![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
ΠΩ ΠΩ!!!!
![]() ![]() ![]() Αυτές τις μέρες έμπαινα στα πεταχτά και έβλεπα επιλεκτικά μερικά θέματα.... Σήμερα είδα πως ένα τεχνικό θέμα είχε 13 σελίδες και κατάλαβα........ ![]() ![]() ![]() Μέχρι να το διαβάσω όλο είχα ξεχάσει τι πρόβλημα είχε ο Κίμωνας και αναγκάστηκα να ξαναγυρίσω στο πρώτο post..... ![]() ![]() Λοιπόν επειδή διάβασα πολλά ας βάλω και εγώ το λιθαράκι μου........ ![]() Καταρχήν η φωτογραφία με το σχεδιάγραμμα του συστήματος λίπανσης που παρέθεσε ο GeorgeP αντιστοιχεί στην R1200GS. Μπορεί να συμπίπτει και με παλαιότερες εκδόσεις των GS αλλά σίγουρα έτσι είναι της 1200άρας. Απόσπασμα:
Απόσπασμα:
![]() ![]() ![]() Συγκεκριμένα είναι αυτή η "βαλβίδα" εκεί στο ταφ που αναφέρεται παραπάνω. Όταν ο κινητήρας είναι κρυος έχει κλείσει την δίοδο προς το ψυγείο και το λάδι ανακυκλώνεται στον χώρο του κινητήρα μέχρι να πιάσει την επιθυμητή θερμοκρασία. Τότε ο θερμοστάτης - λογω διαστολής ελατηρίου κτλ κτλ - αλλάζει θέση και σταματάει την κίνηση γύρω από τον κινητήρα στέλνοντας το λάδι για να ψυχθεί στο ψυγείο και μέσω αυτού να επιστρέψει στο κάρτερ. Πάνω στην μοτοσυκλέτα μας βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του κινητήρα μας. Λύνοντας τον σωλήνα λαδιού που έρχεται από το ψυγείο και πιάνει με 2 βίδες πάνω στον κορμό του. Είναι "φυτεμένος" κάτω από τον σωλήνα... ![]() Απόσπασμα:
Πάθε άλλο παρά μπούρδες λες! Απολύτως σωστά ΟΛΑ!! Τώρα για τα λάδια.... Έχω αλλάξει τόνους λάδια από πάσης είδους οχήματα. Υποψήφιος για καρκίνου του δέρματος και άλλα δερματικά έχω μάθει πλεόν να αναγνωρίζω ένα λάδι αν είναι καμένο, κομμένο ή αναμεμιγμένο με νερό και καύσιμο...... Η υφή, το χρώμα και η μυρωδιά τους είναι πλεον χαρακτηριστική οπότε μπορώ να έχω "πρακτική άποψη". Τα θεωρητικά τα αφήνω σε άλλους... Αν έβλεπα 250ml νερού σε 4 λίτρα λάδι ούτε που θα σκεφτόμουν να βάλω σε λειτουργία τον εν λόγω κινητήρα... Θα πήγαινε κατευθείαν για άνοιγμα και επισκευή. Αν ήταν ελαιόψυκτος θα την έστηνα τα βράδυα για να βρω τον π---τη που μου ρίχνει νερά στον κινητήρα...... ![]() Υγρασία υπάρχει φυσικά αλλά, ποσοτικά, είναι αμελητέα!! Δεν μπορεί να επηρεάσει καθόλου την στάθμη. Σκεφτείτε πως η ποσότητα λαδιού που χρειάζεται για να ανέβει η στάθμη από το κατώτερο σημείο στο γυαλάκι μέχρι το άνω, είναι 500ml. Για τον τρόπο μέτρησης της στάθμης... Μιας και οι κατασκευαστές έχουν τις δικές τους τεχνοτροπίες και τεχνολογίες, ακολουθήστε ευλαβικά την διαδικασία R.T.F.M.!!! Για όσους δεν ξέρουν, είναι η πασίγνωστη διαδικασία Read The ####ing Manual!!!! ![]() Μπορεί να λέει ο καθένας την παπαρολογία του αλλά σε τελική ανάλυση ποιος ξέρει καλύτερα από τον κατασκευαστη;;;;; Κλασικό μπάχαλο είναι τα αυτόματα σαζμάν... άλλα θέλουν μέτρηση και σβηστό κινητήρα, άλλα με αναμμένο και κάποια με ταχύτητα μέσα... Πάει ο καθένας που δεν ξέρει που πάνε τα 4 και κάνει ότι φαντάζεται.... Που πας ρε Καραμήτρο; Το διάβασες το manual; Μετά φταίει το μηχάνημα που κάηκε... ![]() Η σωστή διαδικασία λοιπόν είναι η εξής: Βάζουμε την μηχανή να δουλέψει μέχρι να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας! Τι εννοεί ο ποιητής; Πρακτικά ελέγχουμε προσεκτικά με το χέρι πότε θα ζεσταθεί το ψυγείο λαδιού. Τότε σημαίνει πως άνοιξε ο θερμοστάτης και έχει κυκλοφορήσει το λάδι σε όλο το σύστημα! Η θερμοκρασία από το ταμπλό δεν μπορεί να θεωρηθεί σαν μέσω αναφοράς! ΠΡΟΣΟΧΗ! Ενώ είναι κρύο για μερικά λεπτά στη αρχή, πιάνει θερμοκρασία μέσα σε δευτερόλεπτα!! Μην κάψετε κανένα χέρι... ![]() Τότε την βάζουμε στο κεντρικό σταντ σε επίπεδο μέρος, σβήνουμε και περιμένουμε 2-3 λεπτά για να στραγγίξει το λάδι και ελέγχουμε το γυαλάκι. Μια επιπλέον διευκρίνηση: Το λάδι δεν χρειάζεται να είναι στο άνω σημάδι. Αρκεί να βρίσκεται ΑΝΑΜΕΣΑ στο ανώτερο και κατώτερο σημάδι! Ουσιαστικά μέσα στο γυαλάκι... Μιλάμε δηλαδή για μια διακύμανση 300-400 ml. Όλοι οι δείκτες στα οχήματα έχουν min/max σημάδια που πρέπει η στάθμη να βρίσκεται εκεί μέσα χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για την λίπανση του! Οπότε μην σας πιάνει πανικός..... Εγώ προσωπικά πάντα ελέγχω να είναι στα 3/4 της περιοχής αυτής! Κίμωνα!!! Εξειδικευμένα για σένα τα παρακάτω.... Εγώ τι θα έκανα.... Καταρχήν αυριο πρωί πρωί θα κατέβαινα και θα παρατηρούσα την "χειροπιαστή" θερμοκρασία του ψυγείου. - Αν ζεσταίνει ο#### από το πρώτο λεπτό τότε ο θερμοστάτης έχει κολλήσει ανοικτός και το λάδι δεν κάνει το κύκλο του στον κινητήρα. Δεν υπάρχει λόγος πανικού. Απλά αργεί να ζεσταθεί ο κινητήρας. - Αν έχουν περάσει 10-15 λεπτά και το ψυγείο παραμένει κρύο θα αγχωνόμουν. Μάλλον ο θερμοστάτης έχει κολλήσει σε θέση κλειστή και εμποδίζει το λάδι να ψυχθεί. Κάντο μια βόλτα 5 λεπτών γύρω από το τετράγωνο για να σιγουρευτείς πως δεν ανοίγει. Τότε βαλτή στην άκρη και ξαναμιλάμε..... μπορεί να κάνεις ζημιά στον κινητήρα αν υπερθερμανθεί. - Αν όλα πάνε όπως προβλέπονται τότε απλά κάνεις λάθος στην μέτρηση της στάθμης οπότε θα ακολουθούσα ευλαβικά τις παραπάνω διαδικασίες για να μετρήσω το λάδι. Δεν χρειάζεται και κάθε μέρα, κρίνεις εσύ ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνεις, τον τρόπο που οδηγείς και το άγχος σου ![]() Στις 2 πρώτες περιπτώσεις πας για αντικατάσταση θερμοστάτη με χοντρικό κόστος ανταλλακτικού στα 50 ευρώ. Επιπλέον ρίξε μια ματιά στις ψύκτρες του ψυγείου μην έχει φάει καμιά πετριά και έχουν στραβώσει και εμποδίζουν την σωστή ροή του λαδιού.... Last edited by ThanDim; 06-01-2011 at 02:14. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Το ψυγείο λαδιού ΔΕΝ ζεστένεται. Αλλάξαμε τον θερμοστάτη στον Γέρακα αλλά και πάλι δεν ζεστένεται (και δεν φαίνεται κάποια εμφανής τουλάχιστον ζημιά στις ψύκτρες). Επειδή όμως ακόμη και το καλοκαίρι ποτέ δεν ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω απο την μέση, είπαμε να το αφήσουμε και να το δούμε λεπτομερώς με λύσιμο του υποσυστήματος στο σέρβις των 60κ, το οποίο θα γίνει εντός του μήνα. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
![]() ![]() ![]() ![]() Ακόμα και μετά από πολύωρη διαδρομή με στροφές στον κινητήρα - για να έχει ανεβάσει και πίεση η αντλία λαδιού - άμα βάλεις το χέρι στο ψυγείο θα είναι κρύο;; Προσοχή, δεν λέω να την ζεστάνεις εν στάση! Ρωτάω γιατι αν δεν ζεσταίνεται σημαίνει πως δεν φτάνει καυτό λάδι εκεί με τίποτα. Αφού έχει αλλαχθεί ο θερμοστάτης κάτι άλλο φταίει. Μήπως δεν σηκώνει κατάλληλη πίεση; Υπάρχει μια βαλβίδα πίεσης λαδιού στην δεξιά πλευρά του κινητήρα, χαμηλά κάτω από τον κύλινδρο, προς τα μπροστά. Σου την έλεγξαν μήπως έχει πάθει κάτι και δεν περνάει πίεση; Αν και αυτό είναι ΟΚ, θα πρέπει να λυθούν οι σωληνώσεις του ψυγείου και να φανεί αν περνάει λάδι πέρα από τον θερμοστάτη. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Χαίρομαι ιδιαίτερα... αφενός γιατί δεν έλεγα μπούρδες... αφετέρου δε γιατί βρέθηκε έστω και ένας να το επισημάνει!!
Σ'ευχαριστώ Θανάση !! |
![]() |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|
![]() |
||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
R1150GS - Λάδια στο φίλτρο αέρα | alekni | Τεχνικά θέματα διάφορα | 32 | 29-05-2010 20:57 |
Λάδια από κινητήρα | katsanakis | Τεχνικά θέματα διάφορα | 37 | 12-04-2010 23:03 |
Καθαρισμός κινητήρα | cm246 | Φροντίδα | 8 | 28-11-2009 23:57 |
Ανατομία ενός κινητήρα... !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( no2 ) | Hondakias | Τεχνικά θέματα διάφορα | 8 | 30-07-2009 10:40 |
Λάδια | kifinas | Τεχνικά θέματα διάφορα | 12 | 14-03-2009 10:59 |