![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Λοιπόν, απ' όσο θυμάμαι τα πρώτα 1150 είχαν πρόβλημα με τις υποδεέστερες σε οκτάνια βενζίνες. Ρυθμισμένα από το εργοστάσιο (τέλειες ρυθμίσεις δηλαδή) και χτυπούσαν πιράκια με τις Ελληνικές βενζίνες.
Όταν βγήκε το 1150adv η BMW είχε μιλήσει για το συγκεκριμένο θέμα τονίζοντας πως η ECU έχει προγραμματιστεί έτσι ώστε να αντιλαμβάνεται το κακής ποιότητας καύσιμο και να προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα ανάλογα (αβάνς κτλ), λέγοντας συγκεκριμένα ότι επειδή έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει στα πέρατα του κόσμου, είναι πολύ πιθανό σε τριτοκοσμικές χώρες, να συναντήσει κανείς χαμηλών οκτανίων βενζίνη. Βέβαια από κουβέντα που είχα κάνει με ένα παιδί που είχε το adv, μου είπε πως όλα αυτά είναι μλκίες αφού και το δικό του χτυπάει πιράκια χωρίς να έχει πειραχτεί πάνω του οτιδήποτε άλλο. (Μάλλον έχουμε βενζίνες χειρότερες και από τριτοκοσμική χώρα ![]() Πόσο μάλλον, όταν ακούς να το λένε αυτό 1200άρηδες που εκεί κι αν εννοείται ότι πραγματικά έλυσαν το θέμα κακής ποιότητας βενζίνες!! Και δεν νομίζω κανένας από αυτούς να είχε προλάβει να πειράξει ρυθμίσεις σε κάποιο συνεργείο ή να βάλει λάθος μπουζί(ψυχρό/θερμό) ή να έχουν πρόβλημα οι αισθητήρες εισαγωγής αέρα ή ο λ ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο! Μιλάμε για καινούριες μοτοσυκλέτες που πάνω τους δεν είχε πειραχτεί το παραμικρό! Αυτό και μόνο με κάνει να πιστεύω πως η βενζίνη είναι ο κύριος παράγοντας που κάνει τα μηχανάκια μας και χτυπάνε πιράκια. Εμένα που είναι μοντ: 2000, στο μάνουαλ γράφει ...at least 95 ΜRON. Το at least με τα λίγα Αγγλικά που ξέρω, νομίζω ότι σημαίνει τουλάχιστον (ή κάνω λάθος? ) Άρα? Πέρα απ' όλα αυτά. Όταν είχα πάει κάποια στιγμή στον Παναγιωτόπουλο και του έθεσα το θέμα πιράκια, μου είπε ότι πρέπει να ρυθμίσουν το αβάνς για να μην χτυπάει, κι αυτό το έκανε από τους αισθητήρες ανάφλεξης (hall sensors) περιστρέφοντας ένα τι την πλάκα που εδράζονται. Αυτή για μένα ήταν μπακαλίστικη ρύθμιση γιατί εκεί μιλάμε για μικρορυθμίσεις που το χέρι είναι αδύνατον να καταλάβει αν δεν υπάρχει κάποιο μηχάνημα να επιτηρεί αυτό που γίνεται. Τέσπα, λογικά ο Παναγιωτό, έδωσε μεγαλύτερη προπορεία για να προλαβαίνει το μπουζί να αναφλέγει το μείγμα πριν αυτό συμπιεστεί πέραν του δέοντος (αναλόγως του βαθμού οκτανίων του) και αυταναφλέγεται λόγω συμπίεσης. Έτσι μειώνεται όπως είπα η απόδοση του κινητήρα, αλλά παύεις να έχεις κρουστική ανάφλεξη (πιράκια) Anyway... το θέμα με τα καύσιμα και τις συνέπειες στους κινητήρες είναι πολύ μεγάλο για να το αναλύσουμε εκτενέστερα. Απ΄όλα αυτά κρατάμε πως ένας κινητήρας που σχεδιάστηκε να δουλεύει με 95 οκτάνια, δεν θα αποδώσει καλύτερα αν του βάλουμε βενζίνη με 98 ή 100 οκτάνια, ούτε θα κερδίσουμε την διαφορά κόστους λίτρου με περισσότερη χιλιομετρική απόσταση γιατί είναι δυσανάλογα ποσά. Επίσης κρατάμε το ότι ναι μεν αν υπάρχουν προβλήματα σε αισθητήρες ή μπουζί μπορεί να έχουμε πιράκια, αλλά ακόμα κι αυτά να μην υπάρχουν, πιράκια θα έχουμε γιατί καμία μοτοσυκλέτα δεν βγήκε μεταχειρισμένη από το εργοστάσιο για να έρθει στην Ελλάδα με προβληματικούς αισθητήρες και μπουζιΑ Επίσης κρατάμε το γεγονός ότι όοοοολοι οι βενζινάδες και οι μεταφορείς βενζίνης, είναι διεφθαρμένοι (ή ο ένας εκ των δύο με το ίδιο αποτέλεσμα βεβαίως για τους καταναλωτές) και καθαρή βενζίνη δεν θα βάλουμε ποτέ στην Ελλάδα. Αυτό το βεβαιώνουν όσοι έχουν κάνει ταξίδια στο εξωτερικό και μόλις βάλουν βενζίνη σε καμιά Ιταλία - Γερμανία κτλ, νιώθουν λες και τούρμπισαν το κινητήρα τους. Ναι μεν ακριβές στας Ευρώπας οι γκαζολίνες, αλλά είναι ΚΑΘΑΡΕΣ. |
|
|