Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από 3ple black
Μιας και ειμαι μηχανικος αυτοκινητων καλο θα ειναι να γνωριζετε οτι απο τον κατασκευαστη εχει γινει προβλεψη και επιτρεπεται να κατεβει το καπακι με πλανισμα για καποια ορισμενα χιλιοστα οπως επισης υπαρχουν στο εμποριο και πιο χοντρες φλατζες ωστε να μην αλλαζει ο χωρος καυσης και η σχεση συμπιεσης.
Το καπακι οταν αφαιρειται πανω απο το μπλοκ (ιδιαιτερα αν ειναι ζεστο ή εχει καψει φλατζα ή και μετα απο πολλες χιλιαδες χλμ υπαρχει περιπτωση να εχει πετσικαρει-στραβωσει ιδιος οταν ειναι αλουμινιου)
Στο συνεργειο μετα την αφαιρεση μιας κυλινδροκεφαλης ΠΑΝΤΑ γινεται οπτικος ελεγχος με ριγα για την περιπτωση που εχει στραβωσει και στο 99% τον περιπτωσεων η κεφαλη στελνετε για πλανισμα.
Εαν δεν φαινεται κατι οπτικα στο μηχανουργειο θα την περασουν με ενα πασο 1/10 του χιλιοστου και αυτο ειναι τοσο απειροελαχιστο που δεν επειρεαζει καθολου,σε περιπτωση που εχει στραβωσει ή εχει νεροφαγωματα (υδροψυκτα μοτερ) τοτε μπορει να χρειαστει να κατεβει ακομα κ μεχρι τα ορια που δινει ο κατασκευαστης (με χρηση στανταρ φλατζας ή αν χρειαστει ακομα μεγαλυτερο πασο γινεται χρηση ειδικης "φτιαχτης" φλατζας)ή ακομα και να επεμβει ο μηχανουργος-τορναδορος ωστε να "γεμισει" τα νεροφαγωματα πριν τελικα περασει στην πλανη.
Επισεις καθαριζεται με ξυραφακι-σπατουλακι κ βουρτσα κ το μπλοκ του κινητηρα ωστα να καθαριστει πληρως απο υπολειματα φλατζας κ λιπαρων ουσιων για να κατσει σωστα η νεα φλατζα αφου αν σε οποιαδηποτε περιπτωση δεν πατησει σωστα η νεα φλατζα το καψιμο της ειναι ζητημα χρονου....σε πολλες περιπτωσεις δε χρησιμοποιειται και ειδικο σπρευ χαλκου που βοηθαει στην πιο ομοιομορφη κατανομη της θερμοκρασιας μεταξυ κορμου-φλατζας-κυλινδροκεφαλης.
Αφου γινουν ολες οι προεργασιες στο τελος πριν την επανατοποθετηση της κεφαλης πλενονται με ειδικο χημικο καθαριστικο ολες οι επιφανειες (κορμος-κεφαλη) και φυσουνται παρα πολυ καλα με αερα ωστε να στεγνωσουν και να φυγουν οτι υπολειματα υπαρχουν απο την φλατζα που εχουμε ξυσει αλλα και οτι ρινησματα εχουν τυχον μεινει στην κεφαλη απο το πλανισμα επισης φυσαμε παρα πολυ καλα τις τρυπες ολες της κεφαλης αλλα και του κορμου με ιδιαιτερη εμφαση στης τρυπες οπου περνανε οι βιδες που σφιγγουν την κεφαλη διοτι αν μεινει το παραμικρο εκει μεσα δεν θα παρουν την σωστη ροπη συσφιξης....(η οποια φυσικα και ειναι προκαθορισμενη απο τον κατασκευαστη οπως και η σειρα με την οποια πρεπει να σφιχθουν οι βιδες τησ κεφαλης με τον κορμο)
Αυτα μου μαθαν στη σχολη αλλα και γινονται στην πραξη σε καθε επισκευη που λυνεται η κεφαλη
Για το CBR μιλουσαμε για καμενη φλατζα κυλινδροκεφαλης (εαν δεν ειχε ρηγμα στο καπακι) αφου μπερδευε τα λαδια στα νερα και οχι για το ψευδοκαπακο (καπακι βαλβιδων) αφου δεν υπηρχε θεμα διαροης λαδιων,το να πλανισει κανεις αυτο το ψευδοκαπακο το βρισκω ανουσιο αλλα ισως να υπαρχουν περιπτωσεις που χρειαζεται σε αυτοκινητα παντος ΠΟΤΕ δεν χρειαστηκε να γινει κατι τετοιο (τελικα ηταν O-Rings στεγανοποιησης του ψυγειου λαδιου που ειναι εσωτερικο και ως μεσο ψυξης εχει το παραφλου του μοτερ)
Δεν γνωριζω καλα απο μηχανικα μοτο αλλα ετσι ειχε πει ο τοτε μηχανικος μου
Παντα φιλικα,με καλη διαθεση για να γινεται κουβεντα,ανταλαγη αποψεων και γνωσεων
Υ.Γ Για να καει η φλατζα 99% εχει ανεβασει θερμοκρασια (ασχετο με την περιπτωση του φιλου μας εδω που δεν υπαρχει τετοιο θεμα)
Στην περιπτωση του φιλου εδω ισως να μην χρειαστει πλανισμα αλλα δεν ειναι σιγουρο αυτο και η διαφορα που θα δημιουργηθει μεταξυ των δυο κυλινδρον εξαρταται απο το αν και ποσο θα ειναι το πασο στο πλανισμα
|
Καλά είσαι τέλειος !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Τα εξήγησες άψογα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!