GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
 
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Prev Previous Post   Next Post Next
  #29  
Παλιό 19-03-2011, 06:48
gepol Ο/Η gepol βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Sep 2009
Περιοχή: Athens
Μoto: Honda ST 1300 Pan European
Μηνύματα: 1,483
Προεπιλογή Απάντηση: Την άλλαξα....

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από teo71 Εμφάνιση μηνυμάτων
Τώρα εγώ είμαι άσχετος από τεχνικά, οπότε μη με παρεξηγήσετε..

Μπορείς νά αλλάξεις μόνο την πίσω ανάρτηση και μάλιστα από άλλη μάρκα?

Η οδική συμπεριφορά δεν επηρεάζεται, που η μία είναι παλιά και η άλλη καινούρια?

Πώς συνεργάζονται 2 αναρτήσεις από άλλες μάρκες?

Πως καταλαβαίνεις ότι μία ανάρτηση θέλει αλλαγή?

Αυτά





Για αρχή...............
Με απλά λόγια. Η ανάρτηση αποτελείται απο 2 μέρη. Το ελατήριο και την μπουκάλα. Το ελατήριο έχει χρήση για την στήριξη της μηχανής καθ'ύψος αλλά και την ελαστικότητα κατά την οδήγηση.

Η μπουκάλα χρησιμεύει για εμποδίζει το ελάτήριο να κινείται ελεύθερα και να σκάει σαν τόπι.

Η ρύθμιση του ελατηρίου(προφόρτηση) έχει σαν ρόλο την ρύθμιση του ύψους στήριξης της μηχανής ανάλογα το φορτίο και μόνο.

Η ρύθμιση της μπουκάλας(ρύθμιση επαναφοράς) έχει σαν ρόλο να μειώση την ταχύτητα εκτόνωσης του ελατηρίου κάνοντας το σύνολο πιο σφικτό.

(Ενα λάθος που έχω δεί να λέγεται πολλές φορές είναι ότι ρυθμίζοντας την προφόρτιση ελατηρίου σκληραίνει η ανάρτηση. Οχι δεν γίνεται κάτι τέτοιο, η προφόρτιση ρυθμίζει το ύψος στήριξης της μοτό ανάλογα το φορτίο/βάρος. Αυτό που "σκληραίνει/μαλακώνει" την ανάρτηση είναι η ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και μόνον)

Στις μοτό επειδή η σχεδίαση και κατασκευή κατά μέγιστο λόγο οι αναρτήσεις είναι ανεξέρτατηες μεταξύ τους δεν υπάρχει πρόβλημα να αλλάζει μόνο μία ανάρτηση, αλλά πάντα είναι καλό και φυσικά ανάλογα την μοτό/κατάσταση να κάνει κανείς μια "αναβάθμιση" και στις 2, όπως σωστά προαναφέρθηκε. Τώρα ανάλογα με την μοτό, και ανάλογα για ποιά χρήση προορίζονται άλλοτε υπάρχουν ρυθμίζεις άλλοτε όχι. Στην δική μου για παράδειγμα η εμπρός ανάρτηση δεν έχει κανενός είδους ρύθμιση ενώ η πίσω έχει και τις 2. Το σύνηθες και επειδή στις μοτό το βάρος του αναβάτη και φόρτωμα επιρρεάζει περισσότερο το πίσω μέρος εκεί υπάρχουν ρυθμίσεις και όχι εμπρός.

Η οδική συμπεριφορά αλλάζει με την τοποθέτηση μιας καινούργιας ανάρτησης και με σωστές ρυθμίσεις έρχεται πιο κοντά προς το ιδανικό. Ιδανικό σημαίνει ανάλογα τον αναβάτη και ανάλογα το τεραίν. (Δρόμος/ταχύτητα/φόρτωμα)

Δεν τίθεται θέμα συνεργασίας αναρτήσεων απο διαφορετικές μάρκες. Αυτό που χρειάζεται είναι να ρυθμιστούν σωστά. Αρα μπορείς να βάλεις μια αναρτηση είτε αλλάζοντας το ελατήριο είτε την μπουκάλα είτε και τα δύο, απο οποιδήποτε μάρκα αρκεί να είναι ειδικά κατασκευασμένα για την μοτό σου. Οι καλές μάρκες μετά την (κατά πολλούς) θεότητα Ohlins, είναι οι White Power, Willbers κα.

Οπως είπα και πιο πάνω, η ανάρτηση αποτελίται απο 2 μέρη. Με απλό τρόπο λοιπόν: Αν το ελατήριο θέλει αλλαγή το καταλαβαίνεις απο το ύψος στήριξης της μοτό. Βάλτην δίπλα σε μια καινούργια αρκιβώς ίδιο μοντέλο και με ακριβώς την ίδια ρύθμιση στην προφόρτηση και αν η δικιά σου είναι πιο χαμηλά θέλεις ελατήριο. Συνήθως είναι πιο ευκολο και ενδεικτικό με κάποιο βάρος επάνω. Οι μηχανές που συγκρίνεις πρέπει να έχουν ιδιο επιπρόσθετο βάρος (Μην έχει κάποιος κατσαρολικά στην πισω βαλίτσα ή πέτρες )

Με τον ίδιο τρόπο ελέγχεις και την μπουκάλα, αλλά σχετικά ανάποδα (άσχετα που μια χαλασμένη η κουρασμένη μπουκαλα σου "μιλάει" την ώρα της οδήγησης, φαντάζομαι θα έχεις δεί σε κάποιες ####### μακρίες ανωμαλίες ενός δρόμου κάποια αυτοκίνητα/μηχανές να ανεβοκατεβαίνουν πάνω απο μια φορά μέχρι να έρθουν σε κατάσταση ηρεμίας - αυτό σημαίνει κατεστραμένη ανάρτηση με επείγουσα ανάγκη αντικατάστασης/επισκευής). Συμπιέζεις την μπουκάλα( ρίχνεις βάρος πάνω στην μηχανή) και την αφήνει απότομα. Δεν πρέπει να κάνει γκελ, και πρέπει να επανέρθει στο ύψος της όχι πιο γρήγορα απο ότι μια καινουργια. Εννοείται ότι και οι 2 μηχανές πρέπει να έχουν ακριβώς την ίδια ρύθμιση στην "απόσβεση επαναφοράς)

Αυτά που σού είπα είναι ένας απλοϊκός τρόπος ελέγχου και αναβαθμίσεων των αναρτήσεων. Μπορεί να με συμπληρώσει ο GeorgeP με τα κλασσικά του τεχνικά σεντόνια

Last edited by gepol; 19-03-2011 at 07:08.
Reply With Quote
 


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
T 800 CDI Την γνωριζετε? panagiotis.farmer Γενικά - Μοτοσυκλέτα 9 30-01-2011 09:16
Την βοηθεια σας..... Ακιs Τεχνικά θέματα διάφορα 38 25-12-2010 03:01
Την γνωμη σας........... riko46 Πολιτισμός 4 10-10-2010 14:04
Την άποψή σας sakis656 Ένδυση 13 03-02-2010 18:37
Την γνώμη σας παρακαλώ !!! arisxios Εξοπλισμός μοτοσικλέτας 24 15-11-2009 18:14


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 01:41.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!