GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Νέα μοντέλα BMW

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
 
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Prev Previous Post   Next Post Next
  #11  
Παλιό 06-11-2013, 13:01
Ακιs Ο/Η Ακιs βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Apr 2010
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Μoto: 1200 ADV μαυρη και χοντρη.... HONDA C90 84'
Μηνύματα: 6,038
Post Το νεο υδροψυκτο RT..

Αρχιζει να μου αρεσει.....







A big announcement at EICMA that we have seen coming down the pipe since the latest generation of the BMW R1200GS broke cover, the 2014 BMW R1200RT is the next logical step of progression in BMW Motorrad’s push to bring a “precision-cooled” water-cooled boxer-twin to its R-series of motorbike.
The new BMW R1200RT uses a basic formula for its philosophy: take BMW’s already proven touring package, and update it with the company’s latest technologies, while giving a mild facelift in the process. In many ways the 2014 BMW R1200RT feels like previous generations, and in many ways it is not.
At the heart of the machine is the same 1,170cc displacement, in a boxer-twin configuration, though as we have mentioned, the cylinder heads are now precision-cooled with water. This brings peak horsepower up to 123hp at 7,750, while torque gets a boost to 92 lbs•ft at 6,500 rpm.
BMW says that other changes to the motor on the R1200RT include an increase in the centrifugal masses of both the crankshaft and the alternator, which provides for a smoother engine operation, especially at slower city-traffic speeds.
Automatic Stability Control (ASC) is standard, as are the two riding modes (Road & Rain). Per usual for BMW, Dynamic riding modes, as well as the new Hill Start Control (as the name implies) and BMW Gear Shift Assistant Pro (a quickshifter that works for both up and down shifts), are optional add-ons.
BMW Motorrad is also making its Dynamic ESC semi-active suspension system available, as well as the LED headlight from the K1600GT series, optional add-ons to the 2014 BMW R1200RT as well, likely in a continuing effort to showcase BMW’s à la carte approach to motorcycle configuration and purchasing.
Riders of the 2014 BMW R1200RT will enjoy the improved ergonomics triangle, and the 5.7″ TFT dash has also been overhauled for improved visibility and information projection. The TFT display is supplemented by analog speedometer and tachometer displays, for you purists. And lastly, BMW has added an adjustable windscreen to the R1200RT.
Weighing 604 lbs at the curb with fuel in its 6.6 gallon tank, the 2014 BMW R1200RT also gets an impressive 60 mpg (at 56 mph) for its heft. No word yet on pricing or US availability.






































































































































































































































Source: BMW Motorrad



Reply With Quote
 


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 18:54.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!