GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Γενικά > Ελλάδα και Κόσμος > Ελλάδα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 20-01-2011, 16:08
xurxes Ο/Η xurxes βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Moderator
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μoto: R1200GSA
Μηνύματα: 4,060
Προεπιλογή Ε, μη γίνουμε κι Ευρώπη…


Ε, μη γίνουμε κι Ευρώπη…




Στις ΗΠΑ η αμοιβή του επιβλέποντα μηχανικού ανέρχεται κατά
μέσο όρο στο 5% της συνολικής αξίας κάθε έργου. Δεν το λέμε
εμείς. Το λέει ο Emilio Colon, πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβου-
λίου Πολιτικών Μηχανικών.
Στη Γερμανία, οι αμοιβές υπολογίζονται με βάση επίσημο κώδικα
για τις υπηρεσίες αρχιτεκτόνων και μηχανικών,. Δεντολέμεεμείς.
ΤολέειοHonorarordnug fur Architecten und Ingeneuire (HOAI),
με άλλα λόγια ο προβλεπόμενος από την εθνική νομοθεσία κώδι-
κας,. «Υπάρχουν κατώτατα και ανώτατα όρια αμοιβών. Οι αμοιβές
για τους αρχιτέκτονες κυμαίνονται από 3% έως 31% του κόστους
του εκτελούμενου έργου», υπερθεματίζει ο Sven Silcher της Ομο-
σπονδίας Γερμανών Αρχιτεκτόνων.
Στην Ιταλία, οι ελάχιστες αμοιβές για τις υπηρεσίες πολιτικών και
περιβαλλοντολόγων μηχανικών ορίζονται από το νόμο και είναι
υποχρεωτικές. Δεν το λέμε εμείς. Το λέει το Διάταγμα του ιταλικού
υπουργείου Δικαιοσύνης, της 4ης Απριλίου 2001.
Στην Πορτογαλία υπάρχει επίσης Κώδικας Αμοιβών κατοχυρω-
μένος από την εθνική νομοθεσία. Τέτοιοι κώδικες υπάρχουν σε
σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, έστω και μη κατοχυρωμένοι
νομοθετικά. Δεν το λέμε εμείς. Το λέει η καταγραφή της κατάστα-
σης ανά χώρα, όπως την παρουσίασαν οι συμμετέχοντες σε διεθνή
συνάντηση σχετικής θεματολογίας, που διοργάνωσε το ΤΕΕ στην
Αθήνα.
Εν κατακλείδι, εννέα στις δέκα κοινοτικές χώρες έχουν μηχανισμό
καθορισμού των αμοιβών των μηχανικών, δεσμευτικό ή όχι! Στην
Ελλάδα, όμως, αποφασίζουμε …να μη γίνουμε Ευρώπη, ούτε φυ-
σικά ΗΠΑ. Εντάσσουμε το επιστημονικό έργο των μηχανικών στα
«κλειστά» επαγγέλματα, χωρίς …πολλή σκέψη κατά τα φαινόμενα.
Χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι το επάγγελμα του μηχανικού δεν μπο-
ρεί να χαρακτηριστεί κλειστό, πρώτα από όλα γιατί το πτυχίο δεν
είναι μαγαζάκι ούτε γραφείο που κληροδοτείται. Γιατί ο καθένας
μπορεί ελεύθερα να ασκήσει το επάγγελμα του μηχανικού, αν έχει
τα επιστημονικά και επαγγελματικά εχέγγυα.
Χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι αν ο κώδικας αμοιβών καταργηθεί,
δε θα χάσουν οι μηχανικοί μόνο (άσχετα αν χιλιάδες από αυτούς,
ιδίως νέοι, ενδέχεται να οδηγηθούν εκτός αγοράς εργασίας, λόγω
πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού)…
Θα χάσει η Ελλάδα συνολικά, με τη μείωση της ποιότητας και
της αύξησης του κόστους των έργων. Μείωση της αμοιβής των
μηχανικών σημαίνει αναγκαστικά διάθεση λιγότερου χρόνου για
τη μελέτη ενός έργου. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει, για λόγους
ασφαλείας, σε υπερδιαστασιολόγηση των κατασκευών, με άμεση
επίπτωση την αύξηση του κόστους κατασκευής…
Θα χάσουν τα δημόσια ταμεία, που με τη δαμόκλειο σπάθα του
Μνημονίου να επικρέμαται πάνω από την Ελλάδα, «αραχνιάζουν»
ελλείψει ρευστότητας. Τι θα χάσει το δημόσιο; Ούτε λίγο ούτε πολύ
230 εκατ. ευρώ. Το χρόνο.
Έχουμε και λέμε: τα 200 εκατ. θα βγάλουν «φτερά» και θα εξα-
φανιστούν, λόγω μη είσπραξης ΦΠΑ, ΦΕΜ, χαρτόσημων. Άλλα 20
εκατ. θα χαθούν για το ΤΕΕ. Περίπου 12 εκατ. θα χαθούν από τις
εισφορές του ασφαλιστικού συστήματος και 6 εκατ. από τη χρημα-
τοδότηση του ΕΜΠ και άλλων πολυτεχνικών σχολών, όπως συνόψι-
σε πρόσφατα ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Χ.Σπίρτζης.
Ποιο νόημα έχει λοιπόν η επίθεση κατά του κώδικα αμοιβών των
μηχανικών, που τόσο ανεύθυνα «σιγοντάρεται» κι από άλλες επαγ-
γελματικές/παραγωγικές τάξεις; Μήπως το ζητάει η ΕΕ, που τόσο
στενός κορσές μας έχει γίνει εσχάτως; Η απάντηση είναι ρητά
«όχι».
Η κοινοτική οδηγία 2006/123 δεν υποχρεώνει τα κράτη-μέλη να
καταργήσουν τις διατάξεις περί ελαχίστων αμοιβών, ειδικά για
τους μηχανικούς. Επιπρόσθετα, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι
περιορισμοί που ισχύουν σε άλλες χώρες και καθιστούν το επάγ-
γελμα «κλειστό» (πχ, γεωγραφική, ιθαγένειας ή σύνθεσης εταιρι-
ών για την άσκηση του επαγγέλματος).
Με βάση όλα τα παραπάνω, ελπίζουμε απλά να πρυτανεύσει η
κοινή λογική. Να γίνει κατανοητό ότι η επιστημονική εργασία δεν
μπορεί να θεωρείται εμπόρευμα. Να ρίξουμε μια ματιά προς τα
έξω, για να συλλέξουμε τις διεθνείς καλές πρακτικές.

πηγη buildnet.gr
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 20-01-2011, 16:56
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Ε, μη γίνουμε κι Ευρώπη…

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από xurxes Εμφάνιση μηνυμάτων
Ε, μη γίνουμε κι Ευρώπη…




Στις ΗΠΑ η αμοιβή του επιβλέποντα μηχανικού ανέρχεται κατά
μέσο όρο στο 5% της συνολικής αξίας κάθε έργου. Δεν το λέμε
εμείς. Το λέει ο Emilio Colon, πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβου-
λίου Πολιτικών Μηχανικών.
Στη Γερμανία, οι αμοιβές υπολογίζονται με βάση επίσημο κώδικα
για τις υπηρεσίες αρχιτεκτόνων και μηχανικών,. Δεντολέμεεμείς.
ΤολέειοHonorarordnug fur Architecten und Ingeneuire (HOAI),
με άλλα λόγια ο προβλεπόμενος από την εθνική νομοθεσία κώδι-
κας,. «Υπάρχουν κατώτατα και ανώτατα όρια αμοιβών. Οι αμοιβές
για τους αρχιτέκτονες κυμαίνονται από 3% έως 31% του κόστους
του εκτελούμενου έργου», υπερθεματίζει ο Sven Silcher της Ομο-
σπονδίας Γερμανών Αρχιτεκτόνων.
Στην Ιταλία, οι ελάχιστες αμοιβές για τις υπηρεσίες πολιτικών και
περιβαλλοντολόγων μηχανικών ορίζονται από το νόμο και είναι
υποχρεωτικές. Δεν το λέμε εμείς. Το λέει το Διάταγμα του ιταλικού
υπουργείου Δικαιοσύνης, της 4ης Απριλίου 2001.
Στην Πορτογαλία υπάρχει επίσης Κώδικας Αμοιβών κατοχυρω-
μένος από την εθνική νομοθεσία. Τέτοιοι κώδικες υπάρχουν σε
σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, έστω και μη κατοχυρωμένοι
νομοθετικά. Δεν το λέμε εμείς. Το λέει η καταγραφή της κατάστα-
σης ανά χώρα, όπως την παρουσίασαν οι συμμετέχοντες σε διεθνή
συνάντηση σχετικής θεματολογίας, που διοργάνωσε το ΤΕΕ στην
Αθήνα.
Εν κατακλείδι, εννέα στις δέκα κοινοτικές χώρες έχουν μηχανισμό
καθορισμού των αμοιβών των μηχανικών, δεσμευτικό ή όχι! Στην
Ελλάδα, όμως, αποφασίζουμε …να μη γίνουμε Ευρώπη, ούτε φυ-
σικά ΗΠΑ. Εντάσσουμε το επιστημονικό έργο των μηχανικών στα
«κλειστά» επαγγέλματα, χωρίς …πολλή σκέψη κατά τα φαινόμενα.
Χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι το επάγγελμα του μηχανικού δεν μπο-
ρεί να χαρακτηριστεί κλειστό, πρώτα από όλα γιατί το πτυχίο δεν
είναι μαγαζάκι ούτε γραφείο που κληροδοτείται. Γιατί ο καθένας
μπορεί ελεύθερα να ασκήσει το επάγγελμα του μηχανικού, αν έχει
τα επιστημονικά και επαγγελματικά εχέγγυα.
Χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι αν ο κώδικας αμοιβών καταργηθεί,
δε θα χάσουν οι μηχανικοί μόνο (άσχετα αν χιλιάδες από αυτούς,
ιδίως νέοι, ενδέχεται να οδηγηθούν εκτός αγοράς εργασίας, λόγω
πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού)…
Θα χάσει η Ελλάδα συνολικά, με τη μείωση της ποιότητας και
της αύξησης του κόστους των έργων. Μείωση της αμοιβής των
μηχανικών σημαίνει αναγκαστικά διάθεση λιγότερου χρόνου για
τη μελέτη ενός έργου. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει, για λόγους
ασφαλείας, σε υπερδιαστασιολόγηση των κατασκευών, με άμεση
επίπτωση την αύξηση του κόστους κατασκευής…
Θα χάσουν τα δημόσια ταμεία, που με τη δαμόκλειο σπάθα του
Μνημονίου να επικρέμαται πάνω από την Ελλάδα, «αραχνιάζουν»
ελλείψει ρευστότητας. Τι θα χάσει το δημόσιο; Ούτε λίγο ούτε πολύ
230 εκατ. ευρώ. Το χρόνο.
Έχουμε και λέμε: τα 200 εκατ. θα βγάλουν «φτερά» και θα εξα-
φανιστούν, λόγω μη είσπραξης ΦΠΑ, ΦΕΜ, χαρτόσημων. Άλλα 20
εκατ. θα χαθούν για το ΤΕΕ. Περίπου 12 εκατ. θα χαθούν από τις
εισφορές του ασφαλιστικού συστήματος και 6 εκατ. από τη χρημα-
τοδότηση του ΕΜΠ και άλλων πολυτεχνικών σχολών, όπως συνόψι-
σε πρόσφατα ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Χ.Σπίρτζης.
Ποιο νόημα έχει λοιπόν η επίθεση κατά του κώδικα αμοιβών των
μηχανικών, που τόσο ανεύθυνα «σιγοντάρεται» κι από άλλες επαγ-
γελματικές/παραγωγικές τάξεις; Μήπως το ζητάει η ΕΕ, που τόσο
στενός κορσές μας έχει γίνει εσχάτως; Η απάντηση είναι ρητά
«όχι».
Η κοινοτική οδηγία 2006/123 δεν υποχρεώνει τα κράτη-μέλη να
καταργήσουν τις διατάξεις περί ελαχίστων αμοιβών, ειδικά για
τους μηχανικούς. Επιπρόσθετα, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι
περιορισμοί που ισχύουν σε άλλες χώρες και καθιστούν το επάγ-
γελμα «κλειστό» (πχ, γεωγραφική, ιθαγένειας ή σύνθεσης εταιρι-
ών για την άσκηση του επαγγέλματος).
Με βάση όλα τα παραπάνω, ελπίζουμε απλά να πρυτανεύσει η
κοινή λογική. Να γίνει κατανοητό ότι η επιστημονική εργασία δεν
μπορεί να θεωρείται εμπόρευμα. Να ρίξουμε μια ματιά προς τα
έξω, για να συλλέξουμε τις διεθνείς καλές πρακτικές.

πηγη buildnet.gr
Γι αυτο λεμε οτι, καποια τα μετρα μας τα επιβαλλουν κι εμεις τα αποδεχομαστε για να κανουμε το ''καλο παιδι'' ουτως ωστε
α) να παρουμε τα λεφτα της τροικας
β) να τυχουμε επιμυκηνση της αποπληρωμης και
γ) να σβηστει μερος του χρεους μας οπως ακουσα σημερα οτι προτιναν οι Γερμανοι!
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 20-01-2011, 19:24
lougs Ο/Η lougs βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Junior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Nov 2009
Περιοχή: ATHENS
Μoto: 1200 GS
Μηνύματα: 12
Προεπιλογή Απάντηση: Ε, μη γίνουμε κι Ευρώπη…

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP Εμφάνιση μηνυμάτων
γ) να σβηστει μερος του χρεους μας οπως ακουσα σημερα οτι προτιναν οι Γερμανοι!
Αν είναι αλήθεια
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
Χρήσιμο link για ποδοσφαιρόφιλους και μη frits Διάφορα 8 07-06-2010 18:30
Στάχτη και μπούρμπερη θα γίνουμε frits Ελλάδα 16 10-05-2010 16:06
Λέτε να γίνουμε Αργεντινή; siraxanz Ελλάδα 4 04-05-2010 01:54
Γιά να μη ξεχνιόμαστε............... MARK Μου τη δίνει που ..... 10 10-11-2009 19:04


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 19:06.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!