμένες δοκιμές χρήσης, με καθημερινούς αναβάτες".
