Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Arkas
Κάθε χρόνο, στην Ευρώπη, 1.300.000 τροχαία ατυχήματα έχουν ως αποτέλεσμα ο αριθμός των θυμάτων να υπερβαίνει τους 40.000 νεκρούς και 1.700.000 τραυματίες. Το άμεσο ή έμμεσο κόστος έχει υπολογισθεί σε 160 δισ. ευρώ, δηλαδή σε ποσοστό περίπου 2% του ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Ορισμένες ομάδες του πληθυσμού ή κατηγορίες χρηστών είναι ιδιαίτερα ευάλωτες: οι νέοι ηλικίας 15-24 ετών (10.000 νεκροί ετησίως), οι πεζοί (7.000 νεκροί) ή οι ποδηλάτες (1.800 νεκροί).
Πηγή: Ε.Ε.
1.522 θύματα το 2008 από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα.
Πηγή: Δ.Τ. της 19-02-2009 του Υπουργείου Εσωτερικών.
Τα χαμηλά όρια ταχύτητας που υπάρχουν σε ορισμένα σημεία των Ε.Ο. δεν έχουν τοποθετηθεί για τις Ferrari, τις Porsche κτλ., αλλά και για το Fiatάκι του 1978, το οποίο, εάν κινηθεί στη συγκεκριμένη στροφή με 60 χλμ./ώρα, με άσχημες καιρικές συνθήκες και με ολισθηρό οδόστρωμα, θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα. Δυστυχώς, ο στόλος των παλαιών αυτοκινήτων που υπάρχουν ακόμη στη χώρα μας είναι πολύ μεγάλος. Οι πινακίδες δεν μπορούν να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα, τις καιρικές συνθήκες, τον τύπο του αυτοκινήτου, αλλά και τις ικανότητες του κάθε οδηγού. Πρέπει να αφορά τους πάντες... Τις πινακίδες τοποθετεί, ως γνωστόν, το ΥΠΕΧΩΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη πολλές παραμέτρους.
Πηγή: 4Τροχοί, συνέντευξη του 2005 από τον Ταξίαρχο Ιωάννη Τάκο, Διευθυντή Διεύθυνσης Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ.
Στις διαπιστώσεις μιας ακόμη σύσκεψης συναρμοδίων που έγινε πρόσφατα αναφέρεται ότι:
* Μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων οφείλεται σε εκτροπές-ανατροπές οχημάτων και γι' αυτό ευθύνεται σε ποσοστό 80% η οδηγική συμπεριφορά.
* Σε ποσοστό 44,4% οι νεκροί από τροχαία δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας ή κράνη.
* Η ηλικιακή κατανομή των θυμάτων είναι: 0-17 ετών 6%, 18-35 ετών 38%, 36-53 ετών 23%, 54 ετών και άνω 32%.
Μεταξύ άλλων αποφασίστηκαν τα εξής:
* Νομοθετική ρύθμιση για να εισπράττονται τα πρόστιμα από αλλοδαπούς παραβάτες του ΚΟΚ.
* Εντατικοποίηση των ελέγχων για δικυκλιστές που κινούνται σε πεζοδρόμια και πλατείες και για οδηγούς γενικώς που οδηγούν μεθυσμένοι.
* Αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2009 η μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ για την αλλαγή των ορίων ταχύτητας στο οδικό δίκτυο.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 04/12/2008
Εάν ένα από τα 1.522 θύματα το 2008 και τόσα άλλα από τα προηγούμενα χρόνια μπορούσε να σωθεί είτε από μπλόκο της τροχαίας για υπερβολική ταχύτητα είτε από τον φόβο να τον σταματήσει η τροχαία για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, τότε είμαι υπέρ των ελέγχων, υπέρ των μπλόκων, υπέρ των ραντάρ.
Σε κάθε περίπτωση ευχαριστούμε τον GeorgeP για τις χρήσιμες "εγκυκλοπαιδικές" πληροφορίες του.
|
Αγαπητέ μου Συμπολιτη
Δεν θα διαφωνουσα μαζι σου αν ζουσα στο εξωτερικο όπως εκανα πριν χρονια ζωντας στην Αγγλια αλλα και στην Αμερική!! Εχω δε όπως κι εσυ ταξιδεωει στην Ευρωπη ουκ ολιγες φορες με μοτο και με αυτοκινητο!!Εκει όμως φίλε μου τα ορια ταχυτητας στους δρόμους αποφασιζονται με γνωμονα τον δρομο (πλατος, μηκος, στροφες κ.λ.π.) ενω εδω συμφωνα με τα οικονομικα το ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΥ!!! Διότι ως γνωστον τα εσοδα απο τις κλησεις πάνε στην τοπικη αυτοδιοικηση και ουχι στο Κρατος καθ’εαυτό!!!!
Ποιος σου ειπε φίλε και Συμπολιτη μου οτι οι ταμπέλες για τα ορια ταχυτητας αποφασιζονται απο το ΥΠΕΧΩΔΕ? Το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφασιζει και τοποθετει τις μπλε/πρασινες ταμπελες κατευθυνσης και οχι των οριων ταχυτητας. Τα ορια ταχυτητας στους δρόμους αποφασιζονται απο τον δημο που ανηκει ο δρόμος!!! Γιαυτο δεν φωναζει ο Σταθάκης και γιαυτο δεν παρατηθηκε απο την επιτροπη Ασφαλειας στους Ελληνικους δρόμους? Θέλησε βλέπεις να το αλλαξει αλλα.......... στην Ελλαδα ζουμε!!!! Αυτο γινεται απο το 1975 και μετά.
Ετσι λοιπόν εχουμε δρόμους με ευθειά 5κμ και πλατους 40μ με μια ¨και δυο λωριδες ανα κατευθυνση με όριο τα 50κμ!! Και στην μεση αυτου του δρόμου το φορητο ραντάρ στημένο.Εγω λοιπόν αρνουμαι να υπακουσω σε αυτά τα ορια που στο εξωτερικό για τον συγκεκριμενο δρόμο θα ήταν 90κμ!!!!! Διότι εκει για να επιβληθει ταμπέλα με οποιοδηποτε οριο ταχυτητας δεν επιλαμβανεται η τοπικη αυτοδιοικηση αλλα εμπειρογνωμονες τυπου Σταθακη και επιστημονες Οδικης Ασφάλειας και οχι ο καθε τυχαρπαστος Δημαρχος που θελει να βάλει λεφτα στην τσέπεη του!! Ναι στην τσέπη του!!! Ολοι ξερουμε τι γινεται στα Δημαρχια αυτης της χωρας!!!!! Αλλα αυτο ειναι ‘’άλλου παπά Ευαγγέλιο’’!!!!
Αρνουμαι φίλε, συνοδοιπορε και Συμπολιτη μου να πηγαινω με 120 στην Ε.Ο Κατερινης-Θεσσαλονικης, Αθηνων-Κορινθου, Εγναντια όπου υπαρχουν απο 2 εως και τεσσερεις (4) λωριδες ανα κατευθυνση όταν στην Γερμανια σε τέτοιους δρόμους ΔΕΝΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΙΟ!!!!!!!!!!
Τέλος, ποιος φωστηρας επιστημονας τεκμηρίωσε οτι η ταχυτητα ΑΠΟ ΜΟΝΗ Της σκοτώνει? Απολυτως κανεις!!!!!!!!! Μονον οι φωστηρες τις τροχαιας βγάζουν αυτο το ‘’λογω υπερβολικης ταχυτητας’’!! Και φυσικα όταν πας να μπεις σε φουρκετα με 100κμ θα σκοτωθεις αλλα δεν ειναι η ταχυτητα που θα σε σκοτωσει αλλα α) η χαζομαρα του οδηγου που δεν προσεξε την σχετικη προειδοποιητικη ταμπέλα, β) το οδοστρωμα (εδω να δεις τι γινεται), γ) η κατασταση του οχηματος, δ) η κατασταση του οδηγου (μεθυσμενος, με/χωρις διπλωμα, εμπειρια κ.λ.π ) και
τέλος ε) η ταχυτητα του οχηματος!!! Διοτι αν συντρέχουν τα α,β,γ,δ, ¨η κα΄ποια απο αυτά και με 30 να πηγαινει πάλι σκοτωμένος ¨βαρια τραυματισμενος θα βγει ο οδηγός!!! Ενω αν συντρέχει μονον το (ε) εχει ελπίδες να διασωθει με χειρισμους κατάλληλους, με φρένα με,μεμε,με..............
Ετσι αξιολογουνται τα ατυχηματα στην Ευρωπη αλλα ποτε δεν αξιολογουνται
ετσι στην Ελλαδα!! Και γιαυτον τον λογο απλα ξορκιζουν την ταχυτητα λεγοντας οτι ‘’αν πηγαινε σιγα θα το προλάβαινε’’!! Οποίος μυθος, διότι για πεσε (με αυτοκινητο)εσυ /εγω που πας/με με 60κμ σε ένα αντιθετα ερχομενο αυτοκινητο το οποιο κινηται κια υτο με 60κμ να δουμε τι θα περισσέψει!!!! ¨η για πέσε με το οριο των 120 σε διαφημιστικη ταμπέλα (κι αλλο ενα θέμα αυτο) να δουμε τι θα περισσεψει ειτε αυτοκινητο οδηγάς είτε μοτο!!
Eτσι λοιπόν η Τροχαια λεει τα δικα της και οι πανεξυπνοι Δημοσιογράφοι ΑΝΑΜΑΣΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Η ΤΡΟΧΑΙΑ!!! Ας αποτανθουν αυτοι οι κυριοι Δημοσιογράφοι σσε κανενα οργανισμο του εξωτερικου που ασχολειται με τα αιτια των ατυχηματων και αν βρει ΕΝΑ ατυχημα που να ποιστοποιειται ως κυριος υπαιτιος η ''υπερβολικη ταχυτητα'' να μου τρυπησει την μυτη!!!!!
Σε αναλογες μελετες στην Γερμανια κι αλλου στην Ευρωπη και για το συγκεκριμενο παράδειγμα το 70% θα σκοτωνόταν!!! Για μοτο σε αναλογη περιπτωση δεν θα μιλησω!!!!! Για ποια θανατηφορο ταχυτητα μιλάμε? Των 60κμ, των 80, ¨η των 280???????