|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#21
|
|||
|
|||
Απάντηση: KTEO και στις Μηχανές????
Απόσπασμα:
αυτα σε λιγο θα τα πουλανε στο jumbo και στο ζαχαρια... |
#22
|
|||
|
|||
Απάντηση: KTEO και στις Μηχανές????
Εκεί δεν τα πουλάνε ήδη;
|
#23
|
|||
|
|||
Απάντηση: KTEO και στις Μηχανές????
Απόσπασμα:
Σωστός. Έξυπνο σχόλιο |
#24
|
|||
|
|||
Απάντηση: KTEO και στις Μηχανές????
Σωστός και εσύ που δεν παρεξήγησες με το πείραγμα... Τα σέβη μου... |
#25
|
|||
|
|||
Απάντηση: KTEO και στις Μηχανές????
Απόσπασμα:
Καλύτερα να μου στερήσεις το οξυγόνο που αναπνέω παρά το πείραγμα. Να είσαι καλά αδερφέ. |
#26
|
|||
|
|||
Απάντηση: KTEO και στις Μηχανές????
Λοιπόν σας αντιγράφω το τι γράφτηκε σε ένα άλλο φόρουμ από τον ΜΗΤΣΟΣ:
"Εγω περασα κτεο χθες την βεσπα που εχω και ειναι πρωτη αδεια το 1986.Ολα αυτα που γραφει ο προεδρος εγιναν εξονυχυστικαΜε 35 ευρω ολα ειναι καλα.Να πω την αληθεια κοιταξαν καυσαερια και φρενα στο μηχανημα,τιποτε αλλο. Παντως το μετρο δεν ειναι καθααρα εισπρακτικο,το κανουν για την ασφαλεια των αναβατων Για τους Γιαννιωτες αυτη ειναι η σειρα ελεγχου " το τι περιέγραψε ο πρόεδρος είναι τα εξής: "Χωρίς ασφάλεια όσοι δεν περνούν ΚΤΕΟ.... Εδώ ο κόσμος καίγεται, κι εμείς ασχολούμαστε με το ΚΤΕΟ δικύκλων. Διαβάζουμε τις εγκυκλίους και δεν πιστεύουμε στα μάτια μας. Μαθαίνουμε για το πως πρόκειται να εφαρμοστεί άλλη μια “ομορφιά” του Ελληνικού κράτους και απογοητευόμαστε για άλλη μια φορά. Τα ΚΤΕΟ των αυτοκινήτων, τα ιδιωτικά, φαίνεται πως δεν πολυδουλεύουν. Γιατί να μην αποκτήσουν ξαφνικά και υποχρεωτικά πολλή πελατεία; Γιατί να μην περάσουν όλες οι μοτοσυκλέτες από κει; Ναι, αν διαβάσετε τις υπουργικές αποφάσεις, αναφέρονται και τα μοτοποδήλατα και οι μοτοσυκλέτες και ιδιωτικά και δημόσια ΚΤΕΟ. Στην πράξη όμως, αυτό που πάει να γίνει είναι να ανατεθεί ο τεχνικός έλεγχος των μοτοσυκλετών αποκλειστικά στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, με τα μοτοποδήλατα να εξαιρούνται όπως φαίνεται, και χωρίς προκαθορισμένο τίμημα για τον έλεγχο! Θα δώσουν τη μοτοσυκλέτα στους ιδιώτες, που θα χρεώνουν όσο θέλουν, και μάλιστα, από αυτούς θα εξαρτάται αν θα μπορέσεις να ασφαλίσεις ή να μεταβιβάσεις τη μοτοσυκλέτα σου, αφού όπως φαίνεται θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση η κάρτα ΚΤΕΟ. Για να δικαιολογήσουν το υψηλό κόστος αλλά και για να μπορούν να βρουν πολλές αφορμές για να προκαλούν επανελέγχους, και άρα περισσότερα έσοδα, η λίστα έχει 270 σημεία ελέγχου! Μόνο και μόνο για να βάλει ο ελεγκτής το αντίστοιχο σημάδι στα τετραγωνάκια (δευτερεύουσα, σοβαρή ή επικίνδυνη έλλειψη) θα πρέπει να αφιερώσει πάνω από μισή ώρα, και να είναι και γρήγορος, κι όλα αυτά χωρίς να έχει ρίξει ούτε μια ματιά στη μοτοσυκλέτα. Γιατί αν πάει να κάνει τον έλεγχο όπως προβλέπεται, θα χρειάζεται τουλάχιστον δύο ημέρες, αν είναι μηχανικός εξειδικευμένος στη συγκεκριμένη μάρκα μοτοσυκλέτας, έχει τα service manual για κάθε ένα μοντέλο και πλήρη σειρά εργαλείων. Ανθολογούμε μερικά από τα σημεία ελέγχου: - Αλλαγή απόστασης αξόνων (δεν περιλαμβάνονται οι αλλαγές που προκύπτουν από ρύθμιση αλυσίδας ή μείωση του ύψους της ανάρτησης) Στις άδειες δεν αναγράφεται το μεταξόνιο, κι ούτε όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν έγκριση τύπου (οι παλιότερες). Που θα το βρουν; Και γιατί δεν είναι επικίνδυνη η μείωση του ύψους της ανάρτησης; - Επενδύσεις σε σιαγώνες ταμπούρων ή τακάκια δισκόφρενων (εφόσον είναι εφικτός ο έλεγχος χωρίς αποσυναρμολόγηση) Να λοιπόν ένα βασικό θέμα ασφάλειας, που θα ελέγχεται όμως μόνο αν δεν χρειάζεται αποσυναρμολόγηση. Και πως ελέγχεις ένα ταμπούρο χωρίς να το λύσεις; Και πως θα ξέρει ο ελεγκτής, που θα πρέπει να ελέγξει και το πάχος του δισκόφρενου, πόσο είναι το ελάχιστο επιτρεπτό από τον κατασκευαστή; Δεν έχουν όλοι οι δίσκοι το ίδιο πάχος... Κι αν το δοχείο των υγρών του φρένου δεν έχει “ματάκι”, από κατασκευής, θα στο χρεώνουν ως δευτερεύουσα έλλειψη! - Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης σε ένα τροχό (10-20%, πάνω από 20%) Δηλαδή; Αν έχουμε δύο δίσκους μπροστά πως θα μετρήσουν αν ο ένας φρενάρει περισσότερο από τον άλλον; Μάλλον το μπέρδεψαν με τα αυτοκίνητα, όπου κάθε μπροστινός τροχός φρενάρει ανεξάρτητα... Και για να υπολογιστεί η “συνολική απόδοση πέδησης του δικύκλου”, όπως προβλέπει ο έλεγχος, θα πρέπει να ζυγιστεί, μαζί με τον ελεγκτή! - Κακή λειτουργία του ενδεικτικού σήματος του συστήματος αντιεμπλοκής (ABS) Πως θα το βλέπουν αυτό; Γιατί σε άλλα αναβοσβήνει μέχρι να ξεκινήσεις, σε άλλα ανάβει όταν έχει πρόβλημα, σε άλλα όταν λειτουργεί... Μάλλον θα έχουν το διαγνωστικό πρόγραμμα του κατασκευαστή, για όλες τις μοτοσυκλέτες. - Απόκλιση του τιμονιού σε σχέση με τον εμπρόσθιο τροχό Πως μετριέται αυτό; Με το μάτι; - Τιμόνι: Μη συγχρονισμένη στροφή (ύπαρξη σημαντικής ανοχής) με τον τροχό Μάλλον σε Bimota Tesi αναφέρεται, ή Vyrus, ή Yamaha GTS. Γιατί σε όλα τα άλλα το τιμόνι έχει άμεση σύνδεση με τον τροχό. - Πιρούνια συστήματος διεύθυνσης: Ελαττωματική κατάσταση, παραμόρφωση – στρέβλωση Ένα πιρούνι πρέπει να είναι ΠΟΛΥ στραβό για να φαίνεται με το μάτι. Αυτά που είναι στραβά, αλλά δεν φαίνονται με μια ματιά, πως θα τα ελέγχουν; - Πλαίσιο: Θραύσεις – ρωγμές Μάλιστα. Δηλαδή ο ελεγκτής θα λύνει τη μοτοσυκλέτα, για να κάνει σωστά τη δουλειά του και να ελέγξει πλήρως το πλαίσιο. Ή θα κοιτάει μόνο όσα σημεία είναι εμφανή; - Πλαίσιο: Κομμένοι ή χαλαρωμένοι κοχλίες Ε, αφού θα την λύσει που θα την λύσει όλη τη μοτοσυκλέτα, ας τσεκάρει και μία – μία τις βίδες! - Καθίσματα: Επένδυση των καθισμάτων φθαρμένη Ε ναι, αυτό είναι πολύ σοβαρό. Πως να οδηγήσεις με ασφάλεια αν έχει μια τρύπα το κάλυμμα της σέλας; - Άξονες: Ορατές θραύσεις, ρωγμές, κάμψεις, παραμορφώσεις, σοβαρές διαβρώσεις O ελεγκτής δηλαδή θα βγάζει τους άξονες για να τα δει όλα αυτά... Γιατί όπως είναι τοποθετημένοι στη μοτοσυκλέτα, δεν φαίνονται. - Ηλεκτρικές καλωδιώσεις: Κακή στερέωση Άντε πάλι λύσε όλο το μηχανάκι, βγάλε φαίρινγκ, ρεζερβουάρ, σέλα, ουρά... - Συσσωρευτής (μπαταρία): Κακή στερέωση Πολύ λύσιμο θα πέσει πάλι! Άντε να βρεις που είναι χωμένη η κάθε μπαταρία... - Κινητήρας: Ελαττωματική κατάσταση ηλεκτρικής εγκατάστασης Δηλαδή; Δεν φορτίζει σωστά την μπαταρία; Είναι “πεσμένοι” οι πολλαπλασιαστές; Τι θα ελέγχουν; Πως θα το ελέγχουν; - Σύστημα μετάδοσης κίνησης (αλυσίδα – γρανάζια) (Ο έλεγχος διενεργείται χωρίς αποσυναρμολόγηση τυχόν προστατευτικών καλυμμάτων και όπου είναι εφικτός) Α! Κι αν η αλυσίδα είναι έτοιμη να βγει, να μπλοκάρει ο τροχός και να κινδυνέψει να σκοτωθεί ο αναβάτης, τι μ’ αυτό; Ο έλεγχος θα γίνει αν είναι “εφικτός”. - Εξάτμιση: Δεν είναι εγκεκριμένου τύπου Κι αμέσως από κάτω γράφει: “Η έναρξη εφαρμογής του σημείου ελέγχου θα καθοριστεί με εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του ΥΜΕ”, κάτι που σημαίνει πως μέχρι να το αποφασίσει ο ΓΓ, μπορούμε να έχουμε ό,τι εξάτμιση θέλουμε, αρκεί να μην κάνει θόρυβο. Πιο κάτω βλέπουμε πως η ανοχή είναι 3 dB (A) πάνω από την τιμή που αναγράφεται στην άδεια ή την έγκριση τύπου. Από 3-6 dB παραπάνω, πας για επανέλεγχο, κι από κει και πέρα ακινητοποιείται η μοτοσυκλέτα. Αυτά είναι λίγα μόνο από τα σημεία ελέγχου. Η μελέτη της λίστας ελέγχου δείχνει πως είναι αδύνατον να ελεγχθούν όλα αυτά τα σημεία στον χρόνο που αφιερώνεται (στα αυτοκίνητα είναι περίπου εννέα λεπτά). Επιπλέον, αν κάποιος ελεγκτής θέλει να κάνει την δουλειά του, και επιμένει να τα ελέγξει όλα, χρειάζεται να αποσυναρμολογήσει τη μοτοσυκλέτα, και μάλιστα κρίσιμα για την ασφάλεια τμήματά της. Ερώτηση: Θα είναι οι ελεγκτές μηχανικοί πιστοποιημένοι για να κάνουν τέτοιες δουλειές; ΟΧΙ. Όπως φαίνεται από την υπουργική απόφαση, ελεγκτές δικύκλων μπορούν να γίνουν όσοι είναι ήδη ελεγκτές αυτοκινήτων, και παρακολουθήσουν εκπαίδευση διάρκειας 18 ωρών, για να μάθουν τα πάντα για τις μοτοσυκλέτες. Επίσης, άλλη υπηρεσία πιστοποιεί τους ελεγκτές των δημοσίων ΚΤΕΟ, κι άλλη των ιδιωτικών. Το γιατί, άγνωστο. Έχουμε έτσι ένα πλήθος ελέγχων που είναι αδύνατο να ολοκληρωθούν σε λογικό χρονικό διάστημα, που για να πραγματοποιηθούν χρειάζεται να λυθεί η μοτοσυκλέτα από μη εξειδικευμένο προσωπικό, και που άγνωστο είναι πόσο θα κοστίζει, και πόσο αυτό το κόστος θα αυξάνεται κάθε χρόνο. Σκανδαλώδης, αν τελικά γίνει, είναι η εξαίρεση των μοτοποδηλάτων από τον έλεγχο, αν και προβλέπεται στην υπουργική απόφαση. Τα μοτοποδήλατα είναι τα πιο κακοσυντηρημένα δίκυκλα, όπως έχει δείξει και η μόνη σοβαρή έρευνα, του Ε.Μ.Π., κι όποιος ενδιαφερόταν σοβαρά για την οδική ασφάλεια θα ξεκινούσε από κει, όπως γίνεται και στην Γαλλία. Επιπλέον, δεν υπάρχει ειδική αναφορά, ούτε φυσικά κάποια προτεραιότητα στον έλεγχο των ενοικιαζομένων δικύκλων και σε όσα χρησιμοποιούνται επαγγελματικά για διανομές (τα οποία δεν υπάρχουν και πουθενά καταγεγραμμένα ως “επαγγελματικά”.) Για να κάνετε μια σύγκριση, στην Αγγλία όπου ο τεχνικός έλεγχος των δικύκλων γίνεται εδώ και πολλά χρόνια, η λίστα ελέγχου περιλαμβάνει 32 σημεία, κι όχι ...270 όπως η Ελληνική! Το κόστος εκεί είναι 28,65 λίρες, και ο έλεγχος γίνεται από έμπειρους μηχανικούς μοτοσυκλετών, που όπως λένε χαρακτηριστικά “μπορούν να διακρίνουν μεταξύ της φθοράς ενός αναλώσιμου εξαρτήματος και μιας επικίνδυνης έλλειψης”. Όπως είναι φυσικό, ελέγχονται τα συστήματα της μοτοσυκλέτας που έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια: Φώτα, σύστημα διεύθυνσης, φρένα, τροχοί, ανάρτηση και τελική μετάδοση. Είναι στην κρίση του ελεγκτή αν θα ηχομετρήσει την εξάτμιση. Εκεί όμως, ακόμα κι αν ο έλεγχος γίνεται από εξειδικευμένους μηχανικούς μοτοσυκλέτας, δεν επιτρέπεται να λυθεί η μοτοσυκλέτα, παρά μόνο να βγουν καπάκια που δεν χρειάζονται εργαλεία για την εξαγωγή τους. Επιπλέον, προβλέπεται διαδικασία για τους αναβάτες που δεν έμειναν ευχαριστημένοι από τον έλεγχο, ή που δεν συμφωνούν με το αποτέλεσμά του, και αρμόδια υπηρεσία για να κρίνει κάθε περίπτωση. Εδώ, που είναι όλα αυτά; ΛΕΖ Σελίδες επί σελίδων και εκατοντάδες έλεγχοι για τα Ελληνικά ΚΤΕΔ (την ξέρετε την παροιμία, ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στ’ αλεύρι. Στο YME.gr (Τεχνικός Έλεγχος Δικύκλων) θα βρείτε όλες τις υπουργικές αποφάσεις. Πρόταση: Για να περάσετε ένα ευχάριστο Σαββατοκύριακο με τους φίλους σας, κάντε έναν τεχνικό έλεγχο όπως προβλέπεται... Μία μόνο σελίδα για το Αγγλικό ΜΟΤ, με τα βασικά συστήματα που έχουν σχέση με την ασφάλεια πηγή : motomagazine.gr" |
|
|