Ας πάρουμε τα δεδομένα που έχουμε.
Ο κατασκευαστής στο 1150 (λόγω συμπίεσης), προτείνει 95άρα.
Γιατί αυτό? Γιατί χωρίς μεγαλύτερη συμπίεση, είναι σαν να μην την βάζεις την 100άρα. Εν ολίγοις, δεν την εκμεταλλεύεται ο κινητήρας και πετάς τζάμπα τα λεφτά της διαφοράς 95άρας με 100άρας.
Σωστά μέχρι εδώ?
Πάμπαρακάτ
Έλα όμως που στο Ελλαδιστάν οι 95άρα δεν είναι ούτε 90άρα από τη νοθεία!!!
Κι εδώ αρχίζουν τα προβλήματα, γνωστά σε όλους σαν πιράκια!
Τι είναι τα πιράκια? Δεν θα κάτσω να το εξηγήσω επιστημονικά, αλλά απλά θα πω ότι είναι η αυτανάφλεξη που κάνει το μείγμα αέρος/βενζίνης στο θάλαμο καύσης πριν σπινθιρίσει το μπουζί. Κι αυτό γίνεται λόγω χαμηλών οκτανίων της βενζίνης.
Τι συμβαίνει στο κινητήρα όμως? Ό,τι χειρότερο μπορεί να πάθει είναι αυτό, διότι μακροπρόθεσμα, μειώνεται η ζωή του. Κι αυτό γίνεται διότι αντί η έκρηξη να γίνει από το μπουζί στο σωστό χρόνο, γίνεται από την συμπίεση σε λάθος χρόνο. Κάτι που σημαίνει πως ενώ ακόμα το πιστόνι ανεβαίνει, η αυτανάφλεξη του μείγματος, προσπαθεί να το ξαναστείλει πίσω! Κάτι που φυσικά δεν μπορεί να συμβεί, λόγω αδράνειας, αλλά σκεφτείτε τι ζόρι τραβάει εκείνη τη στιγμή το πιστόνι, τα ελατήρια, τα έδρανα της μπιέλας, η ίδια η μπιέλα, και ο στρόφαλος!
Αν δε, τα οκτάνια τύχει να είναι πολύ λίγα από τα συνηθισμένα λόγω ακόμα μεγαλύτερης νοθείας, υπάρχει περίπτωση να πάρεις ένα τρύπιο πιστόνι στο χέρι!
Άρα τι κάνουμε με την βενζίνη? Όσοι τα ξέρουν όλα αυτά, βάζουν λέει 100άρα γιατί με την νοθεία που θα έχει κι αυτή, γίνεται τουλάχιστον 95άρα και είναι μέσα στις προδιαγραφές που δίνει ο κατασκευαστής και καθαρίζουν έτσι. Είναι κι αυτό μια άποψη βέβαια
Από την άλλη, υπάρχει η παραμύθα του ότι με την 100άρα, κάνεις πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σε απόσταση και καλύπτεις την διαφορά του κόστους της ανά λίτρο! Αμ δε!!! Τρίχες συνάδελφοι... και μάλιστα κατσαρές!
Το κέρδος σε χιλιομετρική απόσταση είναι μικρό (συμβαίνει αλλά είναι μικρό) Τόσο μικρό που δεν συμφέρει να βάζεις 100άρα. Έχω πειραματιστεί αρκετές φορές και οι διαφορές που είδα είναι της τάξεως των 10-15 χιλιομέτρων. Όσο δηλαδή βγάζεις άνετα με 1 λίτρο βενζίνης 95άρας. Όταν όμως σε ένα γέμισμα έχεις πληρώσει 1,50 αντί για 1,10, πόσα λιγότερα λίτρα θα βάλεις στα ίδια λεφτά... ή πόσα περισσότερα θα δώσεις για να φουλάρεις?
Στα 20 λίτρα λοιπόν, βάζοντας 100άρα με 1,50€, θα φουλάρεις με 30€
Στα 20 λίτρα βάζοντας 95άρα με 1,10€ θα φουλάρεις με 22€ Εν ολίγοις δίνεις 8€ παραπάνω για να κερδίσεις 10-15χιλ... (να πας παιδάκι μου για οικονομολόγος.

)
Δεν με πιστεύετε? Πάρτε το αλλιώς τότε.
Βάλτε 13 λίτρα 100άρας (δίνοντας 19,50€) σε ένα 1150 και 18 λίτρα 95άρας (δίνοντας 19,80€ περίπου τα ίδια λεφτά δηλαδή) σε ένα άλλο και φύγετε για βόλτα με σταθερές ταχύτητες. Ε αν πάει μακρύτερα με αυτά τα λίτρα το 1150άρι που έχει την 100άρα, εγώ θα στήσω...
κ
λο.
Πάει κι αυτό... το λύσαμε.
