![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
αυτό με εντυπωσίασε κι εμένα! Σπαρτιάτης ο φίλος! εδώ σκ πάμε μια βόλτα και φορτωνουμε τριβαλιτσο όχι στην αλλη άκρη του κόσμου!
|
|
#2
|
|||
|
|||
![]() «Καλωσορίσατε στη Μογγολία», ή τι στο καλό γράφει η πινακίδα λίγα, μόλις, μέτρα μετά το τελωνείο. Έχω πλέον έναν καθρέφτη και τρία φλας. Φρόντισε γι’ αυτό μια κυρία στα ρώσικα σύνορα, κάνοντας όπισθεν. ![]() Ο συνάδελφος μοτοσυκλετιστής επέμενε να πάμε σπίτι να μας κεράσει η μάνα του. Άψογος! ![]() Η φιλοξενία αυτών των απλών ανθρώπων στη μέση του πουθενά σε «σκλαβώνει» και όσο κι αν βιάζεσαι δεν μπορείς να πεις όχι. ![]() Στην αρχή απορούσα με την επιλογή του μηχανικού. Μετά το κατάλαβα. Το σικέιν είναι για να κόβεις ταχύτητα… ![]() Παραδοσιακή μογγολική καλύβα (ger), κτηνοτρόφων. ![]() Ο τσοπάνος «σαλαγάει», πλέον, το κοπάδι με κινέζικο 150άρι… ![]() 120χλμ μετά τα σύνορα βρίσκεται η πόλη Olgii. ![]() Στη Μογγολία σήμερα υπάρχει μια σημαντική μειονότητα Σουνιτών Μουσουλμάνων (ένα 5% του συνολικού πληθυσμού), οι περισσότεροι από αυτούς Καζάκοι της περιοχής Bayan-Olgii, που έχουν τις ρίζες τους στην ισλαμική κεντρική Ασία και κάποιοι Khoton, στα δυτικά επίσης, που είναι οι μοναδικοί μουσουλμάνοι Μογγόλοι. |
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Μογγόλοι εργάτες. Παρά τον ήλιο, φυσάει ένας παγωμένος αέρας και η άμμος σου γδέρνει το πρόσωπο. ![]() Ψιχάλισε για λίγο κι έκανε την ατμόσφαιρα «κρύσταλλο»! ![]() Τι να έχει το μπουκάλι, άραγε; Δεν φεύγεις αν δεν πιεις… ![]() Άσε τις φωτογραφίες, μεγάλε. Χωρίς GPS, καλύτερα να μην σε πιάσει η νύχτα στο δρόμο… ![]() Χαράματα στο Khovd. Πρόκειται για τις κατοικίες δύο οικογενειών. ![]() Δεν άργησε να ξυπνήσει η πρώτη και κέρασαν πρωινό. Άψογοι! Ο πατέρας έχει το φορτηγάκι, ο γιος μαθαίνει ηλεκτροκόλληση. ![]() Ένα πολύ βαρετό κομμάτι είναι τα 440χλμ μέχρι το Altai. Με τόσα φορτηγάκια να πηγαινοέρχονται και να μην είχε τις κολώνες στα δεξιά δεν χάνεσαι. ![]() Ένα Guanz δίπλα στο δρόμο. Σαν το «Σείριο» ένα πράγμα… Εδώ η HONDA δοκιμάζει μυστικά το YAJIANA SHB150-7A TransWorld !!! |
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Motel πάνω στην εθνική. 1.000 Togrog (μισό ευρώ) τη βραδιά, για μια θέση στο ντιβάνι (εσύ και κάμποσοι ακόμα), χωρίς πρωινό. ![]() Ατέλειωτος είναι… Σε μια στάση για βενζίνη «κουβεντιάζω» (στη νοηματική) με τους οδηγούς των φορτηγών. Όλοι πιστεύουν πως οι αχανείς χωματόδρομοι θα πάψουν σύντομα να είναι ο μοναδικός δίαυλος επικοινωνίας στη χώρα και πως μέσα σε μια πενταετία, όλος ο δρόμος μέχρι τα ρωσικά σύνορα θα έχει ασφαλτοστρωθεί. Με την Κίνα και τη Ρωσία δίπλα, υποψήφιους πελάτες για την απορρόφηση των πρώτων υλών, κύριο μέλημα είναι η δημιουργία έργων υποδομής (αυτοκινητόδρομοι και νέο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι στα σχέδια) για τη σύνδεση της χώρας με τους δύο, μόνο, γείτονές της. ![]() Το δημοτικό σχολείο στο Altai. ![]() Τα 90χλμ μετά το Altai είναι άσφαλτος, μετά αρχίζει ένας τέτοιος δρόμος. Δεν έχει καθόλου διασταυρώσεις για να μπερδευτείς κι όπου αρχίζουν πολλοί δρόμοι να κινούνται παράλληλα, στο τέλος όλοι συγκλίνουν. ![]() Δεν κάθησαν για μια καλή φωτογραφία, τα σκασμένα. ![]() Μετά τα βουνά (και 390χλμ μετά το Altai), βρίσκεται το Bayankhongor. ![]() Το μόνο καλό που έχει το (αδιάφορο) Bayankhongor είναι ότι από εδώ ξεκινάει η άσφαλτος. ![]() Ολοκαίνουργιος δρόμος, φρεσκοστρωμένος, αν και οι καμήλες δεν φαίνεται να αλλάζουν τις παλιές τους συνήθειες. |
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Είναι αρκετά συνηθισμένο, ο περίβολος ναών και μνημείων να αποτελείται από λευκές stupas, όπως συμβαίνει και στο «Μνημείο του Αλόγου». Παρά τον έντονα βουδιστικό και σαμανιστικό του διάκοσμο το μνημείο είναι, ξεκάθαρα, ένα μεγάλο αφιέρωμα στο βραχύσωμο μογγολικό άλογο… ![]() …Ανθεκτικό στην κούραση και τους σκληρούς χειμώνες, τόσο που κάποιοι αποδίδουν τη μογγολική κυριαρχία του 13ου αι. στην υπεροχή αυτής της ιδιαίτερης ράτσας αλόγων. Το μνημείο βρίσκεται 14χλμ νοτιοδυτικά του Arvaikheer. ![]() Η τεράστια ιππική παράδοση της χώρας αποτυπώνεται και στην ονοματολογία των πόλεων. Οι Μογγόλοι αναφέρουν τα άλογα σύμφωνα με το χρώμα τους και έχουν πολλές λέξεις για να περιγράψουν τις διάφορες αποχρώσεις. «Kheer» σημαίνει παρδαλό κόκκινο και «Arvai» είναι ο ταχύς, κατά συνέπεια, το Arvaikheer είναι κάτι σε «ο σβέλτος κοκκινοτρίχης». Η πόλη πήρε το όνομά της από ένα διάσημο άλογο κούρσας που έζησε 300 χρόνια πριν! ![]() Αποχαιρετώντας το Arvaikheer, ο δρόμος συνεχίζει για την πρωτεύουσα Ulaan Baatar (435χλμ). ![]() Ντόπιος μοτοσυκλετιστής, καλά προετοιμασμένος για μεγάλο ταξίδι. ![]() Γεια σου και σένα. Νέος ενδυματολογικός κώδικας όσο αφορά την κίνηση με μοτοσυκλέτα στη χώρα. |
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Αντέχει το κινέζικο… ![]() Στον αγώνα για το χαρτζιλίκι, αλλά πάντα με το χαμόγελο στο στόμα! ![]() Κοντά στα σύνορα της επαρχίας (aimag στα μογγόλικα) Ovorkhangai, στα βόρεια, η βαρετή διαδρομή βρίσκεται μπροστά στη θέα μεγάλων αμμόλοφων. ![]() Ψιλομούφα η έρημος (κάνα δυο χιλιόμετρα από την άσφαλτο είναι), άλλα σε κάνει να ανατριχιάζεις, η ρουφιάνα… ![]() Τα παιχνίδια με το φωτογραφικό φακό είναι άπειρα. ![]() Τα πιτσιρίκια ακολουθούν υπάκουα τις οδηγίες του φωτογράφου. |
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Η μητέρα ετοιμάζει το μεσημεριανό φαγητό. Προσέξτε το κερί στην κεντρική κολώνα. ![]() Δεν ξέρω με τι έπαιζαν το γέλιο, πάντως, δεν τους έλειπε καθόλου… ![]() Πρώτες εικόνες από τους δρόμους της μογγολικής πρωτεύουσας. ![]() Η πλατεία Damdin Sukhbaatar (προς τιμή του επαναστάτη ηγέτη που πέτυχε την ανεξαρτησία από την Κίνα το 1921, αλλά άνοιξε τις πόρτες σε 70 χρόνια κομ#####σμού με τις ευλογίες της Σοβιετικής Ένωσης), φιλοξενεί το κοινοβούλιο και δεσπόζει στο κέντρο της πόλης. ![]() Επιχειρηματικές συμφωνίες στο χώρο του κυβερνητικού μεγάρου, υπό το άγρυπνο βλέμμα του Μεγάλου Αυτοκράτορα που αποπνέει σιγουριά και δυναμισμό. «Είθε το πνεύμα του μεγάλου Chinggis Khaan να εμπνεύσει στο μέλλον τον μογγολικό λαό και να τον οδηγήσει εκ νέου στην ευημερία», είπε ο Nabaryn Enkhbayar, πρώην πρόεδρος της χώρας και πρώην πρόεδρος του Επαναστατικού Λαϊκού Μετώπου της Μογγολίας (MPRP). ![]() Στα κιόσκια γύρω από την πλατεία του «Πατέρα της Επανάστασης», πολλοί κάτοικοι περνούν τη μέρα τους… |
|
#8
|
|||
|
|||
![]() … παίζοντας σκάκι! ![]() Άγαλμα του Βούδα σε προάστιο του Ulaan Baatar, λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα. ![]() Η δεύτερη συνάντηση με τους δυο Γερμανούς που κατευθύνονταν προς Βιετνάμ. ![]() Ξέρω τι σκέφτεσαι, Andreas, «…με αυτό το κατασκεύασμα δεν θα πήγαινα ούτε μέχρι το περίπτερο για τσιγάρα…»! ![]() Πινακίδες στο δρόμο για τα ρωσο-μογγολικά σύνορα. ![]() Η αρχιτεκτονική των πόλεων ακολουθεί από κοντά τα ρώσικα πρότυπα. |
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Η επαρχία Selenge, στα βόρεια, είναι ο σιτοβολώνας της Μογγολίας. ![]() Άλλο ένα μνημείο αφιερωμένο στο μογγολικό άλογο, κοντά στην πόλη Darkhan. ![]() Ομολογουμένως ιδιαίτερα ευφάνταστο μνημείο, αφιέρωμα στο μόχθο του βιομηχανικού εργάτη. ![]() Ήταν Κυριακή και τα παιδάκια τριγυρνούσαν στα πάρκα, φορώντας τα καλά τους. ![]() Μια τελευταία stupa και τρεις μεταλλικοί βουδιστικοί τροχοί, λίγο πριν… ![]() …αποχαιρετίσω για πάντα τη Μογγολία! |
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Με συνοπτικές διαδικασίες πέρασα και πάλι στα ρωσικά εδάφη και συγκεκριμένα στη Δημοκρατία της Μπουργιατίας, που φιλοξενεί τη μεγαλύτερη εθνική μειονότητα της χώρας, πέρα από τα Ουράλια. ![]() Ευχάριστη έκπληξη, 25χλμ πριν την πρωτεύουσα Ulan-Ude, το μοναστήρι του Ivolginsk Datsan, το σημαντικότερο βουδιστικό μοναστήρι στη Ρωσία. ![]() Χτισμένο το 1945, φιλοξενεί ένα φαινόμενο που συνεχίζει να «ιντριγκάρει» τους επιστήμονες και να προσελκύσει τους πιστούς κατά χιλιάδες… ![]() …το πολύ καλά διατηρημένο και χωρίς ιδιαίτερα σημάδια φθοράς, σώμα του Khambo Lama… ![]() …ο οποίος πέθανε το 1927, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται όρθιος στη στάση του λωτού. |
![]() |
|
|