![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
![]()
«Αθώοι» για την ακριβότερη βενζίνη της Ε.Ε.!
![]() ![]() ![]() Τα τελευταία στοιχεία που έδωσε την περασμένη εβδομάδα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ότι στη χρεοκοπημένη Ελλάδα, με την κατανάλωση καυσίμων να καταρρέει και τα πρατήρια, αλλά ακόμη και εταιρείες χονδρικής εμπορίας, να βάζουν «λουκέτα», πληρώνουμε την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρώπη των 27. Τα στοιχεία (τιμές σε ευρώ/χίλια λίτρα) παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα που επεξεργάσθηκε το "Badmoney", κατατάσσοντας τις χώρες από την ακριβότερη στη φθηνότερη: Χώρα Τιμή αμόλυβδης Ελλάδα 1670 Ολλανδία 1644 Δανία 1626,13615 Φινλανδία 1584 Πορτογαλία 1554 Ην. Βασίλειο 1546,628766 Βέλγιο 1546,2 Γερμανία 1540 Ιρλανδία 1532 Ιταλία 1529,36 Σουηδία 1524,403542 Γαλλία 1503 Σλοβακία 1459 Τσεχία 1443,150259 Μάλτα 1410 Ουγγαρία 1391,98461 Αυστρία 1374 Λιθουανία 1333,824722 Ισπανία 1323,26 Λετονία 1304,654443 Λουξεμβούργο 1304,05 Πολωνία 1270,835631 Σλοβενία 1264 Ρουμανία 1233,561227 Εστονία 1218 Κύπρος 1217,6 Βουλγαρία 1165,149811 Μέσος Όρος Ε.Ε. 1500,392335 Δεν χρειάζεται να έχει κανείς διδακτορικό στην οικονομική επιστήμη, για να αντιληφθεί ότι στην πολύπαθη ελληνική αγορά καυσίμων οι τιμές δεν καθορίζονται από τις δυνάμεις της προσφοράς και ζήτησης σε περιβάλλον ελεύθερου ανταγωνισμού, αλλά από άλλες «δυνάμεις», που πιθανότατα εμπίπτουν στο πεδίο ευθύνης της «τυφλής» ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού. Όσοι σπεύσουν να «αθωώσουν» προκαταβολικά το κύκλωμα παραγωγής και διακίνησης καυσίμων, με το έωλο επιχείρημα ότι για την άγρια κερδοσκοπία στην αμόλυβδη «φταίει» η μεγάλη αύξηση στους φόρους κατανάλωσης, καλά θα κάνουν να ρίξουν μια ματιά στο χάρτη που δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπου παρουσιάζεται η σχέση των συνολικών φόρων που επιβαρύνουν τη βενζίνη με τις τελικές τιμές. Εκεί θα διαπιστώσουν με έκπληξη, ότι η φορολογική επιβάρυνση των καυσίμων στην Ελλάδα δεν είναι υψηλή, συγκριτικά με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα οι φόροι συμμετέχουν με ποσοστό 59% στην τελική τιμή, δηλαδή ακριβώς όσο και στην Γερμανία. Μόνο που, όπως φαίνεται και στον πίνακα, στην Γερμανία η τελική τιμή είναι κατά 130 ευρώ/χιλιόλιτρο φθηνότερη από την Ελλάδα, προφανώς επειδή εκεί λειτουργεί η αγορά σε πιο υγιείς συνθήκες. Είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού ότι κάτι πάει στραβά στη λειτουργία της ελληνικής αγοράς καυσίμων, που ελέγχεται ασφυκτικά από ελάχιστους «παίκτες» (κυρίως τους καθετοποιημένους ομίλους των δύο διυλιστηρίων), με τον υγιή ανταγωνισμό να «πνίγεται» από ένα αχανές, περιοριστικό πλαίσιο, που δεν επιτρέπει καν την εισαγωγή φθηνών καυσίμων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ή την ανεμπόδιστη λειτουργία ανεξάρτητων εμπόρων (ακόμη και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ ακόμη δεν έχουν καταφέρει να αναπτυχθούν στην αγορά καυσίμων της Ελλάδας!). Τι κάνει η ανεκδιήγητη Επιτροπή Ανταγωνισμού μπροστά σε όλα αυτά τα προβλήματα της αγοράς, που καταλήγουν σε τεράστιες επιβαρύνσεις των καταναλωτών και, τελικά, της εθνικής οικονομίας, προς όφελος ελάχιστων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων; Φροντίζει να «αθωώνει» τα διυλιστήρια, δηλαδή τους ισχυρότερους παράγοντες της αγοράς, από κατηγορίες για καταχρηστικές πρακτικές! Τον Νοέμβριο του 2006, ο τότε πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλέκος Αλαβάνος, είχε υποβάλει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μια πολύ σοβαρή καταγγελία για τα ΕΛΠΕ, που ελέγχουν τα τρία τέταρτα της αγοράς στη διύλιση, και την Motor Oil, που ελέγχει το 1/4. Μεταξύ άλλων, στην καταγγελία περιλαμβάνονταν στοιχεία που έδειχναν ότι τα δύο διυλιστήρια, από κάποια... σατανική σύμπτωση, πωλούσαν όλους τους τύπους καυσίμων, πλην της σούπερ αμόλυβδης, όπου είχαν ελάχιστη διαφορά, με την ίδια προσαύξηση επί της διεθνούς τιμής που δίνεται από το Platt's. «Το κεντρικό θέμα της καταγγελίας μας είναι ακριβώς ο προκαθορισμός των τιμών ο οποίος γίνεται με έναν σκανδαλώδη τρόπο, διότι έχουμε ταύτιση στο σύνολο σχεδόν, των τιμών των προϊόντων ανάμεσα στις δύο επιχειρήσεις, πράγμα το οποίο αντιβαίνει σε μια οικονομία που έχει ως σημαία της την έννοια του ανταγωνισμού», τόνιζε τότε ο πρόεδρος του ΣΥΝ (αναλυτικά τα στοιχεία της καταγγελίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ: Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας | Παρέμβαση Συνασπισμού προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού). Με μια απόφαση που μάλλον δείχνει την αγωνία της Επιτροπής να μην... διαπιστώσει παραβάσεις δύο πανίσχυρων επιχειρηματικών ομίλων, η οποία δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της τις ημέρες του Πάσχα, η Επιτροπή παραδίδει λευκότερους και από... περιστέρια τους δύο πανίσχυρους ομίλους των καυσίμων (όποιος αντέχει να διαβάσει ατέλειωτες σελίδες νομικών ακροβασιών χωρίς αποτέλεσμα μπορεί να ανατρέξει εδώ: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ). Η Επιτροπή, που για την έρευνά της δεν μπήκε καν στον κόπο να χρησιμοποιήσει στοιχεία από το Platt's, αλλά χρησιμοποίησε άσχετα στοιχεία για την τιμή του μπρεντ (!), συμπεραίνει ότι υπάρχουν ορισμένες διαφορές στην τιμολόγηση μεταξύ των δύο διυλιστηρίων (ποιες, άραγε ![]() Ασφαλώς, τόσο ο κ. Ασ. Κομνηνός, που υπογράφει την απόφαση, όσο και τα λοιπά μέλη της Επιτροπής που συμμετείχαν στη διαδικασία, αλλά και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, που για χρόνια ερευνούσε το θέμα, αξίζουν συγχαρητηρίων, αφού κατάφεραν να παραθέσουν ατέλειωτα νομικά επιχειρήματα, για να πείσουν ότι ο υγιής ανταγωνισμός θριαμβεύει στην αγορά καυσίμων και, ιδίως, μεταξύ των δύο εγχώριων διυλιστηρίων. Θα είχε ενδιαφέρον ένα επόμενο «πόνημα» των άξιων υπερασπιστών του ανταγωνισμού, όπου θα μας εξηγήσουν πώς γίνεται να καταρρέει η οικονομία και η ζήτηση στην αγορά καυσίμων και να πληρώνουν οι Έλληνες ακριβότερες τιμές από τους πολύ πλουσιότερους Γερμανούς, που απολαμβάνουν μάλιστα αυτή την περίοδο ρυθμούς ανάπτυξης από τους μεγαλύτερους των τελευταίων χρόνων. Ίσως, τελικά, στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα να ενσωματώνεται κάποιο κόστος επιβράβευσης των παραγόντων της αγοράς για την άψογη λειτουργία του ανταγωνισμού! Last Updated on Monday, 27 June 2011 03:02 Cretalive.gr :: Είδα - Άκουσα :: Αθώο το καρτέλ της βενζίνης! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Προχθές στον καφέ ο vteo (αφού μας είπε πράγματα για το ταξίδι του) μας είπε ότι στην Φιλανδία νομίζω είχε 2,10 η βενζίνη.
Τι γίνεται τώρα, να είναι παλιό λές το άρθρο? Ή να κατάλαβα εγώ κάτι λάθος.. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Ομως συμφωνα με την ΕΕ εκει σημερα η βενζινη στοιχιζει 1,589ε το λιτρο. http://www.politis-europe.com/cgibin/hweb?-A=576&-V=people Στην γερμανια η τιμη της βενζινης τον Μαιο ηταν 1,60 με αυξανομενη ταση http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15109226,00.html Στην ευρωπη των 27 η τιμη πωλησης της βενζινης αυξηθηκε κατα 20% μεσα σε ενα χρονο (Μαιος2010-μαιος 2011) http://www.politis-europe.com/cgibin/hweb?-A=593&-V=people |
#4
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
η βενζίνη τώρα που μιλάμε στο Μόναχο είναι 1,55 και πάμε για ιούλιο.... και όχι δεν παίζει καμιά αυξανόμενη τάση... εγώ ποιον να πιστέψω? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Γιατί σας προβληματίζει η τιμή. Εγώ προσωπικά όπου και να είμαι 20€ έβαζα και εξακολουθώ να βάζω το ίδιο..
Το έχω λύσει το πρόβλημα της ακρίβειας.... ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Αντε κι έχει 2,10 € στη Φινλανδία η βενζίνη... έχετε υπόψη σας ποιος είναι ο βασικός μισθός εκεί...??
Αν δεν κάνω λάθος 1.550 € μικτα.... ο ΒΑΣΙΚΟΣ !!!! ![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Αν στην Φινλανδία ο μισθός είναι 1550€ μικτά, που έχουν κατά κανόνα πολύ μεγαλύτερη φορολαγία νομίζω 40%, τότε στα χέρια του ο εργαζόμενος παίρνει 930.
Αρα σε ένα χρόνο, λαμβάνει 11160€. Στην ελλάδα τα 11160€ καθαρα αντιστοιχούν σε μηνιάιο καθαρό μισθο 797€. (Οι 14 μισθοί, δεν ισχύουν πουθενά). Απο μέλος στο International Varadero Forum, το Varadero στην Φινλανδία κοστίζει 22.000€. Τα συμπεράσματα δικά σας.... Απλά θέλω να πω με όλα αυτά ότι ο μισθός στην Ελλάδα, δεν είναι τόσο τραγκός όσο θέλουμε να λέμε. Αλλού είναι τα τραγικά..... Πάντως στο τέλος του 2009, αρχές 2010, σε ταξίδι μου στην Αγγλία και Βέλγιο, η αμόλυβδη κόστιζε απο 1,05-1,15 μαξ. Απορώ την τεράστια άνοδο που λέτε.... Last edited by gepol; 28-06-2011 at 06:34. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
«Καμπάνα» για την πρόκληση της Ντιναμό | ortho | Επικαιρότητα | 6 | 22-03-2011 21:24 |
Έλα πες την αλήθεια...δεν έρχεσαι για βενζίνη... | γιαγια αρκουδα | Αστεία Video | 22 | 30-08-2010 11:57 |
Cool Βρείτε την πιο φθηνή βενζίνη στην περιοχή σας | xurxes | Γενικά - Μοτοσυκλέτα | 5 | 26-03-2010 12:12 |
Τριχόπτωση: Μυστικά για την αποφυγή της | skippybi | Υγεία | 9 | 14-05-2009 07:01 |