GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 23-11-2013, 23:41
gelasios Ο/Η gelasios βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Ηράκλειο Κρήτης
Μoto: BMW R1200 GS
Μηνύματα: 1,698
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Πραγματικά ενδιαφέρον νήμα...

Το παρακολουθώ με ενδιαφέρον...

Reply With Quote
  #2  
Παλιό 24-11-2013, 18:36
JohnGS1100 Ο/Η JohnGS1100 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μoto: R1100GS
Μηνύματα: 772
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Για όσους θέλουν να διαβάσουν περισσότερα για το tuning ECU των BMW moto, μπορούν να ανατρέξουν σε πρόσφατα νήματα που ανατύχθηκαν, λίγο πολύ αυτά αφορούν όλους τους κινητήρες..

Να σημειώσω ότι για τους κινητήρες της BMW moto, από το 2003-2010, οι ρυθμίσεις για τα μίγματα ειναι συντηρητικές και για βενζίνη κατώτερη των 91 enron, εξ' ού και η θεαματική βελτίωση μετά τον επαναπρογραμματισμό των ECU τους στα σωστά μίγμτα και αβανς που μπορεί να αποδώσει ανάλογα με τα φορτία, τις κλιματολογικές συνθήκες και τις συμπιέσεις που έχουν.

Στα πρόσφατα μοντέλα της από το 2014, έχει τοποθετήσει διακόπτη αλλαγης χαρτογράφησης με αλλαγές για spor-eco οδήγηση, για 91-98 οκτάνια κλπ, όπως έκανε ο ανταγωνισμός (KTM, γιαπωνέζικα κλπ.) εδώ και χρόνια.

Λοιπόν τα νήματα είναι :
Από εδώ ,
εδώ
και εδώ.



Edit : ..να συμπληρώσω ότι το επίπεδο της συζήτησης παρόλο που το GS forum είναι πλατύ forum συζητήσεων δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχες που γίνονται σε ξένα forum ακόμα και από αυτά που ασχολούνται μόνο με το tuning και τις ecu.




Εδώ κάποιες γενικές αρχές για το τι γίνεται στους επαναπρογραμματισμούς, για να μπούμε στο θέμα με γενικές γνώσεις :
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100 Εμφάνιση μηνυμάτων
Αυτό που γίνεται στον εγκέφαλο είναι μεταβολή του αβανς, μίγματος, χαρτών ροπής και λ, ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ του οχήματος.

Δηλ. στο χάρτη στατικού μίγματος (με νεκρά και γκάζι στις 3.000 στροφες) που το μετράνε στο ΚΤΕΟ δεν αλλάζει τίποτα- το μηχανάκι δείχνει λ=1 και περνάει κανονικά.

Μόνο αν κουμπώσει η ταχύτητα στο σασμάν ή μπει πάνω σε δυναμομετρο και πατάει η ρόδα και κινείται δίνει εντολή ο αισθητήρας σασμαν και οι ρυθμίσεις-καυσαέρια μετράνε σύμφωνα με τους βελτιωμένους χάρτες. Ωστόσο για να αποφύγω και τυχόν μελλοντικά ράουλα στο ΚΤΕΟ (αν βάλουν ποτέ για τα μηχανάκια), δίνω τιμές από τις 800-3,200 στροφες που τυχόν το μετράνε στο ΚΤΕΟ, λ=0,97 που είναι και η πιο πλούσια επιτρπεπτή ρύθμιση ώστε να είμαι στο όριο τιμών (0,97-1,03) που δίνουν τα EURO-3-4.

3. Το αβανς ανεβαίνει σταδιακά μέχρι 9 μοίρες στις μεσαίες και μέχρι 3 μοίρες στις ψηλές.

4. Το μίγμα από τις 3.200 ανεβαίνει σταδιακά από το 14,2:1 (λ=0,97) στο 12,5:1 (λ=0,86) στον κόφτη, όπου πρέπει να είναι σύμφωνα με τη θερμοδυναμικη απόδοση και ασφάλεια από υπερθέρμανση του κινητήρα.
(Διαβαστε σχετικά άρθρα στο google).
Αν κάποιος επιθμεί μεταφερω τον κόφτη σε όποιες στροφές θέλει (εργοστασιακά είναι στις 8.000). Στου Μάριου ο κόφτης μπήκε στις 8.800 μετά από προτροπή του μηχανικού του για να το τσεκάρει.

5. Ανεβαίνουν οι τιμές στους χάρτες ροπής και φορτίων ώστε το μηχανάκι να τραβάει καλύτερα φορτωμένο από τις μεσαίες και να μη χρειάζεται να κατεβάζεις ταχύτητα.

Γίνονται και κάποιες άλλες βελτιωσεις που αφορούν τρύπες όπως πχ. στις 4.500 στροφές που έχει το 1200 ή τις 3.800 που έχουν τα 1100-1150, οπως και κάποιες διορθώσεις σε εργοστασιακές αστοχίες (ναι υπάρχουν και τέτοιες).

ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ CHECKSUM, IMMO, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΡΕΝΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΦΩΤΩΝ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ κλπ.

Σε καμιά περίπτωση δε φαίνεται διαφορετικό το πρόγραμμα (bin file) από το εργοστασιακό, ώστε να υπάρξει πρόβλημα σε διαγνωστικό αντιπροσωπείας.

Θέμα καταστροφής κινητήρα από πρόγραμμα, τη στιγμή που δουλεύει εντάξει από την αρχή και ξαφνικά μετά από 1 χρόνο πχ. βάλεις κακή βενζίνη δεν υπάρχει. Ο κινητήρας έχει και μια σειρά από σενσορες όπως το knock sensor που ανιχνεύει πειράκια κλπ κλπ που μειώνει τις τιμές στις safe mode ρυθμίσεις για προστασία του κινητήρα. Το κατλαβαίνει κάποιος όταν δε τραβάει όπως το ήξερε το μηχανάκι.

Όπως δεν υπάρχει και θέμα φθορών, αν τα σερβις γίνονται κανονικά (λάδια, φίλτρα μπουζιά).

Τέλος σε κάθε πριπτωση το πρόγραμμα επανέρχεται με ένα απλό update στην αντιπροωπεία, ΠΡΟΣΟΧΗ όμως και για κάποιον που δε θέλει πίσω το εργοστασιακό, θα πρέπει να ενημερώσει ότι δεν επιθυμεί update.


Σε περίπτωση ελευθέρου φιλτρου και εξάτμισης τα μίγματα τουλάχιστον επιβάλεται να επαναρυθμιστούν γιατί αλλάζουν προς το φτωχό και προκαλούν υπερθερμάνσεις και πτώση απόδοσης. Εμεπιρικά σας λέω ότι τα GS με ελευθερο φίλτρο-εξάτμιση δουλεύουν στο 15-16:1 δηλ. πολύ φτωχά..

Να σημειωθεί τέλος ότι η τοποθέτηση του εγκεφάλου στο μηχανάκι του Μάριου έγινε στην BMW ηρακλείου από τον ίδιο υπεύθυνο μηχανικό ο οποίος έμεινε ενθουσιασμένος.


Περισσότερες πληροφορίες από την αρχή εδώ.

Τα αποτέλεσματα του προγράμματος στο δυναμόμετρο είναι αυτά :Πράσινη είναι η καμπύλη μαμά προγράμματος, μπλε-κοκκινη είναι κάποιες δοκιμές και μαυρη είναι ολοκληρωμένη χαρτογράφηση μετά από fine tuning.


Last edited by JohnGS1100; 24-11-2013 at 18:53.
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 26-11-2013, 14:30
anavarakos Ο/Η anavarakos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Nov 2012
Περιοχή: Κορυδαλλός
Μoto: F800GS
Μηνύματα: 62
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100 Εμφάνιση μηνυμάτων
Για όσους θέλουν να διαβάσουν περισσότερα για το tuning ECU των BMW moto, μπορούν να ανατρέξουν σε πρόσφατα νήματα που ανατύχθηκαν, λίγο πολύ αυτά αφορούν όλους τους κινητήρες..

Να σημειώσω ότι για τους κινητήρες της BMW moto, από το 2003-2010, οι ρυθμίσεις για τα μίγματα ειναι συντηρητικές και για βενζίνη κατώτερη των 91 enron, εξ' ού και η θεαματική βελτίωση μετά τον επαναπρογραμματισμό των ECU τους στα σωστά μίγμτα και αβανς που μπορεί να αποδώσει ανάλογα με τα φορτία, τις κλιματολογικές συνθήκες και τις συμπιέσεις που έχουν.

Στα πρόσφατα μοντέλα της από το 2014, έχει τοποθετήσει διακόπτη αλλαγης χαρτογράφησης με αλλαγές για spor-eco οδήγηση, για 91-98 οκτάνια κλπ, όπως έκανε ο ανταγωνισμός (KTM, γιαπωνέζικα κλπ.) εδώ και χρόνια.

Λοιπόν τα νήματα είναι :
Από εδώ ,
εδώ
και εδώ.



Edit : ..να συμπληρώσω ότι το επίπεδο της συζήτησης παρόλο που το GS forum είναι πλατύ forum συζητήσεων δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχες που γίνονται σε ξένα forum ακόμα και από αυτά που ασχολούνται μόνο με το tuning και τις ecu.




Εδώ κάποιες γενικές αρχές για το τι γίνεται στους επαναπρογραμματισμούς, για να μπούμε στο θέμα με γενικές γνώσεις :
Δεξιά γράφει οτι είναι μοντέλο R1200RT.. Είναι για το F800GS αυτη η χαρτογράφηση?? Και αν ναι, απ'οτι βλέπω φτάνει τα 105 Hp ??? OMG!!!

Last edited by anavarakos; 26-11-2013 at 14:31.
Reply With Quote
  #4  
Παλιό 26-11-2013, 18:33
JohnGS1100 Ο/Η JohnGS1100 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μoto: R1100GS
Μηνύματα: 772
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Για 1200 rt είναι. Για το f800 έχει πιο πίσω, περίπου 92 άλογα στη ρόδα.
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 26-11-2013, 18:46
anavarakos Ο/Η anavarakos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Nov 2012
Περιοχή: Κορυδαλλός
Μoto: F800GS
Μηνύματα: 62
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από JohnGS1100 Εμφάνιση μηνυμάτων
Για 1200 rt είναι. Για το f800 έχει πιο πίσω, περίπου 92 άλογα στη ρόδα.
Αν στη ρόδα είναι 92, στο μοτέρ πόσα Hp βγάζει ??
Reply With Quote
  #6  
Παλιό 26-11-2013, 19:38
mAthosalas Ο/Η mAthosalas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2010
Περιοχή: Πάτρα
Μoto: F800GS 30years
Μηνύματα: 1,580
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από anavarakos Εμφάνιση μηνυμάτων
Αν στη ρόδα είναι 92, στο μοτέρ πόσα Hp βγάζει ??
Στο "μαμα" 800αρι μου(2010 μοντελο)σε δυναμομετρηση σε μηχανημα Fuchs εδωσε πραγματικη ιπποδυναμη στροφαλο 84.5hp/8196σαλ και τροχο 77.4hp/8196σαλ.Με τη ροπη αντιστοιχα να ειναι 8.2kg/5627σαλ στο στροφαλο και 7.5kg/5627σαλ τροχο...
Δες διαγραμμα...


οπότε υπολογιζω προχειρα αν δινει το προγραμμα τού Γιαννη 92ps/τροχο να φτανει στροφαλο +-103hp... ας μας διαφωτισει ο Γιαννης καλυτερα..
Reply With Quote
  #7  
Παλιό 26-11-2013, 19:53
JohnGS1100 Ο/Η JohnGS1100 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μoto: R1100GS
Μηνύματα: 772
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Μόλις φτιάξουμε το δικό σου, θα ήθελα να ξαναπάς στο ίδιο δυναμόμετρο που το μέτρησες μαμά και να ποστάρεις τη δυναμομέτρηση..
Δε πρέπει να πεις τίποτα για πρόγραμμα όμως στον μηχανικό σου μέχρι να σου δώσει τα αποτελέσματα..

Last edited by JohnGS1100; 26-11-2013 at 19:54.
Reply With Quote
  #8  
Παλιό 26-11-2013, 20:05
anavarakos Ο/Η anavarakos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Nov 2012
Περιοχή: Κορυδαλλός
Μoto: F800GS
Μηνύματα: 62
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από mAthosalas Εμφάνιση μηνυμάτων
Στο "μαμα" 800αρι μου(2010 μοντελο)σε δυναμομετρηση σε μηχανημα Fuchs εδωσε πραγματικη ιπποδυναμη στροφαλο 84.5hp/8196σαλ και τροχο 77.4hp/8196σαλ.Με τη ροπη αντιστοιχα να ειναι 8.2kg/5627σαλ στο στροφαλο και 7.5kg/5627σαλ τροχο...
Δες διαγραμμα...


οπότε υπολογιζω προχειρα αν δινει το προγραμμα τού Γιαννη 92ps/τροχο να φτανει στροφαλο +-103hp... ας μας διαφωτισει ο Γιαννης καλυτερα..
Πάντως αξιοσημείωτο είναι το πόοοοοοσο γραμμικά είναι τα συγκεκριμένα μηχανάκια!!!!!!!!! Γι αυτό BMW κ πάλι BMW !!!!
Reply With Quote
  #9  
Παλιό 26-11-2013, 18:38
figalos Ο/Η figalos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2011
Περιοχή: γαλατσι
Μoto: υποψηφιος F800GS
Μηνύματα: 33
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από anavarakos Εμφάνιση μηνυμάτων
Δεξιά γράφει οτι είναι μοντέλο R1200RT.. Είναι για το F800GS αυτη η χαρτογράφηση?? Και αν ναι, απ'οτι βλέπω φτάνει τα 105 Hp ??? OMG!!!
λιγη σημασια εχει παντως προστα σε αυτα που παιρνεις!!
εχω θελω να μαθω αν ισχυει κατι τετοιο και για τα μοντελα f800gs 2012-2013

Last edited by figalos; 26-11-2013 at 18:51.
Reply With Quote
  #10  
Παλιό 26-11-2013, 19:04
JohnGS1100 Ο/Η JohnGS1100 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μoto: R1100GS
Μηνύματα: 772
Προεπιλογή Απάντηση: Προγραμματισμός ECU F800 GS

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από figalos Εμφάνιση μηνυμάτων
λιγη σημασια εχει παντως προστα σε αυτα που παιρνεις!!
εχω θελω να μαθω αν ισχυει κατι τετοιο και για τα μοντελα f800gs 2012-2013

Απ' όσο ξέρω τα boxer τα διόρθωσαν μετά το 2011. Βάλαν διπλούς εκκεντροφόρους, κλαπέτο στην εξάτμιση και τα πήγαν 100 πραγματικά άλογα ρόδα από 88-92 που είχαν τα προηγουμενα 1200 άρια.
Reply With Quote
Απάντηση

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 23:44.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!