|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Η αφορμή του παρόντος θέματος, είναι μια επιστολή ενός αναγνώστη που αναφέρεται στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης της Οξφόρδης στη Μ. Βρετανία, να καταλογίζει πρόστιμο των 60 ευρώ, σε όσους αφήνουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους αναμμένο για πολλή ώρα, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο μια γνωστή σε όλους μας συνήθεια, που γίνεται για να ζεσταθεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου τις κρύες μέρες του χειμώνα,
Όμως, το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές.Όση ώρα χρειάζονται για να προετοιμαστούν (να κουμπώσουν το μπουφάν και να φορέσουν κράνος και γάντια), αφήνουν τον κινητήρα αναμμένο, για να ζεσταθεί. Όσοι όμως νομίζουν πως με αυτή τη μέθοδο, μειώνεται η φθορά του κινητήρα, επειδή ζεσταίνεται αργά, χωρίς να ζορίζεται, γελιούνται οικτρά. Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Περισσότερο από το 90% της φθοράς ενος κινητήρα, προκαλείται όταν δουλεύει και είναι κρύος. Αυτό που πρέπει να κάνουμε λοιπόν, είναι να τον βοηθήσουμε να φτάσει όσο γρηγορότερα γίνεται στη θερμοκρασία λειτουργία του, αποφεύγοντας όμως να τον ζορίζουμε όσο ο ίδιος και τα λάδια του είναι κρύα. Αυτό ακριβώς είναι και το σκεπτικό όσων αφήνουν τη μοτοσικλέτα τους στο ρελαντί, για να ζεσταθεί. Προσέξτε όμως! Ένας κινητήρας στο ρελαντί, καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο, που μπορεί να μην καταφέρει ποτέ να φτάσει ούτε αυτός αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους. Η σημαντικότερη παράμετρος στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι η λειτουργία των πρόσθετων ουσιών του λιπαντικού. Συνήθως πρόκειται για ένα συνδυασμό μολυβδαινιούχων σουλφιδίων (molybdenum sulphide) και ZDDP (zincdialkyldithiophosphate), που δυστυχώς,για να αρχίσουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, θα πρέπει πρώτα να ζεσταθούν. Αυτό συμβαίνει γύρω στους 6Ο°c. ενώ κάτω από αυτή τη θερμοκρασία, επειδή αυτά τα πρόσθετα είναι ακόμα αδρανή, ο κινητήρας φθείρεται πολύ περισσότερο, και ας δουλεύει στο ρελαντί. Και αν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πολύ χαμηλή, όπως για παράδειγμα τον χειμώνα, ο κινητήρας θα χρειαστεί πολλή ώρα μέχρι η θερμοκρασία του να φτάσει τους 60°c. Στην περίπτωση που είναι αερόψυκτος, ίσως να μην τη φτάσει και ποτέ! Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών, συνιστούν, αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας. αμέσως να ξεκινήσουμε, αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά, και να μη ζορίζουμε τον κινητήρα μας. είτε ανεβάζοντας πολλές στροφές, είτε κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά. Μην ξεχνάτε πως στις μοτοσικλέτες με καρμπιρατέρ, θα πρέπει να κλείνουμε όσο το δυνατό συντομότερα το τσοκ, γιατί το πλούσιο μείγμα που μπαίνει στον θάλαμο καύσης, "σπάει" το λάδι που βρίσκεται στα τοιχώματα του κυλίνδρου, επιταχύνοντας με τη σειρά του τη φθορά. Αντίθετα, στις μοτοσικλέτες που δεν έχουν χειροκίνητο τσοκ και εχουν ψεκασμό, το προηγούμενο δεν ισχύει, καθώς το μόνο που κάνει το τσοκ είναι να αυξάνει τις στροφές και όχι να επηρεάζει τη σύσταση του μείγματος. πηγή : moto |
|
|
Σχετικά Θέματα | ||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
Να γιατί πήρα κινητήρα boxer! | GS_maniac | Φωτογραφίες - Video (μόνο για τις δικές μας μοτό) | 22 | 31-03-2009 19:46 |