
25-11-2011, 10:45
|
Senior Member
|
|
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2011
Περιοχή: Χαλκίδα
Μoto: R1200GS/05 βυζαντινο
|
|
Απάντηση: Λαδάκια;
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP
ειτε 20/50 βαλεις ειτε 0-40 βαλεις η ψυξη που θα προσφερουν ειναι ιδια και στα δυο.
Τα ιξωδη εχουν σχεση με την εξωτερικη θερμοκρασια και μονον ως προς την πρωτη μιζια. Διοτι σε πολυ χαμηλες θερμοκρασιες αυτο που χρειαζεται ειναιμ η αμεση κυκλοφορια του λαδιου σε ΟΛΟΝ τον κινητηρα. Οταν σε θερμοκρασια -10 (Νευροκοπι) εχεις 20/50 λαδι αυτο σχεδον θα εχει πηξει (μεταφορικα το λεω, θα ειναι πολυ παχυρευστο), δεν θα μπορεσει να κυκλοφορησει ελευθερα στον κινητηρα και δεν θα μπορεσει να λιπανει κουζινετα κι αλλα μερη του αυτου. Καποιοι κινητηρες, με πολυ μικρες ανοχες, σε μια τετοια περιπτωσει θα συναντησουν τετοια αντισταση απο το παχυρευστο λαδι που δεν θα εκινησουν καθολου. Αντιθετως, και σε μια τετοια περιπτωση, ενα λαδι μικροτερου ιξωδους θα κανει την δουλεια οπως πρέπει ρεωντας παντου με ευκολια.
Οταν εχεις λαδι 20/50 σε θερμοκρασιες 40 βαθμων το παραπανω προβλημα δεν υφισταται αφου το λαδι δεν εχει γινει τοσο παχυρευστο. Προβλημα υπαρχει, σε αυτες τις εξωτερικες θερμοκρασιες, οταν χρησιμοποιεις λαδι μικροτερου ιξωδους αφου καιγεται δια της εξατμισεως αλλα και δια της χρησης μεσα στον κινητρα κι ετσι υπαρχει υψηλη καταναλωση λιπαντικου. Οσο μικροτερο το ιξωδες τοσο μεγαλυτερη η καταναλωση λιπαντικου. Ειδικα σε αεροψυκτους κινητηρες, με τις εξ αναγκης μεγαλες ανοχες, το φαινομενο αυτο ειναι πολυ εντονο.
Οσο για την λιπαντικοτητα του καθε ιξωδους αλαλ και την διατηρηση της σωστης θερμοκρασιας του κινητηρα να ξερεις οτι, ΟΤΙ ιξωδες λαδιου και να βαλεις η λιπαντικοτητα και η θερμοκρασια του κινητρα σε θερμοκρασια λειτουργιας του κινητηρα διατηρουνται το ιδιο. Κι αυτο διοτι απαξ και το λαδι αποκτησει την μεγιστη κινηματικη ροη (αυτο επιτυγχανεται μονον στην θερμοκρασια λειτουργιας του)λιπαινει ακριβως το ιδιο ανεξαρτητως ιξωδους.
Με λιγα λογια, - σε συνθηκες λειτουργιας ενος κινητρα οπου το λιπαντικο εχει ζεσταθει και ρεει ανενοχλητο, ενα λαδι 20/50 κι ενα λαδι 0/50, 0/40, 10/40,10/50, 15/50, 15/40 κ.λ.π. θα προσφερουν τα ιδια ακριβως πραγματα με εξασφαλισμενη την προστασια του κινητηρα την οποια εντελλονται να κανουν.
- Σε συνθηκες εξωτερικης θερμοκρασιας 20 βαθμων και πανω, ομοιως με το νουμερο 1, με μονη διαφορα οτι οσο μικροτερο το ιξωδες τοσο μεγαλυτερη η καταναλωση λιπαντικου
- Σε συνθηκες εξωτερικης θερμοκρασιας 0 βαθμων και κατω οσο χαμηλοτερο το ιξωδες τοσο το καλυτερο για τον κινητηρα.
Παντως, κι ανεξαρτητως του τι λεω εγω....., το βιβλιαρακι χρησης του καθε οχηματος το οποιο παραδιδεται απο το εργοστασιο με την αγορα του καθε οχηματος (τα παραπανω δεν αφορουν μονον 2κυκλα αλλα ολα τα οχηματα με κινητρα εσωτερικης καυσης) αναφερει αναλυτικα εξωτερικες θερμοκρασιες και ιξωδες λαδιου που πρέπει να χρησιμοποιειται......ακολουθηστε το ευλαβικα.
|
ΟΚ ΤΟ ΠΗΡΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΟΥ
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
|