![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#41
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Εάν χρησιμοποιούμε τη μηχανή κάθε μέρα μέσα στη πόλη τα 100 θα τα κάνουμε σε μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά οι ώρες θα είναι πολύ ποιο πολλές. Αν τα κάνουμε μόνο σε ταξίδια οι ώρες θα είναι λιγότερες. Σε συνδυασμό και τα δύο καταλαβαίνεται πως οι ώρες έρχονται πολύ ποιο σύντομα (Αυτό ισχύει ΚΑΙ για το λάδι του κινητήρα ώρες λειτουργίας με Κμ) |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Ας πάρουμε τα δεδομένα που έχουμε.
Ο κατασκευαστής στο 1150 (λόγω συμπίεσης), προτείνει 95άρα. Γιατί αυτό? Γιατί χωρίς μεγαλύτερη συμπίεση, είναι σαν να μην την βάζεις την 100άρα. Εν ολίγοις, δεν την εκμεταλλεύεται ο κινητήρας και πετάς τζάμπα τα λεφτά της διαφοράς 95άρας με 100άρας. Σωστά μέχρι εδώ? Πάμπαρακάτ Έλα όμως που στο Ελλαδιστάν οι 95άρα δεν είναι ούτε 90άρα από τη νοθεία!!! Κι εδώ αρχίζουν τα προβλήματα, γνωστά σε όλους σαν πιράκια! Τι είναι τα πιράκια? Δεν θα κάτσω να το εξηγήσω επιστημονικά, αλλά απλά θα πω ότι είναι η αυτανάφλεξη που κάνει το μείγμα αέρος/βενζίνης στο θάλαμο καύσης πριν σπινθιρίσει το μπουζί. Κι αυτό γίνεται λόγω χαμηλών οκτανίων της βενζίνης. Τι συμβαίνει στο κινητήρα όμως? Ό,τι χειρότερο μπορεί να πάθει είναι αυτό, διότι μακροπρόθεσμα, μειώνεται η ζωή του. Κι αυτό γίνεται διότι αντί η έκρηξη να γίνει από το μπουζί στο σωστό χρόνο, γίνεται από την συμπίεση σε λάθος χρόνο. Κάτι που σημαίνει πως ενώ ακόμα το πιστόνι ανεβαίνει, η αυτανάφλεξη του μείγματος, προσπαθεί να το ξαναστείλει πίσω! Κάτι που φυσικά δεν μπορεί να συμβεί, λόγω αδράνειας, αλλά σκεφτείτε τι ζόρι τραβάει εκείνη τη στιγμή το πιστόνι, τα ελατήρια, τα έδρανα της μπιέλας, η ίδια η μπιέλα, και ο στρόφαλος! Αν δε, τα οκτάνια τύχει να είναι πολύ λίγα από τα συνηθισμένα λόγω ακόμα μεγαλύτερης νοθείας, υπάρχει περίπτωση να πάρεις ένα τρύπιο πιστόνι στο χέρι! Άρα τι κάνουμε με την βενζίνη? Όσοι τα ξέρουν όλα αυτά, βάζουν λέει 100άρα γιατί με την νοθεία που θα έχει κι αυτή, γίνεται τουλάχιστον 95άρα και είναι μέσα στις προδιαγραφές που δίνει ο κατασκευαστής και καθαρίζουν έτσι. Είναι κι αυτό μια άποψη βέβαια ![]() Από την άλλη, υπάρχει η παραμύθα του ότι με την 100άρα, κάνεις πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σε απόσταση και καλύπτεις την διαφορά του κόστους της ανά λίτρο! Αμ δε!!! Τρίχες συνάδελφοι... και μάλιστα κατσαρές! Το κέρδος σε χιλιομετρική απόσταση είναι μικρό (συμβαίνει αλλά είναι μικρό) Τόσο μικρό που δεν συμφέρει να βάζεις 100άρα. Έχω πειραματιστεί αρκετές φορές και οι διαφορές που είδα είναι της τάξεως των 10-15 χιλιομέτρων. Όσο δηλαδή βγάζεις άνετα με 1 λίτρο βενζίνης 95άρας. Όταν όμως σε ένα γέμισμα έχεις πληρώσει 1,50 αντί για 1,10, πόσα λιγότερα λίτρα θα βάλεις στα ίδια λεφτά... ή πόσα περισσότερα θα δώσεις για να φουλάρεις? Στα 20 λίτρα λοιπόν, βάζοντας 100άρα με 1,50€, θα φουλάρεις με 30€ Στα 20 λίτρα βάζοντας 95άρα με 1,10€ θα φουλάρεις με 22€ Εν ολίγοις δίνεις 8€ παραπάνω για να κερδίσεις 10-15χιλ... (να πας παιδάκι μου για οικονομολόγος. ![]() Δεν με πιστεύετε? Πάρτε το αλλιώς τότε. Βάλτε 13 λίτρα 100άρας (δίνοντας 19,50€) σε ένα 1150 και 18 λίτρα 95άρας (δίνοντας 19,80€ περίπου τα ίδια λεφτά δηλαδή) σε ένα άλλο και φύγετε για βόλτα με σταθερές ταχύτητες. Ε αν πάει μακρύτερα με αυτά τα λίτρα το 1150άρι που έχει την 100άρα, εγώ θα στήσω... κ ![]() Πάει κι αυτό... το λύσαμε. ![]() |
#43
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
|
#44
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
|
#45
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
![]() ![]() ![]() Τελικά δεν είπες, να βάζουμε ή όχι? ![]() |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Οριακά. Καθώς το 1200 έχει 11:1 συμπίεση, ενώ το 1150 10,3:1. Βασικά από 11:1 και πάνω θες σίγουρα 100άρα.
Τι λέει το μάνουάλ σου? Αν λέει 98 Βάζε κατοστάρα ούτως ή άλλως. Και κάτι ακόμα. Ας το επιβεβαιώσει κάποιος αυτό... έξω λέει, δεν υπάρχει 100άρα βενζίνη. Εκεί έχουν την 98άρα... όπως είχαμε και μεις πριν την 100άρα ή οποία λέγεται ήταν η πιο σωστή βενζίνη για τα οχήματα!!! Γι αυτό και στα μάνουαλ βλέπουμε να προτείνουν οι κατασκευαστές 95 ή 98 οκτάνια κι όχι 100. Την 100άρα, την κόβω μαϊμουδιά του Έλληνα! |
#47
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Η ρυθμίζεις αβάνς χάνοντας σε απόδοση, ή βρίσκεις άλλο τρόπο μόνιμο. Το να τα χώνεις συνέχεια σε 100άρα χωρίς άλλο κέρδος...ξέρω γω... λέει? ![]() ![]() |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Ναι ετσι ειναι.....
|
#49
|
||||
|
||||
![]() Απόσπασμα:
Πάμπαρακάτ Απόσπασμα:
Απόσπασμα:
Ακομα η τουλουόλη, όπως λεει και ο ‘’digitalsoul’’ ειναι διαβρωτικη στα ελαστομερη μερη τα οποια όμως, περαν του σωληνα που μεταφερει το καυσιμο δεν υπάρχουν πουθενα αλλού, ισως και στο σωμα ψεκασμου να βρέχει καμια τσιμουχα αλλα ως εκει!! Βέβαια η νοθεία δεν πρέπει να περνάει το 10% της συνολικης ποσοτητας στην δεξαμενη καυσιμου διότι μετά απο αυτο το ποσοστό πάμε σιγα-σιγα για αγωνα dragster (!) και για λιωμενα πιστονοκυλινδρα απο την εως +300% αυξηση της θερμοκρασιας στην κεφαλή!!! Απόσπασμα:
Για τα οκτανια της 95αρας μπορουμε να ειμαστε 98% σιγουροι, για τα οκτανια της 100αρας ειναι που η σιγουρια δεν πρέπει να περναει το 10%%%!!!!! |
#50
|
|||
|
|||
![]()
Πρέπει να διευκρινίσω ότι βάζοντας βενζίνη με περισσότερα οκτάνια στον κινητήρα μας δεν είναι απαραίτητο ότι αυτός θα δουλεύει και καλύτερα ή θα δίνει περισσότερη ισχύ και αυτό έχει άμεση σχέση με τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του. Πιο συγκεκριμένα όταν ο κατασκευαστής προτείνει για τον κινητήρα μας το ελάχιστο 91 οκτάνια δεν θα υπάρχει καμία διαφορά στη λειτουργία του αν βάλουμε 95 ή 100 αφού και στις δύο περιπτώσεις υπερκαλύπτεται η αρχική απαίτηση. Δεν υπάρχει δηλαδή λόγος να βάζουμε περισσότερα οκτάνια όταν δεν τα χρειαζόμαστε. Θα μου πείτε όμως , και δίκιο θα έχετε , ότι παρατηρήσατε πως ο κινητήρας σας δουλεύει κάπως καλύτερα αν τον ταΐσετε με τις σπέσιαλ βενζίνες με τα πολλά οκτάνια που κάθε εταιρεία καυσίμων προσφέρει . Αυτό όμως δεν οφείλεται στα παραπάνω οκτάνια αλλά σε κάποια άλλα χαρακτηριστικά ποιότητας της βενζίνης που οι εταιρίες επιλέγουν να προσέξουν στα ακριβά τους καύσιμα.
|
![]() |
|
|