View Single Post
  #2  
Παλιό 08-10-2010, 15:55
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από zarcous Εμφάνιση μηνυμάτων
Αρχικά να πώ οτι είμαι κάτοχος RGS1200 ADV/2006 (περίπου στα 40.000klm).
Θα ήθελα την άποψη σας για την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης. Προφανώς και έχω πειραματιστεί με διάφορες ρυθμίσεις αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρω μια ρύθμιση που να με βολεύει...
Σίγουρα δεν μπορεί να υπάρξει μια ρύθμιση για όλους τους οδηγούς και επίσης που θα κάνεις τα πάντα (πόλη, ταξίδι, χώμα) αλλά το κυρίως πρόβλημα μου είναι εντός πόλης. Θα μου πεις οτι εξαρτάται και από τον δρόμο.....
1. Μια ερώτηση είναι αν βγαίνοντας από το εργοστάσιο η μοτό έχει μια default ρύθμιση για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς.
2. Έχω παρατηρήσει οτι σε λακούβες - αυλάκια (όχι τεράστιες) όταν βουτήξει το πίσω έχεις την αίσθηση οτι χάνεις το γκάζι(προφανώς λόγω μη προσφυσης), ακούγονται όλα τα μεταλλικά μέρη από κάτω, δείχνει σα να μη μπορεί να επαναφέρει άμεσα και γενικότερα μια άσχημη οδηγική συμπεριφορά με το πίσω μέρος να το νιώθεις εντελώς ξερό.
3. Όταν πειράζουμε τη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης επεμβαίνουμε στη σκληρότητα της βύθισης (προφόρτιση το λένε??) μόνο ή και στο πόσο άμεσα επαναφέρει (rebound το λένε??)

Τέλος θα ήθελα τη γνώμη σας αν στους θορύβους που ακούγονται στο διαφορικό παίζει ρόλο η αλλαγή βαλβολίνων μιας και τώρα τελευταία ακούγεται περισσότερο.

please help!!!
Aγαπητε συνάδελφε,

θα προσπαθησω να σε κανω να καταλαβεις ολα αυτα που ρωτας με οσο το δυνατον πιο απλο τροπο μπορω.
Θα πρέπει ομως να διαβασεις ολο το ποσταρισμα μου αν και θα ειναι (κι αυτο) μακρυ σαν σεντονι!!!!! Δεν γινεται ομως διαφορετικα!!!!

Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.!

Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustement) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες!

Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! την λεξη ''SAG'' κρατα της θα μας χρειαστεί!!!!
Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!!

Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στης αρχικη της θεση!!!

Πως θα το βρεις αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστεις δυο ατομα να σε βοηθησουν.
  1. Βαλε την μοτοσυκλετα στο κεντρικο σταντ ¨η στηριξε την με τετοιον τροπο ωστε η πισω ροδα να μην παταει εδαφος και η αναρτηση να ειναι σε πληρη εκταση!! και μετρησε την αποσταση απο τον αξονα της ροδας μεχρι ενα σταθερο σημειο π.χ. τον σκελετο οπως φαινεται στην εικονα sag 1. Αυτη ειναι η μετρηση Νο 1.
  2. Κατεβασε την μοτοσυκλετα απο το σταντ και ανεβα επανω της μαζι με τον συνηθη εξοπλισμο σου π.χ. μπουφαν, μποτες, και ανεβασε τα ποδια σου στους μαρσπιεδες ουτως ωστε η αναρτηση να εχει ολο το βαρος της μοτο και το δικο σου!!! θα σε βοηθησει ο ενας εκ των δυο φιλων σου σε αυτο . Αν εχει βαλιτσα η μοτο ¨η αλλο εξοπλισμο φορτωσης για ταξιδια......βγάλε την/τα!!!!
  3. Οπως εισαι ανεβασμενος στην μοτο, ο εταιρος φιλος σου ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1. αυτη ειναι η μετρηση Νο 2
  4. Εν συνεχεια ο φιλος που σε σταθεροποιει σε οδηγικη κατασταση δηλ. με τα χερια στο τιμονι και τα ποδια στους μαρσπιεδες, πιεζει την μοτοσυκλετα κατω και την αφηνει να επανελθει ΜΟΝΗ ΤΗΣ (ισα ισα που την ακουμπαει μονον και μονον για να μην πεσεις!! Ο εταιρος φιλος σου τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1!! αυτη ειναι η μετρηση Νο 3.
Το στατικο sag ειναι η διαφορα της μετρησης Νο 1 απο την Νο2+Νο 3!!!!! δηλαδη sag= No1-(No2+No3).

Ενα sag περιπου 30cm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25cm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο.

Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30cm πρέπει να παραμενου 30!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25cm.

Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!!

Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι!




Attached Images
File Type: jpg sag 1.jpg (93.7 KB, 1232 views)
Reply With Quote