Φίλε Φάνη, τα νούμερα που μας γράφεις είναι εντυπωσιακά και μεταξύ μας, λίγες γνώσεις να έχει ο καθένας περί βελτιώσεως 4χρονων κινητήρων, ξέρει ότι με τον τρόπο αυτό δεν γίνεται να επιτευχθούν.
Άξιο προσοχής είναι το ότι η Akrapovic στο επίσημο site της δίνει μόλις 8 ίππους αύξηση στις 4.500rpm.
"Performance
Measurements of the Akrapovic RACING system on the BMW R 1200 GS (without noise damper):
Power: due to the enduro design of the motorcycle, the RACING system for the 1200 GS is designed to deliver a power increase throughout the rpm range. The fluctuations in the stock curve at around 4500 rpm are leveled, and max increased power of 8 HP is delivered at 4800 rpm. There is also a major increase around 6500 rpm.
Torque: torque delivery with the Akrapovic RACING system is improved, with the drop-outs in the stock curve filled. With regard to the character of the motorcycle, this system will supply more than enough power and torque for enduro and cross-country riding."
Performance measured on SuperFlow Cycle Dyn Stock Akrapovič Max. increased power Max. rear wheel power (HP / rpm) 90.8 / 7500 92.6 / 6780 8 / 4800
από εδώ:
RACING EXHAUST SYSTEM for the BMW R 1200 GS (2004 - 2009) - Akrapovic
Είμαι σίγουρος ότι θα τους ενδιέφεραν τα στοιχεία που αποδεικνύεις, θα μπορούσες
εδώ να τους ενημερώσεις και να μας έλεγες και μας την άποψή τους. Προσωπικά με ενδιαφέρει το θέμα, γιατί θεωρώ ότι η αλλαγή εξάτμισης είναι η καλύτερη βελτίωση που μπορεί κάποιος να κάνει σε 4χρονο κινητήρα.