![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mε αιχμή τη βαριά βιομηχανία και τον τουρισμό, αλλά και ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης μακροπρόθεσμης πνοής, η Τουρκία χρόνο με τον χρόνο ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια οικονομική σκηνή. Οι προοπτικές της χώρας σε οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο φαντάζουν ιδανικές.
Η σύγχρονη βιομηχανία και η παραδοσιακή βιοτεχνία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τουρκικής οικονομίας, σε ένα μίγμα στο οποίο τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος η πρώτη. Την ίδια στιγμή, η γειτονική χώρα διαθέτει έναν διευρυνόμενο ιδιωτικό τομέα, παρά το γεγονός ότι το κράτος φροντίζει να διατηρεί τον έλεγχο στη βιομηχανία, στις τράπεζες, στις τηλεπικοινωνίες και στις μεταφορές. Η CIA τοποθετεί την Τουρκία στις ανεπτυγμένες χώρες, ενώ πολύ συχνά η χώρα κατηγοριοποιείται από οικονομολόγους στις νέες βιομηχανικές χώρες. Αποτελεί ιδρυτικό μέλος του ΟΟΣΑ από το 1961, και της ομάδας των 20 βιομηχανικών κρατών G20. Παράλληλα, από τις 31 Δεκεμβρίου του 1995, η Τουρκία βρίσκεται σε εμπορική σύνδεση με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με το Forbes, στην Κωνσταντινούπολη διαμένουν 35 δισεκατομμυριούχοι, αριθμός που την κατατάσσει 4η στον σχετικό πίνακα, στον οποίο προηγούνται η Μόσχα με 74, η Νέα Υόρκη με 71 και το Λονδίνο με 36. Η Κωνσταντινούπολη ξεπερνάει εδώ το Χονγκ Κονγκ, το Λος Άντζελες, το Τόκιο κ.ά. Η μεγαλύτερη βιομηχανία είναι αυτή των υφασμάτων και των ρούχων, ενώ ακολουθούν αυτές της διύλισης, των χημικών, του σιδήρου και του χάλυβα, των αυτοκινήτων και των μηχανημάτων. Το 2007 η χώρα ήταν βάσει παραγγελιών που δέχθηκε, 4η τόσο στον κλάδο κατασκευής εμπορικών πλοίων, πίσω από την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, όσο και σε αυτόν της κατασκευής πολυτελών μέγα γιοτ, πίσω από την Ιταλία, τις Η.Π.Α. και τον Καναδά. Από την άλλη πλευρά, οι τούρκοι πολίτες που ανήκουν στη μεσαία τάξη διαρκώς διευρύνουν την απόσταση που τους χωρίζει από την κατώτερη τάξη, αφού διαρκώς αυξάνουν τα έσοδά τους. Το κατά κεφαλή ΑΕΠ της χώρας, που ήταν μικρότερο από αυτό του Μεξικού έως το 2001, σήμερα τετραπλασιάστηκε, αγγίζοντας τα 13.905 δολάρια, με βάση τα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας. Ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία Η Τουρκία θεωρείται ήδη ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων στην ανατολική και στην αναπτυσσόμενη Ευρώπη, πίσω από τη Ρωσία. Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της Wall Street Journal, η Τουρκία αναμένεται το 2011 να ξεπεράσει την Τσεχία στην παραγωγή οχημάτων, ενώ το 2010 η χώρα αύξησε τη σχετική παραγωγή κατά 33%, παρά τη διεθνή οικονομική κρίση. Την ίδια στιγμή οι αναλυτές του διεθνούς οίκου HIS Automotive, εκτιμούν ότι η γειτονική χώρα θα παράγει του χρόνου περισσότερα από 1.000.000 αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον προηγούμενο μήνα η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery Automobile ανακοίνωσε ότι θα χτίσει νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Τουρκία, για οχήματα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά. Στην ίδια κατεύθυνση, η Ford θα διευρύνει εντός του 2011 το δίκτυο συνεργασίας με Τούρκους κατασκευαστές, ενώ η Renault έχει ήδη ανακοινώσει ότι το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο Fluence θα κατασκευαστεί στην Προύσα. Η φήμη της Τουρκίας στην αυτοκινητοβιομηχανία όμως έχει περάσει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στη Νέα Υόρκη, όπου η τουρκική εταιρεία παραγωγής οχημάτων Karsan διεκδίκησε με άλλες 2 αυτοκινητοβιομηχανίες την κατασκευή ενός νέου μοντέλου ταξί που θα κινείται στην αμερικανική αυτή πόλη με ηλεκτρική ενέργεια ή φυσικό αέριο, με πρόβλεψη για εξυπηρέτηση και ατόμων με ειδικές ανάγκες, με τον κωδικό V1. Αντίπαλος του V1 στον σχετικό μειοδοτικό διαγωνισμό είναι και το Transit Connect της Nissan, το οποίο κατασκευάζεται... στην Τουρκία. Όπλο ο τουρισμός Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους της τουρκικής οικονομίας. Ισχυρό όπλο των γειτόνων είναι η τουριστική αναβάθμιση, αλλά και η στρατηγική προβολή προορισμών όπως είναι η Κωνσταντινούπολη και τα περίχωρά της, η Σμύρνη και γενικά όλες οι μεγάλες πόλεις της Μικράς Ασίας. Το ισχυρό πλήγμα που υπέστη η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό λόγω των οικονομικών της προβλημάτων, έστρεψε το προηγούμενο καλοκαίρι μεγάλο αριθμό ευρωπαίων τουριστών στην Τουρκία. Φυσικά τον δικό τους θετικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξης της γείτονος έχει παίξει και η ουσιαστική αναβάθμιση των υποδομών της, σε κάθε επίπεδο. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι και οι διαφημίσεις που προβάλλουν τα τουριστικά αξιοθέατα της Τουρκίας, στις οποίες ξεχωριστό ρόλο έχει και ο ιδιωτικός τομέας. Oι διεθνούς εμβέλειας διαφημίσεις της Turkish Airlines, στις οποίες συμμετέχουν πολύ μεγάλα ονόματα της show biz, όπως π.χ. ο διάσημος αμερικανός ηθοποιός George Clooney, είναι ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όπως και οι διαφημίσεις του Τουρκικού Υπουργείου Τουρισμού για τις πόλεις τις Μικράς Ασίας, π.χ. για την Έφεσο, στις οποίες προβάλλονται τα αρχαία αξιοθέατα που παραπέμπουν ευθέως στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Οι ελληνικές επενδύσεις στην Τουρκία Σύμφωνα με στοιχεία του ελληνοτουρικού εμπορικού επιμελητηρίου, το σύνολο των ελληνικών επενδύσεων στην Τουρκία υπερβαίνει τα 6 δισ. δολάρια και καλύπτει ποικίλους τομείς εκ των οποίων ο πλέον σπουδαιότερος είναι ο τραπεζικός. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα βρίσκεται μέσα στους 5 πρώτους ξένους επενδυτές στην Τουρκία τα τελευταία 5 χρόνια. Η επένδυση της Εθνικής Τράπεζας στην Τουρκία μέσω της εξαγοράς της Finansbank που ολοκληρώθηκε το 2007, θεωρείται η μεγαλύτερη ελληνική εισροή κεφαλαίων στη γείτονα χώρα. Το 2006, η Εθνική είχε εξαγοράσει το 46% της Finansbank έναντι 2.154 δισ. ευρώ και το 2007 αγόρασε το υπόλοιπο ποσοστό έναντι 1,7 δισ. ευρώ. Μάλιστα, σε ένα περιβάλλον οικονομικής κρίσης, τα κέρδη της Finansbank είναι τέτοια που καλύπτουν σε έναν βαθμό τις απώλειες που έχει η Εθνική Τράπεζα στην ελληνική αγορά. Κάτι τέτοιο φάνηκε ιδιαίτερα το 2010, όταν και κορυφώθηκε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Το 2007 εξάλλου, η Eurobank EFG προχώρησε σε αύξηση του ποσοστού συμμετοχής από 30% στο 70% στην τουρκική τράπεζα Tekfenbank, έναντι 142 εκατ. ευρώ. Είχε προηγηθεί, το 2006, η επένδυση της Ίντραλοτ στην τουρκική Intelteck αξίας 69 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του επιμελητηρίου, οι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Τουρκία, εκ των οποίων πολλές είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο, ξεπερνούν τις 50, με συνολικές επενδύσεις κεφαλαίου που υπερβαίνει τα 4 δισ. ευρώ. Μερικές από τις πλέον σημαντικές ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γειτονική χώρα είναι οι Alumil, BSB, Cardico, Eurodrip, Gerolymatos, Intracom, Kleeman Hellas, Linomedia, Moda Bagno, Nηρέας, Ridenco, Sarantis, Sato, S&B Industrial Minerals, Τιτάν, Χαλκόρ, διαγνωστικό και θεραπευτικό κέντρο Αθηνών, Υγεία κ.ά. Ωστόσο και η ελληνική αγορά επικοινωνίας έχει συμφέροντα στην Τουρκία. Πριν μερικά χρόνια η Civitas ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της γείτονος, Global Tanitim, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη δικτύου στη νοτιοανατολική Ευρώπη και τις παρευξείνιες χώρες. Όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση που έγινε το 2007, με την κίνηση αυτή δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη και ισχυρότερη εταιρεία στην Ελλάδα και την Τουρκία με κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 16 εκατ. ευρώ, 120 εξειδικευμένα στελέχη και περισσότερους από 50 πολυεθνικούς και τοπικούς πελάτες. Πέρα από κάποιες συνεργασίες που κατά καιρούς είχε η Top Mage με εταιρείες επικοινωνίας στην Κωνσταντινούπολη, οι ελληνικές εταιρείες επικοινωνίας θα έλεγε κανείς ότι δεν έχουν «αγγίξει» στρατηγικά την Τουρκία. |
|
|
![]() |
||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
Στον Ταυγετο με τον Βρωμιαρη........ | gsmaniac | Χωμάτινες εξορμήσεις | 56 | 26-11-2010 22:59 |
Θα φθάσουμε κι εμείς στην θέση τους! | Arkas | Αστεία Video | 18 | 26-06-2010 20:34 |
Στον ΣΚΑΪ οι αγώνες MotoGP | frits | Αγώνες | 3 | 21-03-2010 22:16 |
Στον «αέρα» χιλιάδες λογαριασμοί της Hotmail | Kwstas_kef | Yπολογιστές - Διαδίκτυο - Consol - Games | 1 | 06-10-2009 12:14 |
Στον κουρέα | wolferin | Ανέκδοτα | 7 | 06-07-2009 15:38 |