GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 19-04-2010, 11:28
riko46 Ο/Η riko46 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
J. Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: ANΩ ΓΛΥΦΑΔΑ
Μηνύματα: 5,189
Lightbulb Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.!!!!!!!!!!!

Μπουζί
Αυτή η σπίθα η θαυματουργή


Τι να τα κάνετε τα κυβικά, τους ψεκασμούς και τις εξατμίσεις, αν δεν υπάρχει η σπίθα, αυτή η μικρή θαυματουργή εκκένωση μερικών χιλιάδων βολτ, που κάνει το καύσιμο να "σκάσει"; Ένα νεκρό μπουζί, θα γονατίσει και τον πιο τερατώδη κινητήρα. Ένα προβληματικό μπουζί θα σας τυραννήσει και στο τέλος θα προκαλέσει στον κινητήρα σας ανεπανόρθωτες βλάβες. Ένα μπουζί όμως, μπορεί να αποδειχθεί και ως ο καλύτερος σύμβουλος. Αρκεί να ξέρετε να το "διαβάζετε". Τα παρακάτω μπορούν να σας βοηθήσουν να κάνετε την αρχή. Κάθε πότε θα πρέπει να αλλάζω μπουζί;
Η σωστή απάντηση μπορεί να δοθεί μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος. Πάντως, όσο καλύτερη είναι η κατάσταση ενός μπουζί, τόσο αποδοτικότερο είναι και το σύστημα της ανάφλεξης.

Μπορεί η αλλαγή ενός μπουζί να αποφέρει αύξηση ισχύος;
Ναι, αλλά από μικρή έως ελάχιστη. Ακόμα και το πιο φθαρμένο μπουζί να αλλάξετε με ένα καινούργιο, η αύξηση ισχύος δε θα ξεπεράσει το 2%. Και η αύξηση ισχύος θα είναι ακόμα μικρότερη αν το όχημά σας είναι τελευταίας τεχνολογίας. Γενικά, η απλή λογική "αν δυναμώσω τη σπίθα θα ανέβει και η ισχύς" δεν ισχύει. Οι σημερινές αναφλέξεις είναι τόσο ισχυρές, που "καίνε" όλο το καύσιμο που υπάρχει στο θάλαμο καύσης. Μια ακόμα δυνατότερη σπίθα δε θα ωφελήσει σε τίποτα.

Πότε ένα μπουζί δεν είναι καλό;
Αυτό συμβαίνει όταν τα ηλεκτρόδιά του, και κυρίως ο μονωτής του, καλυφθούν από ξένα σώματα, όπως καύσιμο, επικαθίσεις άνθρακα ή λάδι. Η σπίθα τότε ακολουθεί άλλο δρόμο και τελικά χάνεται, καθώς γειώνεται στο μεταλλικό περίβλημα του μπουζί. Και τις περισσότερες φορές ένα τέτοιο μπουζί δε μπορεί να καθαριστεί.

Χρειάζεται να ρυθμίζω το διάκενο σε ένα καινούργιο μπουζί;
Ίσως, γιατί ένας συγκεκριμένος τύπος (κωδικός) μπουζί μπορεί να απευθύνεται σε εκατοντάδες διαφορετικού κινητήρες. Το εργοστάσιο ορίζει ένα συγκεκριμένο διάκενο, το οποίο όμως μπορεί και να μην είναι το σωστό για τον κινητήρα σας. Συμβουλευτείτε τις υποδείξεις του κατασκευαστή και ρυθμίστε το διάκενο με τη βοήθεια φίλερ.

Πότε θα χρειαστώ αντιπαρασιτικό μπουζί;
Τα μπουζί αυτού του τύπου είναι απαραίτητα σε όλα τα οχήματα που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του κινητήρα ή ακόμα και ηλεκτρονικές συσκευές, όπως GPS, βυθόμετρα και ασυρμάτους. Η χρήση μη αντιπαρασιτικών μπουζί μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία του κινητήρα, από ένα ασταθές ρελαντί, μέχρι και πτώση της απόδοσης.

Μπορεί ένα μπουζί να καθαριστεί;
Και βέβαια, μέχρι όμως ενός σημείου. Μην ξεχνάτε όμως ότι το μπουζί είναι αναλώσιμο. Αν το μπουζί είναι βρεγμένο με λάδια, χρησιμοποιήστε καθαριστικό φρένων ή ηλεκτρικών επαφών. Αν έχει σκληρές επικαθίσεις, χρησιμοποιήστε μια μεταλλική βούρτσα, ή ακόμα και αμμοβολή σε χαμηλή πίεση. Άραγε όμως, αξίζει τον κόπο;

Αν το μπουζί σας είναι κάπως έτσι, σημαίνει ότι οι συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα σας είναι οι ιδανικές. Το χρώμα του θα πρέπει να είναι κάτι ανάμεσα σε γκρι, χρυσοκίτρινο και ανοιχτό καφέ. Η οποιαδήποτε φθορά του είναι φυσιολογική.


Όταν πάνω στο ηλεκτρόδιο και το μονωτή υπάρχουν πολλές και λευκές επικαθίσεις, υποδεικνύουν μεγάλη ποσότητα λαδιού στο θάλαμο καύσης. Δηλαδή, σε τετράχρονο κινητήρα, εισροή λαδιών ή από τα ελατήρια των εμβόλων ή από τα τσιμουχάκια των βαλβίδων.


Αυτό το στεγνό και κατάμαυρο μπουζί, έχει πάνω του επικαθίσεις άνθρακα που έχουν καεί. Οι αιτίες: πλούσιο μίγμα, προβληματική λειτουργία μηχανισμού τσοκ, πρόβλημα του κυκλώματος της ανάφλεξης, υπερβολικά χαλαροί ρυθμοί οδήγησης κλπ.


Αν το μπουζί είναι κατάμαυρο και βρεγμένο, ισχύει ό,τι και στην περίπτωση 3. Επιπλέον, υποδηλώνει ότι ο κινητήρας σας καταναλώνει μεγάλες ποσότητες λαδιού.

Έτσι είναι τα μπουζί που δουλεύουν υπό φυσιολογικές συνθήκες, αλλά για πάρα πολύ καιρό. Λόγω φθοράς αυξάνεται το διάκενο, με άμεσες συνέπειες τη μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και την υπερφόρτωση του ηλεκτρικού κυκλώματος της ανάφλεξης.


Κλασική περίπτωση μπουζί που "ψήθηκε" από υπερθέρμανση. Η μεγάλη προπορεία της ανάφλεξης (μεγάλο αβάνς), η χαμηλή στάθμη του ψυκτικού υγρού ή η λάθος επιλογή θερμού μπουζί. Από την υπερθέρμανση, οι επικαθίσεις λειώνουν και γίνονται γυαλιστερές.


........................
μοτο τριτη

Last edited by riko46; 19-04-2010 at 11:31.
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 19-04-2010, 11:39
aeriko Ο/Η aeriko βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jun 2009
Περιοχή: Αθήνα
Μoto: R 1200 GS
Μηνύματα: 4,585
Προεπιλογή Απάντηση: Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.!!!!!!!!!!!

Αντε ρε παιδί μου και μας έλειψαν τα άρθρα σου. Ευχαριστούμε και πάλι.
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 19-04-2010, 14:59
skippybi Ο/Η skippybi βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Moderator
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: Πάτρα
Μoto: BMW R 850 Roadster ή απλά ''Σουρτούκω''
Μηνύματα: 14,081
Προεπιλογή Απάντηση: Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.!!!!!!!!!!!

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από aeriko Εμφάνιση μηνυμάτων
Αντε ρε παιδί μου και μας έλειψαν τα άρθρα σου. Ευχαριστούμε και πάλι.
Reply With Quote
  #4  
Παλιό 19-04-2010, 21:11
ath Ο/Η ath βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Junior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Apr 2010
Περιοχή: Athens
Μηνύματα: 20
Προεπιλογή Απάντηση: Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.!!!!!!!!!!!

καλό! στείλτε μας το μπουζί σας και θα έχετε δωρεάν γνωμάτευση!
Το ξέρετε οτι στη Μάνη το γουρούνι το λένε μπουζι?

Last edited by ath; 19-04-2010 at 21:13.
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 21-04-2010, 00:25
taksidiotis Ο/Η taksidiotis βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2009
Περιοχή: ηρακλειο κρητης
Μoto: Af 750,steed 600
Μηνύματα: 3,720
Προεπιλογή Απάντηση: Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.!!!!!!!!!!!

πολυ καλο το θεμα,μπραβο
Reply With Quote
  #6  
Παλιό 21-04-2010, 00:55
regaki Ο/Η regaki βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2010
Περιοχή: Παρος
Μoto: f800 gs
Μηνύματα: 36
Προεπιλογή Απάντηση: Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.!!!!!!!!!!!

τα σεβη μου. παρα πολυ καλο!!!!!!
Reply With Quote
  #7  
Παλιό 21-04-2010, 07:16
MARK Ο/Η MARK βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2009
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ
Μoto: GS 1200R ADVENTURE
Μηνύματα: 28,959
Προεπιλογή Απάντηση: Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.!!!!!!!!!!!

Ευχαριστούμε ......
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
Σε τι διαφέρεις από το αφεντικό σου? Alext Χιούμορ 2 17-09-2009 01:28
AMBER ALERT ...λίγα για το τι, πως, ποιοι,γιατί essel Κοινωνική ευαισθησία 8 15-09-2009 11:50
Μάθε τι σημαίνει τ' όνομά σου ... ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ Χρήσιμα 14 21-05-2009 14:30
τι μπορεί να σου κάνει μία βίδα.... george1968 Γενικά - Μοτοσυκλέτα 14 18-03-2009 22:19
ABS....τι είναι και πως λειτουργεί Vakalos Τεχνικά θέματα διάφορα 14 22-02-2009 14:20


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 05:01.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!