GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Γενικά > Διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 14-08-2012, 00:41
HLIAS Ο/Η HLIAS βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: αθ.
Μoto: R1200GS
Μηνύματα: 31
Προεπιλογή Οι αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση

Όπως είναι γνωστό η εν μέρει απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αποτελούσε πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία. Είχε τις ρίζες της πολλά χρόνια πίσω κι αν τότε είχε μια βάση ως λογική, σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει με την τεχνολογία να έχει καταστήσει τους πετρελαιοκινητήρες λιγότερο ρυπογόνους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.

Βασικές πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αποτελούν τα κακοσυντηρημένα πετρελαιοκίνητα φορτηγά άνω των 4 τόνων που κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο αλλά και η χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί κίνησης. Όπως θα περίμενε κανείς στην ΕΕ ο στόλος των πετρελαιοκίνητων ΙΧ είναι παραπλήσιος των βενζινοκίνητων τη στιγμή που στην Ελλάδα η αναλογία είναι 96-4 υπέρ των βενζινοκίνητων που καταναλώνουν σαφώς περισσότερο!

Οι πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro 5 καίνε τουλάχιστον 30% λιγότερο και αντίστοιχα μειωμένες είναι οι εκπομπές CO2. Έχουν επίσης μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης, μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ η εξαιρετική ροπή που αναπτύσσουν τους κάνει ιδανικούς για οικονομική οδήγηση, χωρίς συχνές αλλαγές σχέσεων και με περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας ειδικά στα προσπεράσματα.





Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι πετρελαιοκινητήρες υστερούν σε ισχύ και πρέπει να είναι μεγάλου κυβισμού. Τίποτα απ’ αυτά δεν είναι πλέον απόλυτο. Αρκεί κανείς να αντιπαραβάλλει τις τεχνικές προδιαγραφές κινητήρων παραπλήσιας απόδοσης – κυβισμού βενζίνης και πετρελαίου για να αντιληφθεί τι ισχύει σήμερα.
Για παράδειγμα ο 3λιτρος biturbo βενζινοκινητήρας της BMW αποδίδει 306PS/5800rpm και 40.8kgm/1200rpm. Αντίστοιχα ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας της ίδιας εταιρείας αποδίδει 306PS/4400rpm και 61.1kgm/1500rpm. Η διαφορά στην τυποποιημένη κατανάλωση είναι όμως 30% με τον πετρελαιοκινητήρα να απαιτεί μόλις 7.5lt/100km!

Αντίστοιχα αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στη μεγάλη γκάμα του γκρουπ της Fiat (η οποία σημειώστε είναι και η πιο «πράσινη» από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων) για να κατανοήσει την πρόοδο στους πετρελαιοκινητήρες μικρού κυβισμού. Για παράδειγμα το βενζινοκίνητο Punto Evo 1.4lt, 105PS καταναλώνει 5.7lt/100km και εκπέμπει 134 g/km CO2 ενώ το εφάμιλλο πετρελαιοκίνητο μοντέλο Punto Evo 1.3 Multijet 85PS καταναλώνει 3.6lt/100km και εκπέμπει 95 g/km CO2 δηλαδή δεν έχει τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε δε πως ο diesel κινητήρας έχει μεγαλύτερη ροπή που εξασφαλίζει καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές.

Από την άλλη το η βενζινοκίνητη Alfa Giulietta 1.4ltτ/120PS εκπέμπει 149 g/km CO2, ενώ το ντίζελ 1.6 JTDM-2 των 105PS εκπέμπει 114 g/km CO2. Αντίστοιχη είναι η διαφορά στην κατανάλωση (4,4lt/100km ο diesel, 6,4lt ο βενζίνης) αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας που καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης. Με λίγα λόγια ο πετρελαιοκινητήρας της Giulietta να και μεγαλύτερος σε κυβισμό, καταναλώνει κατά 45% λιγότερα καύσιμα, εκπέμπει κατά 31% λιγότερα καύσιμα ενώ η ροπή του κινητήρα είναι κατά 55% μεγαλύτερη!

Εδώ πολύ σκεπτικιστές θα αναφέρουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟχ) που είναι το μοναδικό μειονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων καθώς τα σύγχρονα φίλτρα έχουν ελαχιστοποιήσει τα σωματίδια και τον καπνό.
Στη χώρα μας μέχρι πρότινος υπήρχε και το θέμα των εγκαταστάσεων στα διυλιστήρια που έχει πλέον λυθεί. Έτσι μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση σε πετρέλαιο που σταδιακά θα αυξηθεί…
Πρώτο ΘΕΜΑ online : Οι αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση - Car + Speed
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 14-08-2012, 07:59
vasorfa Ο/Η vasorfa βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Mar 2009
Περιοχή: Π.Φάληρο
Μoto: R 1200 GS Adventure
Μηνύματα: 5,340
Προεπιλογή Απάντηση: Οι αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση

Reply With Quote
  #3  
Παλιό 14-08-2012, 09:23
adventure Ο/Η adventure βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Moderator
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: Ζάκυνθος
Μoto: BMW 1150GS Adventure Βασιλομήτωρ των ADV
Μηνύματα: 20,938
Προεπιλογή Απάντηση: Οι αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση




Reply With Quote
  #4  
Παλιό 14-08-2012, 10:38
dottmicalis Ο/Η dottmicalis βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2012
Περιοχή: Αθήνα
Μoto: R 1200 GS Adventure '07 alpine white Vespa 50s "Vespino" '78 bianco
Μηνύματα: 311
Προεπιλογή Απάντηση: Οι αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση

Κάνας μποξερ ντίζελ??? πότε?????
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 15-08-2012, 01:17
TEOSS Ο/Η TEOSS βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: R 1100 GS R 51/3 CB250RS
Μηνύματα: 2,237
Προεπιλογή Απάντηση: Οι αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση

Έφτασε...εεεε!!!
SUBARU BOXER DIESEL | A True Engineering Revolution
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 10:03.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!