GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 04-03-2012, 20:41
eliso Ο/Η eliso βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Sep 2010
Περιοχή: athina
Μoto: bmw1200gs
Μηνύματα: 65
Thumbs up Πως βάφω τον "καθρέφτη" της μηχανής που έχει ψωριάσει !!!

Επειδή πέρυσι έπαθα και εγώ εγκεφαλικό όπως ο φίλος http://www.gsforum.gr/%CE%A4%CE%B5%C...A%CF%8C-29202/
έκανα οτι βλέπετε στις φωτογραφίες και μου βγήκε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Όχι το ίδιο όπως οι φώτο αλλά πολύ καλύτερο από αυτό που ήταν πριν. Το βάζω εδώ για να το κάνει όποιος θέλει.
Ένα πρόβλημα είναι οτι θέλει χώρο για 2-3 μέρες και άλλο ένα οτι πρέπει να είσαι συνέχεια ανάσκελα.
Όποιος έχει τρόπο να σηκώσει την μηχανή ψηλά είναι θεός.Γιατί το ανάσκελα συνέχεια δεν παίζεται






R1200GS front engine cover corrosion - poor design, bare aluminium/alloy, poor paint coating = guaranteed corrosion! Just a few months later and I removed the black plastic belt cover to check the state of the replacement engine cover...
I've coated the whole 'at risk' area in Waxoyl (alternatively use ACF50) and have removed the foam rubber 'sound deadening pad' that sits within the black plastic belt cover (and traps dirt, road salt and moisture!) now to hopefully halt the corroding process but will keep a close eye!
Top TIP: If it's still in place (many BMW Dealers ditch it!;-) remove the foam rubber 'sound deadening' pad - no noticeable effect on engine noise :shrug: .......this is a major contributor to the corrosion problem ;-)



Prevention:
  • Remove the sound deadening pad if installed
  • Remove the black plastic belt cover occasionally to remove accumulated dirt, road salt etc
  • Coat vulnerable areas beneath the black plastic cover in Waxoyl or ACF50
Corroded R1200GS Front Engine Cover Repair & Painting


To get the best results you'd need to remove the engine cover (BMW refer to 'gear case cover') but doing that is a pretty big job. You would have to drain the engine oil and to get the casing off, remove the crankshaft pulley that drives the alternator belt (not easy without a special tool to hold it while you undo the large nut - final torque 140 Nm;-) The cover should then pull forward with both bearings still in the cover (crankshaft and timing gear) provided you've undone all the bolts around the cover! You would need to replace the oil seal in front of the timing cover bearing before reassembly to be on the safe side. Belt pulley to crankshaft M22 x 1.5 Initial torque, 40 Nm Final torque, 140 Nm
Belt cover (black plastic) to engine
5 screws (M5 x 16) - torque 5 Nm
Bearing cap, front auxiliary shaft on
timing case cover
4 bolts (M6 x 20) - torque 8 Nm
Front engine cover (gearcase cover)
to crankcase
16 of (M6 x 30) - torque 8 Nm

So, repair and repaint in situ it is then :-)
What you'll need:
Paint Stripper
'Wet & Dry' fine grade sandpapers
Acid Etch Primer (e.g. from Halfords - U-POL Etch Primer)
NB: Acid etch primers give better adhesion to aluminium, ordinary primer will not bond permanently to the aluminium surface;-)
Wurth paint & lacquer
Stainless Steel Replacement Bolt kit (optional)

Wurth clear lacquer, Wurth silver alloy wheel paint, U-Pol acid etch primer
and Nitro Mors paint stripper
'Wurth German Alloy Silver Wheel Paint Lacquer' topped off with the same company's clear lacquer gives a paint finish that is pretty close to the BMW factory original finish and it seems pretty durable. One source of the paint is Performance Motor Care
R1200GS Front Engine Casing Repair & Painting
by ukGSer Phil 'the beer hunter' Dec2009

See also: ukGSer forum thread Front cover corrosion pics for info on how 'Easyrider5258' went about the same job on his BMW R1200RT
Winter's here so it's time to do something about my flakey engine casing on my 1200GS!
I'm in no rush so I'm taking my time.
I've ordered Wurth paint & lacquer so I can't really get stuck in before that arrives. There's a set of A4 marine grade stainless bolts on the way too.

Day 1:
Assessed the situation.

Removed the crashbars & sump plate. (AndyW: I found that I can remove the black plastic belt cover without removing crashbars, may depend on brand, I have Hepco & Becker bars. Removal may be best for 'space' depending on how big a paint job you have to do)
Made a start removing loose paint.
....some of which came off in large flakes!
Remove the 12 lowermost securing bolts from the engine casing (or as many as required for your repair job). I replaced all the original items with stainless steel replacement bolts. The bolts around the casing are M6 x 30 (make sure you ask for Allen headed set-screws i.e threaded right up to the head).
TIP: Shaw Stainless Steel Fasteners do replacement bolt / fixing kits for the R1200GS and many other BMW motorcycles.
Day 2:
Take the paint back some more and clean.
I didn't have to take the front wheel out but I wanted to replace the tyre so now seemed like a good time and it did make life easier with more space to work in.
Made a start stripping back the paintwork. (Nitromors, £3.98 - B&Q )

I'll do this in stages because it's very boring and I want to do a decent job (and great care is required with the paint stripper!;-).
I'm just applying nitromors in small areas with a small brush & slowly working around the casing paying attention to removing all the paint around the mounting holes. The bolts are removed of course.
I realised today that all the weight is over the front so it won't balance on the mainstand without some support under the front. (note jack under engine, axle stand under front axle and DRZ wheels on the pillion area.)
Still waiting for the paint and lacquer to arrive so I'll finish off the stripping another day.
While I was stripping the paint I only removed 1 engine cover fixing bolt at a time and worked a small area to achieve a decent job. I found if I concentrated on little areas I got a better result. (When I came to spraying I removed the lower bolts in the visable area but kept a few upper bolts in situ).
Thanks to 'Easyrider5258' for the inspiration, info via PM and giving me a standard of preparation to aim for:
Easyrider5258's 1200RT
Day 3:

Stripped all the paint from the final visible area. Roughed up with some wet & dry fine sandpaper and cleaned. Ran the bike for a while to warm things up. Masked everything up.

Primed, painted and lacquered. (next three photos)
I spent a little over £35 on acid etch primer, paint & lacquer but only used 2 coats of primer and 3 or 4 coats of paint / lacquer


As soon as I peeled off the newspaper and masking tape I was impressed with the results :-)
Greased up the new stainless bolts and threw it all back together.
CARE: Greasing the bolts could result in over tightening due to reduced friction - personally [AndyW] I would assemble dry, torque to correct tightness and then spray ACF50 around the bolt heads to seal (once your new paint has had a few days to properly cure;-) Can't find any reference in the Manual :-(





I'm very pleased indeed!!....from this..
to this...

RESULT!! :-)
Από το Advrider.com
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 05-03-2012, 11:14
bakgs Ο/Η bakgs βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2011
Περιοχή: athina
Μoto: gs1200
Μηνύματα: 44
Προεπιλογή Απάντηση: Πως βάφω τον "καθρέφτη" της μηχανής που έχει ψωριάσει !

Τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε;;;;
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 05-03-2012, 18:45
mpekas kostas Ο/Η mpekas kostas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: Άνω Γαλάτσι - Αθήνα
Μoto: BMW R 1200 GS
Μηνύματα: 308
Προεπιλογή Απάντηση: Πως βάφω τον "καθρέφτη" της μηχανής που έχει ψωριάσει !

Reply With Quote
  #4  
Παλιό 05-03-2012, 21:26
Alkinoos Ο/Η Alkinoos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2011
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: BMW R1200GS Adventure
Μηνύματα: 982
Προεπιλογή

Η πιο απλη λύση είναι απλα να τον βγάλεις κ να τον βαψεις ηλεκτροστατικα.
Το κόστος δεν ξεπερνάει τα 30 Ευρω κ ο καθρέφτης βγαίνει σε 30 λεπτα.
Ούτε σπρέι ούτε ταινίες ούτε τίποτα.
Πιο πολυ θα κανεις να βάλεις εφημερίδες γύρω γύρω για να μη λερωσεις παρα να το βγάλεις κ να το κανεις σωστά.
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 05-03-2012, 21:33
adventure Ο/Η adventure βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Moderator
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: Ζάκυνθος
Μoto: BMW 1150GS Adventure Βασιλομήτωρ των ADV
Μηνύματα: 20,938
Προεπιλογή Απάντηση: Πως βάφω τον "καθρέφτη" της μηχανής που έχει ψωριάσει !

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Alkinoos Εμφάνιση μηνυμάτων
Η πιο απλη λύση είναι απλα να τον βγάλεις κ να τον βαψεις ηλεκτροστατικα.
Το κόστος δεν ξεπερνάει τα 30 Ευρω κ ο καθρέφτης βγαίνει σε 30 λεπτα.
Ούτε σπρέι ούτε ταινίες ούτε τίποτα.
Πιο πολυ θα κανεις να βάλεις εφημερίδες γύρω γύρω για να μη λερωσεις παρα να το βγάλεις κ να το κανεις σωστά.

Reply With Quote
  #6  
Παλιό 06-03-2012, 11:45
eliso Ο/Η eliso βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Sep 2010
Περιοχή: athina
Μoto: bmw1200gs
Μηνύματα: 65
Προεπιλογή Απάντηση: Πως βάφω τον "καθρέφτη" της μηχανής που έχει ψωριάσει !

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από bakgs Εμφάνιση μηνυμάτων
Τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε;;;;
Το οτι δεν έχω ένα κλειστό χώρο για να δουλέψω
Reply With Quote
  #7  
Παλιό 06-03-2012, 16:14
Alkinoos Ο/Η Alkinoos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2011
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: BMW R1200GS Adventure
Μηνύματα: 982
Προεπιλογή

Χωρίς πλάκα, εγω είμαι τόσο βλαμμενος που αν είχα πάθει κάτι τέτοιο, στο πεζοδρόμιο θα την είχα κάνει βιδες!!!

Φίλε που βρίσκεσαι; Αν είσαι Αθήνα, πολυ ευχαρίστως να βοηθήσω.
Reply With Quote
  #8  
Παλιό 06-03-2012, 17:07
paschalis Ο/Η paschalis βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2009
Περιοχή: thessaloniki
Μoto: R1200GS '04
Μηνύματα: 7,234
Προεπιλογή Απάντηση: Πως βάφω τον "καθρέφτη" της μηχανής που έχει ψωριάσει !

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Alkinoos Εμφάνιση μηνυμάτων
Χωρίς πλάκα, εγω είμαι τόσο βλαμμενος που αν είχα πάθει κάτι τέτοιο, στο πεζοδρόμιο θα την είχα κάνει βιδες!!!

Φίλε που βρίσκεσαι; Αν είσαι Αθήνα, πολυ ευχαρίστως να βοηθήσω.

Αλκινοε εισαι μεγαλη ψυχη φιλαρακι!
Βγαλτε το να γινει σωστα!
Reply With Quote
  #9  
Παλιό 14-03-2012, 12:08
xvitos Ο/Η xvitos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Μoto: gs1200
Μηνύματα: 546
Προεπιλογή Απάντηση: Πως βάφω τον "καθρέφτη" της μηχανής που έχει ψωριάσει !

Παιδιά αν φύγουν τα σαθρά, με ένα πινελάκι θα γίνει κατά 80% τέλειο. Με την σκόνη του δρόμου σε μιά μέρα δεν θα φαίνεται τίποτα. Γιατί σπρέυ και πιστόλι θέλουν τεράστια διαδικασία
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
QR codes.. Τι ειναι και πως "παιζει" το "πραγμα"?? black_hawk Yπολογιστές - Διαδίκτυο - Consol - Games 11 26-10-2011 22:14
Περαιτέρω λιτότητα ίσως οδηγήσει την Ελλάδα σε "εμφύλιο" gsmaniac Επικαιρότητα 23 07-09-2010 04:28
Πρέπει να "γυρίσει" το πολυτονικό σύστημα στην παιδεία ;;; arsy Ελλάδα 8 28-04-2010 19:15
Χ. Αλμούνια: "η Ελλάδα δεν θα χρεοκοπήσει" MARK Επικαιρότητα 2 01-02-2010 00:19
φόβοι των ευρωπαίων ότι το "κλίμα της αθήνας" θα φτάσει και σε αυτούς Vakalos Επικαιρότητα 6 16-01-2009 11:39


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 22:29.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!