Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από loulou1100gs
Μη βιάζεστε και μην λέτε πράγματα που δεν γνωρίζετε.Στο προκείμενο:
οταν ένα όχημα κριθεί ως "ολική καταστροφή" ή ασύμφορη επισκευή, τότε ο ιδιοκτήτης του δικαιούται ως αποζημίωση την τρέχουσα αγοραία του αξία μείον την αξία των όποιων υπολειμάτων (σώστρων). Ετσι, αν μια μοτό έχει π.χ. την ημέρα του ατυχήματος αξία στην αγορά 5.000,00 € και τα σώστρα υπολογίζονται στα 1.000,00 €, τότε ο δικαιούχος θα λάβει αποζημίωση ποσό 4.000,00 €.
Πώς υπολογίζεται τώρα η αγοραία αξία: βγαίνει ο μέσος όρος τιμής από τα σχετικά έντυπα που κυκλοφορούν και ιδίως από τη "Χρυσή Ευκαιρία" και το "ΜοτοΤρίτη". Ετσι λοιπόν, αν έχουμε ένα R1100GS το οποίο τώρα "παίζει" ανάμεσα στα 3.500-4.500,00 € εμείς δεν μπορούμε να ζητάμε αποζημίωση για 6.000,00 €.Σημειώστε επίσης ότι οι μεγάλες ασφαλιστικές κοστολογούν πολλές φορές αξίες με βάση τις πληροφορίες που τους δίνουν τα συνεργεία.Ετσι δεν είναι διόλου απίθανο να μας "δώσει" το ίδιο το συνεργείο αναφορικά με την πραγματική αξία της μοτό.
Τα "περιφερειακά" αποζημιώνονται μόνο εφόσον αποδεικνύεται η απόλυτη καταστροφή τους και παρακατατεθούν στην ασφαλιστική εταιρία.Ρουχισμός και κράνη το αυτό λαμβανομένου υπ' όψιν του συντελεστή "μεταχειρισμένου".
Σε ό,τι αφορά στην αξία των "σώστρων" αυτά είτε πωληθούν είτε κατατεθεί η πινακίδα της μοτό θα συνυπολογισθούν σε κάθε περίπτωση στην καταβαλόμενη αποζημίωση.Προσοχή: έστω και μια βίδα να απομένει έχει αξία...
Εάν τώρα προβούμε σε επισκευή μοτό που κρίθηκε από τον πραγματογνώμονα ως "ασύμφορη επισκευή" ή "ολική" τότε διαπράττουμε αυτό που λέμε "εξ οικείου πταίσματος επαύξηση ζημίας" και το δικαστήριο θα το λάβει ιδιαίτερα υπ' όψιν του "τσεκουρώνοντας" το σχετικό αγωγικό κονδύλιο.Προσέξτε: τα δικαστήρια αποζημιώνουν πραγματικές αξίες και όχι "συναισθηματικές" αξίες.Μην μπλέκετε την ηθική βλάβη με τα παραπάνω, αυτή είναι ξεχωριστό και αυτοτελές κεφάλαιο.
Ελπίζω να βοήθησα
|
Συμφωνω σε οσα λες για τις περιπτωσεις ολικης καταστροφης.
Το προβλημα ομως με τις πληρωμες ειναι γενικοτερο καποιες φορες. Και δεν μιλαω μονο για τις περιπτωσεις ολικης καταστροφης. Στην δικια μου περιπτωση π.χ. δεν ειχα ολικη καταστροφη. Παω την μηχανη στον Παναγιωτοπουλο, ερχετε ο πραγματογνωμονας της εταιριας ο οποιος μου εβγαλε ενα ποσο το οποιο ενεκρινε για την επισκευη. Την επισκευαζω στη συνεχεια συμφωνα με αυτο το ποσο, ουτε ευρω παραπανω. Και οταν τους εστειλα τα τιμολογια μου εδωσαν μικροτερο ποσο απο το κανονικο, απο αυτο που ειχε εγκρινει ο ιδιος τους ο πραγματογνομονας, λεγοντας μου λιγο πολυ, μετα απο πολλα τηλεφωνα και χασιμο χρονου, οτι εμεις αυτα δινουμε, αν θες παρτα αν δεν θες μην το παρεις, και πηγενε δικαστικος. Κανονικο νταβαντζιλικη δηλαδη. Και να σημειωσω οτι το ποσο που μου εφαγαν ηταν μικρο τοσο που δεν αξιζε να τους παω δικαστικος, για αυτο ειχαν και αυτο το θρασος να μου πουν εμεις αυτα δινουμε, αν θες παρτα. Και γνωριζω και αλλες αντιστοιχες περιπτωσεις.