
17-09-2009, 21:30
|
Senior Member
|
|
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Αιγάλεω R1100 RT
Μoto: R1100RT
|
|
Απάντηση: Πρόβλημα με το ABS
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP
Θα ηθελα, παρακαλω, να ξερω αν οι φίλοι που πο΄σταρουν σε αυτο το νημα περι χρησης/απενεργοποιησης του ΑΒS στο χωμα γνωρίζουν την επακριβη λειτουργια του συστήματος γενικά και τι επιπτωσεις δυσάρεστες/ευχαριστες μπορει να εχει σε χρηση στο χωμα!!
Το βιντεάκι που ποστάρει φίλος σε αυτο το νημα ειναι διαφωτιστικότατο σε εδαφος με μικρη τριβή και σε ελεγχομενες καταστάσεις!
Αν ενας ''άπειρος'' αναβατης βρεθει σε ελαφρα κατηφόρα με γαρμπίλι, πετρα κ.λ.π. και οχι χωμα, σκετο χωμα, όπως στο βιντεάκι τότε αν επακολουθει στροφη, κι ανεξαρτητως ταχυτητας, θα βγει απο τον δρόμο χωρις δευτερη κουβέντα! Αν ο δρόμος ειναι φλαταδουρα με σκετο χωμα και 1-2 πετρες εδω κι εκει τοτε θα σταματησει όπως θα σταματαγε σε ασφαλτο ''γυαλι'' εν μεσω βροχης! Ελπιζω να γινεται κατανοητός ο παραλληλισμός!!!
Το GS ορθα εχει διακόπτη απενεργοποιησης του συστηματος διότι ειναι φτιαγμενο να πηγαινει σε σοβαρό χωμα!! Σε τέτοιες καταστασεις η χρηση του ABS ειναι προβληματικη εως καταστροφικη αναλογως των χρησιμοποιουμενων ελαστικών! Στο χωμα το μπλοκαρισμα του πισω τροχου χρειαζεται και ειναι απαραιτητο οχι μονον για πλασσαρισματα - πραγμα δυσκολο αλλα οχι αδυνατον με μοτο 250κ - αλλα και για να σταματάει!! Φανταστητε 250 κιλα+ αναβάτης να προσπαθουν να ακινητοποιηθουν ¨η εστω να μειωσουν δραστικα την ταχυτητα με τις ροδες να φρενάρουν-αμολανε-φρεναρουν-αμολανε 50 φορές το δευτερόλεπτο!!! Που θα σταματησει ο αμοιρος ο οδηγός? Και δεν εχει σημασια η ταχυτητα, διότι τα βουνα εχουν ανηφόρες, κατηφόρες, φλαταδουρες, στην φλαταδουρα εστω οτι καπου θα σταμτησει αν ομως ειναι κατηφόρα δεν θα σταματησει πουθενά παρα μονον στο πρωτο δεντρο/βραχο που θα βρει στην ευθεια που κυλαει η μοτο!
Αν συνηδητοποιησουμε οτι το ABS ΑΥΞΑΝΕΙ την αποσταση φρεναρισματος οταν μπλοκαρουν οι τροχοι (η γνωση της ''επακριβης λειτουργίας'' του συστηματος που ελεγα παραπανω) σε οποιαδηποτε συνθηκη αλλα ΟΜΩΣ δινει την δυνατότητα ΕΛΙΓΜΩΝ προς αποφυγη των όποιων εμποδίων που σε άλλη περιπτωση η πτωση θα ηταν σιγουρη τότε ευκολα θα καταλάβουμε οτι στο χωμα καλο θα ειναι να απενεργοποιειται!!!
Αν με ρωτησετε γιατι στο Βαραντερο δεν απενεργοποιειται το ΑΒS θα σας απαντησω οτι η συγκεκριμενη μοτοσυκλετα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΧΩΜΑΤΟς ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ 10%!!! Οσοι δε Βαραντεριδηδες εχουν δυσνοήσει τον προορισμο αυτης της μοτο και τα πανε ''αερα-πατερα'' στο χωμα το πρωτο πραγμα που κανουν, πριν μπουν σε αυτό, ειναι να βγάλουν την ασφάλεια του ABS για να το απενεργοποιησουν!!!!
|
Έτσι !!!!!! έτσι είναι τα πράγματα επακριβώς  
+1100...RT
|