GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 06-01-2011, 02:08
ThanDim Ο/Η ThanDim βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Καλαμάτα
Μoto: R1200GS 05
Μηνύματα: 492
Προεπιλογή Απάντηση: Λάδια κινητήρα...

ΠΩ ΠΩ!!!!

Αυτές τις μέρες έμπαινα στα πεταχτά και έβλεπα επιλεκτικά μερικά θέματα.... Σήμερα είδα πως ένα τεχνικό θέμα είχε 13 σελίδες και κατάλαβα........

Μέχρι να το διαβάσω όλο είχα ξεχάσει τι πρόβλημα είχε ο Κίμωνας και αναγκάστηκα να ξαναγυρίσω στο πρώτο post.....


Λοιπόν επειδή διάβασα πολλά ας βάλω και εγώ το λιθαράκι μου........



Καταρχήν η φωτογραφία με το σχεδιάγραμμα του συστήματος λίπανσης που παρέθεσε ο GeorgeP αντιστοιχεί στην R1200GS. Μπορεί να συμπίπτει και με παλαιότερες εκδόσεις των GS αλλά σίγουρα έτσι είναι της 1200άρας.

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από CPretenteriS Εμφάνιση μηνυμάτων
Ερώτηση: Μήπως... λέω μήπως... υπάρχει κάπου κάποια βαλβίδα η οποία παίρνει εντολή από κάποιο θερμοστάτη και όταν αυτή ανοίξει τότε και μόνο τότε κυκλοφορεί το λάδι από και προς το ψυγείο λαδιού...??
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP Εμφάνιση μηνυμάτων
η απαντηση ειναι οχι!! διοτι το λαδι ακομα και σε θερμοκρασια λειτουργιας παραμενει παχυρευστοτερο του νερου!!!
Ομως, αν προσεξες το σημειο που αναφερω, μπροστα απο το αλτενειτορ, υπαρχει ενας συνδεσμος σαν ''σταυρος'' στον οποιο σημειωνεται (με διαφανες βελακι) ροη λαδιου αμφοτερα πανω - κατω!! Εκει μεσα υπαρχει κατι σαν βαλβιδα η οποια, κατα την γνωμη μου, οταν ανεβει η πιεση του λαδιου λογω ταχυτητας, οπου το λαδι ''τρεχει'' γρηγοροτερα και με πιεση πολυ μεγαλη, ¨η λογω αυξημενης θερμοκρασιας οπου ο ογκος του λαδιου μεγαλωνει, αυτη μετακινειται σε καποια κατευθυνση ωστε να επιτρεψει στο λαδι να περασει απο το ψυγειο λαδιου!! σε καθε περιπτωση ομως αυτη η βαλβιδα μεχρι να πεσει η πιεση του λαδιου απο οποια αιτια κι αν προκληθηκε αυτη παραμενει ανοικτη κι ετσι το λαδι στραγγιζει απο το ψυγειο μεσα στο καρτερ!
Οι boxer κινητήρες για τους οποίους συζητάμε ΕΧΟΥΝ ΘΕΡΜΟΣΤΑΤΗ!!! Ω τι έκπληξη για μερικούς.... κι όμως!! Το έκανε και αυτό ο Γερμανός
Συγκεκριμένα είναι αυτή η "βαλβίδα" εκεί στο ταφ που αναφέρεται παραπάνω. Όταν ο κινητήρας είναι κρυος έχει κλείσει την δίοδο προς το ψυγείο και το λάδι ανακυκλώνεται στον χώρο του κινητήρα μέχρι να πιάσει την επιθυμητή θερμοκρασία. Τότε ο θερμοστάτης - λογω διαστολής ελατηρίου κτλ κτλ - αλλάζει θέση και σταματάει την κίνηση γύρω από τον κινητήρα στέλνοντας το λάδι για να ψυχθεί στο ψυγείο και μέσω αυτού να επιστρέψει στο κάρτερ.
Πάνω στην μοτοσυκλέτα μας βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του κινητήρα μας. Λύνοντας τον σωλήνα λαδιού που έρχεται από το ψυγείο και πιάνει με 2 βίδες πάνω στον κορμό του. Είναι "φυτεμένος" κάτω από τον σωλήνα...

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από CPretenteriS Εμφάνιση μηνυμάτων
Εγώ είχα την εντύπωση πως η ποσότητα που κρατάει μέσα το ψυγείο λαδιού, ψύχεται την ώρα της κύλισης της μηχανής (εξ' ου και το σημείο στο οποίο βρίσκεται...ψηλά και φάτσα-κάρτα στον αέρα) και όταν κληθεί π.χ. από κάποιο θερμοστάτη τότε κυκλοφορεί το λάδι από και προς το ψυγείο λαδιού ώστε η "δροσερή" ποσότητα που βρίσκεται στο ψυγείο λαδιού, να ανακατευτεί με το υπόλοιπο λάδι του κινητήρα και να πέσει η θερμοκρασία...

Αυτό είχα καταλάβει... μπορεί να λέω και μπούρδες... συγχωρέστε με!!
:sm5::sm5::sm5:
Πάθε άλλο παρά μπούρδες λες! Απολύτως σωστά ΟΛΑ!!



Τώρα για τα λάδια....
Έχω αλλάξει τόνους λάδια από πάσης είδους οχήματα. Υποψήφιος για καρκίνου του δέρματος και άλλα δερματικά έχω μάθει πλεόν να αναγνωρίζω ένα λάδι αν είναι καμένο, κομμένο ή αναμεμιγμένο με νερό και καύσιμο...... Η υφή, το χρώμα και η μυρωδιά τους είναι πλεον χαρακτηριστική οπότε μπορώ να έχω "πρακτική άποψη". Τα θεωρητικά τα αφήνω σε άλλους...
Αν έβλεπα 250ml νερού σε 4 λίτρα λάδι ούτε που θα σκεφτόμουν να βάλω σε λειτουργία τον εν λόγω κινητήρα... Θα πήγαινε κατευθείαν για άνοιγμα και επισκευή. Αν ήταν ελαιόψυκτος θα την έστηνα τα βράδυα για να βρω τον π---τη που μου ρίχνει νερά στον κινητήρα......
Υγρασία υπάρχει φυσικά αλλά, ποσοτικά, είναι αμελητέα!! Δεν μπορεί να επηρεάσει καθόλου την στάθμη. Σκεφτείτε πως η ποσότητα λαδιού που χρειάζεται για να ανέβει η στάθμη από το κατώτερο σημείο στο γυαλάκι μέχρι το άνω, είναι 500ml.


Για τον τρόπο μέτρησης της στάθμης...
Μιας και οι κατασκευαστές έχουν τις δικές τους τεχνοτροπίες και τεχνολογίες, ακολουθήστε ευλαβικά την διαδικασία R.T.F.M.!!! Για όσους δεν ξέρουν, είναι η πασίγνωστη διαδικασία Read The ####ing Manual!!!!
Μπορεί να λέει ο καθένας την παπαρολογία του αλλά σε τελική ανάλυση ποιος ξέρει καλύτερα από τον κατασκευαστη;;;;;
Κλασικό μπάχαλο είναι τα αυτόματα σαζμάν... άλλα θέλουν μέτρηση και σβηστό κινητήρα, άλλα με αναμμένο και κάποια με ταχύτητα μέσα... Πάει ο καθένας που δεν ξέρει που πάνε τα 4 και κάνει ότι φαντάζεται.... Που πας ρε Καραμήτρο; Το διάβασες το manual; Μετά φταίει το μηχάνημα που κάηκε...


Η σωστή διαδικασία λοιπόν είναι η εξής: Βάζουμε την μηχανή να δουλέψει μέχρι να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας! Τι εννοεί ο ποιητής; Πρακτικά ελέγχουμε προσεκτικά με το χέρι πότε θα ζεσταθεί το ψυγείο λαδιού. Τότε σημαίνει πως άνοιξε ο θερμοστάτης και έχει κυκλοφορήσει το λάδι σε όλο το σύστημα! Η θερμοκρασία από το ταμπλό δεν μπορεί να θεωρηθεί σαν μέσω αναφοράς! ΠΡΟΣΟΧΗ! Ενώ είναι κρύο για μερικά λεπτά στη αρχή, πιάνει θερμοκρασία μέσα σε δευτερόλεπτα!! Μην κάψετε κανένα χέρι...
Τότε την βάζουμε στο κεντρικό σταντ σε επίπεδο μέρος, σβήνουμε και περιμένουμε 2-3 λεπτά για να στραγγίξει το λάδι και ελέγχουμε το γυαλάκι.

Μια επιπλέον διευκρίνηση: Το λάδι δεν χρειάζεται να είναι στο άνω σημάδι. Αρκεί να βρίσκεται ΑΝΑΜΕΣΑ στο ανώτερο και κατώτερο σημάδι! Ουσιαστικά μέσα στο γυαλάκι... Μιλάμε δηλαδή για μια διακύμανση 300-400 ml. Όλοι οι δείκτες στα οχήματα έχουν min/max σημάδια που πρέπει η στάθμη να βρίσκεται εκεί μέσα χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για την λίπανση του! Οπότε μην σας πιάνει πανικός..... Εγώ προσωπικά πάντα ελέγχω να είναι στα 3/4 της περιοχής αυτής!



Κίμωνα!!! Εξειδικευμένα για σένα τα παρακάτω....
Εγώ τι θα έκανα.... Καταρχήν αυριο πρωί πρωί θα κατέβαινα και θα παρατηρούσα την "χειροπιαστή" θερμοκρασία του ψυγείου.
- Αν ζεσταίνει ο#### από το πρώτο λεπτό τότε ο θερμοστάτης έχει κολλήσει ανοικτός και το λάδι δεν κάνει το κύκλο του στον κινητήρα. Δεν υπάρχει λόγος πανικού. Απλά αργεί να ζεσταθεί ο κινητήρας.
- Αν έχουν περάσει 10-15 λεπτά και το ψυγείο παραμένει κρύο θα αγχωνόμουν. Μάλλον ο θερμοστάτης έχει κολλήσει σε θέση κλειστή και εμποδίζει το λάδι να ψυχθεί. Κάντο μια βόλτα 5 λεπτών γύρω από το τετράγωνο για να σιγουρευτείς πως δεν ανοίγει. Τότε βαλτή στην άκρη και ξαναμιλάμε..... μπορεί να κάνεις ζημιά στον κινητήρα αν υπερθερμανθεί.
- Αν όλα πάνε όπως προβλέπονται τότε απλά κάνεις λάθος στην μέτρηση της στάθμης οπότε θα ακολουθούσα ευλαβικά τις παραπάνω διαδικασίες για να μετρήσω το λάδι. Δεν χρειάζεται και κάθε μέρα, κρίνεις εσύ ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνεις, τον τρόπο που οδηγείς και το άγχος σου

Στις 2 πρώτες περιπτώσεις πας για αντικατάσταση θερμοστάτη με χοντρικό κόστος ανταλλακτικού στα 50 ευρώ.

Επιπλέον ρίξε μια ματιά στις ψύκτρες του ψυγείου μην έχει φάει καμιά πετριά και έχουν στραβώσει και εμποδίζουν την σωστή ροή του λαδιού....

Last edited by ThanDim; 06-01-2011 at 02:14.
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 06-01-2011, 12:19
Kimwnas Ο/Η Kimwnas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jun 2009
Περιοχή: Athina
Μηνύματα: 746
Προεπιλογή Απάντηση: Λάδια κινητήρα...

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από ThanDim Εμφάνιση μηνυμάτων
Κίμωνα!!! Εξειδικευμένα για σένα τα παρακάτω....
Εγώ τι θα έκανα.... Καταρχήν αυριο πρωί πρωί θα κατέβαινα και θα παρατηρούσα την "χειροπιαστή" θερμοκρασία του ψυγείου.
- Αν ζεσταίνει ο#### από το πρώτο λεπτό τότε ο θερμοστάτης έχει κολλήσει ανοικτός και το λάδι δεν κάνει το κύκλο του στον κινητήρα. Δεν υπάρχει λόγος πανικού. Απλά αργεί να ζεσταθεί ο κινητήρας.
- Αν έχουν περάσει 10-15 λεπτά και το ψυγείο παραμένει κρύο θα αγχωνόμουν. Μάλλον ο θερμοστάτης έχει κολλήσει σε θέση κλειστή και εμποδίζει το λάδι να ψυχθεί. Κάντο μια βόλτα 5 λεπτών γύρω από το τετράγωνο για να σιγουρευτείς πως δεν ανοίγει. Τότε βαλτή στην άκρη και ξαναμιλάμε..... μπορεί να κάνεις ζημιά στον κινητήρα αν υπερθερμανθεί.
- Αν όλα πάνε όπως προβλέπονται τότε απλά κάνεις λάθος στην μέτρηση της στάθμης οπότε θα ακολουθούσα ευλαβικά τις παραπάνω διαδικασίες για να μετρήσω το λάδι. Δεν χρειάζεται και κάθε μέρα, κρίνεις εσύ ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνεις, τον τρόπο που οδηγείς και το άγχος σου

Στις 2 πρώτες περιπτώσεις πας για αντικατάσταση θερμοστάτη με χοντρικό κόστος ανταλλακτικού στα 50 ευρώ.

Επιπλέον ρίξε μια ματιά στις ψύκτρες του ψυγείου μην έχει φάει καμιά πετριά και έχουν στραβώσει και εμποδίζουν την σωστή ροή του λαδιού....
Κατ' αρχήν συμπλήρωσα 200ml και η ένδειξη επανήλθε πάλι στα 3/4 (μέχρι νεωτέρας τουλάχιστον, τώρα το τσεκάρω κάθε μέρα πλέον).
Το ψυγείο λαδιού ΔΕΝ ζεστένεται. Αλλάξαμε τον θερμοστάτη στον Γέρακα αλλά και πάλι δεν ζεστένεται (και δεν φαίνεται κάποια εμφανής τουλάχιστον ζημιά στις ψύκτρες). Επειδή όμως ακόμη και το καλοκαίρι ποτέ δεν ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω απο την μέση, είπαμε να το αφήσουμε και να το δούμε λεπτομερώς με λύσιμο του υποσυστήματος στο σέρβις των 60κ, το οποίο θα γίνει εντός του μήνα.
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 06-01-2011, 12:51
ThanDim Ο/Η ThanDim βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Καλαμάτα
Μoto: R1200GS 05
Μηνύματα: 492
Προεπιλογή Απάντηση: Λάδια κινητήρα...

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Kimwnas Εμφάνιση μηνυμάτων
Κατ' αρχήν συμπλήρωσα 200ml και η ένδειξη επανήλθε πάλι στα 3/4 (μέχρι νεωτέρας τουλάχιστον, τώρα το τσεκάρω κάθε μέρα πλέον).
Το ψυγείο λαδιού ΔΕΝ ζεστένεται. Αλλάξαμε τον θερμοστάτη στον Γέρακα αλλά και πάλι δεν ζεστένεται (και δεν φαίνεται κάποια εμφανής τουλάχιστον ζημιά στις ψύκτρες). Επειδή όμως ακόμη και το καλοκαίρι ποτέ δεν ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω απο την μέση, είπαμε να το αφήσουμε και να το δούμε λεπτομερώς με λύσιμο του υποσυστήματος στο σέρβις των 60κ, το οποίο θα γίνει εντός του μήνα.
Δεν ζεσταίνεται το ψυγείο αλλά δεν ανεβαίνει η θερμοκρασία του κινητήρα....!!!
Ακόμα και μετά από πολύωρη διαδρομή με στροφές στον κινητήρα - για να έχει ανεβάσει και πίεση η αντλία λαδιού - άμα βάλεις το χέρι στο ψυγείο θα είναι κρύο;; Προσοχή, δεν λέω να την ζεστάνεις εν στάση!

Ρωτάω γιατι αν δεν ζεσταίνεται σημαίνει πως δεν φτάνει καυτό λάδι εκεί με τίποτα. Αφού έχει αλλαχθεί ο θερμοστάτης κάτι άλλο φταίει. Μήπως δεν σηκώνει κατάλληλη πίεση; Υπάρχει μια βαλβίδα πίεσης λαδιού στην δεξιά πλευρά του κινητήρα, χαμηλά κάτω από τον κύλινδρο, προς τα μπροστά. Σου την έλεγξαν μήπως έχει πάθει κάτι και δεν περνάει πίεση;
Αν και αυτό είναι ΟΚ, θα πρέπει να λυθούν οι σωληνώσεις του ψυγείου και να φανεί αν περνάει λάδι πέρα από τον θερμοστάτη.
Reply With Quote
  #4  
Παλιό 06-01-2011, 12:21
CPretenteriS Ο/Η CPretenteriS βρίσκεται εκτός σύνδεσης
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2010
Περιοχή: Spata
Μoto: BMW R1200GS (mod. 2010)
Μηνύματα: 19,474
Προεπιλογή Απάντηση: Λάδια κινητήρα...

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από ThanDim Εμφάνιση μηνυμάτων
ΠΩ ΠΩ!!!!

Αυτές τις μέρες έμπαινα στα πεταχτά και έβλεπα επιλεκτικά μερικά θέματα.... Σήμερα είδα πως ένα τεχνικό θέμα είχε 13 σελίδες και κατάλαβα........

Μέχρι να το διαβάσω όλο είχα ξεχάσει τι πρόβλημα είχε ο Κίμωνας και αναγκάστηκα να ξαναγυρίσω στο πρώτο post.....


Λοιπόν επειδή διάβασα πολλά ας βάλω και εγώ το λιθαράκι μου........



Καταρχήν η φωτογραφία με το σχεδιάγραμμα του συστήματος λίπανσης που παρέθεσε ο GeorgeP αντιστοιχεί στην R1200GS. Μπορεί να συμπίπτει και με παλαιότερες εκδόσεις των GS αλλά σίγουρα έτσι είναι της 1200άρας.





Οι boxer κινητήρες για τους οποίους συζητάμε ΕΧΟΥΝ ΘΕΡΜΟΣΤΑΤΗ!!! Ω τι έκπληξη για μερικούς.... κι όμως!! Το έκανε και αυτό ο Γερμανός
Συγκεκριμένα είναι αυτή η "βαλβίδα" εκεί στο ταφ που αναφέρεται παραπάνω. Όταν ο κινητήρας είναι κρυος έχει κλείσει την δίοδο προς το ψυγείο και το λάδι ανακυκλώνεται στον χώρο του κινητήρα μέχρι να πιάσει την επιθυμητή θερμοκρασία. Τότε ο θερμοστάτης - λογω διαστολής ελατηρίου κτλ κτλ - αλλάζει θέση και σταματάει την κίνηση γύρω από τον κινητήρα στέλνοντας το λάδι για να ψυχθεί στο ψυγείο και μέσω αυτού να επιστρέψει στο κάρτερ.
Πάνω στην μοτοσυκλέτα μας βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του κινητήρα μας. Λύνοντας τον σωλήνα λαδιού που έρχεται από το ψυγείο και πιάνει με 2 βίδες πάνω στον κορμό του. Είναι "φυτεμένος" κάτω από τον σωλήνα...



:sm5::sm5::sm5:
Πάθε άλλο παρά μπούρδες λες! Απολύτως σωστά ΟΛΑ!!


Χαίρομαι ιδιαίτερα... αφενός γιατί δεν έλεγα μπούρδες... αφετέρου δε γιατί βρέθηκε έστω και ένας να το επισημάνει!!

Σ'ευχαριστώ Θανάση !!
Reply With Quote
Απάντηση

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
R1150GS - Λάδια στο φίλτρο αέρα alekni Τεχνικά θέματα διάφορα 32 29-05-2010 20:57
Λάδια από κινητήρα katsanakis Τεχνικά θέματα διάφορα 37 12-04-2010 23:03
Καθαρισμός κινητήρα cm246 Φροντίδα 8 28-11-2009 23:57
Ανατομία ενός κινητήρα... !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( no2 ) Hondakias Τεχνικά θέματα διάφορα 8 30-07-2009 10:40
Λάδια kifinas Τεχνικά θέματα διάφορα 12 14-03-2009 10:59


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 01:08.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!