GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 27-06-2013, 21:57
milidoc Ο/Η milidoc βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Junior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μoto: R1200GS Adv. 2007
Μηνύματα: 3
Προεπιλογή Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Καλησπέρα σε όλους,

Αρχικά θα ήθελα να πω ότι είναι η πρώτη φορά που στέλνω pm στο gsforum (και γενικά σε forums) και θα παρακαλούσα για την επιείκεια των μελών.

Θέλω να αναφέρω ένα θέμα και να ζητήσω τις γνώμες σας. Έχω μια GS1200 Adv. του 2007, 6ετιας, με 30000 χλμ (λόγω επαγγέλματος είναι περιορισμένος ο ελεύθερος χρόνος) αγορασμένη από τον Τρικαλιώτη στην Θεσ/νικη. Προ μηνός άκουσα έναν θόρυβο-κροτάλισμα στον δε κύλινδρο, σε 1300-3000 στροφές (όχι στο ρελαντί), όταν η μοτο ζεσταινόταν. Αρχικά πίστεψα ότι είναι πειράκια και έβαλα 100αρα αλλά τίποτα. Περιόρισα πολύ τις διαδρομές εωσότου την πάω στην Θεσ/νικη που θα έκανα και το γενικό service. Ο θόρυβος έγινε εντονότερος και τελικά την έστειλα με Interamerican στον Τρικαλιώτη. Βρέθηκαν βλάβες στα κοκοράκια και στην βάση του εκκεντροφόρου (385 ευρώ). Ο μηχανικός μου (τον εμπιστεύομαι απόλυτα)
που έχει κάνει και τα άλλα services μου είπε ότι είναι σπανιότατη ζημιά (το έχει δει μια φορά ακόμα σε ίδια μοτο με 90000 χλμ) και δεν μπορούσε να μου πει την αιτία. Σε ερωτήσεις μου μου είπε ότι δεν φταίει το καύσιμο ή το πλύσιμο με πιεστικό (δεν το κάνω αλλά ίσως 1-2 φορές να μου ξέφυγε). Να πω βέβαια ότι έχω παραλείψει τα ετήσια services του 2010 και του 2012 (όχι τα γενικά), που περιλαμβάνουν ουσιαστικά αλλαγές λαδιών και φίλτρων, λόγω παρερμηνείας του χρονοδιαγράμματος. Ο μηχανικός μου είπε ότι δεν πιστεύει ότι η παράλειψη αυτή φταίει για τις βλάβες, αλλά δεν μπορεί να μου το πει με σιγουριά. Έστειλα και email στη μαμά εταιρία μπας και καταφέρω τίποτα με ελάχιστες ελπίδες. Δεδομένου συνεπώς:

1) Τα λίγα χλμ
2) Την ορθολογιστικότατη χρήση της μοτο (δεν κάνω υπερβολές)
3) Την σπανιότητα της βλάβης

θα ήθελα να ρωτήσω:

1) Εαν έχει κάποιος παρόμοια εμπειρία
2) Εαν μπορεί να προβλεφθεί μελλοντική βλάβη στον άλλον κύλινδρο (ξέρω ότι δύσκολα, ο μηχανικός μου είπε ίσως)


ΥΓ Γενικά δεν έχω παράπονο από τη μοτο, δεν μου έχει βγάλει προβλήματα στο παρελθόν.
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 27-06-2013, 22:22
vpentza Ο/Η vpentza βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2009
Περιοχή: Καλλιθεα/Αθηνα
Μoto: R1200 GS SE
Μηνύματα: 5,102
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Τί σημαίνει "βλάβες στα κοκοράκια" ?
Ποιά ακριβώς η ζημιά στη "βάση εκκεντροφόρου" ?
Αν σου τα εξήγησαν, να μας μεταφέρεις την εξήγηση του συνεργείου διότι αυτά τα σημεία δεν "χαλάνε" ούτε στα 90k χλμ
Είναι γενικά καλό να έχουμε πολλαπλές γνώμες για αδιευκρίνιστες βλάβες.....
Πολλές φορές ο μηχανικός που δεν ξέρει τί συμβαίνει πετάει ένα πυροτέχνημα για να μας αφήνει με ανοικτό το στόμα και με τις τσέπες άδειες...
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 01-07-2013, 12:37
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από vpentza Εμφάνιση μηνυμάτων
Τί σημαίνει "βλάβες στα κοκοράκια" ?
Ποιά ακριβώς η ζημιά στη "βάση εκκεντροφόρου" ?
Αν σου τα εξήγησαν, να μας μεταφέρεις την εξήγηση του συνεργείου διότι αυτά τα σημεία δεν "χαλάνε" ούτε στα 90k χλμ
Είναι γενικά καλό να έχουμε πολλαπλές γνώμες για αδιευκρίνιστες βλάβες.....
Πολλές φορές ο μηχανικός που δεν ξέρει τί συμβαίνει πετάει ένα πυροτέχνημα για να μας αφήνει με ανοικτό το στόμα και με τις τσέπες άδειες...
''Βλαβη στα κοκορακια'' σημανει εμφανιση ''pitting'' σε αυτα........
''Βαση εκκεντροφορου'' σημαινει το κουζινετο που εδραζεται ο εκεντροφορος.

''Ρitting'' σημαινει ''εντυπωμα, ευλοιγιαση...'' στα ελληνικα και ψωριαση/ψωροφαγωμα στα νεα Ελληνικα της μηχανικης. Οι επισυναπτομενες φωτο για να καταλαβεις/-ετε τι ακριβως ειναι αυτο.
''Ρitting'' μπορει να εμφανιστει ειτε στην επιφανεια του κοκορακιου και στο αμυγδαλο του εκκεντροφορου (οταν συμβει το ενα θα συμβει απαραιτητα και το αλλο) ειτε εσωτερικα στο σημειο εδρασης και περιστροφης του εκκεντροφορου ¨η του κοκορακιου δλδλ στο κουζινετο. Το τελευταιο συμβαινει και αυτονομα........
Το κυριο συμπτωμα του ειναι ακουστικο........κροταλιζει οταν ειναι ζεστος ο κινητρας.
το ιδιο ακουστικο συμπτωμα εχουν και οι διογκωμενοι οδηγοι βαλβιδων (οι σωληνες μεσα στους οποιους παλιδρομουν τα στελεχη/μισχοι των βαλβιδων) αλλα σε αυτην την περιπτωση το κροταλισμα ακουγεται με την πρωτη μιζια ζεστο/κρυο δεν εχει σημασια.


Το φαινομενο του ''pitting'' ειναι μια συνηθισμενη βλαβη η οποια οφειλεται αποκλειστικα και μονον σε ελλειπη λιπανση λογω:
  • βλαβης του συστηματος λιπανσης (εστω και στιγμιαια)
  • βουλωμενο ¨η κακης ποιοτητας φιλτρο λαδιου (βουλωμενο=παραλειψη αλαλγης του, κακη ποιοτητα= φθηνο φιλτρο που η εσωτερικη βαλβιδα ανακουφισης ειναι εκει για διακοσμηση.
  • κακή εργοστασιακη ''βαφη σκληρυνσης'' των εμπλεκομενων μεταλλων.
  • λαθος ιξωδες λαδιου (π.χ 20/50 σε εξωτερικη θερμοκρασια -10C για τον αεροψυκτο μποξερ και μονον)
  • αλλαγη λαδιου σε πολυυυυυυυυυυυυυυ μεταγενεστερο χρονο απο αυτον που συνιστα ο κατασκευαστης
  • αλλαγη λαδιου καθε ποτε (μονον συμπληρωμα οταν χρειαζεται)
Μια στιγμιαια ανακοπη της απροσκοπτης λιπανσης για οποιοδηποτε λογο επιφερει την αρχη του ''Ρitting''......οταν αρχισει το ''Ρitting'' δεν μπορει να ανακοπει, λιγο-λιγο τρωει τα μεταλλα και αρχιζει ο χαρακτηριστικος ηχος του κροταλισματος.

Υ.Γ. δεν παιζει ρολο το ''κακο το λαδι'' διοτι δεν υπαρχουνν κακα λαδια, αρκει να τηρουμε τις προδιαγραφες του κατασκευαστη της μοτοσυκλετας αλλα και τυο λαδιου του ιδιου.
Attached Images
File Type: jpg PittedCamshaft.jpg (20.6 KB, 43 views)
File Type: jpg pitted rocker arm.jpg (22.4 KB, 43 views)

Last edited by GeorgeP; 01-07-2013 at 12:40.
Reply With Quote
  #4  
Παλιό 01-07-2013, 14:53
Levados Ο/Η Levados βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Μoto: GS1200
Μηνύματα: 51
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Καλημέρα

Καλησπέρα
Μου έχει τύχει δύο φορές να έχει κολλήσει ο τεντωτήρας του λαδιού (έτσι το χαρακτήρισαν). Συμπτώματα ήταν το κόκκινο λαμπάκι στο καντράν και πολύ έντονος θόρυβος μεταλλικός στο μοτέρ, ίσως κάτι σαν του φίλου μας. Και τις δύο φορές το άφησα λίγο και αμέσως μετά ξεκόλλησε.
Από το συνεργείο την πρώτη φορά μου είχαν πει ότι μπορεί να συμβεί όταν ζεσταθεί πολύ το λάδι. Τις επόμενες ημέρες θα πάω γιά service και θα ρωτήσω τι άλλες συνέπειες μπορεί να έχει ή έστω στιγμιαία λειτουργία χωρίς να ανεβάζει λάδι και φυσικά τι μπορώ να κάνω γιά να μην το παρουσιάσει στο μέλλον. Είναι απαράδεκτο μια τόσο ακριβοπληρωμένη μηχανή να παρουσιάζει τέτοια προβλήματα ή θέματα.
ΛΕΒΑΔΟΣ
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 01-07-2013, 15:17
phoenix Ο/Η phoenix βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2011
Περιοχή: Χαλκίδα
Μoto: R1200GS/05 βυζαντινο
Μηνύματα: 4,316
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Levados Εμφάνιση μηνυμάτων
Καλημέρα

Καλησπέρα
Μου έχει τύχει δύο φορές να έχει κολλήσει ο τεντωτήρας του λαδιού (έτσι το χαρακτήρισαν). Συμπτώματα ήταν το κόκκινο λαμπάκι στο καντράν και πολύ έντονος θόρυβος μεταλλικός στο μοτέρ, ίσως κάτι σαν του φίλου μας. Και τις δύο φορές το άφησα λίγο και αμέσως μετά ξεκόλλησε.
Από το συνεργείο την πρώτη φορά μου είχαν πει ότι μπορεί να συμβεί όταν ζεσταθεί πολύ το λάδι. Τις επόμενες ημέρες θα πάω γιά service και θα ρωτήσω τι άλλες συνέπειες μπορεί να έχει ή έστω στιγμιαία λειτουργία χωρίς να ανεβάζει λάδι και φυσικά τι μπορώ να κάνω γιά να μην το παρουσιάσει στο μέλλον. Είναι απαράδεκτο μια τόσο ακριβοπληρωμένη μηχανή να παρουσιάζει τέτοια προβλήματα ή θέματα.
ΛΕΒΑΔΟΣ
θα πω κατι αλλα δεν ειμαι σιγουρος
ο τεντωτηρας σπρωχνει την καδενα το λαμπακι εχει σχεση με το λαδι και την τρομπα
εχουν σχεση αυτα τα δυο ?
αν εχουν τοτε ενταξει
αν δεν εχουν αλλαξε εναν τεντωτηρα και ψαξε τις τρομπες λαδιου
και παλι με επιφυλαξη διοτι και εμενα μου κροταλισε ο αριστερος τεντωτηρας στα 88000χλμ χωρις να μου αναψει λαμπακι και τον αλαξα
η μηχανη ειναι του 05 με 103300χλμ
Reply With Quote
  #6  
Παλιό 01-07-2013, 15:51
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Levados Εμφάνιση μηνυμάτων
Καλημέρα

Καλησπέρα
Μου έχει τύχει δύο φορές να έχει κολλήσει ο τεντωτήρας του λαδιού (έτσι το χαρακτήρισαν). Συμπτώματα ήταν το κόκκινο λαμπάκι στο καντράν και πολύ έντονος θόρυβος μεταλλικός στο μοτέρ, ίσως κάτι σαν του φίλου μας. Και τις δύο φορές το άφησα λίγο και αμέσως μετά ξεκόλλησε.
Από το συνεργείο την πρώτη φορά μου είχαν πει ότι μπορεί να συμβεί όταν ζεσταθεί πολύ το λάδι. Τις επόμενες ημέρες θα πάω γιά service και θα ρωτήσω τι άλλες συνέπειες μπορεί να έχει ή έστω στιγμιαία λειτουργία χωρίς να ανεβάζει λάδι και φυσικά τι μπορώ να κάνω γιά να μην το παρουσιάσει στο μέλλον. Είναι απαράδεκτο μια τόσο ακριβοπληρωμένη μηχανή να παρουσιάζει τέτοια προβλήματα ή θέματα.
ΛΕΒΑΔΟΣ
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από phoenix Εμφάνιση μηνυμάτων
θα πω κατι αλλα δεν ειμαι σιγουρος
ο τεντωτηρας σπρωχνει την καδενα το λαμπακι εχει σχεση με το λαδι και την τρομπα
εχουν σχεση αυτα τα δυο ?
αν εχουν τοτε ενταξει
αν δεν εχουν αλλαξε εναν τεντωτηρα και ψαξε τις τρομπες λαδιου
και παλι με επιφυλαξη διοτι και εμενα μου κροταλισε ο αριστερος τεντωτηρας στα 88000χλμ χωρις να μου αναψει λαμπακι και τον αλαξα
η μηχανη ειναι του 05 με 103300χλμ
Αγαπητοι Levados & phoenix oι απαντησεις που δινονται σε αυτο το νημα βασιζονται στην δημοσιοποιημενη διαγνωση του συνεργειου που μιλουσε για βλαβη στα κοκορακια και στον εκκεντροφορο.

Αυτο το οποιο αναφερετε εδω αγαπητοι φιλοι ειναι αααααααλλο πραγμα και καμια σχεση δεν εχει με εκκεντροφορους και κοκορακια το οποιο ομως αξιζει να αναλυθει διοτι και αυτο παραγει ''κροταλλιστικους'' θορυβους......

Οι καδενες κινησης του εκκεντροφορου παιρνουν κινηση απο τον στροφαλο και τριβονται πανω σε δυο γλυστρες οι οποιες βρισκονται μια σε καθε πλευρα της μακροστενης και κλειστης (στρογγυλη κατα ενα τροπο) καδενας.
Στην μια απο τις γλυστρες (οχι και στις δυο) και στο πισω μερος της εφαρμοζει τεντωτηρας με εμβολο το οποιο πιεζει την γλυστρα η οποια με την σειρα της πιεζει την καδενα ουτως ωστε να την κραταει τεντωμενη.
Συνηθως αυτος ο τεντωτηρας ειναι μηχανικος με ελατηριο μονιμης τασης.
Σε καποιες αλλες πιο εξελιγμενες ειναι υδραυλικος για μεγαλυτερη ακριβεια.
Δεν νομιζω ομως να αναψει το λαμπακι λαδιου σε μια δυσλειτουργια του υδραυλικου τεντωτηρα.......το λαμπακι λαδιου θα αναψει οταν σταματησει η λιπανση του κινητηρα εστω και στιγμιαια. Τωρα αν ο αισθητηρας ειναι πανω στην διοδο του λαδιου που περναει απο τον υδραυλικο τεντωτηρα ο οποιος παρουσιαζει καποια δυσλειτουργια....ισως, αλλα με πολυ επιφυλαξη.

Σε καθε περιπτωση, κοκκινο λαμπακι πιεσης λαδιου αναμμενο σημαινει αμεση ακινητοποιηση του οχηματος, καλεσμα οδικης βοηθειας και μεταφορα αυτου σε συνεργειο. Η εστω και για 1-2 δευτ. λειτουργια του κινητηρα σε αυτην την κατασταση ειανι σιγουρο οτι θα κανει ζημια καπου και παντα σε τριβομενο μεταλλο, μπορει να μην φανει αμεσα αλλα θα φανει σε λιγο χρονο.

Τα κροταλισματα υπαιτιοτητος τεντωτηρα συμβαινουν επισης οταν ο κινητηρας ειναι ζεστος και στο 90% των περιπτωσεων μπορουν να ακουστουν με νεκρα και στιγμιαιο αποτομο ανοιγμα του γκαζιου απο το ρελαντι. Ακομα, και για να σιγουρευτει καποιος οτι ειναι σιγουρα καδενα/τεντωτηρας/γλυστρα ¨η κατι απο αυτα ας ανοιξει το γκαζι με νεκρα και σταματημενη μηχανη κι ας κρατησει τις στροφες εκει γυρω στις 2500.....τοτε η καδενα που δεν τεντωνεται σωστα συντονιζει κροταλιζοντας. Παντα να ξερετε οτι κροταλιζει η καδενα λογω μειωμενου τεντωματος της κι οχι ο τεντωτηρας ¨η η γλυστρα.

Το κροταλισμα απο pitting ειναι θορυβος μεταλλικος και πολυ πριμος με μεγαλη συχνοτητα λογω στροφων και ακουγεται σε ολο το φασμα στροφων απο το ρελαντι.
Το κροταλισμα απο καδενα ειναι θορυβος μεταλικος αλλα μπασσος με μικροτερη συχνοτητα κι ακουγεται σε ειδικες περιπτωσεις οπως περιεγραψα πιο πανω.
Reply With Quote
  #7  
Παλιό 28-06-2013, 00:30
milidoc Ο/Η milidoc βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Junior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μoto: R1200GS Adv. 2007
Μηνύματα: 3
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση φίλε vpentza. Όντως το θέμα έχει "σκοτεινά" σημεία. Δεν ανέφερε λοιπόν το είδος των βλαβών. Έχεις δίκιο, με όποιον κι αν μίλησα αλλά και με τον τεχνικό τον ίδιο δεν βγαίνει τέτοια βλάβη στα 30κ χλμ. Επίσης δεν μπορεί να μου πει το γιατί!!!! Ρωτάω αύριο και ξαναφέρνω το θέμα προς συζήτηση.
Reply With Quote
  #8  
Παλιό 28-06-2013, 00:35
mitsaras Ο/Η mitsaras βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2010
Περιοχή: αγρινιο και εβρος
Μηνύματα: 192
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

επειδη απο μποξερ ειμαι ασχετος, αλλα μηπως ομως δεν ανεβαινε λαδι στο κυλινδρο και δεν λιπαινονταν επαρκως?καμια τρομπα λαδιου μηπως ή καμια τσιμουχα?λεω εγω τωρα...
Reply With Quote
  #9  
Παλιό 28-06-2013, 13:50
phoenix Ο/Η phoenix βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2011
Περιοχή: Χαλκίδα
Μoto: R1200GS/05 βυζαντινο
Μηνύματα: 4,316
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από mitsaras Εμφάνιση μηνυμάτων
επειδη απο μποξερ ειμαι ασχετος, αλλα μηπως ομως δεν ανεβαινε λαδι στο κυλινδρο και δεν λιπαινονταν επαρκως?καμια τρομπα λαδιου μηπως ή καμια τσιμουχα?λεω εγω τωρα...
δεν ειναι κακια η γνωμη σου!!!!!!
Reply With Quote
  #10  
Παλιό 28-06-2013, 20:52
AKIS_21 Ο/Η AKIS_21 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2010
Περιοχή: athina
Μoto: Gs 1200 adv 07 K1200 rs. 97
Μηνύματα: 1,305
Προεπιλογή Απάντηση: Κροτάλισμα δε κυλίνδρου

Έχω το ίδιο μοντέλο απροβληματιστο ακόμα με 35000 χιλ τα σερβις τα κάνω με γνώμονα τα χιλιόμετρα και όχι τον χρόνο αυτο ειναι αποτέλεσμα του τμήματος μάρκετινγκ και μόνο οδηγώ BMW απο το 1994 και το θέμα των ετήσιων σέρβις ήρθε περίπου του 2002 καθαρά πιστεύω για να οικονομικούς λόγους.εδω μετά απο 20 χρονια άλλαξαν τα λάδια απο 20-50. Σε 10-40.το προβλημα σίγουρα πρεπει μα ειναι κάτι άλλο περιμένουμε νέα
Reply With Quote
Απάντηση

Tags
κοκοράκια, εκκεντροφόρος


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 02:21.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!