![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Αρχικά να πώ οτι είμαι κάτοχος RGS1200 ADV/2006 (περίπου στα 40.000klm).
Θα ήθελα την άποψη σας για την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης. Προφανώς και έχω πειραματιστεί με διάφορες ρυθμίσεις αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρω μια ρύθμιση που να με βολεύει... Σίγουρα δεν μπορεί να υπάρξει μια ρύθμιση για όλους τους οδηγούς και επίσης που θα κάνεις τα πάντα (πόλη, ταξίδι, χώμα) αλλά το κυρίως πρόβλημα μου είναι εντός πόλης. Θα μου πεις οτι εξαρτάται και από τον δρόμο..... 1. Μια ερώτηση είναι αν βγαίνοντας από το εργοστάσιο η μοτό έχει μια default ρύθμιση για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς. 2. Έχω παρατηρήσει οτι σε λακούβες - αυλάκια (όχι τεράστιες) όταν βουτήξει το πίσω έχεις την αίσθηση οτι χάνεις το γκάζι(προφανώς λόγω μη προσφυσης), ακούγονται όλα τα μεταλλικά μέρη από κάτω, δείχνει σα να μη μπορεί να επαναφέρει άμεσα και γενικότερα μια άσχημη οδηγική συμπεριφορά με το πίσω μέρος να το νιώθεις εντελώς ξερό. 3. Όταν πειράζουμε τη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης επεμβαίνουμε στη σκληρότητα της βύθισης (προφόρτιση το λένε??) μόνο ή και στο πόσο άμεσα επαναφέρει (rebound το λένε??) Τέλος θα ήθελα τη γνώμη σας αν στους θορύβους που ακούγονται στο διαφορικό παίζει ρόλο η αλλαγή βαλβολίνων μιας και τώρα τελευταία ακούγεται περισσότερο. ![]() please help!!!![]()
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
θα προσπαθησω να σε κανω να καταλαβεις ολα αυτα που ρωτας με οσο το δυνατον πιο απλο τροπο μπορω. Θα πρέπει ομως να διαβασεις ολο το ποσταρισμα μου αν και θα ειναι (κι αυτο) μακρυ σαν σεντονι!!!!! Δεν γινεται ομως διαφορετικα!!!! Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.! Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustement) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες! Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! την λεξη ''SAG'' κρατα της θα μας χρειαστεί!!!! Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!! Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στης αρχικη της θεση!!! Πως θα το βρεις αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστεις δυο ατομα να σε βοηθησουν.
Ενα sag περιπου 30cm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25cm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο. Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30cm πρέπει να παραμενου 30!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25cm. Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!! Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
Πραγματικά η απαντηση σου αποτελεί ένα βασικό αξονα για τη ρύθμιση και το περιέγραψες άψογα!!! Η αλήθεια είναι οτι κανείς μηχανικός δεν έχει μπει στη διαδικασία να μου τα εξηγήσει... Παρα μόνο ένας αλλά και αυτός έλεγε λίγα και πολύ σύνθετα με αποτέλεσμα να μην καταλάβω τίποτα άρα να μην έχω και ερωτήσεις. Αυτό που έκανε (σε ένα ΚΤΜ που είχα πριν) ήταν οτι συμπίεζε τη μοτό με το χέρι του στο πίσω μέρος της σέλας (χωρίς αναβατη) και μετά τράβαγε το φτερό προς τα πάνω για να δει τη βύθιση. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί... Για να μην χορο###### μου έλεγε... Κατά τ'αλλα όλοι μου έλεγαν οτι η ανάρτηση είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και πρέπει να παίξεις με τις ρυθμίσεις και να επιλέξεις που σε βολεύει... Αν είναι λάθος εξαρχής όμως τι να επιλέξω??? Πριν κλείσω να σε ρωτήσω κάτι ακόμα. Οσον αφορά τη μέτρηση 3 γιατί να είναι διαφορετική από τη μέτρηση 2?? επειδή μου γράφεις:τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει. Νασαι καλά πάντως!! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
Οταν το κανεις θα καταλαβεις και μονος σου γιατι εινα διαφορετικη! και μονον οτι θα παρεις διαφορετικη ενδειξη απο την Νο. 2 λεει πολλα απο μονο του!!! Ηθελα να σου πω και κατι άλλο απαντωντας στην πιθανη ερωτηση σου ''καλα ρε φιλε καθε φορα που θα βαζω δευτερο ατομο θα πρέπει να φωναζω και τους φιλους μου να ρυθμιζω την αναρτηση??"" Οχι υπαρχει και πιο ευκολος τροπος........απο τον προβολεα της μοτοσυκλετας!!!!!!!! Μην γελας!!!!!!! ![]() Οταν θα εχεις βρει το σωστο sag για σενα θα πας και θα ρυθμισεις τα φωτα σου σε εναν τοιχο με τον ακολουθο τροπο (θα χρειασθεις εναν κολλητο)
Ολα τα παραπανω περι ρυθμισεων των αναρτησεων βολευουν το 90% των αναβατων, ομως.......αν παρόλο που εχεις ρυθμιαει το sag σωστα στην Εθνικη οδο αισθανεσαι να ''ψαρευει'' η μοτοσυκλετα ¨η αν μεσα στην πόλη την ωρα που στριβεις σε στροφες 90 μοιρών με 0 κμ αισθανθεις το τιμονι ''ελαφρυ ¨η/και ασαφες ειναι δειγμα οτι πρέπει να δωσεις 2-3 κλικς + στην προφορτιση επιπλεον!!! Ολα αυτα θα σου γινουν δευτερη φυση οταν τα μαθεις και μετα απο ενα διαστημα θα ξερεις οτι π.χ. με εσενα επανω θελει +15κλικς απο το τερμα χαλαρο, με την Βανα/Μαρια/Αγγελικη κι εσενα θελει άλλα 5 κλικς και απει λεγοντας!!! Αν η αναρτηση σου διαθετει βιδακι αποσβεσης επαναφορας και δεν ξερεις τι δουλεια κανει πεστο μου να στο εξηγησω!!!! Αυτο το βιδακι ειναι μεγάααααααααλη ιστορια προσφεροντας απιστευτη αισθηση και επιπλεον ασφαλεια αν ξερεις να το ρυθμιζεις............. ειδικα στο ταξιδι!!!!! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ε αφου εγραψες ρε Γιωργο ολα αυτα, γραψε και το βιδακι της αποσβεσης ωστε να ειναι κομπλε το νημα...
Πραγματι, κανει μεγαλη διαφορα στην οδικη συμπεριφορα της μηχανης η καλη ρυθμιση της αναρτησης! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
Ειναι δε σεταρισμενο για μεσους αναβατες 75-80 κιλων!!! Αρα, και εκ των πραγματων, η προσφερομενη μικρομετρικη ρυθμιση της κοινης αναρτησης με τον κοχλια σε σπειρωμα ενος χιλιοστου και μηκους 5 ποντων που σου προσφερει ενα κλασσικο αμορτισερ δεν υφισταται!!! Με άλλα λογια ενας αναβατης 100 κιλων σε μια BMW με ESA δεν μπορει να φερει την αναρτηση εκει που θελει/πρέπει διοτι στην ρυθμιση για ενα ατομο ειναι πολυ μαλακη και τα φωτα φεγγουν στον ουρανο οταν καθεται επανω στην μοτο και στην ρυθμιση 2 ατομων ειναι πολυ σκληρη!!! Με τον κοχλια μια πληρη περιστροφη αυτου προσφερει δυναμη της ταξης των 3-10 κιλων ανα εκατοστο αναλογως σκληροτητας και προοδευτικοτητας ελατηριου!! αν σκεφτεις οτι του βαραντερο π.χ εχει 40 περιστροφες αρα 120 κιλα (3κιλα Χ40, το ελατηριο του ειναι πολυυυυυυ μαλακο) καταλαβαινεις το ευρος των ρυθμισεων!! Σκεψου μονον οτι για ενα αναβατη 80 κιλων οι 8-10 περιστροφες στο βαραντερο του 2003 και μετα ειναι υπεραρκετες!!! Και για να στο κλεισω το θεμα, στο Hyperpro ελατηριο που εχω τοποθετησει πισω καθε περιστροφη του κοχλια ισουται με περιπου 18 κιλα ανα εκατοστο γιαυτο και ο κατασκευαστης του απαγορευει προφορτιση περαν των 5(!!!!!!!) κλικς (καθε κλικ ενα χιλιοστο προφορτισης) απο τερμα χαλαρο (μετα κινδυνευει να σπασει η ασφαλεια που συγκρατει το ελατηριο στο σωμα του αμορτισερ), οταν εγω μονος μου με το ''μαμα'' ελατηριο τα 15 κλικς ηταν must!!!!!! Δηλαδη Παναγιωτη για καθε χιλιοστο που προφορτιζω ειναι +1,8 κιλα αρα στο μισο χιλιοστο 900γραμμαρια και παει λεγοντας!! Αυτες οι μικρομετρικες ρυθμισεις δεν μπορουν να γινουν στα συστηματα τυπου ESA!! Ειναι ευκολια ναι, αλλα αμα θελει καποιος το πισω μερος να συμπεριφερεται οπως εκεινος θελει και οχι οπως θελει η προεπιλεγμενη ''ετσι κιετσι'' απο την εταιρεια ρυθμιση τοτε τα κλασσικα αμορτισερ ειναι μονοδρομος!! Last edited by GeorgeP; 08-10-2010 at 23:08. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Απόσπασμα:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
επειγον επειγον
Παιδια εκ παραδρομης ανεφερα cm αντι του ορθου mm στο σχετικο ποστ, παρακαλω διορθωστε τις σημειωσεις σας!!!!!!!! Απόσπασμα:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
δεν τους προλαβες.....ειναι ολοι στα μοτορια και μετρανε αποστασεις
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
Σχετικά Θέματα
|
||||
| Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
| Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων | soter3gm | Τεχνικά θέματα διάφορα | 26 | 26-12-2010 09:51 |
| Ρύθμιση ανάρτησης GS 1200 ADV 07' | element | Τεχνικά θέματα διάφορα | 1 | 03-08-2010 23:31 |
| 1200 gs Ρύθμιση πίσω ανάρτησης | angpass | Τεχνικά θέματα διάφορα | 2 | 11-07-2010 12:42 |
| Συντήρηση μπροστινής ανάρτησης!!!! | riko46 | Τεχνικά θέματα διάφορα | 9 | 29-04-2009 03:21 |