Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από BUSA MAKIS
Αφορμή ήταν ενα ποστ του notakos600 που διάβασα στο moto.gr για το ΧΤ
Απλά να επισημάνω τη σημασία της εξαέρωσης από το βιδάκι στο χάρτινο φίλτρο λαδιού για όσους δεν το ξέρουν, νέους ιδιοκτήτες κλπ.
Η διαδικασία αυτή γίνεται, να θυμήσω, όταν στραγγίζουμε το λάδι από την βίδα που βρίσκεται στο πλάι κάτω από το εμπρός γρανάζι κίνησης.
Στην αλλαγή λαδιών βάζουμε 1 λίτρο από το καινούργιο λάδι, βάζουμε μπρος και ξεβιδώνουμε ελάχιστα τη βίδα εξαέρωσης μέχρι να βγάλει λάδι αντί για αέρα(μαζί με λάδι) , μετά σβήνουμε το μοτέρ και προσθέτουμε το υπόλοιπο λάδι και είμαστε οκ.
http://www.moto.gr/forums/showthread...threadid=51307
|
Α μάλιστα!!! Λοιπόν αυτο ειναι μεγας μυθος!! Το
λεγανε ''εξαερωση'' (εγω δεν το ειπα ποτέ) ενω δεν ηταν με κανενα τρόπο!! Η ολη ιστορια ηταν για να δουνε οτι το λαδι εφτασε ΚΑΙ στο φιλτρο λαδιου - μετα απο αλλαγη - ουτως ωστε να σβησουν τον κινητρα και να προσθέσουν το υπόλοιπο λαδι στο ξεχωριστό ελαιοδοχειο στην μοτοσυκλετα το οποιο βρισκεται ψηλά και κατω απο την σελα στο αριστερο της μερος!!!
Αυτο συνεβαινε διότι, οντας το λαδι παχύ με συνολικη χωρητικοτητα κινητηρα και ελαιοδοχειου γυρω στα 2,7 λιτρα (ελαιοδοχειο 1,5λ), αδειαζοντας το παλιο απο α) σκελετό (βιδάκι στο καθετο εμπρος τμημα του), β καρτερ και γ) ελαιοδοχείο οτι περισευε (αν περισευε), οταν ξαναγεμιζες με καινουριο λαδάκι το ελαιοδοχειο (παντα απο εκει γέμιζες με νεα λαδια) αυτό στουμπωνε διότι το λαδι δεν μπορουσε να περασει απο τις στενες σωληνωσεις ευκολα. Ετσι με 1,5 λιτρα λαδιου στο ελαιοδοχειο βαζαμε μπροστά (η διαδυκασια περιγραφοταν ετσι ακριβως στο βιβλιο κατασκευαστη) το καρτερ τραβουσε το λαδι απο το ελαιοδοχείο, αυτό περνουσε μεσα απο το φίλτρο λαδιου αφου πρωτα ειχε τρέξει απο το βιδάκι στο πανω μερος της ταπας του φιλτρου κι ετσι ξεραμε οτι τοτε μπορουσαμε να συμπληρωσουμε τα υπολοιπα 800-900 ml που υπολυποντο στο ελαιοδοχειο ωστε ο κινητηρας να εχει την σωστη ποσότητα λαδιου!!!
Αυτο το λεγανε εξαερωση αλλα δεν ηταν εξαερωση, οπτικη σιγουρια ηταν και τιποτε άλλο!!Γιατί? διότι δες παρακατω!!
Εξαερωση υφισταται σε ''αεροστεγώς'' κλειστα κυκλωματα υγρων π.χ φρένα, υγρα ψυγειου αυτοκινητου-μοτο (τα κλειστου κυκλωματος μονον και μονον κατα την αλλαγη τους μετα απο 2-3 χρόνια). Το καρτερ των μοτοσυκλετων (ξηρο-υγρο) δεν ειναι αεροστεγως ασφαλισμενα αφου επιβάλεται να υπαρχει η επαφη του καρτερ με την ατμοσφαιρα μεσω των σωληνωσεων εξαερισμου που επιβάλλεται να υπαρχουν λογω των υψηλων πιεσεων που αναπτυσονται μεσα στο καρτερ απο θερμοκρασίες κ.λ.π.!!